kysymys?? onko kenelläkään muulla muuttunut haju/maku asiti leikkuun jälkee??
+2
Bulla65
haidi66
6 posters
Sivu 1 / 1
kysymys?? onko kenelläkään muulla muuttunut haju/maku asiti leikkuun jälkee??
heips kaikille lähden nyt siis kyselemään, että onkos jollain muulla muutunut haju/maku aisti leikkuun jälkee?? mulla on varsinkin haju aisti muuttunut tosi herkäksi leikkuun jälkeen. mulle kyllä leikkaava lekuri sano et ei kannata ihmetellä, jos haistaa tai maistaa eri tavalla kun ennen, kuuluu kuulemma asiaan, en tosin oo huomannu et täällä olis joku kirjotellu ton asian tiimoilta. mulla esim. jotkut ruuat mistä oon ennen pitäny tosi paljon, tekee nykyään pahaa jo pelkkä ajatus, saatika et tulee haju nenää, muu perhe ihmettelee, et miten mä voin haistaa niin tarkasti, jotkut hajut, ku ennen ei ollu mitään, tupakkaa poltan edelleen, eli syy ei voi olla siinäkään. olis kiva kuulla jos jollain muulla on tullu jotain saman laista kirjotelkaa ja kertokaa iloista kevään alkua kaikille
haidi66- Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011
Vs: kysymys?? onko kenelläkään muulla muuttunut haju/maku asiti leikkuun jälkee??
Moi Haidi . Yhden muutoksen olen huomannut makuaistissani, kahvi ei maistu enää hyvältä lainkaan . En ole koskaan ollut mikään kahvikissa, vaikka kahvista olen pitänytkin, pari kuppia päivässä, mutta nyt nekään ei maistu enää hyvältä. Niinpä olenkin siirtynyt lähes kokonaan teenjuojaksi.
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Vs: kysymys?? onko kenelläkään muulla muuttunut haju/maku asiti leikkuun jälkee??
sian liha ei maistu ja haisoo pahalta
tipo57- Viestien lukumäärä : 31
Registration date : 10.12.2009
Olen vasta ENEilemässä, mutta tee on pitänyt jättää pois. Siitä tulee hieman oksettava olo. Olen pohtinut, että olisiko liian vahvaa mahalle, jossa ei ole kuin Nutrilett-litkuja
koskpir- Viestien lukumäärä : 68
Registration date : 10.10.2011
Mikä lie itsesuojeluvaisto, mutta mulla tekee pahaa käristetyt rasvaiset ruuat(esim.pannulla paistetut perunat,pekoni,muna tms.), joista en kyllä ole aiemminkaan pitäny, mutta nyt ne yököttää. Ja pahat hajut myös tekee mullekin entistä pahempaa esim. jos joku piereksii, meinaa tulla oksu. Sitä olen myös ihmetellyt miksi vedellä laimennettu appelsiinitäysmehu ei nyt maistu, kun enellä se oli mun "pelastus". Tee sensijaan taas maistuu mulle niinkun enelläkin maistui, mutta juon aika mietoa teetä. Kahvia en ole ikinä juonutkaan. Eikä kyllä ole tehnyt hese-ruokaakaan mieli, vaikka ennen herkuttelin noin kerran kuussa kerroshampurilaisella. Ranskalaisia olen inhonnut aina. Niin ja ei ole kyllä chipsejäkään tehnyt mieli vaikka kotiporukka niitäkin mussuttaa viikonloppuisin.
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Mulla oli heti leikkauksen jälkeen sama juttu makujen ja hajujen suhteen, mutta nyt reilun vuoden jälkeen alkaa palautua ennalleen. Tosin nykyjään rakastan esim kovaa, vahvaa juustoa (hiiren juustoa). Ennen en voinut sietää... Jotenkin se makuaisti on muuttunut.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
kiva kuulla et en oo ainut, mulle kans tekee kaikki paistettu ruoka pahaa ja varsinki ku pitää muille laittaa niin välillä pakko mennä ulos ottaa happee, ku haju tökkii niin pahasti. laitoin yks päivä karjalan paistia ja voi hitto ku se haju oli koko päivän, en laita vähään aikaan uudestaan, ennen tykkäsin kaikista homejuustoista ja nyt ku telkussa mainostaa castelloa, ni jo pelkkä mainos saa yäkkäämään jotkin hajuvedet saa jo mut pahoivoivaks, saatika jos joku haisee valkosipulille, siis jota mä oon ennen rakastanu, samoin kaljan haju tekee niin pahaa, et jos ukko juo ni joutuu pysyy musta kaukana, outoja juttuja, mut kait ne menee ajan myötä ohi. mulla myös maistuu semmoset sapuskat mitä en ennen voinu sietää ja nyt herkkua, esim maustamaton jugurtti mihinkään mäkkäriin en edes uskalla mennä, ku pelkkä ajatus saa voimaan huonosti, eli jotain hyvää tässäkin asiassa on, ei tuu sorruttua mihinkään epäterveelliseen, toivottvasti kevät ilma sentää tuoksuu hyvälle
haidi66- Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa