Minkäkokoisia annoksia?
+7
Soile
Piuku
sateenkaarenpäässä
haidi66
maija411
Virpsu
Riinuli
11 posters
Minkäkokoisia annoksia?
Moi, minkäkokoisia annoksia pystytte syömään? Mulla trehty gbp ja pystyn kyllä syömään ihan hyvin esim 150gramman jugurtin ja pari ruisleipää kerralla. onkohan mulla sitten venynyt vatsapussi jotenkin? pystyn syömään myös normaaliannoksen ruokaa, esim 3dl soppaa ja voileivän.
Riinuli- Viestien lukumäärä : 9
Registration date : 12.02.2012
Vs: Minkäkokoisia annoksia?
Milloin sulle on tehty leikkaus? Oletko jo tavoitepainossa? Ihan uteliaisuuttaan kyselen. Itsellä leikkaus kolmen viikon päästä...
Virpsu- Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 20.02.2012
Heips!
3 viikkoo leikkauksesta annoskoko on 1-1½dl kerrallaan riippuen ruuasta. Ja kaipa toi ruokamäärä hiukan ehkä johtuu myös leikkaustavasta mikä tehty. Toisinaan on nälkä useemmin toisinaan harvemmin. Itse viel aika sosemaisella sapuskalla, koska sellaset ohjeet sain että 4 viikkoo sosemaista ruokaa. Tosin tolla määrällä tulee kyllä täyteen ihan hyvin joskus liikaaki. Olen jonkun verran kyllä tosta ohjeesta poikennu maistamalla 1x3 cm palasen leipää ja sitä pureskellu pitkään ja hartaasti yms.
Töihin meno hiukan jännittää, sillä aluks kai omilla eväillä pitää toimii.
Tsemppii kaikille
3 viikkoo leikkauksesta annoskoko on 1-1½dl kerrallaan riippuen ruuasta. Ja kaipa toi ruokamäärä hiukan ehkä johtuu myös leikkaustavasta mikä tehty. Toisinaan on nälkä useemmin toisinaan harvemmin. Itse viel aika sosemaisella sapuskalla, koska sellaset ohjeet sain että 4 viikkoo sosemaista ruokaa. Tosin tolla määrällä tulee kyllä täyteen ihan hyvin joskus liikaaki. Olen jonkun verran kyllä tosta ohjeesta poikennu maistamalla 1x3 cm palasen leipää ja sitä pureskellu pitkään ja hartaasti yms.
Töihin meno hiukan jännittää, sillä aluks kai omilla eväillä pitää toimii.
Tsemppii kaikille
maija411- Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011
kaksi vuotta leikkauksesta
siis täh?? riinuliini äsken kommentoit et kuka ahtaa itteensä 2 pulla ja nyt sit sanot ite syöväs normi annoksen eli noin 3dl ja viellä leipää siihen lisäks??? nyt en tajuu, ootkos pysyny normipainossa?? vai lihonnut takas?? kyllä toi sun annos menee reilusti yli sen 2 pulla jotka on siis suht hötöö, ei suinkaan täyttä tavaraa, kuten normi ruoka 3dl ja leipää lisäks. voitko tarkentaa mitä oikeen tarkotit ku kommentoit tuolla sitä pullan syömistä ja itseensä täyteen ahtaamista!!!! kiitos jo valmiiks
haidi66- Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011
Hei. Minulla leikkaus 1.6. viime vuonna. Siitä tosi tyytyväinen!
Pystyn syömään esim. klo 7.00 aamulla 2 dl puuroa, jossa ravsvatonta maitoa 0,5 dl.
Työmaalla aamukaffeella klo 10 tumma leipä/vaalea täysjyväleipä ja siinä päällä joko
siivu kinkkua tai juusto + rehua. Kahvia 0,5 kahvikuppia. Lounas esim. kalaa n 1 dl.
Päiväkahvi sama kuin aamupvällä. Kotona ruokaa pieni annos. Iltapala klo 19 jugurtti ja puolikas leipä.
Ennen nukkumaan menoa maitolasi. Suurinpiirtein näin. Appelsiinia ja banaania ½, jos nälkä välillä yllättää.
Pystyn syömään esim. klo 7.00 aamulla 2 dl puuroa, jossa ravsvatonta maitoa 0,5 dl.
Työmaalla aamukaffeella klo 10 tumma leipä/vaalea täysjyväleipä ja siinä päällä joko
siivu kinkkua tai juusto + rehua. Kahvia 0,5 kahvikuppia. Lounas esim. kalaa n 1 dl.
Päiväkahvi sama kuin aamupvällä. Kotona ruokaa pieni annos. Iltapala klo 19 jugurtti ja puolikas leipä.
Ennen nukkumaan menoa maitolasi. Suurinpiirtein näin. Appelsiinia ja banaania ½, jos nälkä välillä yllättää.
sateenkaarenpäässä- Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010
Hei, tuommosta syömisrytmiä ja määrää olen itsekin suunnitellut kuten Sateenkaarenpäässä on viestissään toteuttanut. Varmaan on ihan oikeaoppinen tapa syödä.
Virpsu- Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 20.02.2012
sateenkaarella tosi hyvä ruokarytmi, joskin kuullostaa aika pieneltä, en oikeen osaa hahmottaa kuinka paljon tosta tulee kaloreita, jotenkin vaikuttaa että olis 1000kcl luokkaa, oliskohan liian vähän, koska ite pyrin pitämään sen siinä 1500 luokkaa ja sillä mulla on pysyny paino nyt samassa lukemassa, välillä vähän notkahtanu alas ja sit taas ylös, mut mulla siis viellä tasottelua painon kanssa ja luulisin et siinä pysyvä kalori määrä varmaan sais olla 1800-2000kcl päivässä, kuten on normaali kulutuskin ilman liikuntaa, en siis ole asiasta ihan varma, mutta mitä oon lukenut niin tohon kait sait joskus olis mahdollista kalorit nostaa, ilman että paino alkaa nousta
haidi66- Viestien lukumäärä : 184
Registration date : 23.10.2011
Heps, riippiuu siitä mitä pitää sisällään ns. "pieni annos". Näyttäis noilla tiedoilla siltä että proteiinit jää pahasti vajaaksi.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
Itse olen vasta pikkumasuisen taipaleeni alussa, mutta vakaasti olen päättänyt että syön ja tulen syömään pieniä annoksia elämäni loppuun asti. Minulle se tarkoittaa tällä hetkellä noin 1dl annoksia, ½-banaannia, ½-purkkia rahkaa jne. mutta syön toistaiseksi ainakin niin usein että proteiinit täyttyy. Kalorit on vielä noin tuhannessa mutta pikkuhiljaa nostelen kun palaan töihin ja liikunnan pariin ja kulutustakin tulee. Toivon että joskus parin vuoden päästä voin tulla kertomaan, että olen pysynyt siinä mitä suunnittelin ja päässyt tavoitteeseen. Hyvällä alulla tuntuu ainakin olevan kun paino tippunut -13kg. (4vkn ene+3vko:a leikkauksesta). Nopeampaa tahtia en edes toivo, jotta nahkakin pysyisi mukana ja tukka päässä!
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Minulla on 7 kuukautta sleeve leikkauksesta. Pystyn syömään max 2 dl ruokaa kerralla. Tavallisesti 6-8 pientä ateriaa. Kalorit ovat 900-1300, riippuen päivästä. Paino putoaa 1-1,5 kiloa kuukaudessa.
Olen tyytyväinen että olen löytänyt tavan syödä proteiinit ja rasvat tavallisella ruoalla. Eli samaan tapaan kuin Sateenkaaten päässä, jolla muuten proteiinit kyllä täyttyy !
Olen tyytyväinen että olen löytänyt tavan syödä proteiinit ja rasvat tavallisella ruoalla. Eli samaan tapaan kuin Sateenkaaten päässä, jolla muuten proteiinit kyllä täyttyy !
Inka- Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011
Proteiinilaskuri näytti 71.5 g proteiinia. Mä söin laihtuessa n. 1500 kaloria päivässä enkä liikkunut juurikaan, nykyään 1500-2000 kaloria päivässä, paino pysynyt reilun puoli vuotta samoissa, olen tavoitepainossani.
Uskoisin että paino saattaisi pudota nopeammin jos kalorit olisi vähän korkeammat, esim. 2 lisäaruokailukertaa, tai maidon lisäksi jotain illalla,
Tsemppiä!
Uskoisin että paino saattaisi pudota nopeammin jos kalorit olisi vähän korkeammat, esim. 2 lisäaruokailukertaa, tai maidon lisäksi jotain illalla,
Tsemppiä!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Sulla on Lyltsy mahtavat tulokset ja hienosti jaksat tsempata meitä muita. Tänään paistoin lettuja hiihtolomalaisille ja täytteet kanssa, itse söin hartaudella ½-letun täytettynä jauheliha-aurajuustotäytteellä ja juustoraastetta päälle. Kiitos tästäkin vinkistä kuuluu sinulle;) Tosiaankin kun on perhettä niin pyrin leikkauksesta huolimatta tekemään sellaista ruokaa jota itsekin pystyn syömään, toistaiseksi olen ruuan vielä soseuttanut mutta pikkuhiljaa täytyy ruveta vaan normaalia syömään. Itseasiassa tuntuu että kaikesta nauttii leikkauksen jälkeen enemmän, kun syö nautiskellen hitaasti ja vähän.
Mun painonpudotustavoite on suunnilleen myös samaa luokkaa kun sulla Lyltsy eli tavoittelen -40kg joista jo tippunut siis tuo -13kg;)
Itse käytän myös noita proteiini ja kalorilaskureita niin tulee sellasta varmuutta ja tuntumaa siihen syömisen määrään ja laatuun! Hyvä apu.
Mun painonpudotustavoite on suunnilleen myös samaa luokkaa kun sulla Lyltsy eli tavoittelen -40kg joista jo tippunut siis tuo -13kg;)
Itse käytän myös noita proteiini ja kalorilaskureita niin tulee sellasta varmuutta ja tuntumaa siihen syömisen määrään ja laatuun! Hyvä apu.
Siis piti varmaan kirjoittaa tuohon äskeiseen että pyrin tekemään sellaisia ruokia joita kaikki voi syödä. Normaaliuuteenhan tässä on ravitsemusterapeutitkin ohjeistaneet.
Noin 1v 3kk Sleeve-leikkauksesta annoskokoni ovat seuraavat:
- "höttöisempää" ruokaa (salaatti, makaroni jne) max 150g
- erityisen proteiini- ja kuitupitoista ruokaa max 50-100g
- on olemassa myös ruokia, joita menee periaatteessa melkein määrättömästi, mulle itselleni tällainen on popcorni - täytyy siis määrätä itselleen sopiva annos
- makeita herkkuja menee huomattavasti vähemmän, koska huono olo tulee jos ahtaa mahaan liikaa sokeripitoista evästä - vatsanportti (pylorus) voi päästää makean vatsan sisällön (erityisesti vaikkapa jäätelö, kaakao yms nestemäiset hyvin makeat jutut) liian nopeasti pohjukaissuoleen (duodenum) mikä aiheuttaa dumpingoireet. Makeita herkkujakin voin siis syödä kunhan muistan rajani
- "höttöisempää" ruokaa (salaatti, makaroni jne) max 150g
- erityisen proteiini- ja kuitupitoista ruokaa max 50-100g
- on olemassa myös ruokia, joita menee periaatteessa melkein määrättömästi, mulle itselleni tällainen on popcorni - täytyy siis määrätä itselleen sopiva annos
- makeita herkkuja menee huomattavasti vähemmän, koska huono olo tulee jos ahtaa mahaan liikaa sokeripitoista evästä - vatsanportti (pylorus) voi päästää makean vatsan sisällön (erityisesti vaikkapa jäätelö, kaakao yms nestemäiset hyvin makeat jutut) liian nopeasti pohjukaissuoleen (duodenum) mikä aiheuttaa dumpingoireet. Makeita herkkujakin voin siis syödä kunhan muistan rajani
Fisu- Viestien lukumäärä : 99
Registration date : 15.12.2010
Hei. ELi olen normaalipainoinen ja syön normaalia tavallista kotiruokaa, mutta pyrin syömään mahdollisimman vähän rasvaista ja makeaa. Rasvattomia jugurtteja ja kevyitä keittoja. En juurikaan syö mitään herkkuja ja protskut otan rasvattomasta rahkasta ja kanasta. Ravintoterapeutti antoi kiitosta ruokavaliostani ja sanoi että tällä tavalla paino pysyykin kurissa kun ei ahda ns.väärää ruokaa napaansa Tsemppii kaikille!
Hei!
Eilen tuli viikko leikkauksesta ja kaikki hyvin...Syöminen vain on opeteltava uudelleen
Syön nyt 1 dl soseutettua ruokaa klo.9,12,15,18 ja 21 aina noilla väliajoilla sitten juon maitoa tai vettä. Kun alkaa ruoka loppumaan lautaselta niin tulee kylläisyyden tunne (ihan kuin pitäis röyhtäistä) joten enempää ei mene. -3.3kg lähtenyt viikossa...Todella tyytyväinen olen uuden elämäni alkutaipaleelle ) Tsemppiä vain meille kaikille!
Eilen tuli viikko leikkauksesta ja kaikki hyvin...Syöminen vain on opeteltava uudelleen
Syön nyt 1 dl soseutettua ruokaa klo.9,12,15,18 ja 21 aina noilla väliajoilla sitten juon maitoa tai vettä. Kun alkaa ruoka loppumaan lautaselta niin tulee kylläisyyden tunne (ihan kuin pitäis röyhtäistä) joten enempää ei mene. -3.3kg lähtenyt viikossa...Todella tyytyväinen olen uuden elämäni alkutaipaleelle ) Tsemppiä vain meille kaikille!
Tiinzku- Viestien lukumäärä : 25
Registration date : 21.02.2012
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa