Onko kellään tietoa
+3
HyeeNa!
Minni67
toiveikas
7 posters
Onko kellään tietoa
Onko kellään tietoa voiko sappikivet olla este laihdutusleikkaukselle?
toiveikas- Viestien lukumäärä : 23
Registration date : 29.02.2012
Vs: Onko kellään tietoa
Ei pitäisi olla...lääkäri en ole, mutta muistan jonkun kertoneen, että olisi jopa poistettu samalla kertaa, jos ovat vaivanneet
Minni67- Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010
Hyvä jos asia on näin,kun miulta ei poistettu sappikiviä sen takia kun olen niin ylipainoinen,näinköhän ne ottas samalla miultakii ne pois??jos nyt edes leikkaukseen pääsen!!!
Leikkaukset on aina riski ja meille ylipainoisille vielä enemmän, mutta jos kovasti vaivaavat ja leikkuuseen menet, voisi hyvin olla, että poistavat samalla.
Jos sulta on jo "virallinen" paino papereissa, niin ala vaan keventämään ja samalla näytät hoitavalle taholle, että sulla on motivaatio kohillaan, niin pian oot jo jonossa ja leikkauspäydällä
Jos sulta on jo "virallinen" paino papereissa, niin ala vaan keventämään ja samalla näytät hoitavalle taholle, että sulla on motivaatio kohillaan, niin pian oot jo jonossa ja leikkauspäydällä
se sappilääkäri kysyi painoa ja en ollu aikoihin punninnut niin sanoin noin määrän että en tiedä onko se sitten virallinen!!!
No nyt oli paha Mulla on papereissa se ensimmäinen lääkärin punnitsema paino, vaikka alkupaino olikin jokusen kilon enemmän.
Mut jos sulla on toi painoindeksi ihan reilusti yli sen "laikkausrajan" niin ala vaan keventää, siis ei mitään pussikuuria, vaan ihan normaalisti katsot mitä suuhun menee ja kuinka paljon, ei siitä todellakaan ole haittaa. Voit sitten sanoa, kun menen sinne alkutarkistukseen, että olet jo koettanut opetella syömisiä sitä leikkausta/sen jälkeistä aikaa silmälläpitäen ja kaikki mitä saat putoomaan on aina plussaa sinne leikkuriin mentäessä.
Mulla on reilut ½ vuotta leikkuusta ja sitä ennen sain menemään enemmän painoa pois, kun mitä on mennyt sen jälkeen
Mut jos sulla on toi painoindeksi ihan reilusti yli sen "laikkausrajan" niin ala vaan keventää, siis ei mitään pussikuuria, vaan ihan normaalisti katsot mitä suuhun menee ja kuinka paljon, ei siitä todellakaan ole haittaa. Voit sitten sanoa, kun menen sinne alkutarkistukseen, että olet jo koettanut opetella syömisiä sitä leikkausta/sen jälkeistä aikaa silmälläpitäen ja kaikki mitä saat putoomaan on aina plussaa sinne leikkuriin mentäessä.
Mulla on reilut ½ vuotta leikkuusta ja sitä ennen sain menemään enemmän painoa pois, kun mitä on mennyt sen jälkeen
Ei pitäisi olla este. Muistaakseni ainakin Soilella on sappikivet ja häneltä oli tarkoitus leikata samalla nekin mutta leikkaus kesti niin pitkään että jätettiin toiseen kertaan. (:
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Hei!
Minulla on noin 1cm suuri sappikivi ja jos se elää siellä omaa hiljaiseloaan niin ei ollut esteenä leikkaukselle.
Minulla on noin 1cm suuri sappikivi ja jos se elää siellä omaa hiljaiseloaan niin ei ollut esteenä leikkaukselle.
Tiinzku- Viestien lukumäärä : 25
Ikä : 58
Registration date : 21.02.2012
Se sappikirurgi kun ei oo painoa punninnu,laitto vaan miut sinne endokrinogian poliklinikalle jonne miul on aika huhtikuussa eli punnaakohan ne miut sielä sit??sit miule tuli postissa pilleri...deksametasonipilleri joka otetaan verikokeita edeltävänä iltana klo23,onks muilla ollu tämmönen pilleri??Sit pitää viiä kaikki lääkereseptit kuha menee sinne vastaanotolle.PMI on miul jotain 45 luokkaa et reilusti on....toivottavasti pääsisin leikkaukseen.Olen kokoajan yrittänyt pudottaa painoa herbalife pirtelöillä mut ku se ei lähde,ennen raskautta ketoosin avulla putos 50kg mut nyt ei lähe.jos leikkaukseen pääsisin ni ilo mielin vetäsin jonkun pussikuurin et saisin kilot liikkeelle!kyl tää elämä on vaikeeta!
Sappikivet ei ole este leikkaukselle. Minut on leikattu 23.1. ja minulla on myös yksi sappikivi. Jotkut kirurgit suostuu leikkamaan ne samalla, mutta kuulemma leikkauksen riskit kasvaa, kun tehdään kaksi toimenpidettä samalla. Minulla on siis edelleen kivi, mutta ei se ole muutenkaan vaivannut minua ainakaan pariin vuoteen.
Orkidea- Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011
Komppaan edellisiä, eli sappikivet eivät ole este. Minulta löytyi leikkausta edeltävissä tutkimuksissa "runsaasti sappikiviä", pieniä kuitenkin. GBP-leikkaus tehtiin Eirassa, jossa ei poistettu kiviä samalla juurikin tämän kasvavan komplikaatioriskin vuoksi. Sappivaivat pahenivat (tai oikeastaan alkoivat) leikkauksen jälkeen - joskin ovat nyt melkeinpä hävinneet. Olen menossa sappikivileikkaukseen (Eiraan, koska olin niin hurjan tyytyväinen edelliseen operaatiooni) toukokuussa.
Bullero- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 02.05.2011
Samoilla linjoilla muiden kanssa - sappikivet ei haittaa. Minulta leikkasivat pois sappikivet vatsalaukun ohitusleikkauksen yhteydessä. Leikkaus kesti siksi vähän normaalia pitempään, mutta ilman komplikaatioita. Tosin se tähystyshaava minkä kautta sappirakko poistettiin ottikin vähän pitempään parantua, 2,5 kk, mutta olisihan niin voinut käydä vaikka eivät sappea olisikaan poistaneet. Nyt on ollut mukava olo kun ei sappikohtaukset vaivaa .
Sennisofia- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 19.11.2010
Sennisofia toivotaan että miultakii ottasivat kivet pois mut varmaan riippuu lääkäristä ja sairaalasta!Oliko siulla paljon ja miten pahoja sappikohtauksia?Mie viimeks jouduin päivystykseen menemään ku ei lääkkeet tehonnu ja pelkään ku kuolemaa niitä kipuja ku ne on niin kauheita eikä tiiä et millo aina tulee!Siullahan on kivasti tuo bmi tippunu,miulla sama bmi ku siullakii ollu alussa.Siulla on näköjään edenny nopeesti tuo siun leikkaukseen pääsy.
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa