Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kyllä se elämä pikkuhiljaa alkaa voittamaan :)

+6
Lovely
Bulla65
LauraL
kissus nytkö jo
tigertytto
paksuleidi
10 posters

Siirry alas

Kyllä se elämä pikkuhiljaa alkaa voittamaan :) Empty Kyllä se elämä pikkuhiljaa alkaa voittamaan :)

Viesti kirjoittaja paksuleidi Ti Joulu 20, 2011 4:18 am

Eli oikeassa olitte Smile Mieli paljon virkeämpi ja toivo alkaa viriämään Smile Koville se ottikin.
Olo on edelleen heikko, tuskin olen vielä työkuntoinen 1,5 viikon kuluttua...
Syöminen vielä vähän hakusessa, melko harva ruoka sopii tällä hetkellä, monista tulee helposti hikipuuskia, sydämentykytyksiä jne. Keittopohjaisia ruokia olen syönyt, leikkauksesta nyt aikaa viikko. Alkuhetkien yökötyksestä kun olen päässyt, niin tilalle on tullut jatkuva ruuan miettiminen affraid Toivottavasti menee ohi pian...
Kertokaa rakkaat kanssaihmiset mitä olette syöneet tai syötte ensimmäisen 4n viikon aikana ja siitä eteenpäin.

Viimeinen muokkaaja, paksuleidi pvm Ti Joulu 20, 2011 8:23 pm, muokattu 1 kertaa

paksuleidi

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Kyllä se elämä pikkuhiljaa alkaa voittamaan :) Empty Vs: Kyllä se elämä pikkuhiljaa alkaa voittamaan :)

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Joulu 20, 2011 6:03 am

Mulla meni aika pitkään pelkillä pilteillä,viileillä,jugurteilla,piimällä,sosekeitoilla eli tollasilla soseilla..Mä pelkäsin tosi kovin kiinteän ruuan aloittamista,siis ihan suoraan sanottuna liian paljon,RT joutui sanomaan muutamaankin kertaan että pakko aloittaa kiinteämpi ruoka..mutta nyt melkein 4 kk leikkauksesta ei mitään rajotteita...anteeksi kalkkunaa ja kanan lihaa en ole saanut vieläkään alas kun tulee tunne että jääpi kurkkuun kiinni jotenkin omituisesti.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Kyllä se elämä pikkuhiljaa alkaa voittamaan :) Empty Vs: Kyllä se elämä pikkuhiljaa alkaa voittamaan :)

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ti Joulu 20, 2011 6:53 pm

Mä oksensin yli 8kk ja alussa söin vellejä ja liemiä 2kk... leipä on vieläkin tiukkaa syötävää ja vihanneksia menee vähän. Mut on leikattu 1v 1kk sitte... Eli ei ihan ole helppoa tä äelämä 10kk tienoolla pystyin ruveta juomaan penen neste määrän syödessä...
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja LauraL Ti Joulu 20, 2011 8:55 pm

Moikka,
Mulla kanssa tänään ensimmäinen todella hyvä päivä. Tikit pois ja elämä jotenkin alkaa hymyilemään.
Mä olen syönyt maustamatonta jugurttia + mango vauvasosetta. Hyvää.
Näkkärin puolikkaan johon jolen laittanut hieman maksamakkaraa ja tänään laitoin paistopussissa tehtyä kalaa hiukan päälle. Sen saa ihan sosemaiseksi, kun pureskelee hyvin. Meille rt sanoi, että näkkäriä saa syödä melkein heti kotiin pääsystä. Vesi menee ihan hyvin alas samoin piimä. Näillä mennään toistaiseksi.
LauraL
LauraL

Viestien lukumäärä : 61
Registration date : 10.03.2011

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ti Joulu 20, 2011 10:51 pm

Kiva kuulla Paksuleidi ja LauraL, että elämä alkaa taas voittamaan Smile. Hyvältä kuullosti Laura sun syömiset ja Paksuleidi, keitot ovat tosiaan ihan hyvää ruokaa kun muistaa muussata kaikki osaset tarpeeksi pieniksi, sosekeitot käyvät toki sellaisenaan. Mä söin silloin alussa paljon kaikkia maitotuotteita, piimää, viiliä, jogurttia, rahkaa, vaahdotettua marjapuuroa, hedelmäpilttejä, soseutettua perunaa, soseutettua keitettyä kananmunaa, erilaisia sosekeittoja, pinaattikeittoa, kaurapuuroa...melkein mitä vaan minkä saa riittävän pieneksi, ei ole liian makeaa eikä rasvaista. Näkkäri maistui mullekin ja maistuu vieläkin Smile. Tsemppiä teille molemmille!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ke Joulu 21, 2011 7:04 am

Osaako joku viisaampi kertoa MIKSI TOISILLA TÖKKII ENEMMÄN TAI VÄHEMMÄN RUUAT VIELÄ PITKÄNKIN AJAN PÄÄSTÄ LEIKKUUSTA JA TOISILLA EI TÖKI MIKÄÄN?? scratch Mä kuulun niihin joilla menee liiankin hyvin kaikki alas Sad ja sen takia pelottaa että kohta ei enää edes laihdu tai että elämä on sitä samaa taistoa kuin ennenkin Sad vaikka olen tietenkin tietoinen että ei tää leikkaus olekkaan mikään taikatemppu.
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja LauraL To Joulu 29, 2011 4:45 am

Moikka, miltä elämä alkaa vaikuttamaan?

Mulla kaikki ok. Vatsa on vielä hiukan arka, mutta ei kipeä.
Syömiset ja juomiset sujuu ongelmitta. Ja paino laskenut joku 5 kg leikkauksesta jos huomioon otetaan ne 4 kg mitkä tuli sairaalassa. Yhteensä 19 kg.
Välillä tuntuu ettei mulle olis mitään tehtykään...
.. Eli homma toistaiseksi edennyt loistavasti sen eka viikon jälkeen.
Kaikkee tekee mieli, mut pienen pieni määrä riittää entiseen verrattuna.
Onneks Very Happy
LauraL
LauraL

Viesti kirjoittaja paksuleidi To Joulu 29, 2011 11:36 pm

Ihan mukavasti täälläkin menee Smile Ei ole ollut kipuja enää missään. Eikä todellakaan kaduta enää Smile Jouluna maistelin joululaatikoitakin, mutta tosi pieniä määriä ja hitaasti. Muutaman suklaan palankin olen maistanut, ihan vaan todetakseni ettei maistu makea enää cheers Sokerista tulee todella huono olo, sydän jyskyttää jne. Yritän kovasti syödä proteiinipainotteisia ruokia ja mahdollisimman pehmeässä muodossa. Tonnikalaa tekee mieli, mutta se ei vielä tuntunut hyvältä vatsassa. Kananmunasta olen tehnyt kokkelia ja sitä kun syö hitaasti vähän kerralla niin on se hyvää Very Happy Ja paino tippuu tasasesti ja sehän on se pääasia Smile Kaikesta huolimatta että kaikki on hyvin, niin olen melko väsynyt ja vähän haluton/ flegmaattinen...mutta uskon edelleenkin, että mulla ei ole päänuppi vielä päässyt samoille aaltopituuksille kropan kanssa Smile Mutta sekin päivä vielä koittaa Smile

paksuleidi

Viesti kirjoittaja Bulla65 Pe Joulu 30, 2011 2:50 pm

Moi LauraL ja Paksuleidi Smile. Hienoa että teillä on kaikki hyvin, oikein tulee hyvä mieli kun kerrotte kuulumisianne. Luin muuten juuri eilen, että proteiinia kannattaa suosia senkin vuoksi, että se kuulemma hillitsee sen "nälkähormonin" eritytystä, joka aiheuttaa sen nälän tunteen - no tosin meillä leikatuilla sitä näläntunnetta enää vähempi esiintyy, mutta tiedoksi vaan teille jotka vielä odotatte leikkaukseen menoa ja kamppailette erilaisten dieettien kanssa.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja paksuleidi La Joulu 31, 2011 10:31 pm

Aivan mahtava fiilis Very Happy Kokeilin eilen "vanhoja" vaatteita...ts. uusia sellaisia, jotka olen ostanut alennusmyynnistä ja eivät koskaan ole ylleni mahtunut. 3 farkut ja 2 paitapuseroa ja lukuisia alusvaatteita meni heittämällä päälle. Kylässä oltiin eilen ja siellä kaverini (ei tiedä leikkauksestani) kommentoi, että oletpas sinä hoikistunut Smile Nyt on saldo öpauttiarallaa -30kg Smile Smile Ihan mahtavaa jos se alkaa myös ulospäin näkymään.

Hyvää uutta vuotta kaikille bom cheers

paksuleidi

Viesti kirjoittaja Lovely Su Tammi 01, 2012 12:16 am

Toi -30 kg taitaa olla se raja, jolloin noita huomautuksia rupee rapiseen Very Happy
Upeat tulokset Sulla ja vielä upeampia uutena vuotena I love you
Lovely
Lovely

Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010

Viesti kirjoittaja Hansu46 Su Tammi 01, 2012 9:50 pm

Heips,kuukausi täysin sosemaisella leikkuun jälkeen.7.1.tulee 4 kk leikkuusta,jouluna maistelin kaikkea rajoituksetta,mutta ne määrät olivat pieniä ja syödä pitää hitaasti.Makea tekee välillä huonon olon(tosi pienikin määrä),mutta ei sitä makeaa tee edes mieli niin plajoa kuin ennen,joten en tunne että olisin joutunut luopumaan mistään.7.12. olen käynyt viimeksi vaakassa,silloin pudotus 33 kg(mukana leikkausta edeltävä Ene,jossa lähti 12 kg)Nyt pitäisi käydä taas vaakalla,koska olen käynyt vain harvakseltaan.Housut alkaa putoamaan päältä,kengännumero pienentynyt ja rintaliivien kokokin pienempi.Eteenpäin vaan ja kokeilemalla varovasti löytää oikeat syömis- ja juomistavat.Vettä ei saa unohtaa,yritän sitä nytkin tässä lipitellä.Kun katselee viime kesäisiä kuvia,huomaa,että jopa silmät näkyvät kasvoista nyt selkeämmin kuin silloin kun turvotus hukutti ne kasvoihin.Ei muuta kuin eteenpäin!Hieno juttu tällainen leikkaus. Basketball

Hansu46

Viestien lukumäärä : 29
Registration date : 24.07.2011

Viesti kirjoittaja LauraL Ti Tammi 03, 2012 12:24 am

Voi ihanaa kaverit,

PL, tuo on niiiiin ihana tunne cheers
Mä kanssa olen vetäissyt pieneksi käyneet farkkuni jalkaan. Äitini tuossa eilen tokaisi, että nyt alkaa "likalla" näkymään muodot. Kasvoista kuulemma näkee jo hyvin tän 20 kg tiputuksen.
Mutta, on se niin jännä, että edelleen pitää itseään yhtä isona, vaikka en muista, koska olisin näin pieni ollut (kilomäärältään). Ehkä sitten tajuaa asian laidan, kun pääsee/joutuu lähtemään kaupasta ostamaan pienempiä vaatteita. Vielä mulla on nimittäin kanssa jemmassa vaatekaapissa pieniä, niin ei tarvitse lähtee ostoksille.
Mä olen onnellinen, että tein tämän ratkaisun osaltani.
Tsemiä vaan kaikille !!
LauraL
LauraL

Viesti kirjoittaja paksuleidi Ti Tammi 10, 2012 2:53 am

Hei Kamut! cheers
mitenkäs painonlaskut sujuu?? Mulla menee tasasesti pikkuhiljaa n.kilon viikkovauhtia. Eilen kokeilin mennä taas töihin...no kokeiluksi se jäi...muutaman tunnin jaksoin ja sitten... pale alkoi ihan armoton kylmänhiki, sydän hakkas, kädet vapisi, paha olo ja ihan kamala heikotuksen tunne Shocked Olin ihan ihmeissäni, kun ei tollasta ole ollut koko aikana...pomo määräs kotiin kun muistutin kasvoiltani kummitusta pale Viikko taas sairaslomaa Sad Harmittaa kyllä kun olisin jo niin mielelläni alkanut työnteon. Verenpaineet mittasin, kun mulla ollut aina korkea(lääkityksellä n. 140/85-89) Nyt ilman lääkitystä 100/70... No eihän toi vielä kovin hälyyttävä luku ole...mutta luulen että tämä olo nyt johtuu tosta äkkinäisestä verenpaineen muutoksesta, no huomenna kuulee lisää kun lääkäri on katsonut labratulokset. Mutta muuten menee ihan hyvin. Kaikenlainen ruoka menee jo alas vaikeuksitta, mutta tietenkin pieniä määriä. Vettä ei kyllä mene kun litra/pvä. Siinä vielä petrattavaa, vaikka tuleehan sitä muutakin juotua päivän mittaan.

paksuleidi

Viesti kirjoittaja unelma Ti Tammi 10, 2012 2:47 pm

Onnea teille leikatuille. Ihana lukea tätä palstaa kun täällä on kirjoitettu myös alku ja pidemmänkin ajan haasteista leikkauksen jälkeen. Itsellä on leikkaus tasan kolmen viikon päästä ja on mielestäni tärkeää saada realistista tietoa leikkauksen jälkeisestä ajasta eikä vain muistoja joista on karissut kaikki haasteet pois.
Hienosti teillä menee. Toivottavasti voin itse kirjoittaa parin kuukauden päästä että yhtä hienosti menee minullakin Very Happy

unelma

Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 16.12.2011

Viesti kirjoittaja paksuleidi To Tammi 19, 2012 2:13 am

Ottaa "pikkasen" aivoon, kun paino yhtäkkiä jumittaa, ei edes sataa grammaa oo mennyt viikossa alaspäin. Olisin päässyt uudelle kymmenluvulle Mad Kalorit menee kyllä vielä alle tuhannen, en vaan yksinkertaisesti jaksa syödä/juoda enempää. Vaikka olen monta kertaa kuullut että pienillä kaloreilla ei rasva pala pidemmän päälle. Se vaan jotenki sotii mun ajatusmaailmaa vastaan....Luulis että kun on vähemmän kaloreita niin silloin paino laskee...hemmetti että nyt ärsyttää. Taidan olla ensimmäinen ihminen, jolle tehty lihavuusleikkaus eikä kuitenkaa laihdu! Nyt kyllä ottaa päähän!!! Meinasin aamulla heittää koko vaakan ikkunasta ulos ...

paksuleidi

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Tammi 19, 2012 2:23 am

Joo, kalorit mielummin sinne 1500, muista riittävä veden juominen ( 1.5 litraa), proteiinia väh. 60 g ja 6-8 ateriaa. Se on vaan upotettava kalloon että toi on se resepti joka toimii Smile Mutta noin muuten noita viikkoja tulee, hormoonitoiminnasta tms. johtuen on viikkoja jolloin paino ei putoa mutta sitten humpsahtaa enemmän myöhemmin.

Eli ei kannata vielä masentua, aika tekee tehtävänsä, vuoden päästä on varmasti lähtenyt ainakin 25 kiloa, voi olla jopa 50 kiloa..
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Soile To Tammi 19, 2012 4:33 am

Asiaa kirjoitat unelma:) Meillä on leikkaus näemmä samalla viikolla. Minut leikataan Lahdessa 7.2. Toinen viikko ene:ä menossa. Mitenkäs sinulla?
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja unelma To Tammi 19, 2012 2:25 pm

Terve Soile. Itse eneilen sillälailla soveltaen ruuan ja pussien kanssa. Tällä viikolla oli Peijaksessa tulohaastettelu ja kaikki testit näyttivät edelleen siltä että leikkaukseen ollaan menossa 31.1. Mulla on nyt noin 11 kk aikana pudonnut paino 15 kg. Yritin viime vuoden alussa olla eneillä pelkillä pusseilla, mutta siitä ei yksin kertaisesti tullut mitään. Lämpimät keitot tulivat oksennuksena nenästä asti ulos kaarena ja vaikka join 2 litraa päivässä vettä oli vatsa täysin tukossa ongelmien kera Sad Tämä sovellus sopii minulle paremmin.

unelma

Viestien lukumäärä : 19
Registration date : 16.12.2011

Viesti kirjoittaja Soile To Tammi 19, 2012 11:32 pm

Onhan se niin että ollaan yksilöitä niin tää ene-vaihekin on erilainen, kuka milläkin tapaa saa sen painon tippumaan. No mä sain leikkausajan tietoon niin myöhään että oli se kuukausi vaan aikaa niin ajattelin pistää varman päälle ja eneillä vaan pusseilla. Olen toki syönyt porkkanaa ja salaattia ja juonut kalorittomia juomia. Itselläni vatsa toimii loistavasti. Herkkuva ei ole mullekkaan noi ns ruokapussikeitot, mutta saan alas kanakeiton ja kasviskeiton kun pilkon joukkoon suolakurkkuja. Suolakurkun maku peittää sen keinotekosen maun.
Olen eneillyt elämässäni usean kerran ja saanut painoa hienosti tippumaan, mutta tähän eneilyyn antaa puhtia se, että nämä kilot eivät tule takaisin!!! Kohta ollaankin jo puolessa välissä! Hienoja saavutuksia sinulla!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja LauraL La Tammi 21, 2012 3:32 am

Moikka PL,
Mulla vähän samalaiset tunnelmat painosta. Junnaa junnaa. Viikon voi olla sama paino ja sit tippuu parissa päivässä muutamia satoja grammoja/kilo ja sit taas junnaa...
Tosin, sain niin hyvin pois enellä, että ravintoterapeuttikin sanoi, ettei voi tippua millään enään sitä vauhtia. Keskimääräisesti tippuu nyt kilon viikossa. Tämähän on ihan loistava ja hyvä juttu siksi, ettei menis lihakset ja nahka vois pysyä paremmin mukana.
Jotenkin sitä vaan on niin kamalan kärsimätön...
Joko olet aloittanut liikunnan? Mä kävin eilen aquazumbassa löllytelemässä itseäni, mutten uskaltanut käyttää lihaksia, ettei vaan sattuis mitään. Nyt vaan yritetään stempata toisiamme. Mietis, jos lähtis koko ajan tuo kilo viikossa niin toukokuun lopussa oltais melkein 20 kiloa pienempiä. Nyt vaan pitkää pinnaa molemmille !! -Palaillaan ja tsemppiä-
LauraL
LauraL

Viesti kirjoittaja Soile La Tammi 21, 2012 5:05 am

Malttia edelleen neidit ja leidit:) Tosiaankin jos painonpudotus jatkuu keskimäärin 2-vuottakin, niin ei se voi niin nopeesti kokoaikaa lähteä...Ja tosiaan ihollekin ystävällisempää...Ja teillä kuitenkin suhteellisen vähän aikaa leikkauksesta että suotta hötkyilette!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa