OYS:iin jonoa(ko)
+8
anjuska
Eikka
stina66
Kaisuli
Vemmukka
Möhköfantti
Sampi
villasukat
12 posters
Sivu 1 / 1
OYS:iin jonoa(ko)
Heips, onko viimeisintä tietoa millainen jono on Oulun Oys:iin? Onko kokemuksia ja voiko saada muualle lähetettä asuen sen alueella? Petynkö ja ahistunko vaiko sitkistyn?!
villasukat- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 26.07.2012
Vs: OYS:iin jonoa(ko)
Just soitin aamulla sinne ja kuulema lähes kaksi vuotta pitäisi odotella.
Sampi- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 30.07.2012
Nos, niin. Aika kurja tilanne. Pitänee olla kärsivällinen tai menettää hermot. Kiitos vastauksesta.
villasukat- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 26.07.2012
Mulla kesti lähetteestä leikkauspöydälle ni kuukautta vaille kolme vuotta. kyllähän se aika tuntu pitkältä mut saipahan kelata asiaa ihan rauhassa ja vaikka itelläki välillä epätoivo iski ni yhtään ei haittaa et joutuki ootteleen, jotenki sisäisti asian paremmin et mihin on ryhtymässä
Joten kärsivällisyyttä ja tsemppiii projektiin
Joten kärsivällisyyttä ja tsemppiii projektiin
Möhköfantti- Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010
Moi! Mulle tehtiin eka lähete kesäkuun lopulla 2011. Heinäkuussa tuli täydennyspyyntö. Ja 1.8.2011 menin työterveyslääkärille ja kerroin valmiiksi laatimastani listasta kaikki yritykset, muut elämäntapamuutokset, kuten tupakanpolton lopettaminen muutama vuosi sitten, alkoholin käytön lopettaminen jo lähes 8v sitten. Perussairauksia ei mulla selkäongelmien lisäksi ollut. Arviokäynti oli syyskuussa ja leikkaus oli 3.9.2012 eli tosi nopeesti kyllä etenin / pääsin. Ilmeisesti jonossa etenemiseen vaikuttaa useat asiat. Ohjattuja laihdutusyrityksiä tulee olla takana, motivaatiota muutoinkin terveydestä huolehtimiseen ja luulisin myös iän vaikuttavan jonkin verran.
Älä lannistu vielä vaan tosi tarkkaan tulee miettiä mitä lähetteeseen laitetaan. Usein se kannattaa laatia hoitavan lääkärin kanssa yhdessä. Kuulin kyllä käynneillä, että osa on odottanut aikaa 2-5 vuotta. Tsemppiä!
Älä lannistu vielä vaan tosi tarkkaan tulee miettiä mitä lähetteeseen laitetaan. Usein se kannattaa laatia hoitavan lääkärin kanssa yhdessä. Kuulin kyllä käynneillä, että osa on odottanut aikaa 2-5 vuotta. Tsemppiä!
Vemmukka- Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 26.06.2012
Melkein tasan vuosi sitten minulle tuli Oysista postissa ilmoitus: "Olette jonossa..." Ja viime lauantaina puhelin soi...Nyt asiat ovat edenneet siihen, että marraskuun alussa olisi leikkaus! Eli about tasan vuoden jonotin minä!
Kaisuli- Viestien lukumäärä : 16
Registration date : 27.09.2012
Onneksi olkoon
stina66- Viestien lukumäärä : 92
Registration date : 16.02.2012
Upeaa! Se menee varmasti hienosti! Mulla nyt vajaa 4 viikkoa leikkauksesta ja olo on mitä mainioin. Ensi viikolla pääsen jo töihin Paino tippuu hitaanlaisesti, mutta leikkauksen jälkeen kun palasin kotiin, on paino siitä tippunut 7kg ja heinäkuun puolesta välistä 18kg, joten olen tyytyväinen. Kävellä kannattaa päivittäin, itse kävelin alkuun pieniä 400-700m lenkkejä 3 x päivässä. Nyt käyn pyöräilemässä n. 5-10km ja/tai kävelylenkki 2-4 km. Olen ollut tosi tyytyväinen. Yhtään dumping-oiretta ei ole vielä tullut
Tsemppiä siis leikkaukseen!
Tsemppiä siis leikkaukseen!
Vemmukka- Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 26.06.2012
Mulla kesti lähes kaks vuotta päästä leikkaukseen. Mutta sitte kun aika tuli niin kaikki kävi todella nopeaan Maanantaina 19.11 leikattiin ja tiistaina 20.marraskuuta olin jo kotona iltapäivällä!!!
Eikka- Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 11.10.2012
Minulla laitettiin lähete menemään tämän vuoden alkupuolella. Leikaus tapahtui 10.11. Mulla kiirehdittiin leikkausta selkä vaivojen takia. Eli mun kohdalla kaikki tapahtu tosi nopsaan
anjuska- Viestien lukumäärä : 37
Registration date : 23.10.2012
Voih, Kuinkahan jaksan odottaa kun alkuunkaan ei vieläole päässy...
Minä kun tahdon olla hetimullekaikkitännenyt...
Mitenkä on, jos menee tk:n kautta, silloin leikkaukset lie OYS. Mutta entäs jos meneekin työterveyden kautta (ODL vai Terveystaloko se nykyään on), onko sieltä mahdollista saada nopeammin aikaa, ja kuka sen lystin sitten maksaa, yhteiskunta, työnantaja vai ite ??
Minä kun tahdon olla hetimullekaikkitännenyt...
Mitenkä on, jos menee tk:n kautta, silloin leikkaukset lie OYS. Mutta entäs jos meneekin työterveyden kautta (ODL vai Terveystaloko se nykyään on), onko sieltä mahdollista saada nopeammin aikaa, ja kuka sen lystin sitten maksaa, yhteiskunta, työnantaja vai ite ??
MatamiMimmi- Viestien lukumäärä : 88
Registration date : 17.02.2014
Kyllä se taitaa Oulun aluella mennä niin, että työterveys (ODL yms) antaa vain lähetteen OYSsiin, eli sinne leikkausjonoon, alkututkimukset (jotka tehtäisiin terveyskeskuksessa) voidaan tehdä työterveydessä ja työnantajasta riiippuen menee työnantajan pussista tai omasta. Eli kannattaa tarkistaa, itse leikkaus (jos OYS siihen päätyy) menee sitten yhteiskunnan pussista. Ja sitten kannattaa muistaa se, että leikkauksen jälkeinen sairasloma ei ole automaattisesti palkallista, siihen vaikuttaa mmm. se minkä diagnoosinummerron leikkaava lääkäri lappuihin pistää... ja noin sata muuta asiaa.
trintilla- Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012
Heippa Oyksiin jonottavat
mulla meni vajaa vuosi kun tämä rumba aloitettiin siihen kun pääsin leikkaukseen joten tsemppii vaan. Kyl se aika sieltä tulee. Mäkin sain peruutusajan joten sekin kattattee ilmoittaa sinne jonohoitajalle jos voi sellaisen ajan ottaa vastaan
mulla meni vajaa vuosi kun tämä rumba aloitettiin siihen kun pääsin leikkaukseen joten tsemppii vaan. Kyl se aika sieltä tulee. Mäkin sain peruutusajan joten sekin kattattee ilmoittaa sinne jonohoitajalle jos voi sellaisen ajan ottaa vastaan
tintti1969- Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 15.05.2014
Eka askel otettu tänään ja lääkärissä käyty, enstiistaina on labra jossa tutkitaa verensokerit ja parit allergiat. sitte ootetaa niitten vastausta ja lähete lähtee lekurilta sillon 21. tätä kuuta sitte etiä päin. päivittelen tänne sitten aina kun oon johonki päässy. oon yrittäny ettiä joltain sellasta järkevää listausta että missä vaiheessa on pitäny mikäki juttu käydä vaan en oo huomannu -.-
Marsapoffu- Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 42
Registration date : 18.03.2015
Ensimmäinen käynti sisätautien erikoislääkärille 4.5.2015 asiat pyörähti siis vauhdilla eteenpäin. labrat on tk lääkäri katsonut eilen ja eilen laittanut lähetteen O.o tuli tänään soitto
Marsapoffu- Viestien lukumäärä : 55
Ikä : 42
Registration date : 18.03.2015
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa