Ruokalasku
+6
Lyltsy
Piuku
Orkidea
Virpsu
Massiivi
anumiia
10 posters
Ruokalasku
Onko leikkauksen "edut" näkyneet suoraan ruokalaskussa? Mietityttää tämä, koska itse otan pankkilainaa ko. leikkausta varten ja lohduttaudun sillä että ehkäpä se ruokalaskukin samalla hiukan pienenisi toivossa on hyvä elää...
anumiia- Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 39
Registration date : 02.03.2012
Vs: Ruokalasku
Tähän en mitään osaa sanoa mutta kirjoitan silti jotain:) Olen itse ajatellut niin että vaikka tietty syön nyt paljon vähemmän kuin ennen leikkausta niin täytyy olla tarkempi sen kanssa mitä syö että saa kaikki tarvittavat ravintoaineet. Tämä voi tarkoittaa hieman kalliimpia ruokia kuin ennen vaikka sitten vähäisempiä määriä. Ainakaan en usko että kallista leikkausta kannattaa pilätä huonolla syömisellä.
Tsemppiä hyvälle tielle!
Tsemppiä hyvälle tielle!
Massiivi- Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012
Itsellä leikkuu ylihuomenna ja lainarahalla joudun sen tekemään. Vahva usko, että ainakin vähän pienenee ruokalaskut, koska enää ei voi eikä kannata ostella mitä sattuu. Minulla ainakin hyvin usein ostelu on ollut semmosta, että kärryihin heittelen ruokaa sen enempiä miettimättä ett onko järkeä. Ja herkkujakin tulee aina osteltua "varalta", jos joku tulee kylään, mutta loppupeleissä ne minun suuhun aina meni Eli nyt pitää todellakin suunnitella syömiset ja sen mukaan ostaa, eli tarkka ostoslista mukaan kauppaan.
Virpsu- Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 20.02.2012
Mulla menee rahaa kauppaan nykyän enemmän, mutta ruokaravintoloihin vähemmän, joten varmasti rahaa menee vähemmän!
Orkidea- Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011
Mulle rt painotti että kunhan huolehtii sen proden jokaiselle ruualle ja tietty vitamiinit niin pitäisi olla ok. Sitten kait sen näkee pieneneekö ruokalaskut lainkaan, kun on läpikäynyt sen leikkauksen. Toivotaan... Punainen liha täytyy jokatapauksessa vaihtaa kanaan ja kalaan. hyvästi pihviateriat
Samaa vikaa kuin Virpsulla, kärryihin tulee lapattua mielettömät määrät evästä ja minun kiduksiin ne kaikki yleensä menee. *noloa*
Kirjoitteleppa miten leikkaus sit meni, mielenkiinnolla odottelen kokemuksia
Samaa vikaa kuin Virpsulla, kärryihin tulee lapattua mielettömät määrät evästä ja minun kiduksiin ne kaikki yleensä menee. *noloa*
Kirjoitteleppa miten leikkaus sit meni, mielenkiinnolla odottelen kokemuksia
Viimeinen muokkaaja, anumiia pvm To Kesä 23, 2016 3:04 am, muokattu 1 kertaa
Jonkun verran vähemmän, ainakin meillä. Aikaisemmin kauppaan ajoi tarpeen lisäksi mieliteot. Nykyään vain tarve. Aikaisemmin piti saada lähes joka päiväinen suklaa annos ja muuta herkkua. Mutta ruokakaupassa käynti on rajoittunut nykyään 1-2krt/vko. Aikaisemmin ateriavärkit syötiin kerralla, nyt lähes poikkeuksetta samasta määrästä syömme kaksi päivää. Kauppalista tulee laadittua harkiten nykyään. Eikä herkku puolen heräteostoja juurikaan. Enää ei tee herkkuja edes niin mielikään, että viittiis vasta varten lähteä hakemaan niitä. Ja silloin harvoin kun kauppareissulta jotain hyväskää ostaa niin se on nykyään, pieni hyla jäätelöpuikko tai joku pikkiriikkinen karkki ja siitäkin menee isännälle puolet. Minä aikoinaan harkitsin myös yksityisesti leikkaukseen menoa ja laskeskelin kans sitä, että koska se olis tienattu takaisin ja millä tavoin. Tulin siihen johtopäätökseen että jonkunlainen rahallinen arvo täytyis laskea sillekkin, että jos leikkauksen käytyään onnistuisi muuten pysyttelemään terveenä eläke ikään ja saisi olla töissä, niin olishan leikkausta varten tehtyä velkaa paljon mielekkäämpää maksella, kun pystyy elämään terveempää ja kevyempää loppu elämää eikä menis sairauksien hoitoon kaikki rahat. No joo, eihän sitä koskaan tiedä mitä muuta sairautta silti tulee, mutta ei tuu ainakaan läskeistä johtuvaa. Minä kuitenkin päätin ensin kokeilla pääsyä julkiselle puolen leikkaukseen ja pääsinkin, joten velkaa ei sitten tarvinnut, sitä varten ottaa. Mutta nyt jo mietin sitä, että ehkä pääsen joskus roikkoleikkaukseen julkiselle puolen. Tällä hetkellä suunnittelen meneväni vielä sitten joskus myöhemmin rintojen kohotukseen (jos eivät sitäkin tee) sekä alli ja reisi nahkojen leikkaukseen ja rasvaimuun. Ne joutuukin maksamaan itse, jos ei saa säästöön niin sitten mennään lainarahalla.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
Ei tarvi todellakaan mitään punaisen lihan syöntiä lopettaa.
Kyllä pienenee ruokalasku merkittävästi. Leipää mm. yksi siivu päivässä jne.
Mulla on vielä 5 k€ leikkauslainaa jäljellä.. päivääkään en ole katunut!
Kyllä pienenee ruokalasku merkittävästi. Leipää mm. yksi siivu päivässä jne.
Mulla on vielä 5 k€ leikkauslainaa jäljellä.. päivääkään en ole katunut!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Mulla ei oo vielä ainakaan laskenut ruokakorin hinta päinvastoin, vaik oon syönyt niukasti ja terveellisesti jo 9 kuukautta. Vihannekset, kala, Knorr valmiskeitot ja ene-ruoka ovat kalliita samoin rasvattomat leikkeleet, broilerit ja lihat.
Epäterveellinen ruoka on halvempaa, kuten makkara.
Epäterveellinen ruoka on halvempaa, kuten makkara.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Joskus ennen tuli köyhäiltyä viikkokausia kun rahat oli vähissä, makaroonilla ja jollain lisukkeilla siihen tuli elettyä. Nyt ei onnistu. Toisaalta rahatilanne ei oo päässyt niin katastrofaaliseksi kuin silloin.
Meillä kun perhe syö samaa kuin minä, niin ainakaan ei oo pienentyneet nuo ruokalaskut.
Meillä kun perhe syö samaa kuin minä, niin ainakaan ei oo pienentyneet nuo ruokalaskut.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Joo, Terveystalolla leikkaus keskiviikkona. Tänään kävin verikokeissa, veriryhmä ja vasta-aineet yms. Timo Heikkinen ja Vesa Koivukangas leikkaavat. Jännittää hirmusesti, työnteosta ei tuu mitään Paltsuissa surffailen tähän asiaan liittyen Huominen pv pitäs vielä malttaa tehä töitä.
Virpsu- Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 20.02.2012
Tsemppiä Virpsu leikkaukseen! olet hyvissä käsissä..
tytteli70- Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 12.03.2012
Tsemppiä leikkaukseen Ei mullakaan meinaa tulla työstä mitään kun nämä asiat pyörii päässä. Tämä foorumi on jollain välilehdellä auki miltei kokoajan.
Torstaina minulla vasta kirurgin vastaanottoaika ja sitä jännitän. Sit kun leikkaus käsillä, niin tuskin nukun viikkoon...
Torstaina minulla vasta kirurgin vastaanottoaika ja sitä jännitän. Sit kun leikkaus käsillä, niin tuskin nukun viikkoon...
niin, itselläni vasta viikko leikkusta, mutta onhan ne kaupasta ostettavat tuotteet ehkä laadukkaampia ja parempia, joten maksavat...MUTTA ENNEN MENI RAHAA KOTIJÄÄKAPIN TÄYTÖN LISÄKSI IRTOKARKKEIHIN, KEBABEIHIN, PITSAAN, SIPSEIHIN JA PIKARUOKAAN
Joten voisin kuvitella, että ei mulla ainakaan menee rahaa niin paljon
Joten voisin kuvitella, että ei mulla ainakaan menee rahaa niin paljon
suski76- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 48
Registration date : 04.10.2011
Meillä on syöty näitä terveellisiä ja vähärasvisia ruokia ennen leikkuutakin, mutta määrät on olleet mun osalta monin kertaiset. Pelkästään sen osalta tulee säästöä, kun mun osuus on enää n. 1/4 /pv. Mutta lisäsäästöä tulee hyväskien pois jäännistä. Ei sillä että niistä pakko olis ollut luopua, vaan sen takia kun ei tee mieli. Mieheni niitä ei ole tähänkään asti "vetänyt" kotiin, vaan minä. Nuukuuskin on iskeny, kun ei viitti sitäkään vähää käydä enää (silloin kun itse joutuu maksamaan) ulkona syömässä mitä aikaisemmin. Lähinnä sen takia, vaikka tilais kuinka pienen annoksen, niin siinä on aina silti liikaa jota ei jaksa syödä, joten tuntuu että rahaa menee hukkaan kun ei kehtaa joka paikasta loppuja ottaa mukaan.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa