Huhtan esittäytyy
4 posters
Sivu 1 / 1
Huhtan esittäytyy
Hei kaikille!
Olen jo pidemmän aikaa seuraillut tätä palstaa ilman rekisteröitymistä ja nyt ajattelin itsekin "lyödä lusikkani tähän soppaan"
Olen 39-vuotias 5- ja 4-vuotiaiden villikkopoikien kotiäiti äiti Etelä-Pohjanmaalta. Olen ollut koko ikäni lihava ja 2 vuotta sitten erään toisen leikkauksen yhteydessä lääkäri kyseli minulta haluaisinko laihdutusleikkaukseen. Vuoden verran mietin ja hankin tietoja ja viime keväänä, eli vuosi sitten terveyskeskuksesta tehtiin lähete eteenpäin. Heinäkuussa -11 pääsin jo ensimmäisiin tutkimuksiin ja elokuun alussa minulla oli sisätautilääkärin vastaanotto ja he näyttivät vihreää valoa leikkausta silmälläpitäen. Sitten odottelinkin melko kauan eli viikko sitten olin muissa tutkimuksissa ja eilen tehtiin sitten viimeisenä gastroskopia ja nyt sitten odotellaan leikkausaikaa. BMI:ni on 47 tällä hetkellä, sairastan fibromyalgiaa sekä lisäksi minulla on ylimääräinen lannenikama, joka aiheuttaa oireita alaselkään sekä TOS-oireyhtymä molemmissä käsissä. Tuon kaiken lisäksi minulla todettiin eilen barrett:in ruokatorvi sekä iso palleatyrä, joidenka vuoksi minut tutkinut lääkäri päätti että minut lähetetään Vaasaan leikkaukseen, kun siellä kuitenkin on enemmän kokemusta leikkauksista kuin Seinäjoella, jossa olen tutkimuksissa ollut. Toivon hartaasti, että leikkauksen ja painonpudotuksen myötä nuo muutkin sairaudet edes hieman helpottuvat, tällä hetkellä olen työkyvytön noiden rankavaivojeni takia. Fibro ja TOS eivät kuitenkaan parane koskaan, mutta toivonkin että oireet edes helpottaisivat sen verran että pystyisi paremmin toimimaan jokapäiväisessä elämässä.
Eiköhän tässä ollut vuodatusta tarpeeksi tälle kertaa...
Olen jo pidemmän aikaa seuraillut tätä palstaa ilman rekisteröitymistä ja nyt ajattelin itsekin "lyödä lusikkani tähän soppaan"
Olen 39-vuotias 5- ja 4-vuotiaiden villikkopoikien kotiäiti äiti Etelä-Pohjanmaalta. Olen ollut koko ikäni lihava ja 2 vuotta sitten erään toisen leikkauksen yhteydessä lääkäri kyseli minulta haluaisinko laihdutusleikkaukseen. Vuoden verran mietin ja hankin tietoja ja viime keväänä, eli vuosi sitten terveyskeskuksesta tehtiin lähete eteenpäin. Heinäkuussa -11 pääsin jo ensimmäisiin tutkimuksiin ja elokuun alussa minulla oli sisätautilääkärin vastaanotto ja he näyttivät vihreää valoa leikkausta silmälläpitäen. Sitten odottelinkin melko kauan eli viikko sitten olin muissa tutkimuksissa ja eilen tehtiin sitten viimeisenä gastroskopia ja nyt sitten odotellaan leikkausaikaa. BMI:ni on 47 tällä hetkellä, sairastan fibromyalgiaa sekä lisäksi minulla on ylimääräinen lannenikama, joka aiheuttaa oireita alaselkään sekä TOS-oireyhtymä molemmissä käsissä. Tuon kaiken lisäksi minulla todettiin eilen barrett:in ruokatorvi sekä iso palleatyrä, joidenka vuoksi minut tutkinut lääkäri päätti että minut lähetetään Vaasaan leikkaukseen, kun siellä kuitenkin on enemmän kokemusta leikkauksista kuin Seinäjoella, jossa olen tutkimuksissa ollut. Toivon hartaasti, että leikkauksen ja painonpudotuksen myötä nuo muutkin sairaudet edes hieman helpottuvat, tällä hetkellä olen työkyvytön noiden rankavaivojeni takia. Fibro ja TOS eivät kuitenkaan parane koskaan, mutta toivonkin että oireet edes helpottaisivat sen verran että pystyisi paremmin toimimaan jokapäiväisessä elämässä.
Eiköhän tässä ollut vuodatusta tarpeeksi tälle kertaa...
Huhtan- Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 23.03.2012
Vs: Huhtan esittäytyy
Tervetuloa aina vain kasvavaan joukkoon! Toivottavasti leikkauksella on hyviä vaikutuksia myös noihin muihinkin juttuihin. Sanoiko lääkäri muuten mitään että vaikuttaako barretti tai palleatyrä mitenkään siihen lihavuusleikkaukseen?
Viimeinen muokkaaja, Massiivi pvm La Maalis 24, 2012 12:37 am, muokattu 1 kertaa
Massiivi- Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012
Tervetuloa mukaan!
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Sen verran sanoi noista Barrettista ja palleatyrästä että ne vähän hankaloittavat leikkausta ja aiheuttavat ehkä suuremman komplikaatioriskin, joten sen vuoksi minut ilmeisesti leikataan Vaasassa, jossa on enemmän leikkauskokemusta. Sain Somac-lääkityksen nyt leikkaukseen asti ja tähystyksen yhteydessä minulle tehtiin ruokatorven laajennus. Tuolla Somacilla sen pitäisi nyt pysyä kurissa, tosin vielä noin 1-2 kk kuluttua tilanne tarkistetaan uudella tähystyksellä ennen leikkausta. Palleatyrää voidaan ilm. korjata samassa leikkauksessa ja Barrettin oireiden pitäisi rauhoittua viimeistään leikkauksen jälkeen, koska silloinhan happoja ei enää oikeastaan vatsalaukusta erity eikä siten nouse ruokatorveen.
Huhtan- Viestien lukumäärä : 15
Registration date : 23.03.2012
Tervetuloa Huhtan!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa