Kahvin juonnista...
+3
Lyltsy
Inka
Irina
7 posters
Kahvin juonnista...
Osaako kukaan sanoa miksi kahvin ja kofeiinipitoisten juomien nauttiminen on leikkauksen jälkeen kiellettyä? Ja koska voi taas kahvitella? Kahvihammasta alkaa kolottaa...
Tiedoista kiitollinen, I
Tiedoista kiitollinen, I
Irina- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 24.10.2011
Vs: Kahvin juonnista...
Ei minulle ainakaan tuollaista ohjetta annettu. Kahvia olen juonut kaiken aikaa, mutta isompi määrä närästää helposti.
Inka- Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011
Kahvia tarjottiin jo sairaalassa
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Juu, ei täällä Pirkanmaallakaan ole tuollaisesta kiellosta mitään kuultu. Varmaan jos kahvi on aiheuttanut närästystä, niin päivä pari on syytä pysyä erossa, mutta ellei ole jotain erityistä syytä, niin ei kun kahvia vaan - toki kohtuudella! Pitäähän sitä joku "huume" leikatullakin vielä olla - vaikka ilman konjakkia joutuu kahvin nyt nauttimaankin :evil:
Minut GBP-leikattiin TAYSissa Tampereella syyskuun viimeisenä keskiviikkona ja taisi olla jo heti torstaina iltapäivällä, kun toivat velliä ym. ja sain silloin jo juoda kahviakin. Muistuttivat vielä, että siellä on oleskelu eli "näköalahuoneessa" potilaita varten joka päivä iltapäivällä kahvitarjoilu!
Voi olla, että se on henkilökohtainen juttu, mutta ei myöskään noissa ravitsemussuunnittelijayhdistyksen ohjeissa puhuta kahvikiellosta mitään - siellä on leikkauksen jälkeisen ajan juomista seuraava luettelo:
"Valitse ensisijaisesti näistä:
JUOMAT:
- Janoon mieluiten vettä
- kivennäisvedet, light- mehut ja -virvoitusjuomat
- kahvi, tee"
Kysy omalta lääkäriltä tai ravitsemussuunnittelijalta, että onko sinulla joku erityinen syy välttää kahvia.
Minut GBP-leikattiin TAYSissa Tampereella syyskuun viimeisenä keskiviikkona ja taisi olla jo heti torstaina iltapäivällä, kun toivat velliä ym. ja sain silloin jo juoda kahviakin. Muistuttivat vielä, että siellä on oleskelu eli "näköalahuoneessa" potilaita varten joka päivä iltapäivällä kahvitarjoilu!
Voi olla, että se on henkilökohtainen juttu, mutta ei myöskään noissa ravitsemussuunnittelijayhdistyksen ohjeissa puhuta kahvikiellosta mitään - siellä on leikkauksen jälkeisen ajan juomista seuraava luettelo:
"Valitse ensisijaisesti näistä:
JUOMAT:
- Janoon mieluiten vettä
- kivennäisvedet, light- mehut ja -virvoitusjuomat
- kahvi, tee"
Kysy omalta lääkäriltä tai ravitsemussuunnittelijalta, että onko sinulla joku erityinen syy välttää kahvia.
BLOCCO- Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010
Nyt kuulin eka kerran tuosta kahvi ja kofeini kiellosta, kahvia olen aina juonut sekä kofeinipitoisia juomia eivätkä tee ainakaan mulle mitään
ritu- Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008
Sairaalassa jo tarjoiltiin ja joinkin kaffetta. Musta tuntuu, että nykyään taidan juoda kaffia enemmän, kuin ennen leikkausta. Ravintoterapeutti sanoi meille leikatuille, että kaffia saa juoda, mutta hän ei hyväksy niitä laskettavaksi mukaan normi 1,5Litraan. Joten olen totellut ja juonut lisäksi sallittuja nesteitä. 1,5L/pv.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
joo toi sama mullekkin on sanottu että kahvia ei lasketa juomiin..olisko sen takii ku se poistaa nestettä
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Näistä kommenteista rohkaistuneena olen nyt juonut kahtena päivänä kahvia, ja mitään ongelmia ei ole ollut. Taidan kyllä kysyä sairaalasta vielä syytä moiseen kahvikieltoon... kerron sitten täälläkin mitä sanoivat.
(Maistuu muuten ihan mahtavalta tuo kahvi pienen tauon jälkeen!)
(Maistuu muuten ihan mahtavalta tuo kahvi pienen tauon jälkeen!)
Irina- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 24.10.2011
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa