ENE houkuttaa
3 posters
ENE houkuttaa
Mulla on ihan kohtalaisen kivasti paino pudonnut leikkauksen jälkeen (6 kk - 23 kg).
Kuitenkin tahti on hidastunut nyt loppuvuotta kohti, ja ihan valtavasti houkuttaa ajatus parin viikon ENE jaksosta, jotta saisin vielä tänä vuonna sellaset 3-5 kg pois.
Puhukaa nyt mulle järkeä. Pitäskö vai eikö ehdottomasti pitäs?
Kuitenkin tahti on hidastunut nyt loppuvuotta kohti, ja ihan valtavasti houkuttaa ajatus parin viikon ENE jaksosta, jotta saisin vielä tänä vuonna sellaset 3-5 kg pois.
Puhukaa nyt mulle järkeä. Pitäskö vai eikö ehdottomasti pitäs?
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Vs: ENE houkuttaa
Mä kävin viikko sitten vuositarkastuksessa ja kysyin tätä eneilyä rav terapeutilta. Hän sanoi että ensimmäisen vuoden aikana leikkauksen jälkeen ei suositella eneilyä. ( Olisko elimistölle turhan rankkaa ?) Jatkossa lyhyistä 2-3 viikon eneily jaksoista silloin tällöin ei pitäisi olla haittaa.
Kannattaa ehkä kysyä omalta hoitohenkilökunnalta tarkemmin.
Kannattaa ehkä kysyä omalta hoitohenkilökunnalta tarkemmin.
Anette- Viestien lukumäärä : 79
Ikä : 55
Registration date : 12.12.2009
Vs: ENE houkuttaa
Hei!
Liian vähässä energiamäärässä on se riski, että laukaisee ahmimisen halun, sen vuoksi monille eneilemällä laihduttaneilla paino palaa pikaisesti takaisin. Ennen leikkausta eneily maksan vuoksi on tarpeen, mutta en kyllä itse rohkenisi eneillä enää leikkauksen jälkeen juuri tuon ahmimisriskin vuoksi (jonka olen kokenut, kun laihdutin kerran liian nopeasti). Mutta kannattaa kysellä ravitsemusterapeutin näkemystä ja noudattaa sitä.
Liian vähässä energiamäärässä on se riski, että laukaisee ahmimisen halun, sen vuoksi monille eneilemällä laihduttaneilla paino palaa pikaisesti takaisin. Ennen leikkausta eneily maksan vuoksi on tarpeen, mutta en kyllä itse rohkenisi eneillä enää leikkauksen jälkeen juuri tuon ahmimisriskin vuoksi (jonka olen kokenut, kun laihdutin kerran liian nopeasti). Mutta kannattaa kysellä ravitsemusterapeutin näkemystä ja noudattaa sitä.
Saranna- Viestien lukumäärä : 34
Registration date : 22.02.2011
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa