MINNE SOITAN?
+4
HyeeNa!
Pallokala
Kimby
Nordic
8 posters
Sivu 1 / 1
MINNE SOITAN?
Siis Käääk!
Terve! Olen nytten yrittänyt löytää tietoa tältä sivulta että minnekkä pitäisi ekana ilmoittaudua jos halua puhua lääkärin kanssa leikauksesta. En ole varma pitääkö soittaa ekana terveyskeskukseen... pelottaa että ne vastaa siellä sanoilla "ai siis mitä? Et sinä tällaista apua meiltä saa.. "
Olen itse käynnyt lähes 10 vuotta laihutuskuureja ja liikunta harrastuksia läpi... ja ei nytten enää paljon huvita enää kokeilla kun ei ole mitään pysyvästi auttanut.
Minä HALUAN liikkua ilman että keuhkot kiipeävät taivaan kohti. Olisi kiva nauttia kesästä ilman että uipi hiessä, ja olisi myös kiva tietää että ei kuole ylipainoon.
Niin elikkä tarvitsisin pikku Infon minnekkä minä ekana soitan että saisin varattua ajan keskusteluun lääkärin kanssa.
Terveisiä ja kiitoksia nytten jo! :-)
Terve! Olen nytten yrittänyt löytää tietoa tältä sivulta että minnekkä pitäisi ekana ilmoittaudua jos halua puhua lääkärin kanssa leikauksesta. En ole varma pitääkö soittaa ekana terveyskeskukseen... pelottaa että ne vastaa siellä sanoilla "ai siis mitä? Et sinä tällaista apua meiltä saa.. "
Olen itse käynnyt lähes 10 vuotta laihutuskuureja ja liikunta harrastuksia läpi... ja ei nytten enää paljon huvita enää kokeilla kun ei ole mitään pysyvästi auttanut.
Minä HALUAN liikkua ilman että keuhkot kiipeävät taivaan kohti. Olisi kiva nauttia kesästä ilman että uipi hiessä, ja olisi myös kiva tietää että ei kuole ylipainoon.
Niin elikkä tarvitsisin pikku Infon minnekkä minä ekana soitan että saisin varattua ajan keskusteluun lääkärin kanssa.
Terveisiä ja kiitoksia nytten jo! :-)
Nordic- Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 16.05.2012
Vs: MINNE SOITAN?
Varaat ajan omalle lääkärille terveyskeskuksesta tai sitten yksityiselle sisätautilääkärille. Mikäli täytät sairaanhoitopiirisi leikkauskriteerejä niin molemmat voi laittaa lähetteen sellaiseen kunnalliseen sairaalaan jotka leikkauksia suorittavat. Kunnalisella puolella menee aika varmasti ainakin vuosi, pahimmillan 4 vuotta ennenkuin pääset leikkaukseen. Yksityisesti pääset parissa kuukaudessa mikäli siis olet sopiva kandidaatti leikkaukseen.
Terkkariin pääsyyn voi jo mennä se 3 kk joten yksityiseltä lähete voi nopeuttaa asioita kun sellaiselle saat ajan varmaan samana päivänä. Maksanee joku 80e.
Terkkariin pääsyyn voi jo mennä se 3 kk joten yksityiseltä lähete voi nopeuttaa asioita kun sellaiselle saat ajan varmaan samana päivänä. Maksanee joku 80e.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Jos olet töissä, oiva reitti on myös työterveyshuolto.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Okei! Kiitos vastauksista. En ole vielä Suomessa käynnyt lääkärissä kun muutin vasta viime syksynä tänne Suomeen. Ehkäpä Voisi sitten käydä yksityisellä (puhumaan asiasta).
En ihan ymmärtänyt sinun eka kirjoittamista "kunnalinen sairaala", onko se siis sellanen esim. kun kys kuopio? ( Anteeks jos en ymmärtänyt kun kielivaikeuksia on . )
BMI on tasaan 40 mutta minulla ei ole sairauksia, ja sen takia haluan leikaukksen ennen kun rupeen kerämään diabetes ja nilkka ongelmia :-)
En ihan ymmärtänyt sinun eka kirjoittamista "kunnalinen sairaala", onko se siis sellanen esim. kun kys kuopio? ( Anteeks jos en ymmärtänyt kun kielivaikeuksia on . )
BMI on tasaan 40 mutta minulla ei ole sairauksia, ja sen takia haluan leikaukksen ennen kun rupeen kerämään diabetes ja nilkka ongelmia :-)
Suomessa "ilmainen" sairaanhoito = kunnallinen sairaanhoito. KYS on kunnallinen sairaala. Terveyskeskusksen lääkärimaksu on jotain 13e, erikoissairaanhoidon polikliniikkamaksu on 27,40e ja vuorokausi sairaalan vuodeosastolla on joku 32e.
Yksityiset lääkäriasemat maksavat sitten reilusti enemmän mutta hoitoon pääse heti. Leikkaus yksityisesti maksaa suomessa joku 6000e.
BMI 40 ilman liitännäissairauksia ei välttämättä kaikissa sairaanhoitopiireissä enää riitä päästääkseen kunnallisen puolen leikkaukseen. Jotkut piirit ovat kai nostaneet rajan BMI 45 jos ei ole muita sairauksia kuten esim. diabetes. Tämä johtuu resurssipulasta. Esim. Oulun alueella joutuu jonottamaan leikkausta 4 vuotta. Monet sairaanhoitopiirit vaativat myöskin sairaanhoidon alaisena suoritettua laihdutusryhmää joka tarkoittaa 10-12 viikon ENE-pussikuuria.
Yksityisellä puolella BMI 35 on kai ollut jonkinlainen raja jolloin leikkausta voidaan harkita.
Yksityiset lääkäriasemat maksavat sitten reilusti enemmän mutta hoitoon pääse heti. Leikkaus yksityisesti maksaa suomessa joku 6000e.
BMI 40 ilman liitännäissairauksia ei välttämättä kaikissa sairaanhoitopiireissä enää riitä päästääkseen kunnallisen puolen leikkaukseen. Jotkut piirit ovat kai nostaneet rajan BMI 45 jos ei ole muita sairauksia kuten esim. diabetes. Tämä johtuu resurssipulasta. Esim. Oulun alueella joutuu jonottamaan leikkausta 4 vuotta. Monet sairaanhoitopiirit vaativat myöskin sairaanhoidon alaisena suoritettua laihdutusryhmää joka tarkoittaa 10-12 viikon ENE-pussikuuria.
Yksityisellä puolella BMI 35 on kai ollut jonkinlainen raja jolloin leikkausta voidaan harkita.
Viimeinen muokkaaja, Kimby pvm Su Toukokuu 20, 2012 9:14 pm, muokattu 1 kertaa
Ainakin meilläpäin ei pääse leikkaukseen enää BMI 40. Diabeetikot yms. pääsee BMI 35. Että kannattaa varautua siihen että saat taistella tietäsi leikkaukseen. Mutta älä lannistu ennenkuin olet aloittanutkaan! Tsemppiä!
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Missä suomessa pääsee yksityisellä leikkaukseen 6000 eurolla? Oulussa ainakin hinnat alkoivat 12 000 eurosta :S
trintilla- Viestien lukumäärä : 406
Registration date : 12.02.2012
http://www.bariatriccenter.fi/
Tuolla oli ainakin vielä joku aika sitten joku puoleen hintaan kampanja.
Tuolla oli ainakin vielä joku aika sitten joku puoleen hintaan kampanja.
Okei! Kiitos kaikista vastauksista! Minä otan yhteyttä terveyskeskukseen että saisin ajan varattua ja että kuunnellaan minun tilannettani!
Kiitos kaikista vastauksista uudelleen ja kirjoitan myöhemmin sitten kun olen käynnyt lääkärin luona!
Kiitos kaikista vastauksista uudelleen ja kirjoitan myöhemmin sitten kun olen käynnyt lääkärin luona!
Heippa..
Minnut naurettiin aikoinaan oman alueen TK:sta nauraen pihalle, kun kysyin leikkauksesta
Menikin puolisen vuotta, ennenkuin "uskalsin" soittaa yksityiselle lääkäriasemalle ja ihan siellä infosta kysyin, saisinko ajan sellaiselle ihmiselle, joka voisi laittaa lihavuusleikkaukseen lähetteen kunnalliselle puolelle. Sain samalle viikolle ajan Maksoin tietysti sen n. 60 euroa siitä käynnistä silloin
Nyt leikkauksesta 3,5 kk.
Minnut naurettiin aikoinaan oman alueen TK:sta nauraen pihalle, kun kysyin leikkauksesta
Menikin puolisen vuotta, ennenkuin "uskalsin" soittaa yksityiselle lääkäriasemalle ja ihan siellä infosta kysyin, saisinko ajan sellaiselle ihmiselle, joka voisi laittaa lihavuusleikkaukseen lähetteen kunnalliselle puolelle. Sain samalle viikolle ajan Maksoin tietysti sen n. 60 euroa siitä käynnistä silloin
Nyt leikkauksesta 3,5 kk.
suski76- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 48
Registration date : 04.10.2011
Itsekkin sain yksityiseltä lähetteen kunnalliselle puolelle sitäkautta kannattaa yrittää jos suoraan kunnalliselta ei pääse
Simppa83- Viestien lukumäärä : 64
Ikä : 41
Registration date : 20.03.2012
Joko löytyy yksityisellä puolella leikauksi Joensuusta tai Kuopiosta?
pilvipouta- Viestien lukumäärä : 218
Registration date : 12.11.2012
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa