Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pampuliina esittäytyy

3 posters

Siirry alas

Pampuliina esittäytyy Empty Pampuliina esittäytyy

Viesti kirjoittaja Pampuliina Pe Huhti 27, 2012 4:26 am

Moikka kaikille ja kiitoksia kirjoituksistanne, niistä on saanut paljon voimaa ja uskoa tulevaan!

Olen 41v. kahden aktiivisen pojan äiti Uudeltamaalta. Painoni kanssa olen kamppaillut koko ikäni, jo neuvolassa äitiä varoiteltu että tytöstä tulee vielä ylipainoinen… Laihduttanut olen kaikin mahdollisin keinoin ja välillä laihtunutkin, jopa liian laihaksikin asti. Paino on vain aina palannut ja korkojen kanssa. Pahimmillaan kävin 122 kilossa ja silloin alkoi tulla painosta johtuvia ongelmia. Leikkauksesta puhuttiin jo vuosia sitten mutta silloin vielä ajattelin että selviän kyllä ilman mitään leikkauksia… Kesällä 2010 pudotin taas reilut 20kg toista leikkausta varten ja silloin vielä ajattelin että kyllähän minä ylipainoni selätän, no kun päästiin syksyyn 2011 oli kaikki 20kg tullut TAAS takaisin ja korkojen kera tietty Embarassed! Silloin ymmärsin että leikkaus olisi mahdollisuus eikä uhka! Ohjatut Ene-ryhmät ja muut olin jo aiemmin käynyt läpi sekä gastroskopiat ja ultrat jne. vatsahaavojeni takia useaankin kertaan, joten sain lähetteen leikkaukseen ja pääsinkin siihen mielestäni tosi nopeasti (peruutuspaikalle kylläkin).

Minulle siis tehtiin vatsalaukun ohitus Peijaksessa 26.3.12 ja kaikki meni oikein hyvin. Jonkin verran kipuja ja kuvotusta on ollut mutta ei mitenkään kohtuuttomasti. Tänään oli jälkitarkastus ja kaikki oli ok, ainoastaan kovin alhaiseksi laskenut verenpaine kiusaa, mutta lääkäri keksi siihen oikein mukavan hoitokeinon; syö salmiakkia totesi hän ja minähän teen sen oikein ilolla Very Happy Söin aluksi kaksi viikkoa nestemäistä ruokaa ja sitten kaksi viikkoa sosemaista. Tämän viikon olen harjoitellut ”normaalia” ruokaa, lähes kaikki mitä olen uskaltanut kokeilla on mennyt hyvi n alas, mutta muutaman kerran olen erehtynyt lukemaan aamupalalla ja syönyt sen näkkärin liian nopeasti ja tuloksena pahoinvointi ja vatsakivut… mutta Siperia opettaa enkä enää syö ja lue samalla Very Happy Sauvakävelyn olen aloittanut ja liikkuminen tuntuu oikein mukavalta. Painoa on lähtenyt nyt 25 kiloa, 16 lähti leikkausta edeltävällä enellä ja 9kg on lähtenyt leikkauksen jälkeen, vauhti on ollut loistava mutta tasoittunee jatkossa… Vappuna ajattelin kokeilla lasillista kuplivaa, saas nähdä miten käy, tökkiikö vai maistuuko drunken

Pampuliina

Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 08.04.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Pampuliina esittäytyy Empty Vs: Pampuliina esittäytyy

Viesti kirjoittaja maija411 Pe Huhti 27, 2012 3:32 pm

Tervetuloa joukkoon. geek

Tää tosiaan ollut hyvä foorumi ja asiallista tietoa ja kokemuksia saada muolta vertaisilta. Neuvojakin saa tarvittaessa.

Onnee pikkumassusta. En osaa tuosta kuohuvasta sanoo kun en itse käytä, mutta kokeile varovasti, kuohut voivat aiheuttaa ilmavaivoja/ vatsankipristelyä. Mutta varovasti kokeilemalla kai jokaiselle löytyy omat sopivat aineet. Mulla alkaa olla leikkauksesta 3 kk aikaa ja välillä kokeilen koko lihaa esim karjalanpaistia niin tulee sellanen tukahduttava olo siitä. Eli välttelen ja kokeilen taas välillä.

Mukavaa kesänodotusta. flower
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011

Viesti kirjoittaja Pampuliina Ma Huhti 30, 2012 2:54 am

Kiitoksia maija411 Very Happy ja samoin mukavaa kesänodotusta, tänään olikin jo lämpöasteet aika kesäiset flower

Jännä että lihaakin olen vähän pystynyt syömään mutta salaatti ei mene alas, vaikka kuinka pureskelee niin tulee tosi paha olo ja tuntuu että "tukehtuu". Jälkitarkastuksessa sanottiin että salaattiakin pitäisi jo syödä, no ehkä vielä syön vain kurkkua leivän päällä...

Mukavaa vappua kaikille sunny

Pampuliina

Viestien lukumäärä : 2
Registration date : 08.04.2012

Viesti kirjoittaja hansu Ma Huhti 30, 2012 6:28 am

Tervetuloa palstalle minunkin puolestani. Hienosti lähtenyt sinulta tuo paino putoamaan.

Minulla tuosta leikkauksesta on jo kulunut aikaa pidemmälti. Paras neuvo noissa ruokailuissa on syödä pieniä ruoka-annoksia ja useasti päivässä. Juomisia runsaasti ja ruokien valinta sen mukaan, mikä itselle maistuu parhaiten. Minä karsin alkuun pois nuo kasvikset ja hedelmät melkoisen pitkälti. Hiljalleen olen niitä takaisin ottanut käyttöön sen mukaan, mikä on maistunut. Leivän syönti on vähäistä, kallistuu lähinnä hapankorppu-näkkäri linjalle lisukkeineen. Alkuun en ottanut huolta kuin proteiinien tarpeellisesta saamisesta päivää kohden. Nyt lasken päivittäisen energiansaannin "karkealla" arviolla. Hyvin on paino pudonnut ja verikokeet pysyneet hyvinä. Ei kannata stressata noiden syömisten kanssa ainakaan alkuun. Jokainen löytää oman linjan ruokailujen suhteen ajan kanssa.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics