Normaalipainossa tasapainoittelu!!
4 posters
Sivu 1 / 1
Normaalipainossa tasapainoittelu!!
Onko ketään kellä kokemusta vaikeeta on menee ylös ja alas hyviä vinkkejä kellään???
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Vs: Normaalipainossa tasapainoittelu!!
En vielä aivan ole tavoitteessani, mutta määränpää lähestyy. Matkaa enää muutama kilo. En valitettavasti osaa auttaa, mutta kun löydät sen kultaisen keskitien, niin kerro siitä meille perästä tulevillekin.
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Elimistön normaali painovaihtelu on ainakin mulla +/-2kg, siis 4 kiloa yhteensä riippuen sukkien väristä ja kuun asennosta.
Itse olen 1,5 kg tavoitteesta ja se tulee vastaan vuoden loppuun mennessä. En aio tehdä mitään muutosta mihinkään vaikka mulla paino vielä tippuu ja saavutan tavoitteeni. Tän systeemin kanssa voin elää eikä se kiristä päänuppia liikaa. Paino sitten asettuu omaan paikkaansa enkä aio sitten tietoisesti syödä sen enempää tai eri tavalla. 2300-2700 kcal energiansaannilla en kuihdu kokonaan pois ikinä. Jos tätä jatkan saattaa painoa hävitä vielä vuoden aikana ehkä 5-10 kg tai sitten ei, mutta aivan sama minulle. Jos se sitten meinaa joskus nousta takaisin niin sitten pitää vaan pitää hieman tarkempaa kontrollia. Tiedän tasan tarkkaan oman kulutukseni joten voin sen kontrolloida jos vain haluan.
Itse olen 1,5 kg tavoitteesta ja se tulee vastaan vuoden loppuun mennessä. En aio tehdä mitään muutosta mihinkään vaikka mulla paino vielä tippuu ja saavutan tavoitteeni. Tän systeemin kanssa voin elää eikä se kiristä päänuppia liikaa. Paino sitten asettuu omaan paikkaansa enkä aio sitten tietoisesti syödä sen enempää tai eri tavalla. 2300-2700 kcal energiansaannilla en kuihdu kokonaan pois ikinä. Jos tätä jatkan saattaa painoa hävitä vielä vuoden aikana ehkä 5-10 kg tai sitten ei, mutta aivan sama minulle. Jos se sitten meinaa joskus nousta takaisin niin sitten pitää vaan pitää hieman tarkempaa kontrollia. Tiedän tasan tarkkaan oman kulutukseni joten voin sen kontrolloida jos vain haluan.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
No niin siis tuo ihan totta Kimby mutta ah niin hankalaa mä oon ny pysyny 7kk juuri tuossa +/-2kg tasossa eli siinä mielessä hyvältä näyttää, mut vaikeaa on ja kun olen ihminen aina välillä tulee revettyä väärään suuntaan... Onneksi on keinot hallussa ja äkkiä taas paketti kasassa jos menee yli...
Mulla on samat metodit kuin Kimbyllä, että samalla tavalla syön kuin laihtumisvaiheessa, vähintään 6 ateriaa ( joista yksi on kyllä esim. kahvi ja pulla), se 1.5 litraa vettä ja pyrkimys siihen että proteiinia on joka aterialla. Mulla on 75 kiloa sellainen hälyytysraja, että jos sen yli menee niin sit pitää tehdä jotain. Mä oon ollut n. 7 kk kanssa tuossa 73-74 kilossa, BMI 24. Nyt kuitenkin näyttää että on vieläkin lähtenyt kilo pari ja paino lähestyy seitsemää kymppiä, tuntuu että nahka ja vatsamakkarat on vielä vetäytyneet. Kerran kävi paino 77 kilossa viikonlopun parien pitojen ( täytekakkua ja voileipäkakkua) jälkeen kesällä. Mutta hyvin on pysynyt siis paino kurissa, kun herkkujenkin määrät pysyy aisoissa ( pari palaa suklaata tms. ).
Tsemppiä taisteluun!
Tsemppiä taisteluun!
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Mulla on vaan hankalaa ei meina tuo kultainen keskitie löytyä onko joku kokeillut täällä sitä 1krt vko nutriletti päivää???
Minkä määritelmän mukaan sun omasta mielestä sulla on tasapaino vaikeata? Siis heitteleekö sun mielestä paino liikaa vai onko sulla mielestäsi ongelmia siinä että välillä ahmit ja välillä "laihdutat". Jos määrittelet ongelmaa painon kautta niin miten usein käyt puntarilla ja paljonko se paino vaihtelee pahimmillaan?Mulla on vaan hankalaa ei meina tuo kultainen keskitie löytyä onko joku kokeillut täällä sitä 1krt vko nutriletti päivää???
Mä oon Kimby villiintyny tässä nyt syömään kun en enää oksenna paino on edelleen +/- 2kg sisällä mutta mulla sen pitäis pysyä optimaalisena kun en pääse sinne roikko pöydälle jos painan liikaa liian vähän.... =( Henkisesti tää on tällä hetkellä rankkaa ei voi ymmärtää vieläkään että tää on tätä lopun elämän. Käyn vaakalla 1krt vko. Ja sitten jos menee liian vähäiseksi syömingit niin tulee ahmiminen eteen sekin on huomattu kun ei ole elimistössä enää rasvaa mitä polttaa... Höh mä taidan olla umpi pöljä...
Siis hetkinen? Miten niin et pääsisi roikkopoistoon? Oletko ollut plastiikkakirurgin arvioitavana? Jos roikot katsotaan haitaksi ja BMI on alle 32 niin sille ei ole estettä. Sulla on BMI alle 25 tai jotain, niin miten sä kuvittelet että kilo sinne tai tänne vaikuttaisi yhtään mihinkään? Mutta siis ei BMI 25 myöskään takaa mitään leikausta jos kirurgi on katsonut ettei sulla ole haittaroikkoja.
Sä et yksiselitteisesti vastannut mun kysymykseen. Sun teksistä olen lukevinani että koet sekä syömisenhallintaongelmia että stressiä painosta. Mikä tilanne sun mielestä on, ja kumpi on pahempi ongelma? Vai onko niin että toinen ongelma ruokkii toista?
Sä et yksiselitteisesti vastannut mun kysymykseen. Sun teksistä olen lukevinani että koet sekä syömisenhallintaongelmia että stressiä painosta. Mikä tilanne sun mielestä on, ja kumpi on pahempi ongelma? Vai onko niin että toinen ongelma ruokkii toista?
Mulla varmaan molemmat ruokki toistaan ja Oulussa ei riitä että BMI on 25 tai alle täällä on pysyttävä 6kk normi painossa että pääsee jonoon roikko pöydälle ja sitte on pysyttävä siinä painossa että leikataan. Nuppi tekee vieläkin pelko peikkoja takaisin lihomisesta vaikka kohta vuoden olen tässä painossa nyt jo ollut. Joskus oikeesti vihaan omia ajatuksiani koko touhusta, lisäksi tekee stressiä se että ensiviikolla tutkitaan joudunko takaisin insuliinille... On tää kanssa vaan ainahan ei voi tietty voittaa edes joka kerta....
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa