Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Puksu esittäytyy

+5
hansu
matamiina
HyeeNa!
maija411
Puksu
9 posters

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Puksu esittäytyy Empty Puksu esittäytyy

Viesti kirjoittaja Puksu Ma Loka 08, 2012 5:26 am

Kysymyksiä pyörii päässäni toinen toisensa jälkeen, kun vain saisi ne sanoiksi muutettua. Osittain vastauksia olenkin jo saanut lukiessani teidän kokemuksia. Täytyy tässä yrittää tsempata itseään tulevaan koettelemukseen. Leikkaukseen tähtääviä kokeita on tehty jo useita. Mahalaukun tähystys olisi vielä edessäpäin aivan lähiaikana. Odottelen kutsua. Leikkaukseen haluan mennä ihan terveydellisyyden takia ja tietenkin toivossa saada itselleen kevyempi olo. Sairauksia on jo kertynyt monenlaista, uniapneasta heikentyneeseen sokerin sietokykyyn, selkäsärystä verenpaineeseen asti. Leikkaus tehdään mahdollisesti ensivuoden alkupuolella.
Ikää on kertynyt 62 vuotta. Pituus 154cm, painoa pahimmillaan 123kg. Pikkuhiljaa olen saanut sitä itsekseen pudotettua, mutta nyt se on jostakin syystä jumittuna 112-109kg välille. Heijaa siinä edestakaisin.
Ravintoterapeutin kanssa oli puhetta että voisin kokeilla pian siirtyä pussikeitoille. Aivan vieraita ne ei mulle ole, koska osittain niillä ja oikean ruuan avulla pudotin lähes 30kg painoa muutama vuosi sitten. Valitettavasti kilot tuli tuplaten takaisin. Aika masentavalta tuntuu tilanne sellaisen urakan jälkeen, kun huomaa taistelun jälkeen epäonnistuneen. Pienempiä yrityksiä on ollut useita.
Eniten minua mietityttään, että minkälaista on käytännön elämä leikkauksen jälkeen? Tuleeko siitä vielä hankalampaa kuin nyt? Kuinka pian niihin muutoksiin tottuu? Oletteko saanee kuinka tarkan ohjeet sitä mitä saatte syödä leikkauksen jälkeen? Entä kuinka pitkään on kontrollikäyntejä sairaalassa, että ravintoterapeutilla leikkauksen jälkeen? Onko kaikilla paikkakunnilla vertaistuki ryhmää? Kertoako tulevasta leikkauksesta tutuille vai ei? Itse en ole vielä kertonut muille kuin perheelleni. Jossakin kun on tullut puhetta laihdutusleikkauksista, niin aika kielteinen kanta on ihmisillä leikkauksiin. Itsekin olen ollut myös hyvin epäilevästi suhtautuva, mutta nyt olen ruvennut ajattelemaan sitä terveydenkannalta. Onneksi olen luoteeltaan ennakkoluuloton, joten ei muuta kuin toivotaan parempaa huomista.

Puksu

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 08.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Puksu esittäytyy Empty Vs: Puksu esittäytyy

Viesti kirjoittaja maija411 Ti Loka 09, 2012 2:43 am

Heippa!

Tervetuloa joukkoon. Käyppä lukaseen tollanen netti osoite ku http://www.foteg.fi/index.php?mid=1. on näitä leikkauksia tekevien lääkäreiden sivu.

Hyvä on syödä ja juoda toisinaan jotain pikkuongelmii ja jotkut ruuat tökkii, mutta muuten elelen ihan normaalisti ja oon onnellinen tilaani.
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011

Viesti kirjoittaja Puksu Pe Marras 02, 2012 5:51 pm

Eneily alkaa sitten huomenna. Toivottavasti löytyy itsekuria tiukempaan kuuriin.

Puksu

Viesti kirjoittaja Puksu To Helmi 21, 2013 3:48 pm

Pian alkaa lopullinen eneily. Leikkaus ajaksi on ilmoitettu 9.4

Puksu

Viesti kirjoittaja HyeeNa! To Helmi 21, 2013 3:59 pm

Onnea leikkausajasta! (:
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja matamiina To Helmi 21, 2013 5:26 pm

Tsemppiä eneilyyn ja onnea leikkuriajasta!

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja Puksu Ma Maalis 18, 2013 3:53 pm

Viikko eneilyä takana -5kg Very Happy 3viikkon päästä leikkaukseen.

Puksu

Viesti kirjoittaja Puksu Su Maalis 24, 2013 6:58 pm

Voi harmi,kuinkahan nyt leikkauksen käy, kun jostakin syystä eilen nousi kuume ja leikkaukseen ei ole aikaa kuin noin kaksiviikkoa. Mitään flunssan oireita ei ole, niin mistä tämä kuume johtuuu, päätä vain särkee. Painokin on jäänyt jo viikon junnailemaan samoille lukemille vaikka eneily on menossa.

Puksu

Viesti kirjoittaja hansu Ma Maalis 25, 2013 12:44 am

Kyllä se kuume hoitunee kahdessa viikossa. Muistat levätä kunnolla ja hoitaa pöpöt pois/loppuun asti. Älä lähde puolikuntoisena töihin yrittelemäänkkään. Ja käy lääkärissä, jos tilanne huononee tai pitkittyy. Lääkekuurit kannattaa ottaa nyt ajoissa ja muista kertoo lääkärille, että olet menossa isompaan leikkaukseen ja sitä varten pitäisi olla kunnossa!
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Puksu Ma Maalis 25, 2013 4:17 am

Kiitos Hansu. Kaksi päivää olen nyt urakalla lepäillyt ja nestettä juonut ja juossut vähänväliä vessassa. Wink Paineita lisää kun tarttee käydä mökkiä lämmittämässä pääsiäiseksi. Vieraat tulee keskiviikkona ja he ovat tottuneet viettämään perinteisesti pääsiäisen mökillä. Siellä ei ole sähköjä niin peruslämpö on uunilämmityksen varassa. Mut mukaavaahan se on että tulee vieraita, saa ajatuksiin muutakin kuin leikkaus. Meillä mies joutuu melkein heti polvileikkaukseen kun itse pääsen sairaalasta pois. Sitten on kotona kaksi toipilasta

Puksu

Viesti kirjoittaja Puksu Ti Maalis 26, 2013 1:25 am

Onneksi tänään on jo kuumeeton päivä. Voiko eneilyn aikana mennä säästöliekille. Olen yrittänyt syödä ohjeitten mukaa. Pussijen lisäksi, vain tomattia, paprikkaa, kukka-parsa-keräkaalia ja sieniä.

Puksu

Viesti kirjoittaja Puksu Ke Huhti 03, 2013 2:14 pm

Nytkähtihän se paino jo hieman alaspäin. Kokonais pudotus vuoden aikana on nyt 23kg. Enää 6 pv leikkaukseen. Jännittää..

Puksu

Viesti kirjoittaja pilvipouta Ke Huhti 03, 2013 10:22 pm

Tsemppiä Puksu loppujännitykseen! :sunny:
Viikon päästä sinut on jo leikattu! :sunny:

Viimeinen muokkaaja, pilvipouta pvm To Huhti 11, 2013 10:56 pm, muokattu 1 kertaa

pilvipouta

Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012

Viesti kirjoittaja Puksu Pe Huhti 05, 2013 3:37 am

Hieno että sulla on heti leikkauksen jälkeen ruvennut menemään hyvin, se antaa uskoa kyllä omankin leikkauksen onnistumiseen. Tässä yhtenä iltana tuli sellainen "pakokauhu" ajatus, että mitä sitä on oikein itselleen tekemässä, mutta onneksi mies sai ajatukset muuttumaan kertomalla, että hänen isälleen oli jo kauan sitten jouduttu tekemään vatsalaukun pienentäminen vatsahaavan leikkauksen yhteydessä. Alussa hänkään ei olut pystynyt syömään kuin pieniä annoksia. Jännintä tässä jutussa on se, kun en koskaan ollut huomannut mitään erikoista appeni ruokailussa. Ennätettiin kuitenkin n.30v olla aina sillointällöin saman ruokapöydän ääressä syömässä. Kuoli yli kahdeksankymppisenä keuhkosyöpään. Olisi tosi ihanaa jos ajankuluessa näin oppisi elämään pienen mahan kanssa.

Puksu

Viesti kirjoittaja -Tuulia- Pe Huhti 05, 2013 1:50 pm

Tsemppiä loppusuoralle! Ainakin minulla meni kaikki oikein hyvin ja nyt kaksi viikkoa leikkauksesta tuntuu siltä, että ei mitään kovin kummallista olisi tehtykään. Tuo appesi vointi tuntuu ihan mahdolliselta.

-Tuulia-

Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 21.03.2013

Viesti kirjoittaja hansu Pe Huhti 05, 2013 6:32 pm

Ei tuota pientä masua enään niin huomioi vuosien päästä. Minulla nyt kolmas vuosi menossa ja elämä rullaa painollaan eteenpäin. Ravintoloissakin normaaliin tapaan jo ruokailen ongelmitta. Kaikkea muuta voin syödä, mutta nyt on tuo sokeri kiellettyjen listalla. Onneksi makeutusaineet on keksitty.

Älä anna pakokauhulle valtaa. On tosin tervettä puntaroida asioita mielessään ja läpikäydä vaihtoehtoja. Itsekin tänään lääkärikäynnin jälkeen mietin ratkaisuani ja samaan hengenvetoon totesin, että tää yhäkin on parasta mitä olen itselleni tehnyt. En suostu katumaan en... Se nyt on pientä jos joutuu suklaalle ja herkuille sanomaan melkoisen pitkälti hyvästit. Elo jatkuu ihanaisen ruisleivän kera...
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Puksu La Huhti 06, 2013 2:25 pm

Onneksi ne imellykset eivät ole välttämättömiä syötäviä.
Kesä helteellä toivoisin pystyvän syömään jääteleöä, jos silloin vielä mieli tekee. Kuinka tiiviisti olette viimeisenä enepäivänä noudattaneen ruokavaliota? Itselläni mieli tekisi syödä silloin ruisleipää ja mämmiä. Mämmi on mun lemmari herkku näin keväällä.

Puksu

Viesti kirjoittaja Puksu Ke Huhti 10, 2013 3:27 am

Kaikki ei menekkään aina niin kuin luulee. Mulle ei tänään tullut sitten sitä pientä masua, vaan leikkaua-aika, joka mulle oli ilmoitettu oli väärä- Oikea aika on ensi tiistaina. Oli papereitten lähettäjälle sattunut ilmeisesti joku inhimillinen erehdys. Tänään sain tavata leikkaavan- ja nukutuslääkärin sekä sairaanhoitajan jonka kanssa käyttiin läpi mun aikasempi sairaskertomus. Loppujen lopuksi näin olikin parempi, että sai heidät tavata etukäteen, eikä vasta leikkauspäivänä, kuten olisi käynyt jos tänään olisi leikattu.

Puksu

Viesti kirjoittaja -Tuulia- Ke Huhti 10, 2013 2:42 pm

Ihanaa, että löysit tuosta takapakista sen hyvän puolen ja käänsit asian positiiviseksi! Onnellista viikonloppua!

-Tuulia-

Viestien lukumäärä : 89
Registration date : 21.03.2013

Viesti kirjoittaja Puksu To Huhti 11, 2013 2:42 am

Jollakin tapaa levollisenpana nyt odottaa sitä leikkausta, kun sai lääkäreitten kanssa punnita omakohtasista riskeistä ja hyvistä puolista.
Osittainhan niihin riskeihin myös itse voi leikkauksen jälkeen vaikutta, kuten että ruokailu tapahtuu rauhassa eikä nieleksele mitään mikä voisi tukkia suolen. Tässä sitä opettelemista riittää.
Sairaalasta kotiin tullessa itselläni on vähän huono tilanne, kun joudun olemaan 2-3 pv ajan olemaan päivällä yksin 3 koiran kanssa. Mies on myös samanaikaisesti sairaalassa.

Puksu

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Pe Huhti 12, 2013 3:07 pm

Terve Puksu!
Minä söin leikkuria edeltävänä päivänä Nutrilet-suklaapatukoita 2 kpl ja illalla sairaalassa toivat ihan kunnon ruuan! Halusin syödä ne ja olin kuullut, että toiset sairaalaat toivovatkin, että edellisenä päivänä olisi hiilaritankkaus, joka auttaa jaksamaan leikkuun! Suoli ei kyllä toiminut leikkuuaamuna, mutta se ei haitannut mitenkään! rabbit
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Puksu Ma Huhti 15, 2013 7:38 pm

Huomenna se sitten koittaa suuri muutoksenpäivä. Aamulla kello 5 startataan kohti Kyksiä menemään. Leikkausaikaa en tiedä vielä, toinen ohitusleikkaus on kuulemaan ennen minua.
Painoa oli aamulla 98kg noin reilu vuosi sitten 123kg. Enelyn aikana siitä tippui n.8 kg

Puksu

Viesti kirjoittaja matamiina Ti Huhti 16, 2013 1:32 am

Onnea matkaan Puksu!

matamiina

Viestien lukumäärä : 161
Registration date : 14.06.2012

Viesti kirjoittaja Puksu Pe Huhti 19, 2013 2:38 am

Kotona ollaan ja kaikki meni leikkauksessa hyvin. Ruoka maistuu liiankin hyvin, itse joutuu rajoittamaan ruokailua ettei syö liikaa

Puksu

Viesti kirjoittaja Puksu Pe Toukokuu 31, 2013 5:28 am

Leikkauksesta on jo vierähtänyt yli 6 viikkoa. Painoa tippunut sinä aikana n.7kg. Mikään ruoka ei ole tökkinyt, vaan liiankin hyvin maistunut. Imelät ja rasvaiset maistuisivat samalla tavoin kuin ennenkin ja myös on välillä tulee nälän tunne. Siinä mielessä olen vähän pettynyt leikkaukseen, kun ei tuonut helpotusta ruokatottumuksiin. Onneksi ostin ennen leikkausta sellaisia pieniä kippoja, joihinka ei sovi kuin 1dl-1½dl ruokaa, näin ei annokset pääse menemääm liian suuriksi. Veden juonti on edelleen vähäistä ,ei vain muista juoda tarpeeksi.
Seuraava suurempi koetinkivi on lauantaina kummitytön lakkiaiset. Ruoka tarjoilusta en tiedä muuta kuin, että tarjolla on erilaisia salaatteja ja täytekakku kahvit. Kuinka pian leikkauksen jälkeen söitte vihreätä salaattia? Itse en ole vielä uskaltanut kokeilla.
Jotain positiivista on kuitenkin tapahtunut. Juhlavaatteita ostaessa hämmästys suuri, kun myyjä toi sovitettavaksi housuja numero 42, ja ne oli sopivat, eli housujen koko oli pienentynyt 54:stä 42 Very Happy

Puksu

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: