Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tytteli70 täällä!

+3
pohjaton meri
Massiivi
tytteli70
7 posters

Siirry alas

Tytteli70 täällä! Empty Tytteli70 täällä!

Viesti kirjoittaja tytteli70 Ti Maalis 13, 2012 3:31 pm

Moiklka kaikille!

Olen 42 v naisenalku pohjoisesta. Olen muutaman päivän lusekellut teidän juttujanne täältä ja ei voi kuin sanoa, että mahtavampaa vertaistukea ei voisi saada! Very Happy Minulla on takana aikapitkälle samanlaiset tarinat kuin kaikilla täällä olevilla eli yritetty on ja tulosta on tullut, mutta pysyminen on todella hankalaa.

Olen ensimmäisen kerran laihduttanut painonvartijoissa -98 lähtöpainolla 125 kg ja puotinkin 17 kg, mutta sitten onnekseni tulin raskaaksi ja projekti jäi siihen. Meille syntyi aivan ihana neiti joka oli reilu voipaketin suuruinen ja kaikki energiani meni hänen selviytymiseensä. Tästä kun selvittiin ja ajattelin, että nyt, niin mieheni rupesi sairastamaan ja sitä kestikin. Sitten miehelläni kaikki oli ok ja aloitin ENEn valvotusti v. 2006 ja olin 20 vkoa enellä ja pudotin 38 kg..mutta mutta...herkkup..e kun oon niin kaikki tuli korkojen kanssa takas..viime keväänä sitten sain tarpeekseni ja marssin suoraan Heikkisen Timon tykö (leikkaa toisena OYS:ssa) ja sain häneltä lähetteen jonoon. Minulla on perussairautena astma sekä verenpaine ja sukurasitteena diabetes. Lisäksi sairastan maksa/sappihässäkkää ja minulle ei voi tehdä ohitusta, koska jouvutaan tähystelemään tämän tästä. Alkukesästä aloitin sitten itsenäisesti ENEn lähtöpainolla 131 kg ja olin taas sen 20 vkoa. Sain 30 kg nyt pois.

Järkytys oli melkoinen kun viime perjantaina soittivat OYS:sta ja pyysivät nyt pe 16.3 käymään kirurgin juttusilla. Olin aivan huuli pyöriänä, että nyt jo..taustana vielä, että minulle tehtiin tähystys viime syksynä liittyen sairauteeni ja pyysin, että eikö samalla voi tähystellä leikkaustakin ajatellen. Eli sitä ei tarvitse erikseen enää tehä.

Ja nyt jännittää niin pirusti! lähinnä se, että hyväksytäänkö kuitenkaan leikkaukseen ja miten kaikki menee.. Mutta ihana on ollut lukea teidän muitten kertomuksia ja saada tukea päätökselleen..tästä se alkaa..

Terv. Tytteli

tytteli70

Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 12.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Tytteli70 täällä! Empty Vs: Tytteli70 täällä!

Viesti kirjoittaja Massiivi Ti Maalis 13, 2012 4:02 pm

Tsemppiä taipaleelle!

Massiivi

Viestien lukumäärä : 134
Registration date : 30.01.2012

Viesti kirjoittaja pohjaton meri Ke Maalis 14, 2012 5:42 pm

Tsempit täältäkin! Minusta on tehty lähete jo yli 4vuotta sitten (!!!) ja vihdoin viimeviikolla soitettiin ja pyydettiin että tulisin 16.3 tutkimuksiin.. Jännittää! Smile
pohjaton meri
pohjaton meri

Viestien lukumäärä : 6
Registration date : 25.03.2011

Viesti kirjoittaja haidi66 Ke Maalis 14, 2012 5:48 pm

Smile tsemppiä täältäkin suunnasta, toivotaan et pääset nopeesti projekstissa eteen päin flower
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011

Viesti kirjoittaja tytteli70 To Maalis 15, 2012 2:12 pm

Kiitos kaikille kannustuksesta! Smile kumma kyllä pelottaa vieläkin, että torppaavat koko homman. Kaikki tuntuu kuitenkin tapahtuvan niin vauhilla kun olin niin varautunut olemaan jonossa ainakin pari vuotta.. Rolling Eyes Pohjaton meri: meillä näyttää olevan sama tutkimuspäivä..onkohan täällä paljonkin Oulusta päin lähiaikoina leikattavia tai leikattuja?

tytteli70

Viesti kirjoittaja pohjaton meri Pe Maalis 16, 2012 9:03 pm

Saitko tytteli jo tietoa millon leikataan? Mulle sanoi sairaanhoitaja että toukokuussa olis leikkaus. Very Happy Jippii! Ja lähetään yhessä sitten sinne tapaamiseen? Smile
pohjaton meri
pohjaton meri

Viesti kirjoittaja Virpsu Pe Maalis 16, 2012 9:30 pm

Minulla on leikkaus ensi viikon keskiviikkona Terveystalolla, Oulussa. Jännittäminen jo alkanut bounce

Virpsu

Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 20.02.2012

Viesti kirjoittaja tytteli70 Ma Maalis 19, 2012 2:14 pm

Moikka!

Mulla on leikkaus todennäköisesti jo 21.4!kirurgin mieletä olen niin pieni (oisin voinu pussata sitä miestä Very Happy ) että ei tarvi olla pitkään enellä, kolme viikkoa kuulemma riittää. Eli Pohjaton meri en voikkaan lähtä sun kans sinne tapaamiseen Sad oisin niiiin mielelläni lähteny kuuntelemaan sitä luentoa. Voihan toki olla, että tuo mun päivä sirtyykin.. (oon vähä pessimistinen..) Mutta hienoa että sulla on sama edessä toukokuussa!tästä se lähtee. Ja Virpsulle kans tsemppejä keskiviikon leikkaukseen..

tytteli70

Viesti kirjoittaja pohjaton meri Ma Maalis 19, 2012 11:59 pm

No mutta upea juttu että sait leikkausjan noin nopsaan! Very Happy Kertoilehan sitten miten sulla on ene lähtenyt käyntiin. Itse kävin tänään ostamassa tuon starttipakkauksen joten käytän pusseja siihen toukokuuhun. Ei oo varmaan helppoa mutta pitää pitää mielessä se mitä varten sitä eneilee! Cool
pohjaton meri
pohjaton meri

Viesti kirjoittaja tytteli70 Ti Maalis 20, 2012 3:57 pm

Tsempit sulle eneilyyn! Very Happy muista vaan ne vaatteet mitkä nähtiin telkussa Smile niitä kohti mennään..

tytteli70

Viesti kirjoittaja suski76 Ti Maalis 20, 2012 7:19 pm

Onnea, itse täällä juuri viikko sitten leikattuna Smile Ompas joillakin paikkakunnilla pitkiä jonoja. Itse täällä satakunnassa kävin kysymässä leikkaan pääsyn mahdollisuutta viime vuoden kesällä eli Heinäkuussa 2012 ja nyt siis viime Tiistaina leikattu ja ihan kunnallisella puolella Smile

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 48
Registration date : 04.10.2011

Viesti kirjoittaja tytteli70 Ke Maalis 21, 2012 1:39 pm

Niin Pohjattomalla merellä on ollut kyllä älyn pitkä odotusaika..minä kans kävin viime keväänä hakemassa yksityiseltä puolelta lähetteen ja nyt huhtikuussa leikataan. Ja julkisella puolella on leikkaus Very Happy miten sulla Suski on mennyt leikkauksen jälkeen? Ja onnea pikkumasuisuudesta!

tytteli70

Viesti kirjoittaja suski76 Ke Maalis 21, 2012 3:10 pm

Heips....Tytteli70

Onhan tämä ollut sellaista touhua..varsinkin kotona. Tuntuu että nestettä vaikea saada alas, kun pitää juoda suullisia kerrallaan pikkuhiljaa hörppien, muuten tulee sellanen kupla tohon rintaan :/

Pehmeä ruoka menee ihan ok esim. banaani, peruna-jauhelihasose-laatikkoa jne....Näkkileivän otin heti kotona käyttöön, kun sen pureksii pienein paloin ihan mössöksi Smile Laitan siihen päälle rasvaa ja kalkkunaleikettä.

Mun ainut "ongelma" Smile on se, että paino putoaa kokoajan...ei pitäisi ihan tätä tahtia mielestäni..kotona ollessani nyt pudonnut 1 kg/vrk.????

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 48
Registration date : 04.10.2011

Viesti kirjoittaja Mili Ke Maalis 21, 2012 4:26 pm

Tervetuloa joukkoon Tytteli70! Täältä todellakin vertaistukea löytyy! Kiva saada uusia palstalaisia sunny

Suski76: Sulla onkin melko nopeaa pudotus. Mutta eiköhän se siitä tasoitu kun pääset "oikeisiin" ruokamääriin. Itselläni tippunut noin 0,5kg/pvä ja leikkaus siis oli päivä ennen sinua (ma 12.3). Uskon että muutamassa viikossa hidastuu...

Mili

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 21.09.2011

Viesti kirjoittaja tytteli70 To Maalis 22, 2012 2:00 pm

Kiitos kovasti! Very Happy mulla on tänään se rav terapeutin ohjeistus/luento. Saan ne ohjeet mitä pitää syödä yms. Paljon näyttää olevan erilaisia kokemuksia palstalaisilla mitä kestää syödä ja juoda. Mua itteäni jännittää se eniten, että etooko ruoka jne..jos ei sitä saakkaan alas ja pakko ois kuitenki syödä jotain. Pussittelut ennen leikkausta ei oo mulle mikään ongelma tai leikkauksen jälkeen syödä tiheästi, koska olen ollut kaks eri kertaa 20 vkoa pelkällä pussi enellä. Mun mielestä se oli helppoa ku ei tarvinnu miettiä mitä syö ja kattoa pelkästään kelloa että aha, nýt ois aika..

tytteli70

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa