Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pandoria, ohi on.

+7
Soile
Bulla65
Krisu75
Lyltsy
Mili
PiJoHe
Pandoria
11 posters

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Siirry alas

Pandoria, ohi on. - Sivu 2 Empty Vs: Pandoria, ohi on.

Viesti kirjoittaja Pandoria To Tammi 26, 2012 1:25 am

No niin kiirutta on pitänyt. Ajattelin tähän kirjoittaa matkani leikkaukseen.
Aamulla leikoon ,ristiverikoe ja tukisukat jalkaan, vermeet niskaan ja katetri paikoilleen.
Leikkaava kirurgi tuli vielä kertomaan mahdollisista ongelmista, minulla on vatsan alueella tehty myös muita leikkauksia kiinnikkeistä johtuen voi tulla ongelmaa tai jopa este gbp leikkaukseen silloin vaihtoehtona on sleeve.
Sitten leikkuriin , pumput jalkoihin ja tippa käteen ja siellä oli kylmä kuin helvetissä. Nukkumatti saapui ja olin hetkessä unessa.
Heräsin heräämössä 4h sen jälkeen kun katsoin leikkurissa kelloa. Kipuja oli enemmän ja vähemmän, mutta koko ajan oli hoitsut tuuppaamassa kipulääkettä. Sain siinä iltapäivällä soitettua kotijoukoille , että elämää on vielä jäljellä.
Kovin oli levoton olo siellä heräämössä. Seuraavana aamuna pääsin osastolle ja olin vieläkin sekaisin kuin käkikello. Dreeni painoi vasemmassa kyljessä ja aiheutti kipua liikkuessa. Haavat eivät olleet kipeitä.
Olen kuin frankestainin morsian 22 niittiä ympäri vatsaa. Osastolla sai tarpeeksi kipulääkettä että pystyi olemaan edes yhdessä asennossa.
Leikannut kirurgi pyyhälsi jossain vaiheessa kertomaan ,että oli ollut komplikaatioita ja meinannut jäädä tekemättä koko leikkaus.
Suoli oli tosiaan kasvanut vanhan haavan kiinnikkeisiin kiinni ja maksastani löytyi muutoksia. Siinä oli kerrassaan miettimistä leikkauksen jälkeiselle päivälle. Crying or Very sad
Toinen leikkauksen jälkeinen päivä sujui jo hyvin syömiset ja juomiset kaikki onnistui. Kaikki lääkkeet jäivät leikkauspöydälle. Ihanaa!!
Katetri poistettiin mutta dreeni jätettiin ja join sitä sinistä litkua kolmeen eri kertaan, eri päivinä. Hoitajatkin jo sanoivat että nyt kyllä varmistellaan oikein kunnolla. Toisaalta hyvä mutta dreeni todella ikävä.
Kolmas leikkauksen jälkeinen päivä olo loistava. Pääsin dreenistä eroon ja siittä muutaman tunnin kuluttua kotiin.
Nyt on viikko leikkauspäivästä en vielä ole kohdannut mitään ongelmaa kaikki on sujunut hyvin oikein vähän pelottaa ,että liianko hyvin Rolling Eyes
Proteiineja en kyllä saa läheskään mitä pitäisi mutta ei kai tässä vaiheessa tarvikkaan..
Pääasia ,että kaikki sujuu ja on hyvin. sunny
Pandoria
Pandoria

Viestien lukumäärä : 38
Registration date : 08.12.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Viesti kirjoittaja Soile To Tammi 26, 2012 3:32 am

Hei!Kiva että oot jaksanut tulla kertomaan kuulumisia!Hienoa että nyt tuntuu kaikki olevan kunnossa ja niin varmasti onkin!Harmi että oli hiukan mutkia ollut matkassa mutta kuitenkin melko vähällä onneksi selvisit ja saatiin homma tehtyä. Nyt vaan toipuilet pikkuhiljaa!
Soile
Soile

Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011

Viesti kirjoittaja Krisu75 To Tammi 26, 2012 3:37 am

Hienoa, että kaikki meni sulla lopulta hyvin. Sullahan paljon noita niittejä nahassa, just tossa laskeskelin että 10 tikkiä mulle laittoivat.
Nyt vaan kaikkea hyvää alkutaipaleelle!!
Mä tos just iltapalaksi otin tonnikalavoileipää(pitkän kaavan mukaan) ku sairaalassa ei oikein kovasti oo mahdollisuutta valita mitä syö.(pojan kanssa sairaalassa)
Krisu75
Krisu75

Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010

Viesti kirjoittaja Pandoria To Tammi 26, 2012 3:15 pm

Se voipi olla että ovat tiheämpään niitanneet kun on diabetes takana. Onneksi ainakin vielä jäi leikkuriin ja sokerit olleet hyviä. Samana päivänä leikattu silti sanoi että haavani ovat isompia kuin hänen mutta ehkä joutuivat kaivelemaan niin paljon , että tarvi olla pikkusen pidemmät viillot.
Kertokaas nyt kokeneemmat leikatut ja etenkin Krisu ja PiJoHe mitä saatte alas päivän mittaan.
Tässä omani: dl neljänviljan puuroa, dl maitoa puolen h väli niissä. Pilttipurkki, 1/2 dl peruna kana porkkana sosetta 1/2dl maitoa, Ruisleipä koskenlaskijalla ja dl teetä pitkällä kaavalla, päivällinen sama kuin lounas, Rasvatonta rahkaa n.dl päivän mittaan ja n.8 dl vettä Nämä siis päivän aikana. Miltä vaikuttaa ollaanko ihan metsässä. Tuntuu vaan että kaikki aika menee syömiseen ja juomiseen. Shocked
Tosiaan ne proteiinit ei kyllä täyty mutta pidän juotavaa paljon tärkeämpänä
kuin syötävää.
Pandoria
Pandoria

Viesti kirjoittaja PiJoHe To Tammi 26, 2012 6:58 pm

Moikka Pandoria! Kiitos kun jaoit tarinasi. Kaikilla on näköjään erilaista...

Täytyypäs oikein miettiä mitä mä syön... Aamu alkaa vedellä ja mahansuoja lääkkeellä, 1 dl puuro, Sitten juon taas vettä, sitten 1,5 dl juotavaa jukurttia tai 1 dlo rahkaa tmv. taas vettä, sit otan taas jotain 1-1,5 dl ja taas vettä.... ja veden ja syömisen välis on kans se tunti - puoltoista... niin että syön sen 6-8 krt päivässä. tai juon kuinka sen nyt ottaa... Ja mulla on vasta reilu 2 vkoa leikkauksesta.

Ja luulen ettet oo metsäs... mä en ehkä tuota leipää uskaltais ottaa mutta jokainen taplaa tyylillään. mä oon jotenkin niin peloissani jos pitää jotain syödä...
Maistelin suolan himoon itse tehtyä lihapullaa ja se autto, juustoa ja raejuustoa oon maistellu...
Kahvi on jääny vallan pois, ainakin vielä... ennen leikkuria join juomalla sitäkin... Mieli tekoja ei ole kun se suolaisuus....
Näin minä... voihan olla et oon itsekkin aiva mehtäs!!! Smile
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.04.2011

Viesti kirjoittaja Pandoria To Tammi 26, 2012 7:14 pm

Tosta ruisleivästä sen verran , että täällä päin RT sanoi et näkkärii ja vähän vanhempaa rleipää voi syödä kun sen vaan pureskelee hyvin. Ihan mössöksi se menee kun oikein jauhaa ja pikkusen maitoa tai vettä kyytipojaksi. Oon silti kanssa huomannu että täällä on jokaisella melkein eri ohjeistus. Tosiaan kaikki taplaa tyylillään ja kuuntelee omaa pikku masuaan se on tärkein joka ilmoittaa jos ei sovi. Onneksi ei ainakaan vielä oo käyny niin, mutta joskus varmaan niinkin tapahtuu.Juu ja sitä mahansuoja lääkettä mäkin otan + vitam.+kalkki.

Viimeinen muokkaaja, Pandoria pvm Ti Helmi 14, 2012 7:22 pm, muokattu 1 kertaa
Pandoria
Pandoria

Viesti kirjoittaja Soile To Tammi 26, 2012 9:27 pm

Heips. Edelleen ihmettelen miten erilaisia ohjeita eri puolilla Suomea annetaan. Minulla leikkaus edessä 7.2. Tänään sain osastolla henk.kohtaista neuvontaa sekä rav.terapeutilta kirjallisia ohjeita. Niissä kielletään esim. leipä aluksi kokonaan. Eli ensimmäiset kolme viikkoa pelkästään pehmeitä, sosemaisia ruokia. Kiinteisiin ruokiin siirrytään asteittain ja varovasti, huolellisesti pureskellen kolmen viikon päästä leikkauksesta (aikaisintaan). Näin ohjeistettiin minua.
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Krisu75 Pe Tammi 27, 2012 11:02 pm

No sit meitä on varmaan useampikin jokka on mettässä... Laughing
Mun päiväni alkaa juotavalla jogurtilla (actimel tmv.) , Päivän mittaan juon illalla valmiiksi tekemääni laimeaa mehua (funLight) sellaisen litran veran. Välillä Esim. välipalarahkaa (2dl jaettuna kahteen osaan) Piimää välillä janoon.
Hieman sekavaahan tuo on, mutta ku alkaa ,mettimään niin mitään ei oikein tule mieleen että mitä on tullu syötyä.
Poitsun kans olin sairaalassa vuorokausi, eikä siinä oikein kauppaan ehtiny menemään matkalla. Kahviosta kävin hakemassa tonnikalavoileivän, joka on aika iso, jaoin sen neljään osaan. Hyvin meni alas todella pitkän kaavan mukaan nautittnua maitotilkan kera.
Ja mulla kans tuo suolaisen himo on jotensakin päällänsä.... Embarassed
Krisu75
Krisu75

Viestien lukumäärä : 121
Registration date : 25.11.2010

Viesti kirjoittaja siiruliini1 Pe Tammi 27, 2012 11:12 pm

Basketball Täällä kurkkii leikkausta odotteleva kevään 2012 aikana luvattu. Mielenkiintoista lukea näitä kokemuksia ja ajatella itseään jo pian samaan pääsemässä!

siiruliini1

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 66
Registration date : 27.01.2012

Viesti kirjoittaja siiruliini1 Pe Tammi 27, 2012 11:19 pm

Basketball Täällä kurkkii leikkausta odotteleva kevään 2012 aikana luvattu. Mielenkiintoista lukea näitä kokemuksia ja ajatella itseään jo pian samaan pääsemässä!

siiruliini1

Viesti kirjoittaja Soile Pe Tammi 27, 2012 11:58 pm

Tervetuloa joukkoon siiruliini:)
sunny
Soile
Soile

Pandoria, ohi on. - Sivu 2 Empty Pandoria!

Viesti kirjoittaja siiruliini1 La Tammi 28, 2012 7:08 pm

Basketball Täällä myös Satks:n jonottava ja jo tälle keväälle luvattu leikattava. Mitä Sinulle nyt kuuluu?
Onko kovasti kipuja vielä? Miten ruokailut ovat menneet?
Minua jännittää kovasti kun olen tällä hetkellä kotona ja isäntä on yksityisyrittäjä ja pyörii tässä jaloissa
- ainaista ruuanlaittoa ja kahvinkeittoa on tämä elämä, että mitenkäs sitä sitten jaksaa täällä höyryävien patojen ääressä itse tarkkaan miettiä omia syömisiään. Aluksihan sitä on niin kipeä ettei varmasti tule mieleenkään mitään sopimatonta yrittää vaikka mielitekoja onkin.
Onko sinulla hyvin lähtenyt menemään?
terv siiruliini

siiruliini1

Viesti kirjoittaja Pandoria La Tammi 28, 2012 9:56 pm

Tervetuloa vaan siiruliini. Minut leikattiin porissa ja nyt on menossa 10 leikkauksen jälkeinen päivä. Kipuja ei ole ja syöminen sujuu ilman mitään ongelmia. Makean jugurtin syöminen vaan etoo, mutta turkkilainen jugurtti piellä hillosilmällä ja avot.
Kipuja oli 2 päivää ,laitoin ne silti sen pirun dreenin piikkiin. Kipulääkkeitä saa aina pyydettäessä niin heräämössä kuin osastolla. Kummassakin ihana henkilökunta, pienillä poikkeuksilla.
3.5kg on pudonnut leikkauksesta, olen aivan äimänkäkenä onko tottakaan.
Koko ajan on ollut niin vaivatonta, että hieman pelkään mitä vielä tulee.
Tosta dreenistä senverran ,että ei sitä kaikille laiteta.
Syön kaikkea normaalia ruokaa täytyy vaan hyvin soseuttaa tai pureskella. Näkkäri koskenlaskijalla on suurinta herkkua tällä hetkellä. Menee ihan muusiksi kun hyvin pureskelee. Maitoa pieni kulaus päälle.
Jos haluat muuten jutella niin laita yksityis viestiä, voidaan vaihtaa numeroita.
Olen erittäin tyytyväinen että uskalsin mennä leikkaukseen. Minut leikkasi se ainut nais kirurgi oikein ihana lääkäri.
Pandoria
Pandoria

Viesti kirjoittaja Pandoria Ke Helmi 01, 2012 4:51 pm

Helmikuu alkoi alkoi ihanasti 14 kg kevyempänä. Ongelmia ei ruuan ja juoman suhteen. Maanantaina sain hakaset pois eikä tuntunut missään.
Mukavia pakkaskelejä kaikille. albino
Pandoria
Pandoria

Viesti kirjoittaja PiJoHe Ti Helmi 21, 2012 8:16 pm

Heippa Pandoria!

Mitenkäs sinulle siellä menee??

Täällä loistavasti!!
PiJoHe
PiJoHe

Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 11.04.2011

Viesti kirjoittaja Soile Ti Helmi 21, 2012 8:58 pm

Mitäs teille tammikuussa leikatuille kuuluu? Olette noin kuukauden edellä...Olis mukava kuulla teidän arjesta ja sen sujumisesta!!!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Pandoria Ke Helmi 22, 2012 4:11 pm

Täällä menee erinomaisesti. Kaikki uppoaa mitä suuhun laittaa. Leikkauksesta kohta 5 viikkoa. Laskiaispullaakin söin mutta ei oikein maistunut. Yhteen pieneen palaan jäi ja hyvä niin. Ennen olisi mennyt useampi pulla. Töissä ollaan oltu jo viikko ja silläkin saralla menee hyvin toki yhtä raskasta on kuin ennenkin ei se työ oo mihinkään muuttunut.
Oon tosi tyytyväinen painon pudotukseen 20kg raja jo häämöttää. Hitaasti mutta varmasti. Ajattelin alkaa muutaman viikon päästä kokeileen raaka salaatteja, ne on vielä koklaamatta. Kypsät vihannekset menee hyvin. Yksi dumpinki on koettu, sekin ruisleivästä jonka söin liian nopeasti ja olo helpottui heti kun laatta lensi.
Proteiineja saan just ja just sen 60g erillisellä lisällä maustettuna kun ruokaa uppoaa vielä sen verran vähän. Kaloreita tulee päivän mittaan 600-900 kcal. Hyvä juttu tuo heraproteiini se maustamaton sitä pystyy syömään. Valion pehmeä rahka on sekin hyvää ja purkillisessa protskuja 25g sen purkillisen pystyy syömään päivän mittaan kyllä.
Mukavaa talven jatkoa kaikille I love you
Pandoria
Pandoria

Viesti kirjoittaja Pandoria Ti Maalis 06, 2012 4:38 pm

Moikka kaikille!
Maaliskuu tuli ja painoa 22kg vähemmän. Ei meinaa pää pysyä enää tahdissa mukana. Peilissä on eri ihminen kun katsoo naama sama , mutta kroppa jonkun muun. Ostin 48 koon farkut ihanaa. Joulukuussa oli koko 54, aivan käsittämätöntä. Paino putoaa tasaisesti ja kaikki laskee alas mitä suuhun laittaa. Yksi dumpping on koettu ruisleivästä jonka söin liian nopeasti. Makeanhimo ei ole kadonnut , laantunut kylläkin huomattavasti. Ainoa mistä tulee huono olo on jugurtit, liian makeita mulle. Viilit ja pehmeä rahka ovat suosikkejani. Kun makeeta tekee mieli riittää yks suklaapala ja jos syö toisen on kyllä niin etova olo ettei ihan heti toista kertaa kokeile.Niin ja leikkauksesta huomenna 7 viikkoa.
Kevät tekee tuloaan ja sormet syhyää remppa hommiin, nyt kun taipuukin jo paljon paremmin.
Mukavaa kevään odotusta kaikille. sunny
Pandoria
Pandoria

Viesti kirjoittaja Orkidea Ti Maalis 06, 2012 5:15 pm

Hienoa Pandora! Smile

Minulla tulee ensi maanantaina 7 viikkoa leikkauksesta. Olen huomannut saman, että ei käy mikään jogurtti. Kaikista tulee tosi huono ja pyörryttävä olo! YÖK! Paitsi rasvattomasta kreikkalaisesta jogurtista, jonka merkki on Total. Vaatevarastoa täälläkin on päivitetty, kun vaateiden koko pienenee koko ajan! JEEE!! Smile Merkistä riippuen olen pienentynyt 2-3 kokoa. Ihan hirveasti ei vielä viitsi ostaa vaatteita, mutta sen verran, että kehtaa kulkea ihmisten ilmoilla. Wink Vanhat vaatteet on juuri pakattu ja menossa kiertoon. Smile

Orkidea
Orkidea

Viestien lukumäärä : 181
Registration date : 26.05.2011

Viesti kirjoittaja Soile Ti Maalis 06, 2012 11:11 pm

Wautsi tytöt!!!Upeita saavutuksia Pandoria ja Orkidea!!! Nauttikaa nyt ja kesää kohti vielä enemmän! Perässä tullaan:)
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Pandoria Ti Toukokuu 08, 2012 11:09 pm

Lämmintä kesän alkua kaikille sunny

Taas alkoi uusi kuukausi ihanissa merkeissä. Painoa pudonnut 31kg ja leikkauksesta aikaa vajaa 4kk. Ei mitään ongelmia syömisen eikä juomisen suhteen. Kaikki veriarvot huippu hyviä ja diabetes ainakin toistaiseksi hävinnyt, toivottavasti lopullisesti.

Puoliväli on taittunut painon pudotuksessa ja vielä ainakaan ei kauheasti iho roiku. Toki kiloja on vielä paljon pudottamatta. Hitaasti hyvä tulee.

Raskaalta silti tuntui kun oli kuukauden jumi, ettei paino mennyt mihinkään suuntaan. Taas laskee toki hitaammin kuin alussa.

Mitäs muille alkuvuodessa leikatuille kuuluu? Onko kaikki sujunut hyvin ilman ongelmia.

Pihahommat kutsuu nyt niitäkin on mukava tehdä kun jaksaa taas puurtaa.
Mukavaa kesän odotusta kaikille. Smile
Pandoria
Pandoria

Viesti kirjoittaja Orkidea Ke Toukokuu 09, 2012 12:42 am

Hienoa Pandoria! Onnea upeasta pudotuksesta! cheers
Minulla on nyt alkanut hiuksia lähtemään normaalia enemmän... Ei kiva! :/ Muuten olen selvinnyt ilman suurempia ongelmia. Smile
Orkidea
Orkidea

Viesti kirjoittaja Soile Ke Toukokuu 09, 2012 2:14 am

Onnittelut upeista painonpudotuksista:) Minkä verran teillä on tippunut painoa leikkauksen jälkeen? Mulla on mennyt noin 12 kiloa kolmessa kuukaudessa...Onkohan se "liian vähän"? No huomenna menen ravitsemusterapeutille. Itsellä myös olo ihan hyvä ja mukavampi liikkua (käyn uimassa, kuntosalilla ja lenkillä) ja veriarvot olleet loistavat! Puolet olis vielä mulla tavoitepainoon tiputtamista. Väsymys kyllä vaivaa vieläkin mutta voi kyllä johtua siitepöyallergiasta ja antihistamiinista tai sitten näistä mun keuhkosairauksista. Syksyllä vasta niiden osalta kontrollit että onko ollut vaikutusta. Toivotaan parasta ja siihen olen tyytyväinen että paino pikkuhiljaa mennyt alaspäin. Iho ei roiku, josko välttäisi roikot. Minun lähtöpaino oli 105kg ja nyt 88kg. Tavoite alle 70kg.
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Orkidea Ke Toukokuu 09, 2012 3:10 am

Soile: Minulla on tippunut leikkauksen jälkeen 18,5kg 15 viikossa. Mutta aloituspainoni oli hurjat 158kg ja eneilyn jälkeen leikkauspäivänä siis 138kg, joten uskon, että minulla on pudonnut painoa sinua nopeammin, koska olen sinua paljon isompi. Tänään painoin 119,5kg eli vieläkin enemmän kuin sinun lähtöpainosi! Wink
Sinun 88kg kuulostaa aivan loistavalta!! Kunpa joskus pääsisin sinne asti!!! Sinä olet jo todella lähellä normaalipainoa!! Voi kuinka ihanaa!!! Uskon todella, että olet tavoitteessasi jo tämän vuoden puolella! Smile
Orkidea
Orkidea

Viesti kirjoittaja Soile Ke Toukokuu 09, 2012 3:36 am

Kiitos Orkkidea ihanasta palautteesta!Smile Itse tässä huokaillut kun kuulen teidän huimista painonpudotuksita että mitenkäs minulla nyt näin hitaasti? menee vaikka ohjeita noudatan ja liikun. Mutta ihan totta on että olen tyytyväinen. Minullahan painoi leikkaukseen pääsyyn sairaudet enemmän kun paino. Ja kyllä mä uskon että säkin pääset sinne normaali painolukemiin kun ohjeita noudattaa niin painohan tippuu noin 2-vuotta;)

Ihanaa kevättä!
Soile
Soile

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 2 / 3 Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa