Kristallinen esittäytyy
3 posters
Kristallinen esittäytyy
42v, nainen Varsinais-Suomesta.
Lapsesta asti ollut pientä paino-ongelmaa, mutta nyt aikuisena lähtenyt ihan lapasesta. Ruokailutavat olleet terveellisellä pohjalla, arvot hyvät, mutta sokerin ja hyvän syönti ahdistukseen ja tylsistymiseen on saanut painon karkaamaan sairaalloiseksi. Painoindeksi yhdessä lihavuudesta johtuvan aivopainetaudin (pseudotumor cerebri/Idiopathic Intracranial Hypertension) ansiosta olen menossa TYKS.iin leikkaukseen alkuvuodesta.
Laihdutus päällä nyt.
Pelottaa ihan sairaasti ja olen joka toinen päivä peruutusruudussa ja joka toinen päivä varmasti menossa.
Ei vielä selvyyttä onko sleeve vai bypass.
Bypassia on tehty ilmeisesti enemmän. Onko näiden ero ollut millainen? Kumpi "parempi"?
Lapsesta asti ollut pientä paino-ongelmaa, mutta nyt aikuisena lähtenyt ihan lapasesta. Ruokailutavat olleet terveellisellä pohjalla, arvot hyvät, mutta sokerin ja hyvän syönti ahdistukseen ja tylsistymiseen on saanut painon karkaamaan sairaalloiseksi. Painoindeksi yhdessä lihavuudesta johtuvan aivopainetaudin (pseudotumor cerebri/Idiopathic Intracranial Hypertension) ansiosta olen menossa TYKS.iin leikkaukseen alkuvuodesta.
Laihdutus päällä nyt.
Pelottaa ihan sairaasti ja olen joka toinen päivä peruutusruudussa ja joka toinen päivä varmasti menossa.
Ei vielä selvyyttä onko sleeve vai bypass.
Bypassia on tehty ilmeisesti enemmän. Onko näiden ero ollut millainen? Kumpi "parempi"?
Kristallinen- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 30.11.2012
Vs: Kristallinen esittäytyy
GBP on tehty maailmalla 30 vuotta ja sleeveä vasta 7 vuotta. Sen takia GBP:tä on tietenkin tehty paljon enemmän. Suomessa on meneillään alan arvostetuin tutkimus aiheesta GBP vs: sleeve. Siitä on nyt tietoa vasta 3 vuoden ajalta kun tutkimus jatkuu 15 vuoden ajan. Itse olen mukana sleevattuna tutkimuksessa ja juuri 2 viikkoa sitten kävin kirurgini luona 3-vuotistarkastuksessa jolloin kysyin aiheesta. Vastaus on että laihdutustulokset ovat hyvin samanlaiset eikä oleellista tilastollista merkitystä tässä suhteessa ole. Valinta tuliskin tehdä muiden asioiden pohjalta. Esim. GBP:llä on suuremmat luvut mitä tulee ihmissin jotka ovat päässeet kokonaan pois diabeteslääkityksestä. Mutta sleevellä taasen selkeästi vähemään komplikaatioita kuten imeytymishäiriöt ja suolisolmut. Paha närästys ja palleatyrä on vasta-aiherita sleevelle koska sleeve aiheuttaa joskus närästystä. Suomessa on jouduttu leikkaamaan 3 potilaan sleeve GBP:ksi närästysoireiden takia. 1 Vaasassa ja 2 Peijaksessa. Ei siis kovin paljon kun noita GBP:n suolisolmuja on kymmeniä vuosittain.
Itselläni ei ole mitään komplikaatioita ollut enkä voisi olla tyytyväisempi sleeveeni. Voin syödä kaikkea mitä haluan, mutta vähän tietenkin, ja dumpingia mulla ei ole ikinä ollut. Kaikki veriarvoni ovat suorastaan loistavat eli mitään puutoksia ei todellakaan ole.
Itselläni ei ole mitään komplikaatioita ollut enkä voisi olla tyytyväisempi sleeveeni. Voin syödä kaikkea mitä haluan, mutta vähän tietenkin, ja dumpingia mulla ei ole ikinä ollut. Kaikki veriarvoni ovat suorastaan loistavat eli mitään puutoksia ei todellakaan ole.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Tervetuloa joukkoon tiedätkö jo leikkauspäivää ?
janette- Viestien lukumäärä : 72
Ikä : 47
Registration date : 05.03.2012
Kiitos infosta Kimby.
Janette, leikkauspäivää ei ole vielä päätetty.
Arviointitapaamisessa oli puhetta, että jonoista päätellen alkuvuoteen sijoittuisi se viiltely.
Odottelen juuri lähetettä kirurgille ja vatsantähyyn.....
Janette, leikkauspäivää ei ole vielä päätetty.
Arviointitapaamisessa oli puhetta, että jonoista päätellen alkuvuoteen sijoittuisi se viiltely.
Odottelen juuri lähetettä kirurgille ja vatsantähyyn.....
Kristallinen- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 30.11.2012
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa