Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Väliaika tietoja Bubulta....

2 posters

Siirry alas

Väliaika tietoja Bubulta.... Empty Väliaika tietoja Bubulta....

Viesti kirjoittaja Bubu Pe Joulu 23, 2011 4:35 am

Joo käväisin sitten Hämppylinnassa tohtorilla ja ravintoterapeutilla, Sydäntäkin filmailivat.
Olen kuitenkin viellä ihan pihalla siitä että leikataanko vai ei.
Mukava tohtori oli sitä mieltä,että hyvinkin voisin laihdutaa tavallisin keinoin kun ei ole se rasvaprossa ihan niin korkee kun pitäisi. Mutta kun on kuitenkin niin monta rinnakkais sairautta, että lähettävä lääkäri oli leikkaksen kannalla ja luulin sen jo olevan melkein varma. Diabetes,uniapnea ,keuhko astma, kulumat polvissa, lonkissa ,selässä . Verenpainetauti, fibromyalgia,+korkea kolesteroli ,ym pienempää läskeistä johtuvaa vaivaa.
Nyt sitten pitäisi joulun jälkeen alkaa enelle ja tohtori soitaa tammikuussa miten on kolestrolit ja muuten mennyt.Vähän harmittaa tämä epävarmuus kun ihan täpöllä olen menossa leikuuseen ja valmistellut leikkuun jälkeisiä 1-2 desin annoksia. ihan hyödyllistä nähdä livenä miten paljon tai vähän toipumisen jälkeen suunnilleen syö. vaikka nyt vielä en niin syö.
Ravintoterapeutilta kuitenkin sai jo leikkauksen jälkeiset ohjeet syömisestä...
Jonot on puolesta vuodesta vuoteen ja Tampereella tai Lahdessa leikataan.
Kertoi myös ,että joidenkin vatsalaukun ruuan sulatus juttujen takia tekevät sen leikkauksen missä masulaukku jätetään ja ohutsuoli ohitetaan, Eli jos oikein käsitin niin se suoli jää sinne tyhjän pantiksi. Olen vaan ymmärtänyt ,että siitä toisesta leikkuu tavasta olisi paremmat laihdutus tulokset? Voisiko joku mulle kertoa vielä näistä menetelmistä mitä sitten tietääkin?

Bubu

Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 19.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Väliaika tietoja Bubulta.... Empty Vs: Väliaika tietoja Bubulta....

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Joulu 23, 2011 6:47 am

Gastric Bypass eli GBP on sellainen että siinä jää vatsalaukku roikkumaan tyhjän panttina ja pätkä ohutsuolta ohitetaan. Teoriassa ja nettilegendojen mukaan tämä ois tehokkaampi keino mutta ei ole olemassa sellaista tieteellistä tutkimustulosta joka sitä teoriaa vahvistaisi. Itse osallistun maailman ensimäiseen laajaan pitkäaikaiseen tutkimukseen aiheesta joten mulla on ensi käden tietoa aiheesta, ei huhupuheita. Tätä tekniikka on käytetty maailmalla ekan kerran yli 30 vuotta sitten ja se on vieläkin yleisempi, pitkälti sen takia että lääkärit ei osaa tehdä uudempaa tekniikkaa. Tätä pidetään kuitenkin tehokkaampana keinona parantaa diabetes 2 ja siihen se on alunperin kehitettykin, ei varsinaisesti laihdutsleikkaukseksi alunperin.

Toinen tekniikka, Sleeve on sellainen jossa jopa 85% vatsalaukusta poistetaan kokonaan pysyvästi. Siis vatsalaukkua piennenetään vaan tosi paljon eikä tehdä mitään muita anatomiaa muuttavia jutskia. Mulle on tehty sellainen. Sleevessä on vähemmän pitkäaikaisia komplikaatioriskejä koska proseduuri on vähemmän anatomiaa muuttava toimenpide eikä tehdä mitään suoliliitoksia uudestaan. Tätä on tehy maailmalla vasta alle 10 vuotta joten se on uusi tekniikka. Oikeastaan ainoita esteitä Sleevelle on palleatyrä ja vaikea närästys koska Sleevellä on taipumus pahentaa närästysoireita.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa