Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pientä takapakkia toipumisessa..

+3
Tepa43
ihanasti lihava
Selma
7 posters

Siirry alas

Pientä takapakkia toipumisessa.. Empty Pientä takapakkia toipumisessa..

Viesti kirjoittaja Selma Ma Kesä 22, 2009 4:16 pm

Heippa kaikille pitkästä aikaa! Smile

Ei ole tullut tänne kirjoiteltua aikoihin.. tuli vähän takapakkia toipumisessa, haavojen osalta onneksi vaan.. Yksi tähystysrei'istä aukesi pari päivää tikkien poiston jälkeen..sitä sitten hoidettiin tk:ssa hoitajan toimesta, kunnes monen epäonnekkaan mutkan kautta, iski haavainfektio...viikko sitten sunnuntaina istuin 5 tuntia päivystyksessä kuumeessa, ja vatsa ihan punaisena.. Tuntien odottelun jälkeen sitten pääsin lääkäriä tapaamaan, ja heti oli hätä sepsiksestä jne..ei ollut siihen mennessä vaivauduttu edes verikokeita ottamaan, olisi siinä odotellessa kokeet valmistuneet moneen kertaan.. Noooh, sitten taas muutaman mutkan jälkeen, soittivat minulle kotiin, että tulehan takaisin sairaalaan ja osastolle, antibiootti on laitettava suoneen, koska tulehdusarvot ovat niin korkealla.. Niin sitten vietin sairaalassa sunnuntaista torstaihin, saaden haavahoitoja ja antibioottia suoneen.. Juhannuksen viettoon pääsin onneksi kotiin, ja nyt sitten jatkan näitä haavahoitoja itse täällä kotosalla..saa nähdä kuinka kauan tätä "herkkua" jatkuu...

Itse leikkauksesta toipuminen muuten on tapahtunut oikein hyvin, olen ihan yllättynyt..olin kai varautunut niin paljon pahempaan. Syöminen onnistuu suht kivasti, varovasti maistellen edelleenkin. Välillä meinaa kiireessä unohtua tarpeeksi rauhallinen ja hidas ruokailu, mutta oppia ikä kaikki! Very Happy
Selma
Selma

Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 18.04.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Pientä takapakkia toipumisessa.. Empty Vs: Pientä takapakkia toipumisessa..

Viesti kirjoittaja ihanasti lihava Ti Kesä 23, 2009 6:07 am

Hei Selma!
Ihmettelinkin tuossa, että mökillekö olet lähtenyt, kun ei mittään kuulunut. No onneksiulkopuoli oli se jossa ongelmia ja sisäpuoli toimii. Toivottavasti enään ei tule mutkia matkaan. Kauniita kesäpäiviä! sunny
ihanasti lihava
ihanasti lihava

Viestien lukumäärä : 54
Registration date : 19.04.2009

Pientä takapakkia toipumisessa.. Empty Tsemppiä Selma!

Viesti kirjoittaja Tepa43 Ti Kesä 23, 2009 11:12 am

JUUU onneksi, jos nyt ongelmia on niin ne on ulkopuolella! affraid
Toivottavasti nää yulevat helteet ei kiusaa enempää sun haavoja!
Jaksamista sulle ja onnee jatkoon!
T: Tepa 43 lol!
Tepa43
Tepa43

Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009

Pientä takapakkia toipumisessa.. Empty toipumista

Viesti kirjoittaja wiccan Ti Kesä 23, 2009 12:51 pm

Hei,

Ikävä kuulla. Itseä pelottaa hieman. On luvattu helteitä ja mulla koko lysti alkaa torstaina. no kaipa se jatkuva suihkuttelu (kuulin huhua että sellaista luvassa) auttaa jotain.
ota siekin rauhallisesti ja naati aaringosta.... Ja muista juora palajon, helle varmaan vielä aiheuttaa lisätarvetta.... no nyt mää pelästyin jo itsekin lol!

Kanitar
wiccan
wiccan

Viestien lukumäärä : 21
Ikä : 42
Registration date : 14.06.2009

Viesti kirjoittaja Ainako pullukka? Ti Kesä 23, 2009 2:28 pm

Täällä myös aukesi alin tähystyshaava. Ei sentään tulehtunut, mutta nyt koloa täytellään antibakteerisella Sorbact-nauhalla ja hengittävää lappua päälle. Inhottava se on, hyi. Saas nähdä mimmonen arpi siitä jää Shocked!
Ainako pullukka?
Ainako pullukka?

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 25.03.2009

Viesti kirjoittaja sinizii Ti Kesä 23, 2009 3:59 pm

Onkos teillä missä vaiheessa siis auenneet ne haavat? Mulla on itsestään sulavat tikit joiden päällä on vielä ne teipit ku eivät itsestään ole lähteneet (esim suihkussa) irtoilee ja repiminen ei tunnu asialta jonka haluaisin tehdä. Eikä sitä missään vaiheessa ole suositeltukaan, sanottiin et ku "alkaa repsottaa" ni voi ottaa pois. Joitain teippien päällä olevia teippejä oon poistellu ku ovat olleet jo itse lähdössä..

Dreeni aukko meni tosi hienosti sulki eikä sieltä edes tullut juuri mitään missään vaiheessa. Putken poiston jälkeen oli yhden päivän lappu siinä päällä ja sen jälkeen ei oo ollu mitään eikä sieltä ole tullut mitään. Sairaalassa kirosin kaikkia niitä teippejä joilla liimailtii tippaletkuja pitkin käsiä ku mun iho reagoi voimakkaasti nokkosihottumalla ja kutinalla kosketukseen, mutta pysyy kurissa allergialääkkeillä tosi hyvin mut se ku teippi repästiin irti ärsytti ihon aina punaselle kohoumalle. Sitten kaikki vuoronperään kävi ihmettelemässä että ohhoh, ootko yliherkkä teipille. En. Mistä sellaista päättelit?
Mulla ei saatu myöskään tippaa kämmenselkään vaan taipeeseen joten se välillä tukkeutui ja jouduttiin vaihtamaan. Yhtenäki päivänä kävi 4 eri ihmistä tökkimässä mua eri kohtiin ja ettimässä suonta, kunnes anestesialääkäri tuli ja laitto sen samaan suoneen missä se olikin. Mutta eipä se nyt oikeastaan sattunut se tökkiminen, häiritsi päikkäreitä lähinnä..Wink
sinizii
sinizii

Viestien lukumäärä : 147
Ikä : 39
Registration date : 05.03.2009

Viesti kirjoittaja Selma Ti Kesä 23, 2009 5:36 pm

Ainako pullukka? kirjoitti:Täällä myös aukesi alin tähystyshaava. Ei sentään tulehtunut, mutta nyt koloa täytellään antibakteerisella Sorbact-nauhalla ja hengittävää lappua päälle. Inhottava se on, hyi. Saas nähdä mimmonen arpi siitä jää Shocked!

Minulla aukesi samoin alin tähystysreikä. Ja se siis tapahtui pari päivää tikkien poiston jälkeen, eli reilu viikon kuluttua leikkauksesta.
Aluksi minullekin laitettiin sorbactia haavaan, mutta kun haava näytti jo hivenen paremmalta, oma lääkäri tk:ssa sai puhelimitse kirurgilta ohjeet sulkea haava yhdellä tikillä!! Siitä se sitten äityi samantien, ja nosti kuumeen jne..seuraavana päivänä kävin kirurgin luona näytillä, niin ei vielä vaivautunut antibioottia aloittamaan, otti vaan tikin pois. Viikonlopun aikana sitten tilanne meni sen verran pahaksi, että tulehdusarvotkin olivat jo päälle 300..ja niin sitten jouduin siihen tippaan.
Tällä hetkellä minä suihkuttelen haavaa pari kertaa päivässä, ja tungen koloon keittosuolassa uitettua taitosta..ihan mielenkiintoista hommaa sekin..ja varsinkin sitten sen entisen kaivaminen aina pois ennen suihkuttelua..yöks.. Onkalo on syvimmillään ehkä n. 4 cm...mielenkiinnolla tosiaankin odotan, milloin se menee kiinni asti!! Paraneminen on hidasta, kun ei tuossa vatsalaardissa oikein tuo verenkiertokaan ole erityisen hyvä, joten hidasta hommaa senkin takia..
Onneksi en vielä tämän kokoisena ole uimarannalle menossa...siitä kun ei varmaan tarvitsisi haaveilla tämän kesän aikana, tällä haavalla. Smile

Jokatapauksessa olen erittäin tyytyväinen, että on leikkaus takana! Painoakin on nyt neljän viikon aikana lähtenyt n.12 kg cheers
Tämä haavaepisodi on vain pieni vastoinkäyminen, tässä muuten niin hyvin onnistuneessa prosessissa! Very Happy

Ihania kesäpäiviä kaikille!! sunny
Selma
Selma

Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 18.04.2009

Viesti kirjoittaja möhrötti To Kesä 25, 2009 1:39 pm

Noi haavan aukeemiset on aina aika hankalii jutui ja varsinki näi kesäaikana. Musta tuntuu et niitte umpeen meneminen noissa vatta läskeissä kestääki kauemmi ku normaalisti.
Mulla ittellä tuli yhteen haavaan tikkien poiston jälkeen paise eli mätää oli sisuksissa aika moine määrä sitte ku se paise puhkes, pari kahvikupillista sielt ittekseen valu pois ja lääkäri sitte puristeli loput.
Mä onneks säilyin siltä tuppojen haavaan tunkemiselta 3 antibiootti kuuria ja haavan pintapuolist hoitoo ja sill selvittiin. Aukon umpeutumiseen kyll tais mennä melki pari kuukautta onneks haava silti parani siististi eli nyt parin vuoden jälkeen on jo haalistunukki mukavasti.
Aika iso tyhjä tila jäi tonne nahan alle siitä mädästä mut seki on menny nyt sitte jo kassaan.
Kantsii pitää haavat puhtaana ja toivoo parasta vaiks se ei aina autakkaa.
möhrötti
möhrötti

Viestien lukumäärä : 67
Registration date : 05.09.2008

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa