Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Paperinippu saapui

+4
TiiviReddy
Pallokala
Rosmariini
tuulahdus
8 posters

Siirry alas

Paperinippu saapui Empty Paperinippu saapui

Viesti kirjoittaja tuulahdus Pe Heinä 27, 2012 3:57 am

No niin. Kaipa se auttaa kun käy täällä tuskailemassa. Tällä viikolla tuli nippu papruja, jotka pitäis täyttää ennen Kirurgian polille Joensuuhun menoa. En tiedä saako täällä nimillä puhua mitään, mutta lääkärin nimikirjaimet on ss. Hui, mikä assosisaatio toiseen maailman sotaan...

Kysymys: paljonkohan tähän eka käyntiin on varattava aikaa? Puoliso lähtee chafööriks ja pitäis varmaan keksiä tekemistä, jos monta tuntia kestää.

Jotenkin odotin aikaa syksymmälle. En aio kuitenkaan siirtää, vaikka rehellisyyden nimissä on sanottava, että tuolle päivälle ois paljon muutakin ohjelmaa, kun heti kohta on lapsen rippijuhlat. Mutta eiköhän tuon keikan ehdi heittää.

Vähän kyllä rupes jännittämään. tongue
tuulahdus
tuulahdus

Viestien lukumäärä : 86
Registration date : 16.11.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Paperinippu saapui Empty Vs: Paperinippu saapui

Viesti kirjoittaja Rosmariini Pe Heinä 27, 2012 3:45 pm

Millos meet SS:n juttusille?? Se on ihan kiva tyyppi.

Jos siul ei ole ku kirurgin käynti ja ajat ei ole myöhäs ni varmaan korkeitaan 30min... Tää on vaa arvio, mut en usko et jututtaa kauheen pitkään. Kattoo onks mahas leikkausarpia, juttelee mukavia ja se oli siin. Ainakii miul oli niin ja gastro oli samal. Siulha gastro on jo tehty.

Tsemppiä!
Rosmariini
Rosmariini

Viestien lukumäärä : 216
Registration date : 16.02.2011

Viesti kirjoittaja tuulahdus Pe Heinä 27, 2012 6:37 pm

Viikon päästä. Mulle ei kai mitään erityisiä toimenpiteitä tehdä, elleivät keksi sit jotain. 10 vuotta sitten mulle on tehty tähystyksenä kystan poisto munasarjoista/-johtimesta, en muista ja samalla sterilisaatio. Ei muita arpia vatsan seudulla. Tai no, lihomisesta johtuvat raskausarvet, mut leikkauksesta johtuvia.
Vai puolisen tuntia. No, istukoon kuljettaja vaikka autossa sen ajan...

tuulahdus
tuulahdus

Viesti kirjoittaja Pallokala La Heinä 28, 2012 9:05 am

Juu ei siellä kauaa mene, tuntui ihan hassulta ajaa 3 tuntia Joensuuhun vain tollasen pyörähdyksen takia. Täyttelin ensin hoitajan kanssa kyselylomakkeen, meni ehkä 5 minuuttia ja lääkärille odottelin 10 minuuttia ja sit kirurgi SS ehkä 5 minuuttia.

Muistaakseni kävin samalla reissulla siellä vielä labrassa, jonotuksineen noin 10 minuuttia.

Ja tosta käynnistä noin kuukausi niin olet jo leikkurissa! Yleensä etenee nyt ripeesti tossa vaiheessa :) .

Tolla ei oo mitään muuta parkkipaikkaa kun maksullinen parkkihalli. Ihan vaan tiedoksi, mulle tuli yllätyksenä.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja Rosmariini Su Heinä 29, 2012 3:41 pm

Tikkamäel ei tosiaankaan ole pahemmin ilmasia parkkipaikkoja... Rolling Eyes

Kysäsehän sit samal Sepolt, et minkälainen jono on nyt leikkaukseen? Monesko tuut olemaan leikkausjonos?

Mie ootan ku kuuta nousevaa omaa leikkuripäivää, joka on joskus syksyl... Ja syksyhän on ihan koht. Wink
Rosmariini
Rosmariini

Viesti kirjoittaja TiiviReddy Su Heinä 29, 2012 9:13 pm

Kertokeepa tyhmälle, että mitä kaikkea siinä' paperinipussa on, mitä ne tahtoo tietää? Ihan tyhmänä kyselen Embarassed
TiiviReddy
TiiviReddy

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 29.07.2012

Viesti kirjoittaja Huhmare Ti Heinä 31, 2012 5:56 am

TiiviReddy

Mulla siinä oli kysely omista syömistavoista sekä ruokapäiväkirjan pitoon tarvittava nivaska papereita. Lisäksi ajat ravintoterapiaan, labraan ja lääkärille sekä Tyksin pohjakartat. Nämä mulla siis vasta tulossa.

Huhmare

Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 19.07.2012

Viesti kirjoittaja tuulahdus Ti Heinä 31, 2012 9:41 pm

TiiviReddy, mun kuoresta löytyi:
1. Ajanvarausilmoitus
2. Info: Taksien käyttö ja tilaaminen sairausmatkoilla, jos siis Kelalta hakee korvauksia matkoista (onko muuten kukaan hakenut, jos on omalla autolla ollut)
3. Esitietolomake (nimet, osoitteet, lähiomaiset, käytössä olevat lääkkeet, onko sairauksia, siis luettelo ja rastilla merkitään, jos verenpainetauti, sepelvaltimotauti jne., tupakoitko, alkoholin käyttö, pituus, paino, onko teillä suolentoiminta/virtsaamisongelmia)

Mulle ei ainakaan ole sanottu, että joutuisin labraan. Pitäiskö varmuuden vuoksi olla ravinnotta 12 h???

En usko, että pääsen leikkaukseen kuukauden päästä. Varmaan pitää olla enedillä pitempään kuin 4 viikkoa. KUn mulla nääs ei ole juuri nyt akuuttia laihdutusnäyttöä.
tuulahdus
tuulahdus

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Ke Elo 01, 2012 2:08 am

Terve Tuulahdus!
Minä kävin omalla autolla kirurgi SS:n luona samassa paikassa. Laitoin siihen Kelan hakemukseen bussilipun hinnan, sairaalasta antoivat siihen liitteen käynnistä. Minä myöhästyin 15 min. noilta treffeiltä, kun eksyin Joensuussa, enkä löytänyt ajoissa sairaalaa. Eivät kuitenkaan olleet vihaisia pitkän matkalaiselle! Very Happy bounce
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja stina66 Ke Elo 01, 2012 2:25 pm

Tervehdys Tuulahdus

Minulle ei ole vielä tullut Joensuuhun kutsua. Soittelin just sinne ja on nyt elokuussa tulossa Smile Mutta mut tähystetään uudelleen, vaikka Mikkelissä tähystettiin ja todettiin kaikki ok Sad Miksiköhän. Sitä ei sairaanhoitaja sanonut.
stina66
stina66

Viestien lukumäärä : 92
Registration date : 16.02.2012

Viesti kirjoittaja tuulahdus Ke Elo 01, 2012 5:15 pm

Elämä edessä, näin miäkin ajattelin toimia, että bussin mukaan laitan korvaushakemuksen. En kyllä ole edes katsonut aikatauluja, että kävisikö edes mitenkään. NO, ehtii tuon.
Stina66, siis pahus soikoon tuota tähystystä. En minä siihen leikkiin enää kyllä haluaisi. Mullahan oli helikobakteeri, lääkityksellä lähti pois, todettin siis ulostenäytteellä. Mut vieläköhän nuo haluaisi tähystää? Tai no, voinhan mää tietysti soittaa sinne ja kysellä. Tai sit otan kaiken vastaan mitä annetaan. Jos kyselen etukäteen, jännitän sit hullun lailla. Muutenhan tietenkin olen ihan viilipyttynä.......... Very Happy
tuulahdus
tuulahdus

Viesti kirjoittaja HyeeNa! Ke Elo 01, 2012 6:11 pm

Jos sulla on ollu heliko vastikään ja se on poistetty niin ei ne enää sua tähystä.
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja tuulahdus To Elo 02, 2012 1:47 am

Kuinkahan kauan leikkauksen yhteydessä sairaalassa ollaan? Muutama päivä, viikko? Riippuu tietysti miten asiat sujuu.
Käydäänkö jälkitarkastuksissa lähetteen leikkaukseen antaneella sisätautilääkärillä vai sillä lääkärillä, joka antoi lähetteen sisätautilääkärillä? Minun tapauksessani siis työterveyslääkäri antoi lähetteen MKS:aan ja sieltä lähete Joensuuhun. Käynköhän jälkitarkastuksissa työterveydessä vai MKS:ssa? Jaapa jaa, kaikkea sitä mieleen tulvahtaakin asioita miettiessä...
tuulahdus
tuulahdus

Viesti kirjoittaja Rosmariini To Elo 02, 2012 3:06 am

Sairaalassa pari päivää... jos kaikki sujuu ku elokuvissa. Very Happy

Ainakin allekirjoituksessa "Elämä edessä", on että hän kävi Mikkelissä sisätautilääkäris jälkitarkastukses vaik leikattiin Joensuus...
Rosmariini
Rosmariini

Viesti kirjoittaja tuulahdus La Elo 04, 2012 12:05 am

Kotona jälleen. ss oli ihan jees. Ei ollu äkänen mulle, mut ei kiitellytkään. Kertoili vaan totuudenmukaisesti riskeistä mitä leikkauksessa tulee-etenkin jos ei ole laihtunut yhtään. Vaan kyllä minänyt otan niskasta itseäni ja laihdutan. Veikkaili loka-marraskuuta ajankohdaksi. En kyselly mitään, ku "pelotti".No eioikeesti, mut en saanut sen kummempia kysyttyä. Mutta näin tää homma etenee, senkin hätähousu (minä itse siis, kun alkuvuodesta olin hättäinen). Jepu jee.
tuulahdus
tuulahdus

Viesti kirjoittaja TiiviReddy La Elo 04, 2012 5:06 pm

Mulla oli tuo ruokatottumuskyselypaperihässäkkä kesäkuussa (koko prosessi polkaistiin käyntiin siis huhtikuussa, kun laitoin työterveyshoitajatädille sähköpostia "auta minua"). Jokaiselle rt:n vastaanottokäynnille on sittemmin pitänyt toimittaa selvitys siitä, että mitä olen mahalaukkuuni ahtanut ja mihinkä aikaan Neutral

Ennen rt:lle menoa labran vampyyrit imivät minusta verta kuin teurasvasikasta putkitolokulla (piikkikammoinen-minä pystyi olemaan itkemättä mutten silti saanut edes kiiltokuvaa koettelemuksestani...) Suljettiin pois kilpirauhaset ja sokuritaudit ja jotain muutakin, kaikki kokeet olivat ihan ok. Vieläköhän ne minua tökkivät?

Ja sitten jos käy niin onnellisesti että pääsen leikkaukseen, niin onko minun pakko olla valveilla kaikkien pistämisten aikana, laittaako ne Emloja jos pyydän nätisti...mulla on nimittäin niin mahoton piikkikammo että koko Kuopion Liäni raikaa jos pääsen kunnolla piikki-angstin valtaan Sad
TiiviReddy
TiiviReddy

Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 29.07.2012

Viesti kirjoittaja Pallokala To Elo 09, 2012 4:00 pm

Tuulahdus, sairaalassa pitävät 2-3 päivää jos kaikki menee oppikirjojen mukaan. Tarvittaessa pidempään. Mulla tais mennä reilu viikko.

Kontrolleissa käyt sitten MKS:n sisätautipolilla.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: