Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Uusi tulokas kertoo itsestään

+5
koskpir
Pallokala
Fruits13
Orkidea
janette
9 posters

Siirry alas

Uusi tulokas kertoo itsestään Empty Uusi tulokas kertoo itsestään

Viesti kirjoittaja janette Ti Maalis 06, 2012 5:53 pm

Sunnuntaina tulin tänne kun löysin palstan sattumalta.. Joten päätinpä hiukan kertoa itsestäni.
Olen Turusta. -77 syntynyt nainen. Vuonna 2008 olin kovin menossa gastric bypassiin, silloin painoin noin.140kiloa.Lähetteen laittoi silloin terveyskeskuslääkärini omasta pyynnöstä. Pääsinkin silloin siihen vaiheeseen että olin käynyt lääkäreillä,ravintoterapeutilla,kokeissa-->kirurgilla. Kirurgi lupasi silloin että leikkaa, mutta painoa pitää pudottaa ensin.
No jostain kumman tyhmästä syystä jätin prossesin siihen... Koko ajan oli semmoinen tunne itselläni että kyllähän nyt normaalin ihmisen pitäisi saada ylipaino pois normaalein keinoin eli ruokavaliolla sekä liikunnalla.
Myös erittäin rakas ja läheinen isoäitini kuoli silloin, ja se masennutti minua enemmän. Joten perusin seuraavan ajan .. ja jätin prossessin siihen.
Nyt reilun kolmen vuoden päästä olen todella paljon katunut että jätin sen siihen. Se olisi minulla ohi jo jos olisin hoitanut asian loppuun.
Painoni on noussut, se on tällä hetkellä n.160kiloa. Sad
Tiedän etten saa omin keinoin enää laihdutettua, tästä syömisestä on tullut minulle "sairaus". Syön liian isoja annoksia, liian usein,ja epäterveellisesti.
Olen varannut nyt terveyskeskuksesta lääkäriajan ( eri lääkäri kun silloin 08, olemme muuttaneet) ja ajanvarauksessa sanoin että haluan lähetteen laihdutusleikkaukseen.Ajan sain nyt tiistaiksi 13.3.12
Sen tiedän että tuskinpa aiemmat kokeeni ym enää merkitsevät, vaan kaikki pitää mennä taas alusta asti.
Mutta mietin/suren että mitä tyksissä pidetään siitä että ensin olen lopettanut kesken ja taas haen. Pelkään että
he pitävät minua vieläkin epävarmana jne.
Tällä kertaa tosissani haluan leikkaukseen... painosta on tullut elämään tosi iso taakka. Selkä ja polvikipuineen mm.
Mutta taidanpä tähän lopettaa valitukseni lol!
Tämä taisi olla enemmän sellaista terapiaa itselleni..

Asiasta ihan toiseen..täällä monella käyttäjällä on semmonen "aikajana"
esim. 11.1 lääkäri
30.1. ravintoterapeutti
. . . niin miten olette semmosen tehnyt ?
janette
janette

Viestien lukumäärä : 72
Ikä : 47
Registration date : 05.03.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Uusi tulokas kertoo itsestään Empty Vs: Uusi tulokas kertoo itsestään

Viesti kirjoittaja Orkidea Ti Maalis 06, 2012 6:08 pm

Heippa Janette!

Tarinasi kuulostaa aikalailla samanlaiselta kun minun! Pääsin kanssa aikasemmin kaikki vaiheet läpi, mutta sitten paino nousi ja leikkaus peruttiin... muistaakseni oli vuosi 2007 ja sitten taas peruttiin 2008, koska sairastuin, jne.. Mutta nyt viime keväänä, kun päätin hakea urakkaan uudestaan, niin ainakin Tampereella hyppäsin muutaman vaiheen yli, koska minut oltiin jo kerran hyväksytty ja katsottu sopivaksi. Minun tarinani on toi aihe Orkidean matka! Painoin viime marraskuun alussa ennen kuin aloin eneillä 158kg ja tänään painan 130kg. Smile

"Aikajanasi" voit tehdä käyttäjätiedot kohdasta ja sieltä allekirjoitus ja siihen alat keräämään tietoa! Smile

Stemppiä!! Smile
Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011

Viesti kirjoittaja Fruits13 Ke Maalis 07, 2012 3:29 pm

Hei,

Tervetuloa. Olen myös Turun seudulta. Aika sama aikajana kuin sinulla....saas nähdä mitä tapahtuu ja missä vaiheessa.

cheers
Fruits13
Fruits13

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 08.10.2011

Viesti kirjoittaja Pallokala Pe Maalis 09, 2012 2:28 am

Tervetuloa. Joukossa on muitakin joilla eri syistä on jäänyt prosessi kesken ja myöhemmin ovat hakeutuneet uudelleen leikkausjonoon. Hienoa että nyt olet menossa kohti terveempää elämää Smile ja tulevaisuutta, olet vielä nuori ja edessä mahtava tulevaisuus Smile.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja koskpir Pe Maalis 09, 2012 6:23 am

Tervetuloa joukkoomme, Janette! Täältä saat paljon vertaistukea sekä hyviä neuvoja ja ideoita tulevaan. Kirjoitellaan!
koskpir
koskpir

Viestien lukumäärä : 68
Registration date : 10.10.2011

Viesti kirjoittaja haidi66 Pe Maalis 09, 2012 5:37 pm

Very Happy tervetuloa janette, neuvoja ja apua täältä saa vaikka kuinka ja muista sitä myös kysyä, tyhmiä kysymyksiä ei olekkaan, jokainen tartee neuvoja ja tukea alussa ja myös lopun elämää Smile
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011

Viesti kirjoittaja janette Ke Maalis 14, 2012 11:37 pm

Kiitokset vastauksista. Olin eilen siis siellä teveyskeskuslääkärillä. Ja pyysin lähetteen. Ja tuosta painosta, kun itse veikkasin 160kg ( en ole vaa´alla käynyt ...en edes muista koska.. ja lääkärissä arvoin painoni 160kg. no lekurilla oli vaaka mikä näytti 180g asti. ja menin punnitsemaan (ilman ulkovaatteita).. 170.9kg !!!! Vaikka eipä se reilu 10kiloa tässä painossa tunnu, mutta kyllä silti pisti hiljaiseksi kun ajatteli että paino ja pituus sama Embarassed
no.. lähete ei lähtenyt vielä. lääkäri halusi ensin ottaa labrakokeet (sokeri,kilpirauhas,sydän..jne jne) ja sanoi että kun hän soittaa vastauksista niin heti kun hän on saanut ne hän laittaa lähetteen eteenpäin.
janette
janette

Viestien lukumäärä : 72
Ikä : 47
Registration date : 05.03.2012

Viesti kirjoittaja Fruits13 To Maalis 15, 2012 1:31 pm

Älä lannistu. Aina kun muutaman kilon saa pois se TUNTUU NIIN HYVÄLTÄ. Vaikka ei näykkään missään. Oma jaksaminen on tärkeintä.

Pienin askelin eteenpäin. Tsemppiä!!!! Very Happy
Fruits13
Fruits13

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 08.10.2011

Viesti kirjoittaja Sabiinax Su Huhti 01, 2012 7:18 pm

bounce Heissan kaikille palstalla oleville! Täällä taas uusi kyselevä lähetteen saanut. Olen kovasti lukenut palstaa ja välillä pelottaa kovasti ja välillä "hypin" innosta. Mikä ihmeen ruokavalio tuo ene (?) on vai mikä se nyt on onko se pakollinen mitä se sisältää??? Kuinkas kauan teillä Helsinkiläisillä meni lähetteestä ensimmäiseen aikaan?? Itsellä takana 100000 laihdutus kertoja jojona oon ollut viimeiset 30 vuotta. Nyt alkaa terveys prakata ja päätin yrittää antaisko lääkäri lähetteen Ja sain sellaisen!!Ja nyt pelottaa affraid
Sabiinax
Sabiinax

Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 68
Registration date : 01.04.2012

Viesti kirjoittaja Inkeriina34 Su Huhti 01, 2012 9:50 pm

Hei Sabina. Ene on erittäin niukka energinen dietti. Olen itse juuri sellaisella, Oysissa leikkaus on 16.4 leikkaus, ja 3vkoa ennen sitä pitää olla enellä. Nutrilett, natudiet, modifast jne....niillä mennään 5 pussia päivässä. Lisäksi kasviksia ja paljon vettä. Saat kyllä ohjeet ennen leikkausta.

Inkeriina34

Viestien lukumäärä : 40
Registration date : 28.03.2012

Viesti kirjoittaja lillipulla Su Huhti 01, 2012 11:39 pm

Tervetuloa!

Itsekin olen täällä ihan uusi, mutta taustalla 29 vuoden ylipaino (olen 30 vee). Itse en edes tiedä riittääkö rahkeet leikkaukseen, mutta rikasta ja ainutlaatuista kokemustietoa täältä haen, ja on mukava lukea muiden tarinoita.

lillipulla

Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 25.03.2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa