Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

lillipulla is here

+5
Soile
Massiivi
Pallokala
Elämä edessä
lillipulla
9 posters

Siirry alas

lillipulla is here  Empty lillipulla is here

Viesti kirjoittaja lillipulla Su Maalis 25, 2012 3:41 pm

Heips kaikki! Minä liityin tänne juuri äsken, koska edessäni lienee lihavuusleikkaus. Olen 30 vee nainen (lapseton), joka on ollut 1 -vuotiaasta asti ylipainoinen, bmi on jotain 41 tällä hetkellä. Lähete on tehty vasta haastatteluun, mutta pelottaa ja jänskättää jo hirveesti ylipäänsä koko rumba. Olen vielä kahden vaiheilla, mennäkö vai ei...ja pääsenkö edes leikkaukseen? Toivottavasti täältä foorumista saan kaipaamaani tietoa ja rohkaisua teiltä kohtalotovereilta. Very Happy

lillipulla

Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 25.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

lillipulla is here  Empty Vs: lillipulla is here

Viesti kirjoittaja Elämä edessä Su Maalis 25, 2012 3:59 pm

Hei lillipulla!
Hyvä, että pohdit asiaa ja käytät siihen kunnolla aikaa. Mielestäni ei ole hyvä mennä liian nopeasti prosessia läpi. Tämä on koko loppuelämän asia, joka pitää sisäistää omassa päässä. Ja kun siihen liittyy myös muut lähellä elävät ihmiset, jotka ovat tavalla tai toisella mukana.
Mutta ehdottomasti haluan kannustaa leikkaukseen!!!!!!! Toivon, että pääset siihen jos itse haluat! Myös minä elin pitkään juupas-eipäs vaihetta ja kesti puolitoista vuotta odottaa sitten itse leikkuuta. Mutta tarvitsin sen ajan!!! Nyt olen niin onnellinen, että sain uuden elämän! Niin kuin nimimerkkini ennakoivasti silloin aikoinaan valitsin, vaikka tilanne näytti toivottomalta. Mutta askel askeleelta ja vääjäämättä kuljen kohti omaa haavettani= normaalipainoisen naisen elämää! Basketball cheers Very Happy
Elämä edessä
Elämä edessä

Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009

Viesti kirjoittaja Pallokala Su Maalis 25, 2012 6:18 pm

Mulle kans aikanaan vihjastiin leikkauksen mahdollisuudesta ja silloin aattelin riskien olevan liian suuret ja sanoin ehdottoman ein.
Pari vuotta kului ja terveys rupesi krenkkaamaan ylipainon takia ja sitten hakeuduin itse lääkärille pyytään lähetettä.

Takapakkejakin alussa oli, mut nyt pidän ratkaisua erittäin hyvänä.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja lillipulla Su Maalis 25, 2012 10:38 pm

Hei!

Kiitos. Onpa rohkaisevaa nähdä onnistuneita tarinoita. Waude.

lillipulla

Viesti kirjoittaja Massiivi Ma Maalis 26, 2012 3:19 am

Tervetuloa minunkin puolestani! Leikkauksessa on riskinsä mutta niin on leikkaamattomuudestakin.

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012

Viesti kirjoittaja Soile Ma Maalis 26, 2012 3:38 am

Tervetuloa joukkoon mukaan! Komppaan massiivia ja muita..kyllä tää kannattaa ja omasta leikkauksesta on vain 7-viikkoa (ens tiistaista) ja minusta homma on toiminut hienosti. Mistään en oo joutunut luopumaan ja elämä tuntuu aivan normaalilta, vaikkakin siinä mielessä aivan loistavan mukavalta, että paino se vaan tippuu kun ennen se vaan nousi vaikka teki mitä. Nyt vaan noudattaa ohjeita, syö pienesti, ei ole nälkää eikä vaivoja ja paino tippuu ja vointi kohenee jatkuvasti. Ei voi kun suositella tätä uudenlaista elämää. Itselläni olisi myös ollut edessä isot riskit ilman leikkausta, diabetes, verenpainetauti...ja keuhkot/sydän kovilla...ja mitä sitten viel olis tullutkaan..nyt menen kohti terveempää elämää jatkuvasti;)
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja lillipulla Ke Maalis 28, 2012 9:33 pm

Heips!

Tuo nälkä asia kiinnostaakin, onko tosiaan niin, että teillä ei ole nälkää tai pakonomaista tarvetta mussuttaa jotain? Yksi lääkäri sanoi minulle, että pahinta mitä voi tapahtua on "räjähtää"...

lillipulla

Viesti kirjoittaja Massiivi Ke Maalis 28, 2012 11:12 pm

Minulla ainakin on niin että jos en syö parin tunnin välein niin tulee jotenkin paha (=oksettava) olo muttei nälkä sillai kun joskus. Jos tiukasti pitää kiinni parin tunnin ruokarytmistä ja juo siinä välissä tarpeeksi niin aika hyvin pärjää.

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012

Viesti kirjoittaja Soile Ke Maalis 28, 2012 11:53 pm

Minulla myös niin että noin 3 tunnin välein syön sen 1-1,5dl ja väliajan juon vettä tai laimeaa mehua, teetä tms. eikä ole nälkä. Maha myös ilmoittaa herkästi milloin on täysi, eikä sinne enempää kannata lapata, syöminen tapahtuu hitaasti pureskellen, ettei tule huono olo. Kyllähän se vatsalaukku varmasti repee/räjähtää jos tunkee itseensä liikaa yhdellä kertaa. En suosittele kokeilemaan, komplikaatiot voisivat olla tappavia. Hyvin tällä pikkumasulla pärjää, eikä suuremmin ole ollut mielitekojakaan. Entiselle oluen-ystävälle olutkaan ei ole enää maistunut.
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja Orkidea To Maalis 29, 2012 2:09 am

Hei Lillipulla ja tervetuloa joukkoon! Smile

Leikkaukseen meno on todella iso päätös ja sitä todella kannattaa miettiä! Itsellä oli aikaa useita vuosia miettiä asiaa ja kun toisen kerran tähän hakuprosessiin lähdin, niin olin koko ajan erittäin varma ja motivoitunut. Itse en ole hetkeäkään katunut päätöstäni, mutta toisaalta olen ollut onnekas, eikä minulla ole ollut mitään komplikaatioita. Smile Luojan kiitos!!

Minullekaan nälkää ei ole leikkauksen jälkeen tullut, mutta vatsaan tosiaan alkaa hieman sattumaan, jos on liian pitkään syömättä. Minäkin yritän hyvin tarkaan syödän 2h välein ja muistaa juodakin siinä väleissä. Minä en ole ainakaan vielä huomannut, että joku mikä ennen maistui, ei nyt maistuisi hyvältä... Mutta makeaa ei tee mieli niin usein ja siitä riittää hyvin pieni määrä ja se on hyvä! Smile

Tämä foorumi on loistava paikka! Smile
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011

Viesti kirjoittaja zelda To Maalis 29, 2012 2:41 pm

Moi!
Ensimmäisellä viikolla leikkauksen jälkeen teki hurjasti mieli herneitä, kalaa ja näkkileipää lol!
Ei siis kamalan vaarallisia mielitekoja. Muutama päivä sitten alkoi yht´äkkiä tehdä mieli suklaapipareita, joita mies oli kaappiin ostanut itselleen herkuksi. Teki hurjasti mieli ottaa yksi pipari teemukillisen kanssa SAMAAN AIKAAN (se on kielletty, ettei ruokamassa liiku ohutsuoleen liian aikaisin tai nopeasti). Pysähdyin miettimään miksi mun tekee mieli confused ja muistin etten ollut vielä syönyt päivän toista ruokaa. Selvisin voittajana siitäkin mieliteosta sunny

Ihanaa kun minä hallitsen syömistäni ja ajatuksiani, eikä päinvastoin. En kuitenkaan voi paukutella henkseleitä ja ylpeillä saavutuksillani, sillä leikkauksesta on vasta kaksi viikkoa Wink
Varsinaista nälkää mulla ei ole, tunnistan kyllä kun maha on tyhjä. Janon tunne on ennallaan.
Z
zelda
zelda

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 30.09.2011

Viesti kirjoittaja lillipulla La Maalis 31, 2012 3:15 am

Kiitos kommenteistanne! On ollut mukava huomata, että täältä saa nopeasti rehellisiä vastauksia asiaan kuin asiaan. Very Happy Mutta kertokaahan miten lähipiirinne suhtautui asiaan, kun kuuli teidän menevän leikkaukseen (tai edes harkitsevan sitä)? Minulla suhtautuminen asiaan ja siitä kuuleminen on ollut hieman ankeaa esim...."- ethän sinä leikkausta tarvitse, -ethän sinä nyt niin lihava ole, -siinähän on hirveästi riskejä, -haet vain helppoa ratkaisua ongelmaan, -minä olen huolissani sinusta" jne...
Vain yksi reilusti ylipainoinen kaverini tuki minua ja onnitteli. Aika jänskää. Toki tiedän ja tunnen ko.tyypit ja osasin odottaa kuulemaani. Hauskaakin on se, että silloin vasta elämästäni ollaan huolissaan, kun olen menossa leikkaukseen...ei silloin, kun syön pöydässä wiineriä 130 kiloisena, silloin kaikki on hyvin kun olen ja pysyn lihavana. Huoh. Elämä on. Huumorilla pitää ottaa kyllä nämä läskit välillä.

lillipulla

Viesti kirjoittaja hansu La Maalis 31, 2012 2:35 pm

Heh heh... Meneppä siinä sanomaan 130kg kaverille kahvipöydässä, että jätäppä painosi/terveytesi takia tuo viineri nyt syömättä... Saahan sitä helpommallakin mustan silmän tai kaverinsa suuttumaan Wink. Mä en taitais kommentoida en lihavana enkä varsinkaan nyt.

Suhtautuminen leikkaukseen vaihtelee reilusti. Läheiset on huolissaan muutoksista ja lekkausriskeistä. Kommentit kyllä muuttuvat leikkauksen myötä. Pääasia on, että itse on sinut leikkausasian suhteen. Läheiset "kypsyvät" ajatukseen hitaammin kuin leikattava itse.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja HyeeNa! La Maalis 31, 2012 5:35 pm

Itse olen eilen kertonut omalle perheelleni asiasta ja kaikki ovat ottaneet tosi hyvin, ovat kannustavia ja kyselevät asioista. (: En ois ehkä ite arvannu että ottaisivat noin hyvin. Eivätkä varmaan muuten ymmärtäisikään niin hyvin muttakun olen kertonut että mulla on tosi hyvät mahdollisuudet päästä diabeteksestä eroon tällä niin ovat olleet melkeen onnellisia siitä että mulla on mahdollisuus tähän!
HyeeNa!
HyeeNa!

Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa