Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ilman mahatähysystä,ilman pahoinvointia

3 posters

Siirry alas

ilman mahatähysystä,ilman pahoinvointia Empty ilman mahatähysystä,ilman pahoinvointia

Viesti kirjoittaja hylje Ti Elo 04, 2009 3:27 pm

Tervehdys Kaikille
kysyisin onko ketään leikattu ilman mahantähystystä,*? scratch
ja leikkauksn jälkeen kukaan osannut selvinnyt ilman oksentelua? pale

vinkit näihin, ja olisi kiva jos joku kertoisi paljonko pitää laihtua esim jos painoindeksi 50 mitä sen tulisi olla,?,

miksi se mahatähystys *pitää tehdä*, syy?
paljon enempi pelkään oksentelua ja mahatähystystä kuin leikkausta
joka nukutuksessa tai puudutuksessa? *nukkuu kuitenkin*tehdään

vinekkejä miten selviää noista, vai selviääkö?? tiedän jo nyt etten kykene rauhalliseen hengitykseen yms Idea

terveisin ikänsä laihduttanut lihonnut laihduttanut lihonnut, mutta ei *koskaan* oksennellut
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

ilman mahatähysystä,ilman pahoinvointia Empty Vs: ilman mahatähysystä,ilman pahoinvointia

Viesti kirjoittaja Ainako pullukka? Ti Elo 04, 2009 6:14 pm

Mulle ei tehty tähystystä, enkä ole oksentanut kertaakaan. Hyvin menee muutenkin - 22 kg!
Ainako pullukka?
Ainako pullukka?

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 25.03.2009

ilman mahatähysystä,ilman pahoinvointia Empty Vs: ilman mahatähysystä,ilman pahoinvointia

Viesti kirjoittaja hylje Ti Elo 04, 2009 6:30 pm

ihana kuulla, että voi mennä noinkin Smile

tsemppiä jatkoon , sanoisinko pelastit päiväni Very Happy
hylje
hylje

Viestien lukumäärä : 185
Ikä : 61
Registration date : 04.08.2009

Viesti kirjoittaja Admin Ti Elo 04, 2009 6:58 pm

Minulle on kyllä tehty gastroskopia ja vuoden sisällä jopa 3 kertaa, mutta en koe sitä kuitenkaan niin pahana asiana, että pelkäisin sitä.

Oksentelu leikkauksen jälkeen on todella yksilöllistä, eli jos tehdään ohitus, eli gastric bypass, se oksentelu on erilaista kuin ennen leikkausta, sillä mahalaukun siirryttyä sivuun tässä ohituksessa, ei myöskään mahanesteet häiritse lainkaan, eli oksennus ei ole sikäli paha asia. Oksentelua on minulle sattunut muutaman kerran, tämän 2v3kk aikana leikkauksen jälkeen , johtuen siitä, että syöty ruoka ei ole sopinut jostain syystä minulle. Tällaisia minulle sopimattomia ruokia tällä hetkellä ovat esim, peruna, kokoliha, kuiva tonnikala, pastat, joita syödessä siis tuon oksennus on mahdollista, sillä ruoka ei kulkeudu suolistossa niin hyvin, kun siellä ei ole samaa määrää nesteitä mukana ruuansulatuksessa alkupäässä, kuin jos mahalaukku oli paikoillaan.
En silti sanoisi, että tuota mahdollista oksentelua tarvitsee kovasti ennakkoon pelätä, sillä se ei ole niin kamalaa, kuin se on ennen leikkausta, tai ei kamalaa lainkaan siihen verrattuna. Laughing

Laihtuminen leikkauksen jälkeen on todella yksilöllistä ja siihen vaikuttaa jokaisen oma elimistö ja ruokavalion noudattaminen, liikunta jne, eli mitään tarkkaa lukemaa ei kukaan voi kertoa, minkä verran kukakin tulee laihtumaan, mutta sanon näin itse leikkauksen läpikäyneenä, että mitenkään mahdottoman suuria pudotuksia ei kenenkään kannata itselleen asettaa, vaan koittaa pysytellä realistisissa lukemissa.
Admin
Admin
Admin

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 05.09.2008

https://laihdutusleikkaus.palstani.com

Viesti kirjoittaja Ainako pullukka? Ti Elo 04, 2009 7:24 pm

Niin tosiaankin pahoinvointiin voi vaikuttaa leikkaustapa. Minulle tehtiin Sleeve.

Kyllä leikkauksen jälkeenkin pitää olla tarkkana, mitä suustaan sisään työntää ja katsoa, ettei kalorimäärät pääse kasvamaan valtaviksi, esim. mehut juomina sisältää paljon kaloreita. Leikkaus itsessään ei ole taikakeino vaan työkalu, jota pitää käyttää oikein. Liikunta pitää lisätä ohjelmistoon tosin se on huomattavasti mukavampaa ja motivoivempaa kevyempänä. Nimimerkillä Kuntoklubin jäsen Very Happy.
Ainako pullukka?
Ainako pullukka?

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 25.03.2009

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa