Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Juominen!!

+3
Fisu
Lyltsy
dunbar
7 posters

Siirry alas

Juominen!! Empty Juominen!!

Viesti kirjoittaja dunbar Ke Marras 02, 2011 11:46 pm

Huhhuijjaa. Leikkauksesta on jo vaikka kuinka kauan ja edelleen mulla näköjään takkuaa tuo juominen. Juon jo mielestäni aika hyvin. Pissa kulkee jne. Kuitenkin labra arvoissa näkyi kuivumista. Natriumit korkeella. Huomasin, että juon esim teetä ja kuppiin jää aina jonkin verran. Ehkä siksi luulen juovani hyvin... Puolikkaita lasillisia kertyy päivän aikana useita.

Olen huomannut myös, että nälkäisenä syön mielummin kuin juon. Eli ruokaa mahaan ja sit juomista ei enää mahdukaan. Yritän aina juoda noin 15 min ennen ruokaa, mutta kiireessä töissä se unohtuu helposti. Ruuan jälkeen juomista ei enää uppoa niin hyvin. Elimistöni on varmaankin tottunut huonoon juomiseen, koska en tunne useinkaan itseäni janoiseksi.

No kirjoitukseni pointtina oli, että muistakaa ihmiset juoda! Laughing

dunbar

Viestien lukumäärä : 329
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 11.01.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Juominen!! Empty Vs: Juominen!!

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Marras 03, 2011 3:00 am

Yli 1.5 vuotta ja vielä unohtuu juominen niiin että illan saa kitata monta lasia että saa sen 1.5 litraa täyteen. Tätä taistellaan varmaan loppuelämä, kun on huono juomaan.

Mulla huono juominen vaikuttaa myös olotilaan, vatsan toimintaan, päänsärkyihin ym. eli se on oikeasti tärkeää. Ja aamuyöstä tunnen itseni usein janoiseksi jos en ole päivän mittaan juonut tarpeeksi.

Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Juominen!! Empty Vs: Juominen!!

Viesti kirjoittaja Fisu To Marras 03, 2011 9:22 pm

Huonolla juomisella vaikeuttaa aineenvaihdunnan toimintaa, lisäksi on mahdollista saada esim. kivuliaat munuaiskivet itselleen. Mun nippi on, et "saan" syödä sitten kun olen juonut 0,5l pullollisen vettä (jota maustan tilkalla jääteetä tai sitruunaa), eli jos nälättää niin pullollinen huiviin ja sit saa evästä. sunny

Fisu

Viestien lukumäärä : 99
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Juominen!! Empty Vs: Juominen!!

Viesti kirjoittaja Hansu46 To Marras 03, 2011 10:13 pm

On ollut opeteltava ja pakotettava itsensä juomaan.Mulla on puolen litran"urheilupullo"töissä aina vettä mukana ja sitä lipittelen pitkin päivää ja täytän taas.Näin tulee mitattua,että vettä tulee juotua! Razz

Hansu46

Viestien lukumäärä : 29
Paikkakunta : tampere
Registration date : 24.07.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Juominen!! Empty Vs: Juominen!!

Viesti kirjoittaja pillipulla Pe Marras 04, 2011 4:57 am

Nyt varmaan kyllä lajissaa tyhmin kysymys mitä voi olla Embarassed Mut kun ruokailuiden ja juomisen välillä pidettävä selkeä ero ainakin näin alkuun niin jos vaikka juon tunnin päästä ruokalilun jälkeen voiko juoda sen yli 1.5dl kun mulle kyllä juominen maistuu mut pelottaa etten sillä aiheuta mitään ähkypuhku kohtausta...
pillipulla
pillipulla

Viestien lukumäärä : 73
Paikkakunta : Pirkanmaa
Registration date : 18.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Juominen!! Empty Vs: Juominen!!

Viesti kirjoittaja tigertytto Pe Marras 04, 2011 5:35 am

Niin ja sit ehkä toinen hassu kysymys...mä kun en pysty oikeen tuota vettä juomaan niin onko siitä haittaa kun mun juomiseni on mehu tai maito? en voinut sietää mehuja ennen leikkausta ja en oikeen nytkään mutta yhden alas menevän maun olen löytänyt..ekströmmin appelssiini mehu..onko se kamalan paha juttu??siis kun juon sitä??
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Paikkakunta : turku
Registration date : 16.02.2009

Takaisin alkuun Siirry alas

Juominen!! Empty Vs: Juominen!!

Viesti kirjoittaja Fisu Pe Marras 04, 2011 7:28 am

Juoda voi rauhassa siemailemalla just niin paljon kun jaksaa/viitsii (2-4l/vrk). Kuulostelee mitä se maha sanoo. Vesi liikkuu lähes suoraan suolistoon eikä jää täyttämään pikkumahaa.

Yleisesti ottaen ei suositella kaloripitoisia nesteitä juotavaksi janoon. Maidosta saa toki proteiinia ja kalsiumia, mutta mehusta vaan sokeria.. Ainakin kannattaa sitten laskea ne juodut kalorit päivän kaloripottiin - on todella helppoa juoda puolihuomaamattomasti paljonkin energiaa päivässä. Vettä kannattaa maustaa mielummin vähäkalorisilla vaihtoehdoilla, esim sitruunalla, kurkulla, teellä.. Tai vaikka sitä mehua, mutta vain ihan vähän muuttamaan veden makua.

Fisu

Viestien lukumäärä : 99
Paikkakunta : Oulu
Registration date : 15.12.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Juominen!! Empty Vs: Juominen!!

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Marras 04, 2011 6:38 pm

Mä oon juonut samasta syystä että aina ei vesi maistu siis laimeita sekamehuja, joissa ei kyllä ole kaloreitä kovin paljoa. Tärkeämpää on saada juotua riittävästi.

Maidosta, se käyttäytyy mahassa juustomaisesti ( ainakin normimahassa) joten sitä ei useinkaan lasketa juomiseksi siitä syystä. Mutta onhan se tietty nestettä, joten jos sillä ei koko päivän nestemäärää täytä, tuskin on ongelma.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Paikkakunta : Espoo
Registration date : 28.03.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Juominen!! Empty Vs: Juominen!!

Viesti kirjoittaja BLOCCO La Marras 05, 2011 7:48 am

Reilu viisi viikkoa leikkauksesta ja kotiutuksesta tasan viisi viikkoa! Leikkauksen jälkeen lähti neljässä viikossa kymmenisen kiloa, mutta nyt on paino viikon junnannut tässä 117 - 118 kg paikkeilla, kun olen opetellut kasaamaan ateriat siten, että voin hyödyntää mahdollisimman paljon muuta perhettä varten laitettavia ruokia. Vaikka painonpudotuksessa on suvantovaihe, niin taas lähti sentti vyötäröstä, joten ei syytä huoleen. Kalorimäärät vuorokaudessa ovat vaihdelleet 900 - 1600 välillä ja proteiineja olen kerännyt 70 - 120 g, mutta varmaan tärkeintä on se, että aterioiden annoskoko on pysynyt pienenä ja että tulee juotua riittävästi!

Juomisen seuranta on onnistunut minulta siten, että ruokapäiväkirjaani merkkaan milloin otan uuden 1,5 l kivennäisvesipullon käyttöön. Kun sellainen kuluu n. vuorokaudessa niin homma on okei. Sen lisäksi juon teetä ja kahvia sekä piimää. En merkkaa ruokapäiväkirjaan määriä siitä miten paljon juon kahvia tai teetä (kun en käytä niiden kanssa maitoa/kermaa enkä sokeria), mutta piimästä ja maidosta ja mahdollisista mehuista merkkaan kalorit ja proteiinit ylös niinkuin muistakin elintarvikkeista. No maitoa en paljon käytä muutoin kuin esim. puuron tms. ruoka-aineiden valmistuksessa.
(Ja ainoa mehuksi luokiteltava on oikeastaan tuo Valion HeVi shot - eli hedelmä-vihannesjuoma, jota käytänkin vain pitkillä matkoilla tien päällä - 100 g pakkauksessa on 60 kaloria, mutta mikä tärkeintä niin ainakin minulla se pidentää "tolpanvälejä" - eli Lapin reissullakaan ei tarvitse kovin usein pysähtyä tien reunaan hankea kellastamaan..)

Mulla on aina tuossa päivällä kun olen kotiseudulla liikkeellä, niin autossa laukussa pikku termari, jossa on kahvia ja jos ei ole isoa pulloa saskiaa niin sitten 0,5 l pullo kivennäisvettä mukana. Mulla miedosti hiilihapotettu kivennäisvesi menee taskulämpimänäkin, mutta toki kotona pidän jääkaapissa ja kun autossakin on jääkaappi, niin kesäisin tietty siellä...

Aiemmassa lihottavassa elämässä söin aina niin, että kahvia otin heti aterian alussa ja muun ruokajuoman ohessa join aterian aikanakin "ämpärillisen" kahvia. Vaikka nyt on ohjeistettu, että vain aterioiden välillä pitää juoda, niin mulla on kehittynyt sellainen tapa, että ateriaa valmistellessa otan jo huikan kivennäisvettä ja ehkä suullisen kahviakin. Siinä varsinaista ateria-annosta touhutessa menee jonkin aikaa, joten niistä alku-hörpyistä ei ole ollut haittaa. Nyt on ruoka-annokset niin pieniä, että usein olen aterian aikanakin pitänyt kahvi- tai teekupin sekä lasin kivennäisvettä / piimää mukana aterialla. Tosin ateriat venyy usein niin, että sekä ruokaa että kahvia/teetä joutuu lämmittämään aterian kestäessä - tai usein käy niin, että osa juomista jää juomatta - tai jopa osa ruoasta jää odottamaan seuraavaa ateriointikertaa... mutta sehän onkin sitten taas ihan kohta, joten siinä välissä tuleekin kiire muistaa juoda!
Hyvät ihmiset, muistakaa juoda, mutta katsokaa mitä juotte;-)

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Paikkakunta : Pirkanmaa/T:reen naapurista
Registration date : 19.10.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Juominen!! Empty Vs: Juominen!!

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun

- Similar topics

 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa