pauliina esittäytyy
+2
Helka
pauliina
6 posters
pauliina esittäytyy
Heippa kaikille! Olen 50v.Perheeseni kuuluu aviomies sekä kaksi pientä koiraa.Minä olen jojoillut painoni kanssa monia vuosia ja lopulta tulin siihen tulokseen että leikkaus on ainoa toivoni,kaikki muut oli jo käytetty.
Joten minulle tehtiin ohitusleikkaus Peijaksessa 10.10.2011. Kaikki meni ihan hyvin,olin sairaalassa viisi päivää.
Kotona paino laski alussa mutta sitten kun rupesin syömään kiinteätä ruokaa niin siihen se painonlasku melkein tyssäs,pidän ruokapäiväkirjaa ja lasken kaloreita, päivässä noin 1000-1200kcal,joskus menee ali tai yli.Lähtöpainoni oli sairaalan puntarin mukaan 117kg.Neljän viikon enellä ennen leikkausta sain 9kg pois.Kotipuntarissa aamulla painoni oli 95,1.Onkohan muita jolla paino lähtee hitaasti(mutta varmasti)?
Joten minulle tehtiin ohitusleikkaus Peijaksessa 10.10.2011. Kaikki meni ihan hyvin,olin sairaalassa viisi päivää.
Kotona paino laski alussa mutta sitten kun rupesin syömään kiinteätä ruokaa niin siihen se painonlasku melkein tyssäs,pidän ruokapäiväkirjaa ja lasken kaloreita, päivässä noin 1000-1200kcal,joskus menee ali tai yli.Lähtöpainoni oli sairaalan puntarin mukaan 117kg.Neljän viikon enellä ennen leikkausta sain 9kg pois.Kotipuntarissa aamulla painoni oli 95,1.Onkohan muita jolla paino lähtee hitaasti(mutta varmasti)?
pauliina- Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 17.01.2012
Vs: pauliina esittäytyy
Tervetuloa Pauliina palstalle!
En oikein ymmärrä miksi olet sitä mieltä että painosi on pudonnut hitaasti, sinullahan on paino pudonnut ihan hyvin! Hitaampi ja varma pudotus on hyvä asia, elimistö ehtii sopeutua pudotukseen ja ihokin pysyy paremmin mukana. Ja vaikka vaakassa ei aina näkyisikään pudotusta niin kroppa silti kutistuu, näin olen ainakin itse kokenut nyt kun kun omasta leikkauksestani on 4kk. Hiljaa hyvä tulee, jos pidät kalorit samassa kuin nyt niin painosi putoaa 100% varmuudella.
Tsemppiä!
En oikein ymmärrä miksi olet sitä mieltä että painosi on pudonnut hitaasti, sinullahan on paino pudonnut ihan hyvin! Hitaampi ja varma pudotus on hyvä asia, elimistö ehtii sopeutua pudotukseen ja ihokin pysyy paremmin mukana. Ja vaikka vaakassa ei aina näkyisikään pudotusta niin kroppa silti kutistuu, näin olen ainakin itse kokenut nyt kun kun omasta leikkauksestani on 4kk. Hiljaa hyvä tulee, jos pidät kalorit samassa kuin nyt niin painosi putoaa 100% varmuudella.
Tsemppiä!
Helka- Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010
Hei Pauliina!Hienoa kuulla onnistuneesta leikkauksesta. Olet suunnilleen samaa koko- ja ikäluokkaa kanssani. Itse olen vasta menossa leikkaukseen 7.2. Hienosti sun paino on tippunut ja todennäköisesti sillä on merkitystä, että olet tavallaan jo aika pieni moneen leikattuun verrattuna. Jos lähtöpaino on tuolla 140-150kg paikkeilla niin painoa lähtee nopeammin. Malttia vaan ja minusta on hienoa että paino LASKEE ei nouse niin kun meil aiemmin on ollut. Tsemppiä vaan
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Kiitos tsempeistä! Kun on lukenut näitä palstoja niin tuntuu että monilla on lähtenyt oikein rytinällä paino alas,mulla kun pyörii samoissa lukemissa viikko
tolkulla,ainaskin itsestä tuntuu siltä,voi tietysti johtua siitä että liikun niin vähän,olen ollut vuoden verran saitsulla niin on joteski jumittunut tänne kotiin
ettei ole jaksanut lähteä liikuskelemaan.Jalka vaivojen takia koirien lenkityskin on ollut miehen harteilla.Kaipa tässä ajan kanssa piristyy kun paino laskee
niin jalkojen kuormituskin vähenee (ainakin toivon niin).
tolkulla,ainaskin itsestä tuntuu siltä,voi tietysti johtua siitä että liikun niin vähän,olen ollut vuoden verran saitsulla niin on joteski jumittunut tänne kotiin
ettei ole jaksanut lähteä liikuskelemaan.Jalka vaivojen takia koirien lenkityskin on ollut miehen harteilla.Kaipa tässä ajan kanssa piristyy kun paino laskee
niin jalkojen kuormituskin vähenee (ainakin toivon niin).
Kyllä varmasti ... ajan kanssa... on mukavaa sitten kun pääsee helpommin liikumaan ja koirien kanssa onkin kiva lenkkeillä Millasia koiria teillä on että tarviiko isojakin lenkkejä? Meidän perheessä on sellanen pieni sekarotuinen, joka jaksaa kyllä muutaman kilometrin lenkkejä mutta lyhyemmätkin toki piisaa:)
Meillä on kaksi karvatonta kiinanharjakoiraa,kostealla säällä ne ei suostu
lähtemään lenkille eli on perässä raahattavia ja kovilla pakkasilla vaan lyhyitä lenkkeja haalarit päällä ja tossut jalassa, elikkä niistä ei oikein ole lenkki
seuraksi.Ei niitä talvella viitsi useasti ruveta pukemaan.Kesällä joskus kun on niitten kanssa ollut kävelemässä niin on tullut mieleen että kun jaksais juosta niiden kanssa ja leikkiä.Ne ei saa mun kanssa tarpeeksi liikuntaa kun mä taaperran niin hitaasti.Korkeimmillaan mun paino on ollut siinä 123kg:n hujakoilla silloin jo kyljen kääntäminen yöllä oli tosi vaikeata,kun mulla on pituutta 158cm,niin se jo näkyi ja tuntui.
lähtemään lenkille eli on perässä raahattavia ja kovilla pakkasilla vaan lyhyitä lenkkeja haalarit päällä ja tossut jalassa, elikkä niistä ei oikein ole lenkki
seuraksi.Ei niitä talvella viitsi useasti ruveta pukemaan.Kesällä joskus kun on niitten kanssa ollut kävelemässä niin on tullut mieleen että kun jaksais juosta niiden kanssa ja leikkiä.Ne ei saa mun kanssa tarpeeksi liikuntaa kun mä taaperran niin hitaasti.Korkeimmillaan mun paino on ollut siinä 123kg:n hujakoilla silloin jo kyljen kääntäminen yöllä oli tosi vaikeata,kun mulla on pituutta 158cm,niin se jo näkyi ja tuntui.
Minulla paino lähtenyt hitaammin, kuin muilla. Ei mitään huimia viikkopudotuksia, mutta ompahan pysynyt hiuksetkin päässä. Minulla paino lipunut kuin itsestään alaspäin. Liikuntaa en ole lisännyt; ois kyllä ehkä syytä lisätä.
Painon putoamiseen mulla ainakin vaikuttaa juodun nesteen määrä. Tähtään siihen 1,5 litraan vettä per päivä. Ja kahvit sitten päälle. Ruuassakin olen huomannut selvän eron. Jos jätän hiilihydraatit minimiin ja panostan proteiineihin niin paino laskee paremmin. En kuitenkaan "Karppaa".
Painon putoamiseen mulla ainakin vaikuttaa juodun nesteen määrä. Tähtään siihen 1,5 litraan vettä per päivä. Ja kahvit sitten päälle. Ruuassakin olen huomannut selvän eron. Jos jätän hiilihydraatit minimiin ja panostan proteiineihin niin paino laskee paremmin. En kuitenkaan "Karppaa".
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Kiva oli kuulla koiristasikin..ovat varmasti vinkeitä tapauksia:) Ja täytyy muistaa että pienetkin lenkit piristää....eihän sitä nyt tartte verenmaku suussa liikkua...vaan pikkuhiljaa ja oppia nauttimaan. Balanssia varmaan joudumme kaikki etsimään juomisten ja syömisten suhteen. Voimia ja malttia!!!
Ne on tosi hassuja,mies kun käy niiden kanssa lenkillä niin se vanhempi koira määrää reitin ja mies vauhdin.Ja jos niitä yrittää saada jotain tekemään niin
vähän ne katsoo että miksi tekisin. Kävin illalla sauvakävelyllä tosin mies vei mut äidin luo autolla ja mä kävelin takaisin ja sunnuntaina oli sama juttu.
Siitä tulee matkaa ehkä noin kilsa, olen huomannut että mulle tulee vähän huono olo kun mä oon tullut takasin kotiin,niin sitten meinaa mennä överiksi toi syömispuoli,kai mun kunto on niin pohjalukemissa että rupee heikottaa kun jotain tekee.Sorry kun mä kirjoitan niin paljon koiristani
kun koiruli palstat on erikseen.
vähän ne katsoo että miksi tekisin. Kävin illalla sauvakävelyllä tosin mies vei mut äidin luo autolla ja mä kävelin takaisin ja sunnuntaina oli sama juttu.
Siitä tulee matkaa ehkä noin kilsa, olen huomannut että mulle tulee vähän huono olo kun mä oon tullut takasin kotiin,niin sitten meinaa mennä överiksi toi syömispuoli,kai mun kunto on niin pohjalukemissa että rupee heikottaa kun jotain tekee.Sorry kun mä kirjoitan niin paljon koiristani
kun koiruli palstat on erikseen.
Hei!
Minut on leikattu samana päivänä kuin sinutkin. Leikkausaamun paino oli 111 ja nyt on juuri ja juuri alle 96, joten mulla pudotus on ollut hitaampaa kuin sinulla. Olen ihan tyytyväinen, onhan mun keskivauhti kuitenkin noin kilon viikossa ja sehän on hyvä. Ei sen nopeammin tarvi mennäkkään.
Huomaan kyllä, että herkästi otan silti huolia pudotuksen hidastumisesta / pysähtymisesta, vaikka mitään viitettä siitä ei olekaan. Sitkeästi vain eteenpäin!
Minut on leikattu samana päivänä kuin sinutkin. Leikkausaamun paino oli 111 ja nyt on juuri ja juuri alle 96, joten mulla pudotus on ollut hitaampaa kuin sinulla. Olen ihan tyytyväinen, onhan mun keskivauhti kuitenkin noin kilon viikossa ja sehän on hyvä. Ei sen nopeammin tarvi mennäkkään.
Huomaan kyllä, että herkästi otan silti huolia pudotuksen hidastumisesta / pysähtymisesta, vaikka mitään viitettä siitä ei olekaan. Sitkeästi vain eteenpäin!
Saranna- Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 22.02.2011
Hauskaahan se on kuulla koiristakin:) Kaikki kuuluu elämään ja mukana tässä prosessissa:) Tsemppiä edelleen!
Hei Saranna! Missä sairaalassa sut leikattiin?
Terveystalossa Kampissa
Saranna- Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 22.02.2011
Mulla kans voi mennä kuukasi ettei paino oikeestaan tipu. Sit voi huomaamatta humahtaa pari kiloa. Mut onko välilä, tärkeintä että se laskee! Mikäs kiire tässä. :)
Minunkin tärkeimmät vinkit: juo vettä ja syö proteiineja, vältä hiilareita.
Minunkin tärkeimmät vinkit: juo vettä ja syö proteiineja, vältä hiilareita.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa