epätoivo iskee :(
+2
AnnukkaK
Sinde
6 posters
Sivu 1 / 1
epätoivo iskee :(
Paino ei ole yli kahteen kuukauteen tippunut yhtään ja tämä alkaa jo rassaamaan tosissaan hermoja :/ Jos sitä kesällä alkas vähän kattelemaan taas et mitä sitä syö ja yrittäs liikkua enemmän jos sais ees vähän alaspäin taas. Onko mitään vinkkejä millä voisi taas sada painon laskuun?
Sinde- Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 33
Registration date : 31.08.2010
Vs: epätoivo iskee :(
Teepä niin, että kirjoita vaikka pikku vihkoon ihan kaikki, mitä laitat suuhusi. Kellonaika, sortti, määrä. Ja nesteestä oma lista, että paljonko juot. Itse merkkaan määrän sitten, kun astia on hissukseen juotu tyhjäksi, eli 3 tai 4 dl kerralla, koska en voi/halua kulautella isoa määrää yhteen mittaan. Tällaisesta listasta voi sitten alkaa tehdä diagnoosia, kun on mustaa valkoisella asioiden todellisesta tilasta. Kikkoja voisivat olla ruokarytmin säännöllisyys, proteiinin saanti (vähintään 60 g päivässä, www.tiesydameen.fi/proteiinilaskuri auttaa), riittävä nestemäärä.
Minulla on leikkauksesta nyt 6 viikkoa ja tuntuu, että paino jumittaa aina vaan. Kai sitä pari kiloa on lähtenyt, viikon päästä jälkitarkastuksessa katsotaan sitten. Kerran, jostain käsittämättömästä syystä, tuli parin päivän jatkuva vessaramppaamiskohtaus ja nestettä lähti pari kiloa että humahti, mutta nyt taas lirisee hädin tuskin vaikka yritän parhaani mukaan juoda. Luultavasti en kuitenkaan juo tarpeeksi, ehkä 1,5 l päivässä menee, ei vaan tahdo muistaa ja ehtiä. Pelkkä vesi ei tahdo upota, joten maustan sitä tuoremehulla tai pikku määrällä mehutiivistettä, mikä taas aiheuttaa hampaille haittaa, pitäisi olla koko ajan harjaamassa...
Minulla on leikkauksesta nyt 6 viikkoa ja tuntuu, että paino jumittaa aina vaan. Kai sitä pari kiloa on lähtenyt, viikon päästä jälkitarkastuksessa katsotaan sitten. Kerran, jostain käsittämättömästä syystä, tuli parin päivän jatkuva vessaramppaamiskohtaus ja nestettä lähti pari kiloa että humahti, mutta nyt taas lirisee hädin tuskin vaikka yritän parhaani mukaan juoda. Luultavasti en kuitenkaan juo tarpeeksi, ehkä 1,5 l päivässä menee, ei vaan tahdo muistaa ja ehtiä. Pelkkä vesi ei tahdo upota, joten maustan sitä tuoremehulla tai pikku määrällä mehutiivistettä, mikä taas aiheuttaa hampaille haittaa, pitäisi olla koko ajan harjaamassa...
AnnukkaK- Viestien lukumäärä : 84
Registration date : 13.04.2011
Mulla jumitti 3 kuukautta niin että paino on seilannut 79 ja 83 kilon välissä. Nyt taas alaspäin.
Kävin ravintoterapautin juttusilla ja pidin päiväkirjaa josta todettiin että a) syön liian vähän proteiinia b) juon liian vähän vettä c) juon liikaa appelsiinimehua ja d) herkuttelen liikaa (=pulla per päivä).
Korjauksena tähän aloin käyttämään proteiinijugurttia, proteiinijuomaa, ja patukan per päivä. Pulla pois, samoin vain 2 lasia appelsiinimehua päivässä.
Kävin ravintoterapautin juttusilla ja pidin päiväkirjaa josta todettiin että a) syön liian vähän proteiinia b) juon liian vähän vettä c) juon liikaa appelsiinimehua ja d) herkuttelen liikaa (=pulla per päivä).
Korjauksena tähän aloin käyttämään proteiinijugurttia, proteiinijuomaa, ja patukan per päivä. Pulla pois, samoin vain 2 lasia appelsiinimehua päivässä.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Valitettavasti painojumiin ei takuuvarmasti auta mikään muu kuin se että rehellisesti lasket miten paljon nyt syöt (kalorit ja proteiinit) ja juot. Kannattaa viikon pitää tarkkaa kirjaa niin saa jonkinlaisen keskiarvon. Nykyisestä määrästä sitten vähennetään 300-500 kcal/päivä ja varmistetaan että tulee syötyä vähintään 60g proteiinia ja juotua vähintään 2L vettä päivässä niin avot, paino lähtee takuuvarmasti laskuun. Muutakaan vaihtoehtoa ei ole. Jos syöt 500 kcal/päivä vähemmän kuin kulutat, niin 10 viikon aikana paino laskee 5 kg.
http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto
http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Kyllä Kimby puhuu asiaa! Itse olen myös ottanut tavaksi pitää viikon ajan ruokapäiväkirjaa (kalorit ja nesteet) kolmen kuukauden välein. Minulla nautitut kalorit ei saa ylittää yli lepoaineenvaihdunnan kalorimäärää, niin paino ei silloin ala ainakaan nousemaan. Mikäli pitäisi saada painoa vielä pudotettua (kuten minun), niin tuosta kalorimäärästä tulisi vähentää tosiaankin se 300-500 kcal/vrk. Eikä otetta saisi päästä lipsumaan missään tilanteessa. Tämä sääntö nyt etenkin itselleni tärkeä, koska GBP:stä kulunut jo yli kolme vuotta. Matalat verenpaineet, -sokerit ja ainainen nälkä (ja ikuinen jano)... pitäisi jo syödä naista, mutta paino pikemminin nousee kuin laskee.
alati roculis- Viestien lukumäärä : 77
Registration date : 08.07.2009
kyllä mullakin paino jumitti, mut lopetin vaalla ravaamisen ja otin mittanauhan käyttöön, senteissä huomaa enemmän ku painon laskussa, siis ainakin mulla ja tietty kuten muut tossa sano, pidä kirjaa mitä syöt ja juot, kyllä se siitä taas laskuun lähtee ilosta kevättä sulle ja muille
haidi66- Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa