Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

syömishäriö!!! mikä ihmeen vimma toi täällä on???

+4
bmi35
ritu
Lyltsy
haidi66
8 posters

Siirry alas

syömishäriö!!! mikä ihmeen vimma toi täällä on??? Empty syömishäriö!!! mikä ihmeen vimma toi täällä on???

Viesti kirjoittaja haidi66 Ti Joulu 13, 2011 11:27 pm

nyt alkaa kohta ottaa päähän, toi et täällä joillakin tuntuu olevan pakottava tarve päätellä et kaikilla on syömishäiriö!!! ymmärrän että monella on ollut ja tulee varmaa taistelee asian kanssa lopun elämää, mutta älkää nyt hyvät ihmiset meitä kaikki samaan pinoo laittako, ollaan huom!! jokainen erilaisia, vaikka jokainen ylipainonsa kanssa taisteleekin, mutta huom erilailla!!! ainakin itestäni tiedän että jos alan puputtamaan, niin on myös pakko saada se lopumaan, mulla toimii hyvin juoda päivät nutrilettiä ja syödä sit kotona rauhassa ja en tiedä mitä työtä teette kun pystytte töissä syömää 2h välein, ei ainakaan onnistu mun töissä olen asiakaspalvelussa ja kyllä siitä sanomista tulle jo jatkuvasti on jotain suussa ja tuskin teistä kukaan haluaan et teitä palvele ihminen syö samalla vai mitä??? jos 4h töissä ei taukoa ollenkaan, eli siinä sit on se juominen kyllä suht tärkeetä. ja me jotka on käyny yksityisellä niin tuskin kukaan sinne viikon miettimisen jälkeen on menny mulla asia hauto yli vuoden ennenku oli siihen valmis ja ite lähdin ajoissa ennenku painoa oli yli 100kg ja mulla tuli jo terveys vastaa oman painoni kanssa ja olen minäkin laihduttanu koko elämäni kuten kaikki muutkin. HUOM ei yksityiselle pääse leikaukseen muuta kun että täyttää leikkauksen kritterit., eli ihan samat asiat mekin ollaan läpi käyty kuin julkisella puolella leikatut, ainoo että ei tarvii jonottaa 1-2v. toivottavasti nyt kukaan ei luokkaanu mutta nyt oli pakko sanoo tää ku alkaa jo häiritsee noi syömishäriö jutut ja BMI on myös viitteellinen eli 19-26 mun kohdalla, eli on siis kiinni myös siitä minkälainen kroppa on ja mun kohdalla toi BMI olis noin 22 sit oon normaalipainonen ja kokonen, miettikää myös sitä Mad kaikesta huolimatta oikeen hyvää joulun odotusta teille kaikille. saa antaa myös palautetta, risut ja ruusut otataan vastaan Smile
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

syömishäriö!!! mikä ihmeen vimma toi täällä on??? Empty Vs: syömishäriö!!! mikä ihmeen vimma toi täällä on???

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Joulu 14, 2011 2:43 am

Haidi, tän leikkauksen idea on tukea elämänmuutosta, jossa säännöllinen syöminen näyttelee tärkeää osaa syömisen hallinnassa. Toinen tarkoitus on pysyä terveenä, saada riittävästi ravintoa että pysymme terveenä ja saamme tarvittavat ravintoaineet. Ja vain siten saamme pysyviä tuloksia aikaan.

Lakisääteiset tauot kuuluu jokaisen työhön. Puolikkaan banskun tai proteiinipatukan syöminen vessareissulla ei liene mahdotonta sunkaan työssä, mutta vaatii pientä suunnittelua.

Kaikki me yritetään omaan kokemukseen perustuen auttaa ja tukea toisia samalla matkalla, kukin omalla tavalllamme. Meillä kaikilla on syömishäiriö kun olemme syöneet itsemme sairaalloisen lihavaksi. On tärkeää käydä itsensä kanssa keskustelua syömisestä tai syömättömyydestä ja ruuan merkityksestä ja vaikutuksesta tunteisiin.

Mutta se mikä on ohjeen antajan osalta totta hänen kohdallaan, ei välttämättä päde sinuun, näistä kirjoituksista ei kuitenkaan loppupelissä kannata ottaa itseensä tai henkilökohtaisena loukkauksena.

Olen itsekin niitä joilla absoluuttisuus ja totaalikieltäytyminen (nestepaasto) on toiminnut joskus paljon paremmin kuin hallittu syöminen. Ja olen tunnustanut sen itselleni. Sun selitykset kuulosti siitä syystä tutuilta, ja mäkin ainakin miettisin sinuna että ovatko syyt päivän syömättömyyteen oikeita vai syömisen totaalihallintaan liittyviä.

Mutta edelleen kuten sanottu, mikä on totta jollekin kanssaihmiselle tällä palstalla ei välttämättä ole totta kohdallasi, vaikka oireet tuntuisivatkin sopivan.

Hyvää joulun odotusta ja kaikkea hyvää muutenkin taipaleellasi!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

syömishäriö!!! mikä ihmeen vimma toi täällä on??? Empty Vs: syömishäriö!!! mikä ihmeen vimma toi täällä on???

Viesti kirjoittaja ritu Ke Joulu 14, 2011 2:05 pm

Syömishäiriö tai ei mutta miksi me olemme antaneet itsemme lihoa? ja tarvitaan leikkausta että päästäisiin normaalipainoon tai mikä se kelläkin on hyvä oman kehon paino on.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja haidi66 Ke Joulu 14, 2011 2:50 pm

kiitos vastauksista ja siinä syömishäiriössä tarkotan nyt siihen anorektikkkoihin viittaavaa, eli jos nyt pystyy leikkauksen jälkeen säätämään syömistään, niin se tuskin heti on anorektinen ihminen, tottakai medillä on syömishäriö, ei kukaan terve ihminen syö itteensä 100-200kg, johan sen sanoo järki ja leikkauksessa jokainen on varmaan ollu sen takia etttä laihtuu ja pääsee ainakin osasta sairauksistaan eroon, kuten mulle on käynyt, nyt kun syöminen tuntuu olevan hallinassa, niin täällä haukutaan anorektikoks, jotenkin ei tunnu mukavalta ja kuten Lytsy sanoi jokainen säätää oman syömisen eritavalla, mulle sopii toi rytmi ja en oo nälkäkuoleman partaalla ku tuun kotiin, ku oon juonu 1-3 nutriletti päivän aikana, oon myös oittanu patukoita, mut alas saanti kestää kauemmin ku veskireissu, tottakai meille kaikille kuuluu lakisääteinen tauko, mut voin kertoo et kaupan alalla se ei toimi koskaan näin esim. joulun alla tai muutkaan pyhät ja jos 8h aikana on 2x12min tauko niin kyllä mulla ainakin syöminen pitää olla juomisen puolella, leikkauksesta nyt 3kk ja en kyllä viellä pysty nopeesti syömään ja tuskin on edes tarkotus. ennen leikkausta ei tullu koskaan syötyä tai juotua mitää töissä ja sen kyllä tietää mihin se johti ku kotiin tuli, eli söin kaikki mitä eteen tuli ja paljon Embarassed nyt pysyy hyvin hallinassa mulla tolla konstilla, muilla toimii eri juttu, eli ollan jokainen erilaisia ja lopettakaa turhat syyttelyt anoreksiasta, jos joku on päässy normipainoo, ei uinkaa tarkota sitä että on anorektinen, välilä tuntuu jopa et onks toi jonku kateellisen panettelua Embarassed noh näillä mennään ja toivon hyvää joulumieltä ja loppuvuotta kakille ja ei tarvii suuttua tosta mitä kirjotin Smile oli vaan pakko sanoo mitä ajattelen tosta asiasta ja toi on siis vaan mun mielipide jonka täällä varmaan saa sanoa santa
haidi66
haidi66

Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011

Viesti kirjoittaja bmi35 To Tammi 19, 2012 4:37 am

En tiedä mistä tämä keskustelu on kimmonnut kun enemmän nyt tuota Pikmaa seurannut tuolla naamakirjassa mutta tuo syömishäiriö pisti silmään kun just eilen minulle sanottiin että olen luultavasti psyykannut itselleni syömishäiriön leikkauksen jälkeen.Tämän kommentin antoi lääkäri kun melkein vuosi leikkauksestani on ja en pysty syömään oikein mitään oikeita ruokia eli lämpimiä aterioita ja jos yritän niin oksennan ne hetken päästä pois tai saan ainakin valtavat kouristukset ja pahoinvointi kohtaukset.Vatsani kuvattiin ja sieltä ei vikaa löytynyt ja päätelmä oli se että kun painon lasku alkoi hidastua pelko ja häpeä lihomisesta sai minut ajattelemaan etten pysty / saa syödä ja se sitten aiheuttaa nämä kohtaukset.Laihduin puolessa vuodessa 45kg ja sitten alkoi jumia ja en päässyt omaan tavoitteeseeni jonka olin asettanut 15kg alemmaksi kuin lääkärit ja olen omasta tavoitteestani 10kgn päässä. Kuulemma seuraava etappini voi olla syömishäiriöisten klinikka....
En tiedä sivusiko asia miten keskustelua mutta kerroinpahan kuitenkin....
bmi35
bmi35

Viestien lukumäärä : 74
Ikä : 60
Registration date : 08.02.2010

http://laihdutusleikkaus.vuodatus.net/

Viesti kirjoittaja Soile To Tammi 19, 2012 5:00 am

Tämä on nyt mun mielipide: Kaikillahan meillä jotka täällä on, on nyt tai on ollut aikaisemmin syömisen hallinnan ongelma, koska muuten meillä ei olisi mitään asiaa tänne. Toivottavasti kaikki saisivat riittävästi tukea itselleen ja tämä prosessi kasvattaisi syömisen hallintaan ja terveelliseen ateriointiin! Näin toivon kaikille!Myös sinulle bmi35
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja Kimby To Tammi 19, 2012 5:57 am

Tämä puheenvuoro lähti ilmeisesti siitä että minä kehtasin toisessaa säikeessä kritisoida haidia, joka silloin BMI 24 omaavana, ja vain 3 kk leikkauksen jälkeen nutrasi koska hänen piti omasta mielestään pudottaa painoa nopeammin. Se oli silloin, ja on edelleen mun mielestä syömishäiriöistä käyttäytymistä. Ei sitä voi millään asialla selittää tai puolustella. Ja minäkin olen aina ollut sitä mieltä että sairaalloisen lihavaksi ei myöskään tulla ilman syömishäiriötä.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo To Tammi 19, 2012 11:40 pm

Täälä kans yks syömishäiriöinen BMI35 kokeile losekkia somakkia jne ne on auttaneet mulla jatkuvaan oksenteluun ja mä oksensin päivittäin 8kk ajan leikkauksen jälkeen!! Eikä kukaan kyllä mulle ole syömishäiriöö diagnostisoinu!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja bmi35 Pe Tammi 20, 2012 3:36 am

kissus nytkö jo: olen kokeillut jo niitäkin mutta pillereiden nieleskely vain etoo enemmän ja ei auta. Mutta kuulemma sellainen on mahdollista että psyykkaa itsensä ajattelemaan että näin en saa tehdä ja sitten siitä ei pääsekään irti vaan oksentaa tai ruoka ei mene alas vaikka tahtoisikin ja se on kuulemma sitten syömishäiriö.
bmi35
bmi35

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Tammi 20, 2012 1:35 pm

No voi rähmä?!! Pakkohan on kuitenkin syödä käy muuten kuin mustalaisen hevoselle kun oppi oleen syömättä niin kuoli pois... Jos olisit "häiriintyny" omalla psyykkauksella niin sähän voit myös muuttaa omaa korvien välii samalla systeemillä??? Eli ymmärsinkö oikein?
Mulle ei kyllä ole auttanut muu kuin lääkitys tuohon hommaan ja yli 2kk meni ennen kuin alkoi tehoamaan, nyt olen saanut sitten esim normi maidon ruoka-valiooni ja useimmat vihannekset ainostaan raaka sipuli aiheuttaa enään sappi-kipuja... Miten ne sitten käski tuota "pää"-vaivaa hoitaa?? Tuliko apua!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja bmi35 Pe Tammi 20, 2012 7:02 pm

No minä menen maanantaina sis.polille ja sieltä sitten varmaan saan neuvoja miten käännän aivoni ajattelemaan toisin...=)
bmi35
bmi35

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Pe Tammi 20, 2012 7:38 pm

Kerroppa sitte "tyhmälle" et mitä tuli neuvoksi... jos viitsit. Miun mielest tää on merkillinen leikkaus kukaan ei oikeen loppupeleissä tiedä mitään sitten kun apua tarvii saada.. (Tää on vaan mun henk koht mielipide eikä siitä tartte vetää hernettä kellään!!!)
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja bmi35 Ti Tammi 24, 2012 3:08 pm

No nyt sitten eilen kävin lääkärissä ja minun syömishäiriöni onkin nyt sitten sappikivet.Niitä ei laikattu silloin vuosi sitten tämän leikkauksen yhteydessä ja nythän ne sitten ärtyneet ja aiheuttavat näitä kipu/pahoinvointitiloja.No voin kyllä vähän moittia itsekin kun en vuosien takaa muistanut näitä oireita kun niitä oli ja jo leikkauspöydällä makasin mutta silloin leikkaussuunnitelmat keskeytyi liian korkean verenpaineen vuoksi.Ja sitten ne katosikin vuosiksi ja ennen tätä leikkausta niitä oli kuulemma vain pari ja pieniä niin ei leikattu kai sen vuoksi.
No tuosta "syömishäiriöstäkin" keskustelin lääkärin kanssa ja hän tyrmäsi sen täysin.Hänen mielestään jokaiseen potilaan väittämään kipuun on suhtauduttava vakavasti ja pyrittävä selvittämään syy niihin eikä kuitattava vain "päässä vikaa" tyyliin niinkuin minun lääkäri teki.Hän sanoikin että kuinka olisi käynyt jos kohtaus olisi ollut raju ja ei olisi osattu ennakoida asiaa ja aikaa olisi kulunut sitten pahimmalla hetkellä tutkimuksiin missä vika.
Syömishäiriö voi olla mahdollinen jos sellaista on ollut aiemmin eli ahmimishäiriö,ja silloinhan sinä syöt ja syöt vaikka ei pitäisi,tai sitten anoreksia,mutta heitähän ei edes leikata jos joskus aikoinaan on edes ollut.
Muuten kaikki leikkauksen jäljet ja sisuskalut sen jäljiltä olivat viipalekuvissa todella hyvässä kunnossa joten leikkausta ei voi mistään syyttää.
Maanantaina joudun vielä vatsan tähystykseen Mad mutta siihenkin lääkäri lupasi,kerrottuani edellisen kerran kauhuni,kunnon rauhoituksen suonen sisäisesti ja jos en silläkään pärjää nukuttavat siksi aikaa.Mutta pelottaa silti.Tällä viellä varmistavat ettei siellä todellakaan ole mitään.Sitten Kys.in kanssa suunnittelevat tuon sappikivien leikkauksen miten ja missä.
Toivottavasti tässsä tuli nyt taas jotain selkoa yhteen mysteeriin Smile
bmi35
bmi35

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Tammi 25, 2012 11:59 pm

Joo siinäpä vasta "syömishäiriö"" mahtavaa kohtelua cherry
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja suski76 Su Tammi 29, 2012 5:54 am

heops....

tuli tekstistäsi yksi aivan epäoleellinen asia silmään. Onko todellakin niin, että kunnallisella puolella on 1-2 vuodet jonot leikkaukseen? Täällä meilläpäin ei ole. Itse kävin lääkäritalolla kysymässä lähetettä kunnalliseen leikkaukseen syyskuussa 2011, kaikki testit/kokeet jo takana ja leikkausaikakin 13.3 .12, eli n. puolisen vuotta......

suski76

Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 48
Registration date : 04.10.2011

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo Ke Helmi 01, 2012 12:35 pm

Täällä Oulussa on nykyään kuulemma 3-4 vuotta nuo jonot et ei täällä kovin nopeaa toimintaa ole.... Ovat kuulemma supistamassa pois kontrolli käyntejä jotta saadaan ihmisiä enemmän lauteille ihan älytöntä meininkiä!!!
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa