Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Anemia, hypoglykemia ja heikkous

5 posters

Siirry alas

Anemia, hypoglykemia ja heikkous Empty Anemia, hypoglykemia ja heikkous

Viesti kirjoittaja terveysmatkailija To Loka 04, 2012 2:23 am

Sleevestä on nyt 2,5 vuotta ja olen ollut ihannepainossani puolisen vuotta (painan 64 kg). Muuten olisin riemuissani ja elämäni iskussa, mutta kun en ole Sad
Olen ollut jo pidempään aneminen raudan syönnistä huolimatta ja minulle on alkanut tulla verensokerin voimakasta laskua jokaisen pienenkin aterian jälkeen. Pyörryttää, heikottaa ja väsyttää koko ajan. Syömättä on paha olla, mutta vielä pahempi olo on ruokailun jälkeen ja paha olo kestää sen puolitoista tuntia, jonka jälkeen on taas syötävä, taas tulee paha olo... Paino alkaa laskea liian alas helposti, jos en tuputa itselleni koko ajan ruokaa. Ja kun se laskee parikin kiloa tästä, kylkiluut pingottuvat rintakehässä kurjan näköisesti ja naama on kuopalla ja ihmiset ovat huolestuneita voinnistani. Surprised

Olen kyllä hoikka, mutta olen heikko ruipelo, joka ei jaksa liikkua ja joka tuntee olonsa heikoksi koko ajan. En oikein tiedä mitä voisin tehdä asialle.

Onko muilla samaa ongelmaa?

terveysmatkailija

Viestien lukumäärä : 39
Registration date : 26.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Anemia, hypoglykemia ja heikkous Empty Vs: Anemia, hypoglykemia ja heikkous

Viesti kirjoittaja hansu Pe Loka 05, 2012 2:36 pm

Minulla ajoittain nuo sokerit tuppaavat ruokailun jälkeen humahtamaan liiankin alas. Alimmillaan käväisi 2,6:ssa. Normipainon ylärajalla olen menossa, mutta syöminen ei ole minulle tuottanut isompia ongelmia koko aikana. Veriarvot on o.k. En ole kertaakaan oksentamalla oksentanut leikkauksen jälkeen. Ainoa yhteinen tekijä on tuo sokeriarvojen lasku. ja sen kanssa on oppinut elämään, vaikka kyllä se alkuun säikäytti.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Loka 08, 2012 4:28 pm

Olin viime viikolla vuosi tarkastuksessa ja mulla sama ongelma,,veriarvot päin mäntyä Sad HB oli laskenut 113 ja B12 vitamiini ihan ala rajoilla..tais vielä olla joku fooli juttu en muista sen nimeä niin sekin oli huono..nyt tekevät massun tähystyksen parin viikon päästä,pois sulkeakseen ettei tuolla suolessa vuoda mikään kun toi hb on noin alhainen.
Painoa on lähtenyt 44 kiloa.mun ohitus leikkaus tehtiin 23.8-2011
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja terveysmatkailija Ti Loka 09, 2012 2:44 am

Foolihappo lie ollut matala? Menee B12-vitamiinin kanssa samaan sakkiin, ne jotka eivät imeydy riittävästi suolesta kun on ohitus tehty.

Minulla ei ole näissä ongelmaa, kun on sleeve. Mutta hb on matala minullakin... Sad Ehkä en vaan saa syötyä riittävästi rautapitoista ruokaa.

Seuraavassa kontrollissa tosin lääkäri lisäsi jonkin s-TfR -tutkimuksen (Transferriinireseptori) josta islab kertoo näin: "Seerumin TfR-pitoisuuksia voidaan käyttää apuna raudanpuuteanemian diagnostiikassa. TfR on hyödyllinen nimenomaan raudanpuuteanemian ja ns. kroonisen taudin anemioiden (ns. sekundaarianemiat) erotusdiagnostiikassa. TfR-pitoisuuden kohoaminen viitealueen yläpuolelle viittaa rautavarastojen täydelliseen ehtymiseen."
Saa nähdä mitä siitä ilmenee sitten.

terveysmatkailija

Viesti kirjoittaja ihanainen Ti Loka 09, 2012 6:24 pm

Kaksi vuotta on minullakkin leikkauksesta takana. Juuri oli tarkastus ja kaikki näytti niin hyvälle, että siirryin tk/työterveyshuolto seurantaan. Hb minullakin 119, joten haen omaehtoisesti taas Retafer kuurin ja pyrin syömään pinaattia, veriruokia ja juomaan niiden kanssa tuoremehua. Lihaa ja kalaa myös ruokavalioon. Myös ulkoilu tärkeää.
Verensokerit minullakin oli riesana lähinnä viime kesänä, nyt taas mennyt hyvin ja osaa tietysti tunnistaa oireetkin nopeasti. Makeat ruuat nostavat sokerin nopeasti ja laskevat vielä nopeammin, samoin leipä tekee toisinaan. Proteiinia ja hitaasti imeytyviä hiilareita kannattaa suosia. Ja jos laskujen kanssa ongelmaa niin aina pitää olla mukana jotain mikä nostaa sokerin ylös.
Onnellisesti saavutin normaalipainon jo vuosi sitten ja siinä pysytty hyvin, pientä laskua vielä ollut. Pituus 169cm ja paino n 65kg. Olen niin onnellinen kun tämän leikkauksen kävin läpi, sain uuden ja hyvä elämän.
Tsemppiä kaikille syksyyn!!

ihanainen

Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja Lupsu Ke Loka 24, 2012 5:07 pm

Mulla vuosi leikkauksesta ja painoa tippunut 55kg..vielä saa tippua, sillä olen pituudelta 152cm ja painoa on vielä 78kg..mutta Hb ei millään meinaa nousta ylös, vaikka kuinka vedän nappeja suuhun..ollut koko syksyn 78-88..ja sen myötä b12 on ihan urkealla arvolla ja kaikki muutkin ihan rajaa hipoen...huono olo tulee aina, kun pistän jotain suuhun..ihan sama syönkö useasti vai harvoin...no, lääkäri soittaa taas joulukuun 12pvä...ja sitten taas tiedetään miten tässä edetään...kun nyt saisi noi arvot kohdalleen Smile

Lupsu

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 15.03.2010

Viesti kirjoittaja terveysmatkailija To Loka 25, 2012 4:13 am

Lupsu, ilmoittele sitten kun saat lääkäriltä ohjeita, jos on jotain "valaisevaa" näkemystä sieltä päin on tarjolla What a Face

Pahoinvointi aina ruokailun jälkeen on tosi ikävää, sama vaivaa minuakin.

terveysmatkailija

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa