Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Aivan alussa vielä... nyt jo hieman pidemmällä

5 posters

Siirry alas

Aivan alussa vielä... nyt jo hieman pidemmällä Empty Aivan alussa vielä... nyt jo hieman pidemmällä

Viesti kirjoittaja Maria-76 To Helmi 09, 2012 1:31 am

Jo pitkään palstaa seuranneena ja tällä viikolla rekisteröityneenä aattelin pienen esittäytymisen suorittaa Smile

Täällä kirjoittelee kahden alakoululaisen äiti, perheemme asuu Turun seudulla, pienessä maalaiskunnassa.
Lihavuuteni on varmaan aika monelle tyypillistä kaavaa seurannut tarina, jojoilua ylös ja alas, suurimmaksi osaksi ylöspäin suuntautunutta. Kilpirauhaseni sekoili vajaa-liika-vajaatoiminnalla useita vuosia, kunnes kasvoi hyvin lyhyessä ajassa moninkertaiseksi ja lopulta koko rauhanen leikattiin pois keväällä 2010. Kilpparin sekoilut ei ainakaan oo tukeneet painon kanssa taistelua (ei voi puhua painon hallinnasta tongue ). Monen monta vuotta asiaa syvästi pohtineena oon nyt ottamassa ekoja askelia kohti leikkuria, toivottavasti sinne asti pääsen.
Sukurasitteena on mm. molemmat diabetestyypit, verenpainetauti, sydämen vajaatoiminta ja korkea kolesteroli. Itselläni ei näistä vielä mitään ole diagnosoituna, kulumia on molemmissa polvissa ja selkäsärky on ainaisena riesana.
Huomenna menen laajoille labroille ja samalla otetaan sydänfilmi. Noista tuloksista menen keskustelemaan tk-lääkärin kanssa 20.2, toivon että sillä samalla kerralla saan häneltä lähetteen tyksiin ja jossain vaiheessa tämän vuoden aikana kuulen, pääsenkö leikkaukseen vai en Smile

Kysyisinkin kokemuksia tyksissä leikatuilta, miten pitkään olette joutuneet odottamaan lähetteen lähtemisestä tyksiin pääsyä? Entä leikkauspäätöksestä itse leikkaukseen?

Viimeinen muokkaaja, Maria-76 pvm Su Syys 30, 2012 5:46 pm, muokattu 1 kertaa
Maria-76
Maria-76

Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 47
Registration date : 07.02.2012

Takaisin alkuun Siirry alas

Aivan alussa vielä... nyt jo hieman pidemmällä Empty Vs: Aivan alussa vielä... nyt jo hieman pidemmällä

Viesti kirjoittaja lisbet To Helmi 09, 2012 11:49 pm

Moikka Maria! Ja tervetuloa palstalle!

mut on leikattu TYKS:ssä ja allekirjoituksestani voit vähän katsella edistymistäni. Mulle lähetteen laittoi työterveyslääkäri ja samalla hetkellä kun lähete lähti aloin oikein tosissaan laihduttamaan. Ja se kannatti, aika nopeasti homma eteni mun kohdallani, alle vuosi lähetteen laittamisesta ja olin leikkurissa ja mukaan mahtuu vielä alkuperäisen leikkuuajan peruuntuminenkin!! Suosittelen lämpimästi todella panostamaan laihdutukseen ennen leikkausta!
Voit laittaa vaikka yksäriä, jos siltä tuntuu Smile

p.s. Ollaan muuten samaa vuosikertaa Smile

lisbet

Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011

Aivan alussa vielä... nyt jo hieman pidemmällä Empty Vs: Aivan alussa vielä... nyt jo hieman pidemmällä

Viesti kirjoittaja maija411 To Helmi 09, 2012 11:58 pm

Heippa!
Lähete Tyksiin lähti marraskuun lopussa 2010 ja eka aika asian tiimoilta Tyksissä oli maaliskuussa 2011 ja siitä eteenpäin kesäkuussa uusi aika jolloin kontrolli että 5% painoo mennyt. Syyskuun lopussa vatsalaukuntähystys ja marraskuussa tuli aika leikkaukseen joka oli nyt 7.2. ja kotiin oon päässyt tänään.

Sairaalassa upea henkilökunta ja palvelu:)
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011

Viesti kirjoittaja Maria-76 Pe Helmi 10, 2012 1:20 pm

Hei lisbet ja maija, kiitos vastauksistanne Smile

Olen lisbet jo nyt, päätöksen tehtyäni alkanut tosissani tarkkailemaan kaloreitani ja lisännyt liikuntaa. Toivottavasti koko juttu etenee samassa tahdissa kun teidän molempien, n vuosi lähetteestä ja sitten olisin leikkauksessa käynyt. Kunhan nyt ensiksi pääsen siihen asti, että saisin lekureilta vihreää valoa..

Sulla onkin maija noin tuoreesta tilanteesta kyse, onnittelut uudesta masusta ja tsemppiä jatkoon Smile

Laitan lisbet sulle yksäriä paremmalla ajalla, nyt vain tällainen pikainen vastaus Smile
Maria-76
Maria-76

Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 47
Registration date : 07.02.2012

Viesti kirjoittaja paksuleidi Pe Helmi 10, 2012 3:36 pm

Lokakuussa 2010 lähete ja Sleeve-leikkaus Tyks os.216 joulukuussa 2011. Tsemppiä odotteluun Smile

paksuleidi

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010

Viesti kirjoittaja lepatus Pe Helmi 17, 2012 6:16 am

Rolling Eyes Rolling Eyes Hei vaan kaikki ! Liityin tänään tänne kun huomasin sairaalan kirjeessä viitteen tällaisesta palstasta.Olen nuoruudestani asti paininut paino-ongelmien kanssa ....välillä laihduttanut jos minkämoisilla keinoilla ja aina on vaan jotain jäänyt minulle kannettavaksi.Vihdoin kypsyin ajatukseen leikkauksesta noin pari vuotta sitten kun kaikkia mahdollisia vaivoja oli kaikkien kilojen myötä tullut .Oma lääkärini tk:sta lähetti lähetteen sis.pkl:lle lokakuussa 2010 ja kävin jo joulukuun alussa sitten sis.lääkärillä ja ravitsemusterapeutin tentissä ja samantien meni lähete kirurgille...loppukuusta tuli ilmoitus että olen jonossa.Soitin marraskuussa 2011 missä mättää kun ei kuulu mitään asiaan liittyvää ja sain tietää olevani pitkässä jonossa koska määrättyjä tutkimuksia ei resurssipulan vuoksi kyetä siellä tekemään heti.No tähystys tehtiin muualla ja toimitettiin sairaalaan ja viikko siitä tuli kutsu labrakokeisiin ja huomenna(tänään) sitten menen kirurgin ja anestesialääkärin puhutteluun.....jännittäääää silent

lepatus

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 17.02.2012

Viesti kirjoittaja maija411 Pe Helmi 17, 2012 6:36 am

Heippa!
Turhaan jännität. Oulunsudun lääkäreitä en tunne, mutta aivan ihanaa kohtelua mä oon saanut. Vielä viikko ja pari päivää leikkauksen jälkeen kun soitin osastolle neuvoivat.

Kaikki on toiminut tosi hyvin koko prosessin ajan. Yhtään en vielä oo katunut:)

Eli tsemppiäSmile
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011

Viesti kirjoittaja lepatus La Helmi 18, 2012 5:04 am

: Very Happy Kiitos maija411.Hyvin sujui päivän reissu sairaalassa ja mukavat uutiset sain kuulla eli leikkaukseen pääsen jo huhti-toukokuun aikana.Maaliskuussa olisi jo loppupuolella ollut mahdollisuus päästä vaan omat menot olivat jo niin pitkälle valmistettu että täytyi kieltäytyä siitä.Eli kolme viikkoa syön niitä `pussijuttuja`ennen leikkausta ,mutta itse päätin aloittaa niiden syömisen heti juhlieni jälkeen.Hyvin tuntuivat ohjeita antavan ja kuulosti hyvältä se jälkiseurantakin ja mahdollisuudet ottaa sinne osastolle yhtettä jälkeenkinpäin! Surprised

lepatus

Viestien lukumäärä : 8
Registration date : 17.02.2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa