divertikkelit!!! onko kenelläkään tullu tota vaivaa leikkauksen jälkee???
+2
kissus nytkö jo
haidi66
6 posters
Sivu 1 / 1
divertikkelit!!! onko kenelläkään tullu tota vaivaa leikkauksen jälkee???
heips mulle sit kävi niin että kleskiviikkona oli pakko lähtee lekuriin maha kipujen vuoksi, ja jouduin suoraan sairaalaan tiputukseen ja syynä erittäin pahasti tulehtuneet divertikkelit, eli paksusuolessa tukos joka täynnä mätää, syynä ummetus ja sitä mulla on ollu leikkauksen jälkeen ja nyt sit pääsi noin pahaksi nyt pitäs sit syödä jotin ummetukseen duphalac tai joku vastaava mitä voi käyttää säännöllisesti, ei kivaa ku nyt jo noita lääkkeitä on ihan tarpeeks, mut toista maha kipua en haluu uudestaan eli kait se on jotain ummetus estävää alettava syömään kertokaahan onko jollain muulla tullut samaa vaivaa leikkauksen jälkeen? mulla nyt siis leikkauksesta reilut 2kk paino tietty tipahti nyt reilusti alas ku ei oo voinny syödä mitään keskiviikon jälkeen, mut kait ne tulee takas ku taas pystyy syömään jotain hyvää pikkujoulua kaikille
haidi66- Viestien lukumäärä : 184
Ikä : 58
Registration date : 23.10.2011
Vs: divertikkelit!!! onko kenelläkään tullu tota vaivaa leikkauksen jälkee???
No hui onneksi olet taas kunnossa
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
kiitos, kyllä tää jo voiton puolella on vaikka, alas ei mee viellä muuta ku vettä ja luumumehua no ainakin masu toimii ja kilot karisee semmosta vauhtia et ei vaaka pysy perässä
Hyvä että nyt alkaa jo olemaan paremman puolella
Nyt tulikin mieleeni tälläinen kysymys...Miten paino voi tippua jos ei syö??
olen kuullut moneen kertaan että ei voi laihtua jos ei syö kun elimistö menee kuulemma jollekkin säästöliekille tai jotain sellaista???
Nyt tulikin mieleeni tälläinen kysymys...Miten paino voi tippua jos ei syö??
olen kuullut moneen kertaan että ei voi laihtua jos ei syö kun elimistö menee kuulemma jollekkin säästöliekille tai jotain sellaista???
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Kyllä se paino vain tuntui tippuvan. Viikon paastosin, kun ruoka ei mennyt mielipahan ja harmien vuoksi. Neljä kiloa hävisi kerrasta. Havahduin sitten tässä loppuviikosta ja mietin syömisiäni. Ilta käsillä ja olin päivän aikana syönyt vain yhden salmiakkiaakkosen... Ei noi proteiinitkaan ihan täyttyneet.
Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni. Syön vaikka pakolla, jos ei muuten alas mene. Vaikka iskän tilanne onkin huono (saattohoitovaiheessa), niin ei minun enää kannata itseäni sairaalaan saattaa syömättömyydelläni. Sitä tää meidän perhe kaipaa enää viimeisenä, että minäkin romahdan tämän asian alle.
Nyt olen ottanut itseäni niskasta kiinni. Syön vaikka pakolla, jos ei muuten alas mene. Vaikka iskän tilanne onkin huono (saattohoitovaiheessa), niin ei minun enää kannata itseäni sairaalaan saattaa syömättömyydelläni. Sitä tää meidän perhe kaipaa enää viimeisenä, että minäkin romahdan tämän asian alle.
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Kiitos vastauksestasi ja voimahalit täältä sinulle raskaassa elämän vaiheessasi
Nyt en sitten syö väkisin parin tunnin välein jos vähemmällä laihtuu..nyt mun paino on junnannut ties kuinka pitkään samassa ja mietin jo et tässäkö tää leikkauksen apu olikin
Nyt en sitten syö väkisin parin tunnin välein jos vähemmällä laihtuu..nyt mun paino on junnannut ties kuinka pitkään samassa ja mietin jo et tässäkö tää leikkauksen apu olikin
En todellakaan neuvo syömään vähempää kuin mitä ohjeistetaan. Ruokailut kannattaa pitää tasaisin väliajoin. Ennemmin kannattaa katsoa energiamääriä pienemmäksi ja lisätä kasviksia/hedelmiä, jos proteiinimäärät täyttyvät. Ja sitä juomista tarpeeksi. Minä huomasin, että tuli "vetovaikeutta" ruokailun suhteen jo näiden päivien aikana. Kun mahan saa kuntoon ja rytmin kohdalleen, niin siitä kannattaa pitää kiinni!
Ja tigertyttö. Se paino junnasi minullakin ajoittain pitkään ja hartaasti. Sitten vain humahtaa useamman kilon kerralla. Elimistö ei vain haluaisi suosiolla luovuttaa keräämiään etuuksia... Suuntaa katse siitä puntarista välillä vaatteisiin. Paino ei saata pudota, mutta kiinteytymisen myötä senttejä katoaa sinäkin aikana.
Ja tigertyttö. Se paino junnasi minullakin ajoittain pitkään ja hartaasti. Sitten vain humahtaa useamman kilon kerralla. Elimistö ei vain haluaisi suosiolla luovuttaa keräämiään etuuksia... Suuntaa katse siitä puntarista välillä vaatteisiin. Paino ei saata pudota, mutta kiinteytymisen myötä senttejä katoaa sinäkin aikana.
hei tigertyttö ja yhdyn kyllä tohon mitä hansu sano, että kannattaa syödä jos vaan pystyy, mulla nyt pakosta toi syöminen jää olemattomiin, mut koitan saada edes jotain alas, vaikka sit pakolla, nyt taas semmonen päivä et vedellä ollaan menty ja kohta pitäis jotain alkaa suuhunsa tunkee, mut vaikeeta on ku ei mitään tee mieli ja sit pelko siitä et jos maha ei toimikkaan ni onks uus sairaala reissu edessä mut onneks jo voiton puolella tän homman kanssa ja pitää koittaa palaa entiseen rytmiin jotenki, muuten täs alkaa olee koht niin heikossa kunnossa, et ei jaksa mitää tehdä, eli tsemppiä syömisen ja erityisesti sen juomisen kanssa
Juominen tahtoo unohtua..syöminen sujuu liiankin hyvin,nälkää ei oo koskaan joten voi olla syömättäkin mutta en tajua MITÄ TEEN VÄÄRIN KUN SYÖN MÄ VÄHÄN TAI PALJON NIIN TÄÄ PAINO EI VAAN TIPU!!!
Onhan se nyt tippunut reilussa 3kk 18 kiloa mutta kun se tippui heti alkuun ton ja nyt on ollut jumissa pitkän aikaa..sitä vaan sit miettii mitä tekee väärin ja joko se laihtuminen olikin tässä
Tytär laihduttaa myös nyt ja hän saa todella hyvin painoaan alas,lähes joka vaaka käynnillä paino pudonnut 2 kg,mikä on tietenkin hyvä asia ihmettelen vaan kun mut on leikattukkin ja mulla tää nyt siitäkin huolimatta jumittaa ..
Onhan se nyt tippunut reilussa 3kk 18 kiloa mutta kun se tippui heti alkuun ton ja nyt on ollut jumissa pitkän aikaa..sitä vaan sit miettii mitä tekee väärin ja joko se laihtuminen olikin tässä
Tytär laihduttaa myös nyt ja hän saa todella hyvin painoaan alas,lähes joka vaaka käynnillä paino pudonnut 2 kg,mikä on tietenkin hyvä asia ihmettelen vaan kun mut on leikattukkin ja mulla tää nyt siitäkin huolimatta jumittaa ..
Ootko kokeillu pitää ruokapäiväkirjaa? seuraile syömisiäs sen avulla ja lasket että saat tarpeeksi kaloreita ja protskuja. Jos siittä näkis jottain. Ja tosiaan ei riitä että pidät sitä muutaman päivän ja toteat että syöt ihan miten sattuu ja lopetat siihen, jatka sitä niin pitkään että sulla alkaa syömiset mennä oikein. Ja niinkuin itsekin sanoit juuri että juominen tahtoo unohtua. Voit merkata juomisetkin siihen päiväkirjaan niin pystyt seuraamaan että paljonko sitä nestettä nyt menee ja alkaa sitä korjailemaan sitten siitä. Kyllä se paino siitä vielä tipahtaa. (: tsemppii
HyeeNa!- Viestien lukumäärä : 985
Registration date : 26.08.2011
Tigertytto hei!
18kg 3kk on siis mahdottoman paljon
Jos vaaleaa lihaa siis rasvaa pystyy laihduttamaan korkeintaan 0,5-1kg/viikko jos enempi putoo se on lihasta ja nestettä ja lihasta ei kannata kyllä menettää.
Kannattaa aamulla laittaa 2l vettä kannuun ja tarkistaa et se on ehtoolla tyhjä.
Aika korjaa tilanteen, kannattaa laskee keskiarvoja:)
18kg/3kk =n1,4 kg viikossa, siis hurjan paljon;)
18kg 3kk on siis mahdottoman paljon
Jos vaaleaa lihaa siis rasvaa pystyy laihduttamaan korkeintaan 0,5-1kg/viikko jos enempi putoo se on lihasta ja nestettä ja lihasta ei kannata kyllä menettää.
Kannattaa aamulla laittaa 2l vettä kannuun ja tarkistaa et se on ehtoolla tyhjä.
Aika korjaa tilanteen, kannattaa laskee keskiarvoja:)
18kg/3kk =n1,4 kg viikossa, siis hurjan paljon;)
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Juuh sitä mäkin olen ajatellut et jos laskee tolleen kuin Lovely nii onhan tätä lähtenyt tosi paljon..RT soitti tänään ja juttelin hänen kanssa nii hän sanoi että voi olla et tää painon putoaminen olikin sit tässä
Sun leikkauksesta on vielä niin lyhyt aika, että älä lyö hanskoja tiskiin. Mullakin oli pitkiä pausseja välissä, mutta hiljalleen se paino kuitenkin notkahtaa alaspäin. Syö ohjeiden mukaan proteiinipitoisesti, juo ja liiku mahdollisuuksien mukaan. Ei tuo elimistö anna helpolla pois hankkimiaan "etuuksia" ainakaan minulta.
Minulla leikkausta/eneä edeltävä paino 120 kilon korvilla. Nyt painoa hieman alle 69 kiloa. Normipainoon matkaa noin 2kg. Leikkauksesta yli vuosi mennyt ja paino tippuu hiljalleen yhä alaspäin. Tämän vuoden tavoitteet saavutettu. Normaalipainoiseksi vielä haluan ensi kesään mennessä. Siinäpä suurimmat tavoitteet minulla.
Minulla leikkausta/eneä edeltävä paino 120 kilon korvilla. Nyt painoa hieman alle 69 kiloa. Normipainoon matkaa noin 2kg. Leikkauksesta yli vuosi mennyt ja paino tippuu hiljalleen yhä alaspäin. Tämän vuoden tavoitteet saavutettu. Normaalipainoiseksi vielä haluan ensi kesään mennessä. Siinäpä suurimmat tavoitteet minulla.
Kiitos teille kaikille tsemppauksesta
Osaisiko joku neuvoa ihan radikaalisti mulle sellaisia ruoka aineita mistä laihtuu ja millä vatsa pysyy löysänä??multa löydettiin peräpään haavauma ja siksi on mulle aika vaikeeta tietää mitä söisin että laihtuisin ja että vatsa pysyisi löysänä,,, Kiitos jos joku jaksaisi listata tänne noita ruoka aineita.
Osaisiko joku neuvoa ihan radikaalisti mulle sellaisia ruoka aineita mistä laihtuu ja millä vatsa pysyy löysänä??multa löydettiin peräpään haavauma ja siksi on mulle aika vaikeeta tietää mitä söisin että laihtuisin ja että vatsa pysyisi löysänä,,, Kiitos jos joku jaksaisi listata tänne noita ruoka aineita.
hei elovenä kuituja siinä peräti 44% kuituja ja mä juon luumumehua auttaa vatsan toimintaa ja syön kalaa ja ruisprota, on autanu aikahyvin. koita myös syödä kanaa ja kasviksia niistä saa myös kuituja ja auttaa laihtumaan, ku nitä prteiinejä tulee suht paljon ja muista se VESI SIIS AINAKIN 1.5L per päivä ja rahkaa jonka joukkoon pakastemansikoita ja makeuta se hermesetäklella ni ei tuu huono olo liiasta sokerista, tossa jotain neuvoja toivottavasti auttaa
Kiitos tuhannesti haidi66..kopsaan nämä heti mun ruokapäivä kirjaani
Olen varmaan hiukan pöljä..mutta...mitä toi elovehnä kuitu on?onko se kaurapuuroa?
Ja mitkä kasvikset on hyviä tähän tarkoitukseen?
Ja mitkä kasvikset on hyviä tähän tarkoitukseen?
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa