Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

OYS:iin jonoa(ko)

+8
anjuska
Eikka
stina66
Kaisuli
Vemmukka
Möhköfantti
Sampi
villasukat
12 posters

Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja villasukat To Heinä 26, 2012 11:27 pm

Heips, onko viimeisintä tietoa millainen jono on Oulun Oys:iin? Onko kokemuksia ja voiko saada muualle lähetettä asuen sen alueella? Petynkö ja ahistunko vaiko sitkistyn?!

villasukat

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Raahe
Registration date : 26.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja Sampi Ma Heinä 30, 2012 5:06 pm

Just soitin aamulla sinne ja kuulema lähes kaksi vuotta pitäisi odotella.

Sampi

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 30.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja villasukat Ti Heinä 31, 2012 2:54 pm

Nos, niin. Aika kurja tilanne. Sad Pitänee olla kärsivällinen tai menettää hermot. Kiitos vastauksesta.

villasukat

Viestien lukumäärä : 7
Paikkakunta : Raahe
Registration date : 26.07.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja Möhköfantti La Elo 04, 2012 11:15 pm

Mulla kesti lähetteestä leikkauspöydälle ni kuukautta vaille kolme vuotta. kyllähän se aika tuntu pitkältä mut saipahan kelata asiaa ihan rauhassa ja vaikka itelläki välillä epätoivo iski ni yhtään ei haittaa et joutuki ootteleen, jotenki sisäisti asian paremmin et mihin on ryhtymässä Smile
Joten kärsivällisyyttä ja tsemppiii projektiin
Möhköfantti
Möhköfantti

Viestien lukumäärä : 156
Paikkakunta : oulun seutu
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja Vemmukka La Syys 08, 2012 12:57 am

Moi! Mulle tehtiin eka lähete kesäkuun lopulla 2011. Heinäkuussa tuli täydennyspyyntö. Ja 1.8.2011 menin työterveyslääkärille ja kerroin valmiiksi laatimastani listasta kaikki yritykset, muut elämäntapamuutokset, kuten tupakanpolton lopettaminen muutama vuosi sitten, alkoholin käytön lopettaminen jo lähes 8v sitten. Perussairauksia ei mulla selkäongelmien lisäksi ollut. Arviokäynti oli syyskuussa ja leikkaus oli 3.9.2012 eli tosi nopeesti kyllä etenin / pääsin. Ilmeisesti jonossa etenemiseen vaikuttaa useat asiat. Ohjattuja laihdutusyrityksiä tulee olla takana, motivaatiota muutoinkin terveydestä huolehtimiseen ja luulisin myös iän vaikuttavan jonkin verran.

Älä lannistu vielä vaan tosi tarkkaan tulee miettiä mitä lähetteeseen laitetaan. Usein se kannattaa laatia hoitavan lääkärin kanssa yhdessä. Kuulin kyllä käynneillä, että osa on odottanut aikaa 2-5 vuotta. Tsemppiä!

Vemmukka

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 26.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja Kaisuli To Syys 27, 2012 3:22 am

Melkein tasan vuosi sitten minulle tuli Oysista postissa ilmoitus: "Olette jonossa..." Ja viime lauantaina puhelin soi...Nyt asiat ovat edenneet siihen, että marraskuun alussa olisi leikkaus! Smile Eli about tasan vuoden jonotin minä!

Kaisuli

Viestien lukumäärä : 16
Paikkakunta : Kiiminki
Registration date : 27.09.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja stina66 To Syys 27, 2012 11:24 am

Onneksi olkoon bounce
stina66
stina66

Viestien lukumäärä : 92
Paikkakunta : Savo
Registration date : 16.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja Vemmukka To Syys 27, 2012 2:32 pm

Upeaa! Se menee varmasti hienosti! Mulla nyt vajaa 4 viikkoa leikkauksesta ja olo on mitä mainioin. Ensi viikolla pääsen jo töihin cheers Paino tippuu hitaanlaisesti, mutta leikkauksen jälkeen kun palasin kotiin, on paino siitä tippunut 7kg ja heinäkuun puolesta välistä 18kg, joten olen tyytyväinen. Kävellä kannattaa päivittäin, itse kävelin alkuun pieniä 400-700m lenkkejä 3 x päivässä. Nyt käyn pyöräilemässä n. 5-10km ja/tai kävelylenkki 2-4 km. Olen ollut tosi tyytyväinen. Yhtään dumping-oiretta ei ole vielä tullut bounce

Tsemppiä siis leikkaukseen!

Vemmukka

Viestien lukumäärä : 11
Paikkakunta : Pohjois-Pohjanmaa
Registration date : 26.06.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja Eikka To Marras 22, 2012 8:55 pm

Mulla kesti lähes kaks vuotta päästä leikkaukseen. Mutta sitte kun aika tuli niin kaikki kävi todella nopeaan Maanantaina 19.11 leikattiin ja tiistaina 20.marraskuuta olin jo kotona iltapäivällä!!!

Eikka

Viestien lukumäärä : 5
Paikkakunta : Kalajoki
Registration date : 11.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja anjuska La Marras 24, 2012 12:03 am

Minulla laitettiin lähete menemään tämän vuoden alkupuolella. Leikaus tapahtui 10.11. Mulla kiirehdittiin leikkausta selkä vaivojen takia. Eli mun kohdalla kaikki tapahtu tosi nopsaan Very Happy

anjuska

Viestien lukumäärä : 37
Paikkakunta : siikalatva
Registration date : 23.10.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja MatamiMimmi Ma Helmi 17, 2014 7:54 pm

Voih, Kuinkahan jaksan odottaa kun alkuunkaan ei vieläole päässy...

Minä kun tahdon olla hetimullekaikkitännenyt...  Rolling Eyes Rolling Eyes 

Mitenkä on, jos menee tk:n kautta, silloin leikkaukset lie OYS. Mutta entäs jos meneekin työterveyden kautta (ODL vai Terveystaloko se nykyään on), onko sieltä mahdollista saada nopeammin aikaa, ja kuka sen lystin sitten maksaa, yhteiskunta, työnantaja vai ite ??

MatamiMimmi

Viestien lukumäärä : 88
Paikkakunta : Pohjois-pohjanmaa
Registration date : 17.02.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja trintilla Ti Helmi 18, 2014 1:47 am

Kyllä se taitaa Oulun aluella mennä niin, että työterveys (ODL yms) antaa vain lähetteen OYSsiin, eli sinne leikkausjonoon, alkututkimukset (jotka tehtäisiin terveyskeskuksessa) voidaan tehdä työterveydessä ja työnantajasta riiippuen menee työnantajan pussista tai omasta. Eli kannattaa tarkistaa, itse leikkaus (jos OYS siihen päätyy) menee sitten yhteiskunnan pussista. Ja sitten kannattaa muistaa se, että leikkauksen jälkeinen sairasloma ei ole automaattisesti palkallista, siihen vaikuttaa mmm. se minkä diagnoosinummerron leikkaava lääkäri lappuihin pistää... ja noin sata muuta asiaa.
trintilla
trintilla

Viestien lukumäärä : 406
Paikkakunta : Ylöjärvi
Registration date : 12.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja tintti1969 Ma Toukokuu 19, 2014 12:37 pm

Heippa Oyksiin jonottavat
mulla meni vajaa vuosi kun tämä rumba aloitettiin siihen kun pääsin leikkaukseen joten tsemppii vaan. Kyl se aika sieltä tulee. Mäkin sain peruutusajan joten sekin kattattee ilmoittaa sinne jonohoitajalle jos voi sellaisen ajan ottaa vastaan  Very Happy 

tintti1969

Viestien lukumäärä : 2
Paikkakunta : Keminmaa
Registration date : 15.05.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja Marsapoffu Ke Huhti 08, 2015 2:44 am

Eka askel otettu tänään ja lääkärissä käyty, enstiistaina on labra jossa tutkitaa verensokerit ja parit allergiat. sitte ootetaa niitten vastausta ja lähete lähtee lekurilta sillon 21. tätä kuuta sitte etiä päin. Smile päivittelen tänne sitten aina kun oon johonki päässy. oon yrittäny ettiä joltain sellasta järkevää listausta Very Happy että missä vaiheessa on pitäny mikäki juttu käydä vaan en oo huomannu -.-
Marsapoffu
Marsapoffu

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 42
Paikkakunta : Pyhäntä
Registration date : 18.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja Marsapoffu Ti Huhti 21, 2015 11:47 pm

Ensimmäinen käynti sisätautien erikoislääkärille 4.5.2015 Smile asiat pyörähti siis vauhdilla eteenpäin. labrat on tk lääkäri katsonut eilen ja eilen laittanut lähetteen O.o tuli tänään soitto Very Happy
Marsapoffu
Marsapoffu

Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 42
Paikkakunta : Pyhäntä
Registration date : 18.03.2015

Takaisin alkuun Siirry alas

OYS:iin jonoa(ko) Empty Vs: OYS:iin jonoa(ko)

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa