viiko eneä takana
+4
Leijonatar
Möhköfantti
Aurora
tumppi
8 posters
viiko eneä takana
no niin eka viikko eneä takana,hyvin menee.painoa pudonnut 8.7kg.lähtöpaino 144 nyt siis 135.3.leikkaus 28.11 oyssissa.varmaan ehtii vaadittu 10kg lähteä kun on vielä 3viiikoa aikaa.oon ihan ruoka-aine enellä 600kcl/päivä.enkä oo lipsunu kertaakaan enkä lipsu.tää on viimeinen dieetti dietti.
tumppi- Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 24.01.2011
Vs: viiko eneä takana
No Wau
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
No Mahtava tulos viikon enellä. Tsemppiä myös loppuihin 3viikkoon, ne menee muuten yllättävän nopeaa
Möhköfantti- Viestien lukumäärä : 156
Registration date : 14.11.2010
Moikka, mulle tuli eilen, iltapäivällä (7.11) pikahäly leikkaukseen, joka on jo ens maanantaina (14 pvä).
Tosin, olin jo käynyt verikokeet, yms aikaisemmin ja tavannut lääkärit viime perjantaina, mutta tulivatkin sitten maanantaina toisiin aatoksiin, että vajaan viikon eneily riittää mun kohdalla.
Tässä nytkin koetan syödä kookosmaitokanakeittoa ja on niin hiton pahaa, ettei mene alas
Tosin, olin jo käynyt verikokeet, yms aikaisemmin ja tavannut lääkärit viime perjantaina, mutta tulivatkin sitten maanantaina toisiin aatoksiin, että vajaan viikon eneily riittää mun kohdalla.
Tässä nytkin koetan syödä kookosmaitokanakeittoa ja on niin hiton pahaa, ettei mene alas
Leijonatar- Viestien lukumäärä : 10
Registration date : 19.07.2010
onnea leijonatar nopeasta ajasta ja onnea lyhyestä enestä
mulla eneä takana reilu 5 viikkoo ja toiseksi viimeinen päivä nyt menossa lauantai aamuna sit oyssiin klo7 ja pääsen ensimmäisenä leikkuupöydälle (leikataan 4 sille päivälle)
mulla eneä takana reilu 5 viikkoo ja toiseksi viimeinen päivä nyt menossa lauantai aamuna sit oyssiin klo7 ja pääsen ensimmäisenä leikkuupöydälle (leikataan 4 sille päivälle)
torstaina pitää käydä ravitsemusterapeutilla.2.5viikkoa vielä puukotukseen.saa nähdä onko heliko häätö onnistunu.nyt on eka kymppi pois,töissäkin huomasivat että naama on kaventunut.itse huomasin että ahtaat työhousut ei olekkaan ahtaat.no enää 40kg pois niin oon tyytyväinen.niin ja verenpaineet on laskenu aika alas ,pitää seurata pitääkö jo lääkettä vähentää
Tumppi, sori kun en päivällä tajunnut edes onnitella noin mahtavasta pudotuksesta
Onkohan meillä samaan ravitsemusterapeuttiin meno, koska minäkin olen torstaina menossa ?
Möhköfantti....meinaakohan Oys kiriä kiinni pitkiä jonojaan, jos kerran lauantainakin leikataan?
Ehkä me osastolla nähdään....
Onkohan meillä samaan ravitsemusterapeuttiin meno, koska minäkin olen torstaina menossa ?
Möhköfantti....meinaakohan Oys kiriä kiinni pitkiä jonojaan, jos kerran lauantainakin leikataan?
Ehkä me osastolla nähdään....
ymmärsin juuri noin että oyssi koettaa purkaa jonoja leikkaamalla myös lauantaisin.meen klo 14-16 ravitsemusterapeutille.leikkauksen jälkeinen syöminen on mulle hyvin tuttua koska olen sitä seurannut läheltä(vaimo leikkattu)
No minä myös, huudanks siellä, että moi...kukas teistä on Tumppi ...no vitsi.
Mut kerro mulle...kun mä nyt eneilen...niin aivan järkyttäviä nuo litkut...
Miten ne saa paremman makuiseksi tai se, että saanks mä syödä mitään muuta...esim kurkkua tms?
Tai kertokaa joku muukin, jos joku sattuu tämän lukemaan
Mut kerro mulle...kun mä nyt eneilen...niin aivan järkyttäviä nuo litkut...
Miten ne saa paremman makuiseksi tai se, että saanks mä syödä mitään muuta...esim kurkkua tms?
Tai kertokaa joku muukin, jos joku sattuu tämän lukemaan
Onnittelut Tumpille hienosta tähänastisesta ENE-tuloksesta! Mitä pienemmäksi ehdit itseäsi saada, sitä helpompi tapaus olet leikkuupöydällä!
Ja Leijonatar. Nyt ei pidä ajatella miltä ne pöperrykset maistuu, vaan sitä, että sinulle kävi jättituuri, kun pääsit noin nopeasti leikkaukseen. Nyt Sinun pitää näyttää, että olet hommaan sitoutunut ja että onnistut tässä pika-ENEssäkin hienosti! pari ekaa päivää on pahimmat, mutta sitten kun pääset ketoosiin- eli paastotilaan, niin homma on helppoa kuin heinänteko!
Ja sitäpaitsi, esim suklaatinutriletin kun sekoitat kahvin kanssa (keitä kahvia niin, että jää kylmääkin kahvia) niin ihan hienosti menee. Ja minä sekoitin noihin kanakeittoihin ym. lämpimiin soppiin aina 100 gramma tuota raastesalaattia - niistä tuli ihan ruokaisia ja maukkaitakin annoksia.
Ai että mitä saa syödä jauhepussien ohella. Tässä yksi vastaus:
Ainakin TAYSin ravitsemussuunnittelijat hyväksyivät seuraavat lisukkeet ENE-jauhepussiajalle. Tuo on poimittu minun viimesyksyisestä kommentistani.
"Vaihtelua elämään olen hakenut siitä, että olen tehnyt erilaisia raastesalaattisekoituksia. Tässä yksi esimerkki 2,5 kg:n eli viiden - kuuden päivän satsista, jonka olen pakannut pakasterasioihin ja säilyttänyt ihan jääkaapissa.
Sekoituksen kalorimääräksi ravintoneuvoja laski 25 kcal/100g.
"BLOCCO-vaarin raastesekoitus":
ainesosa, määrä, (%-osuus) , kcal/100 g
porkkana1162 g (43 %), 26
nauris 407 g (15 %), 21
tomaatti 400 g (15 %), 18
kaali 209 g (7,8 %), 26
paprika (pun.) 147 g (5,5 %), 28
kurkku 135 g (5,1 %) 9
punajuuri 128 g (4,8 %), 36
sipuli 88 g (3,3 %), 23
valkosipuli 11 g ( 0,4 %) 23 (?)
Tuosta salaatin päivittäisestä määrästä kysyin ravintoneuvojalta ja TAYSin neuvoja vastasi:
"Ohjeen mukaanhan kasviksia noin 100 kcal päivässä joten 4 annosta salaattia päivässä olisi tasan sen 100 kcal. Eli pyri syömään 4x100 g, joskus voit ottaa viidennen annoksen, mutta harvemmin."
ENE-tuloksistani päätellen homma kyllä toimi.
Tsemppiä sulle Leijonatar, näytä luontosi!
Ja Leijonatar. Nyt ei pidä ajatella miltä ne pöperrykset maistuu, vaan sitä, että sinulle kävi jättituuri, kun pääsit noin nopeasti leikkaukseen. Nyt Sinun pitää näyttää, että olet hommaan sitoutunut ja että onnistut tässä pika-ENEssäkin hienosti! pari ekaa päivää on pahimmat, mutta sitten kun pääset ketoosiin- eli paastotilaan, niin homma on helppoa kuin heinänteko!
Ja sitäpaitsi, esim suklaatinutriletin kun sekoitat kahvin kanssa (keitä kahvia niin, että jää kylmääkin kahvia) niin ihan hienosti menee. Ja minä sekoitin noihin kanakeittoihin ym. lämpimiin soppiin aina 100 gramma tuota raastesalaattia - niistä tuli ihan ruokaisia ja maukkaitakin annoksia.
Ai että mitä saa syödä jauhepussien ohella. Tässä yksi vastaus:
Ainakin TAYSin ravitsemussuunnittelijat hyväksyivät seuraavat lisukkeet ENE-jauhepussiajalle. Tuo on poimittu minun viimesyksyisestä kommentistani.
"Vaihtelua elämään olen hakenut siitä, että olen tehnyt erilaisia raastesalaattisekoituksia. Tässä yksi esimerkki 2,5 kg:n eli viiden - kuuden päivän satsista, jonka olen pakannut pakasterasioihin ja säilyttänyt ihan jääkaapissa.
Sekoituksen kalorimääräksi ravintoneuvoja laski 25 kcal/100g.
"BLOCCO-vaarin raastesekoitus":
ainesosa, määrä, (%-osuus) , kcal/100 g
porkkana1162 g (43 %), 26
nauris 407 g (15 %), 21
tomaatti 400 g (15 %), 18
kaali 209 g (7,8 %), 26
paprika (pun.) 147 g (5,5 %), 28
kurkku 135 g (5,1 %) 9
punajuuri 128 g (4,8 %), 36
sipuli 88 g (3,3 %), 23
valkosipuli 11 g ( 0,4 %) 23 (?)
Tuosta salaatin päivittäisestä määrästä kysyin ravintoneuvojalta ja TAYSin neuvoja vastasi:
"Ohjeen mukaanhan kasviksia noin 100 kcal päivässä joten 4 annosta salaattia päivässä olisi tasan sen 100 kcal. Eli pyri syömään 4x100 g, joskus voit ottaa viidennen annoksen, mutta harvemmin."
ENE-tuloksistani päätellen homma kyllä toimi.
Tsemppiä sulle Leijonatar, näytä luontosi!
BLOCCO- Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010
Voi kiitos ja ihanaa Blocco, että viitsit vastata
Tosiaan, kun mulla kävi näin tuuria, että otettiinkin kovinkin äkkiä, niin mä en ole vielä käynyt missään ravitsemusneuvonnassa, se on torstaina vasta. Meinasin soittaa ravitsemusterapeutille tänään, mutta en sitten ehtinyt.
Ja kyllä se näinkin tosiaan menee...etenkin kun kerroit tuon ohjeen.
Ja eihän tässä kaikenkaikkiaan ole kuin viisi päivää, niin sehän menee vaikka päällään seisoen tai pomppien.
Niin...tuo suklaahomma...kun en oo eläessäni juonut kahviakaan
Nou hätä, mahtavat ohjeet, kiitos vielä kerran !!
Tosiaan, kun mulla kävi näin tuuria, että otettiinkin kovinkin äkkiä, niin mä en ole vielä käynyt missään ravitsemusneuvonnassa, se on torstaina vasta. Meinasin soittaa ravitsemusterapeutille tänään, mutta en sitten ehtinyt.
Ja kyllä se näinkin tosiaan menee...etenkin kun kerroit tuon ohjeen.
Ja eihän tässä kaikenkaikkiaan ole kuin viisi päivää, niin sehän menee vaikka päällään seisoen tai pomppien.
Niin...tuo suklaahomma...kun en oo eläessäni juonut kahviakaan
Nou hätä, mahtavat ohjeet, kiitos vielä kerran !!
no niin tänään oli töissä vaikea päivä kun jouduin leipomoon korjaamaan uunia.vieressä paistoivat munkkeja ja tekivät viinereitä ja täytekakkuja.pikkusen meinas tulla mielitekoja.no join sitten vähäkalorista valion mehukeittoa niin helpotti.enpä lipsunu vieläkään, eikä kyllä ollu lähelläkään.
Jee... tää on niin tätä.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
kävinpä ravitsemus terapeutilla ryhmä neuvonnassa,nutrilet mainostuksessa.kauheeta kun oon ollukki ruoka-aine enellä ja onnistun silläkin.ihan kiva tapaaminen oli kun porukka oli hauskaa ja varmaan moni sai vastauksia kysymyksiinsä.joillakin oli epävarmuutta leikkauksen tehosta ja siitä voiko enää syödä mitään.tää leikkaus pakottaa oppimaan syömään oikein ja oikeita määriä. itse en epäile yhtään leikkaukseen menoa 28.11
Mulla taas jumii ene tai paino, 30kg poissa jo ja pitäis vielä 5kg saada pois. Meillä sama leikkauspäivä
Ja mullakin leikkauspaino savutettu jo, mutta se loppuene päällä .
Ja mullakin leikkauspaino savutettu jo, mutta se loppuene päällä .
3s viikko alkoi eneä,lähtöpaino oli 144 nyt puntari näyttää 132.jee hyvin menee.alle 130 menee varmasti ennen 28.11 jolloin on leikkaus.sitä saattaa olla jo kesäksi aika hoikka,pääsis alle 100 niin oisin tyytyväinen
Moi Tumppi ja muutkin
Ma oli sitten leikkaus, enkä ehtinyt ees jännittää, kun oli niin paljon kotihommia, mutta pyysin kyllä leikkuriin mennessä napin.
Kaikki meni käsittääkseni hyvin, koska eilen lähdin jo kotiin.
Osasto ja hoitajat aivan mahtavia, mutta kun on monen hengen huone, niin kellä mitä - oli kuin viipurin asema koko ajan joltakin mitattiin jotakin, tai lääkettä tms.
Kyllä kipulääke on ihme aine, en vaan meinannut älytä pyytää.
Päänsärky on tähän mennessä ollut melkein kauheinta, mutta kotona helpotti sekin, kun sai nukkua
Nyt kun opettelis vielä syömään, taidan syödä liian vähän.
Jos tää tästä
Anna kuulua, miten menee. Mun kohdalla se ravitsemusjuttu tuli vähän myöhään, mut söinkin kyllä loppuvkon salaattihässäköitä ja oli paljon parempi. Painoa lähti silläkin vajaassa viikossa 5 kg, ennen leikkuriin menoa.
Tsemppiä !!
Ma oli sitten leikkaus, enkä ehtinyt ees jännittää, kun oli niin paljon kotihommia, mutta pyysin kyllä leikkuriin mennessä napin.
Kaikki meni käsittääkseni hyvin, koska eilen lähdin jo kotiin.
Osasto ja hoitajat aivan mahtavia, mutta kun on monen hengen huone, niin kellä mitä - oli kuin viipurin asema koko ajan joltakin mitattiin jotakin, tai lääkettä tms.
Kyllä kipulääke on ihme aine, en vaan meinannut älytä pyytää.
Päänsärky on tähän mennessä ollut melkein kauheinta, mutta kotona helpotti sekin, kun sai nukkua
Nyt kun opettelis vielä syömään, taidan syödä liian vähän.
Jos tää tästä
Anna kuulua, miten menee. Mun kohdalla se ravitsemusjuttu tuli vähän myöhään, mut söinkin kyllä loppuvkon salaattihässäköitä ja oli paljon parempi. Painoa lähti silläkin vajaassa viikossa 5 kg, ennen leikkuriin menoa.
Tsemppiä !!
Onnea Leijonatar uudesta pikku masusta
Ei sitten nähty osastolla ku mie lähin maanantaina kahen maissa kotiin
Tumppi: sullaki leikkuu aika lähenee jee reipas viikko enää
Ei sitten nähty osastolla ku mie lähin maanantaina kahen maissa kotiin
Tumppi: sullaki leikkuu aika lähenee jee reipas viikko enää
Moikka Möhköfantti
Miten sulla menee siellä?
Sujuuko ruokailut yms?
Joopa, eli ristiin mentiin, kun mä menin Leikoon klo 13 ja sä jo kotiin.
En nähnyt osastolla ketään ma leikattua...yhtä kyllä epäilin, että ois voinut olla - kokonsa puolesta, mutta - käyhän tämä yhteydenpito näinkin.
Ja onnea myös itsellesi tulevasta massusta
Miten sulla menee siellä?
Sujuuko ruokailut yms?
Joopa, eli ristiin mentiin, kun mä menin Leikoon klo 13 ja sä jo kotiin.
En nähnyt osastolla ketään ma leikattua...yhtä kyllä epäilin, että ois voinut olla - kokonsa puolesta, mutta - käyhän tämä yhteydenpito näinkin.
Ja onnea myös itsellesi tulevasta massusta
viikko leikkaukseen ja viikko eneä vielä.paino 129 nyt kun lähtöpaino oli 144.olen tyytyväinen ruoka-aine eneen.viime viikolla ei lähtenyt enää kuin 1.5 kg mutta pois se on sekin.28.11 sitten reiitetään ruho.
No hienoa! Meillä sama leikkauspäivä Mä ajattelin ruoka-eneillä viimeisen viikon.
Mulla leikkaus päivää teidän jälkeen, eli tiistaina. Eipä ole montaa päivää enää odotettavana. ENE on sujunut hyvin, tosin painoa ei ole enää lähtenyt niin paljon kuin alkuvuoden ENEllä, mutta ei haittaa, koska helmikuun jälkeen on n. 45kg laardia ruhosta sulanut
Meillä on huomenna duunin pikkujoulut yhdessä ravintolassa ja 3 ruokalajin illallinen olis kaikille tulossa. Olen antanut itselleni luvan syödä minkä pystyn/haluan/jaksan, lihoja ja kasviksia suosien.
Tulisipa äkkiä jo ensi viikko, en malttais enää oottaa!!!
Meillä on huomenna duunin pikkujoulut yhdessä ravintolassa ja 3 ruokalajin illallinen olis kaikille tulossa. Olen antanut itselleni luvan syödä minkä pystyn/haluan/jaksan, lihoja ja kasviksia suosien.
Tulisipa äkkiä jo ensi viikko, en malttais enää oottaa!!!
lisbet- Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011
Hurjan määrän olet onnistunut pudottamaan lyhyessä ajassa Lisbet, bravo!! Sinähän olet aika pieni tyttönen nyt leikkaukseen mennessä ja se on varmasti hyvä asia leikkausta ajatellen. Saat olla ylpeä itsestäsi!
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa