Käynti ravitsemusterapeutilla
+2
hansu
villasukat
6 posters
Käynti ravitsemusterapeutilla
Hei, olen käynyt ravitsemusterapeutilla lääkärin lähetteestä ja terapeutin sanat jäivät soimaan korvaani, että leikkauksen avulla minusta ei tulisi koskaan normaalipainoista. Leikkauksella lähtee ainoastaan kuulemma 30 kg ja mulla olis haave 45 kg. Onko näin, että leikkaus estää normipainoon pääsyn? -villasukat-
villasukat- Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 26.07.2012
Vs: Käynti ravitsemusterapeutilla
Ei pidä paikkansa. Töitä pitää tehdä loppulaihtumisen eteen ja syömiset laskea, mutta mahdollista on kuitenkin. Tämän kesän aikana saavutin ns "normipainon". Ylärajalla tosin keikun, mutta kuitenkin... Allekirjoituksesta näkee minun matkani tähän.
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Leikkaus ei teitysti mitenkään estä normaalipainon saavuttamista, mutta ravitsemusterapeutti varmasti tarkoitti, ettei vielä leikkaus yksinään takaa normaalipainoon laihtumista. Eli leikkaushan ei ole mikään ns. taikapöly, vaan sen avulla lähtee hyvin painoa, joita meille leikkaukseen menijöille on kertynyt runsaasti.
Varmasti viimeiset kilot ovat tiukassa ja vaatii siis liikuntaa jne, jotta se normaalipainon saavuttaminen tavoite täyttyy. Leikkauksen lisäksi tulee koko elämätapa muuttua syömisen suhteen. Tuttuni on käynyt sleevessä pari vuotta sitten ja nyt painoa tullut lisää. Eli saa sen vatsalaukun venytettyä isommaksi. Itse menossa sleeveen vajaan 4 vkon kuluttua ja kyllä nyt olen iskoistanut päähän, että tämä on musta nyt kiinni - saan ison "avun" leikkauksesta, mutta itse homma pitää mun itse hoitaa ja annoskoot (+ mitä syö) tulee säilyttää jatkossakin pieninä, jotta lihoamista ei tapahdu taas.
Varmasti viimeiset kilot ovat tiukassa ja vaatii siis liikuntaa jne, jotta se normaalipainon saavuttaminen tavoite täyttyy. Leikkauksen lisäksi tulee koko elämätapa muuttua syömisen suhteen. Tuttuni on käynyt sleevessä pari vuotta sitten ja nyt painoa tullut lisää. Eli saa sen vatsalaukun venytettyä isommaksi. Itse menossa sleeveen vajaan 4 vkon kuluttua ja kyllä nyt olen iskoistanut päähän, että tämä on musta nyt kiinni - saan ison "avun" leikkauksesta, mutta itse homma pitää mun itse hoitaa ja annoskoot (+ mitä syö) tulee säilyttää jatkossakin pieninä, jotta lihoamista ei tapahdu taas.
Petronella- Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 13.07.2012
Ehkä se on sit keskimäärin 30 kg mitä lähtee? Joillan lähtenyt 60 kiloakin, joillakin jäänyt kymmeneen.
Ollaan yksilöitä samanlaisesta toimenpiteestä huolimatta, eikä kukaan pysty ennustamaan miten kenenkin elimistö reagoi.
Ollaan yksilöitä samanlaisesta toimenpiteestä huolimatta, eikä kukaan pysty ennustamaan miten kenenkin elimistö reagoi.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Mahtavia tuloksia olette saaneet olen todella iloinen vastauksista. :)Olen ollut himo urheilija aikaisemmin ja elämän kiemurat, urheiluvammat, kilpirauhasen vajaatoiminta ja vaihdevuodet saivat minut lihomaan hallitsemattomasti. Jos pääsen leikkaukseen, niin kans mantraisin " se on nyt mun mahdollisuus" ja toden teolla alkaisin nauttimaan kuntoilusta uudestaan )) Onko tietoa, onko Ouluun pääsy julkiselle sektorille pitkässä puussa?
Mulla lähti enellä ennen leikausta 33kg ja jälkeen on nyt tippunut 31 kg, kokonaisuudessa 64kg ja kokoajan tippuu lisää
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
Mahtavaa!!! Mulla on enskuun loppupuolella toinen käynti ravitsemusterapeutin kaa, niin pittääpä kysellä lisää Oon tosi ilahtunut saavutuksestasi Hienoa
Leikkauksen apu riittää kuulemma noin 25% painonpudotukseen. Loppu vaatii sitten enemmän taas sitä itsekuria. Normaalipaino olisi ihana juttu, mutta jokainen taakse jäänyt kilo, joka ei palaa, on voitto!
koskpir- Viestien lukumäärä : 68
Registration date : 10.10.2011
Näin on. Olet oikeassa
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa