enestä selvinneitä
+7
Soile
Tanlittan
Piuku
Elämä edessä
eräpena
dunbar
suski76
11 posters
enestä selvinneitä
Heips...
Tässä lähestyy ensimmäinen aika kirurgille ja eneilyn aoituskin varmaan pian ajankohtainen. Nyt olen törmännyt muutamiin, joiden leikkaus peruttu epäonnistuneen eneilyn vuoksi. Hauaisin,että kertoisitte miten olette siitä selvinneet. Itsellä kun iskee himo syödä...sitä miltein ollaan lähdetty yöllä hakemaan,mutta entäs sitten pussikeitto aikana...miten pystyn olemaan syömättä muuta kuin niitäpusseja. Minulle varsinkin makea on kuin huume, eli pakko saada jos tekee mieli.
Pelkään tosissani, että kaikki kaatuu tuohon eneen!!!!!
Tässä lähestyy ensimmäinen aika kirurgille ja eneilyn aoituskin varmaan pian ajankohtainen. Nyt olen törmännyt muutamiin, joiden leikkaus peruttu epäonnistuneen eneilyn vuoksi. Hauaisin,että kertoisitte miten olette siitä selvinneet. Itsellä kun iskee himo syödä...sitä miltein ollaan lähdetty yöllä hakemaan,mutta entäs sitten pussikeitto aikana...miten pystyn olemaan syömättä muuta kuin niitäpusseja. Minulle varsinkin makea on kuin huume, eli pakko saada jos tekee mieli.
Pelkään tosissani, että kaikki kaatuu tuohon eneen!!!!!
suski76- Viestien lukumäärä : 116
Ikä : 48
Registration date : 04.10.2011
Vs: enestä selvinneitä
Aloita laihduttaminen heti, kun saat kirurgin käynnin ohitse. Sit eneilyyn ei jää niin paljoa pudotettavaa. Kamalaa se on, ainakin minulle. Olen allerginen enetuotteille, joten eneilin ruokavaliolla. Paino ei laskenut niin paljoa, mutta sain tarvittavan määrän painoa alas.
dunbar- Viestien lukumäärä : 329
Registration date : 11.01.2009
ajattelin, että ostan muutaman pussin ja kokeilen ja maistelen...tietää sittenn hieman enemmän, miltä maistuu ja tuntuu...
Minä olen eneillyt enemmän ja vähemmän. -40kg kävin pöydällä, maksa liian iso. Nyt -50kg ensviikolla viipaleessa katsotaan joko nyt pääsis GBP,hen.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Jee Eräpena!!
Kaikki varpaat on pystyssä sitä varten, että pääset leikkuriin!!!!
Kaikki varpaat on pystyssä sitä varten, että pääset leikkuriin!!!!
Elämä edessä- Viestien lukumäärä : 883
Ikä : 70
Registration date : 01.11.2009
Mä testasin kahden viikon session eneä heti, kun lähete leikkaukseen lähti sisätuti lääkäriltä. Sain sillä pois 6kg, kun "vaatimus" (9%) 112kg lähtöpainosta oli n. 10kg. Siten sain tuntuman putooko ja kuika hyvin. Keskityin kovasti pois saadun painon pitämiseen (vaikka välissä oli joulukin) ja ennen leikkausta käytyyn 4vkon eneilyn aikana oli pudotettavaa (ja putosikin) se toiset 6kg. Minä, entisenä suklaan suur kuluttajana valmistauduin eneen suklaa nutriletilla, kermaisen kana keiton lisäksi. Suklaa nutriletteja on yi puoli laatikkoa edelleen kaapissa vaikka leikkauksesta on 4,5kk. Eikä suklaata tee mieli. Yhden kerran olen aamu yöllä herännyt nälän tunteeseen syömään, kun en iltapalaa syönyt. Muutama päivä mulla mahtui eneilyyn sellaisia, että osa- enenilin ku olin kokous reissuilla ja en halunnut erottua porukasta. Otin pienen palan kalaa tai kanaa sekä runsaasti salaattia tai keitto juureksia.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
JOo, harvemmin sitä itse ainakaan nälkääni syön, ennemminkin siihen mielitekoon. Ostin tänään yhden suolasen ja yhden makean easydiet pussin...aattelin huomenna maistella,että tietää vähän sitten makuja etukäteen...
.
Viimeinen muokkaaja, Tanlittan pvm Ke Elo 15, 2012 6:32 pm, muokattu 2 kertaa
Tanlittan- Viestien lukumäärä : 3
Registration date : 11.02.2011
Itse olen ollut usean kerran ENE-dietillä lähinnä Nutrilett-valmisteilla ja siinä on yhtenä makuna suklaa joten kyllä se makeanhimo sillä tyydyttyy...Sanoisin että pari-kolme päivää on ensin vaikeita mutta sitten menee ns. ketoosiin ja näläntunnetta ei ole joten siinämielessä ns-pussiene on ihan ok, tietää saavansa riittävästi kaikkea, olen ollut aina ihan pirteä ja reipas. Ja painoa tippuu kyllä hyvin sellaset 10 kg reilussa kuukaudessa. Jokainen on tietty yksilö mutta en usko että tämä kuukausi on liian vaikea. On myös ruoka-ene mahdollisuus, mutta siitä en henk.kohtaisesti osaa kertoa. Tietoa on ollut täällä ja saa ravitsemusterapeutilta. Tsemppiä vaan ja itseluottamusta!!!
Soile- Viestien lukumäärä : 622
Registration date : 20.06.2011
Mä eneilin ruualla,ohjeet sain kysiltä 600kcal/pv.
mä oon kans kauhee herkku perse,joten vaadittiin todella sisua et selvisin!!mun eneily ei tosin ollut kun onneks vaan 3viikoo
korvasin hedelmä annoksen,valion sok,mansikka kiisselillä,eli join sitä 0,5litraa pv ja lisänä pepsi maxia jolla hallitsin makean nälkää!!pakon edessä pystyy ihmeisiin!tsemppiä!!!ja eräpena,täällä kans kaikki peukut pystyssä,olet niin suuren työn tehnyt et nyt ois jo sun vuoro!!
mä oon kans kauhee herkku perse,joten vaadittiin todella sisua et selvisin!!mun eneily ei tosin ollut kun onneks vaan 3viikoo
korvasin hedelmä annoksen,valion sok,mansikka kiisselillä,eli join sitä 0,5litraa pv ja lisänä pepsi maxia jolla hallitsin makean nälkää!!pakon edessä pystyy ihmeisiin!tsemppiä!!!ja eräpena,täällä kans kaikki peukut pystyssä,olet niin suuren työn tehnyt et nyt ois jo sun vuoro!!
anne.heide- Viestien lukumäärä : 177
Registration date : 27.12.2010
tääl kans peukut pystyssä eräpenalle erityisesti ja kaikille muillekin jotka näiden paino-asioiden takia taistelee!!!
Mulla enää viikko litkuja
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
Hienoo Aurora myös:) Täällä vielä tuokin edessä....kunhan nyt saisi sen leikkuuajan...
Sinnitellään. Viikonpäästä tiedetään maksan tilanne.
Kyllä se rupee oleen sinunkin vuoro Pena:) Niin uskon ja toivon!!!Jännätään yhdessä...
Otsikko "enestä selvinneitä" innoitti kertomaan, että ENE:stä selviää hyvin, kun toimii annettujen ohjeiden mukaan.
Toki toivon, että jo tehdyn lihavuusleikkauksen takia ei minun enää tarvitsisi loppuelon aikana varsinaisesti ENEillä, mutta onnistuneet ENE:t antavat myös itselle varmuuden siitä, että selviää leikkauksen jälkeisen elämän haasteista myös pysyvien ruokailutottumusten muutosten suhteen!
Ja tässä on myös sinulle Suski76 se motiivi ENEilyyn. Terveydenhoito-organisatio haluaa selvittää mm. ENE:n avulla, että olet henkilö, joka selviää laihdutusleikkauksen jälkeisenkin elämän haasteista. Ja yksi tärkeä ENE:n tavoite on saada maksa pienenemään ja sileäpintaiseksi, sillä se on tässä leikkauksessa hieman tiellä.
Kyllä se suski76 on ihan itsestä kiinni miten ENE onnistuu. Se on omasta motivaatiosta kiinni. Kun haluat onnistua, niin onnistut. Siihen saat selvät ohjeet - ei tarvitse kuin kuunnella ja lukea sekä ymmärtää ne. Ohjeita pilkuntarkasti noudattamalla selviää ENE:stä parhaiten. Jos ryhtyy säätämään liikaa ohjeita ja ihmettelemään tai kauhistelemaan pussiruokien makua, niin se kyllä helpottaa epäonnistumista. Kun on ymmärtänyt miksi ENEily on välttämätöntä, niin se toimii kyllä ja parin kolmen päivän jälkeen saavutettava ketoositila auttaa siihen, että ei ole nälkä eikä tarvitse enää välittää miltä mikin maistuu - kun suussa on muutenkin ketoosin aiheuttama "makutila".
miten siitä selvisin...
Vuonna 1993 aloitettiin laihdutuskuuri VLCD:llä(Very Low Caloric Diet), jota nykyisin kutsutaan ENE:ksi. Siihen aikaan se aloitettiin siten, että oltiin sairaalassa osastolla sisällä ainakin viikko. Eli silloin ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin se, että toimi pilkulleen ohjeiden mukaan. Vaikeammaksi savotta tietysti muuttui, kun sitä piti jatkaa kotioloissa, mutta selvisin siitä silloinkin hyvin tuloksin.
Ongelmana oli sitten vain se, että vaikka puolessa vuodessa lähti yli 40 kiloa, niin ne tulivat seuraavan viiden vuoden jälkeen korkojen kanssa sitten takaisin...Ja sitten vaan jatkettiin LAIHDUTTELUA erilaisissa ryhmissäkin, mutta aina kun painoa sai pois, tuli se korkojen kanssa takaisin...
Onneksi tuon JoJoilun voinee nyt jo lopettaa, kun on päässyt mahalaukun ohitusleikkaukseen. Minulla oli tähän leikkaukseen liittyvissä ENE:issä viiden pussin/vrk ENE n. 800 kaloria / vrk, sillä otin joka päivä neljän annoksen yhteydessä n. 100 g raastesalaattia, joka oli eri kasviksista ja juureksista - sen keskimääräinen kalorimäärä oli 25 kaloria/100 g. Niin lähti viime syksynä 52 päivässä 26 kg ja nyt syyskuussa ennen 28.9.2011 ollutta leikkausta 20 päivässä 10 kg.
Makean himosi toivon mukaan häviää ketoositilassa, mutta Nutriletin suklaallahan moni on itseään siinä suhteessa auttanut. Suklaa-nutriletteja käytin siten, että niistä tein päivän viimeisen ja ekan satsin. Sekoitin kaksi jauhepussia Saskian (Lidlin kivennäisvesi) ja kylmän kahvin sekaan, niin että puolentoista litran pullo oli täysi. Sitten kun olin ottanut ilta ENE:n - niin sekoitin aamu-ENE:ä varten vielä tyrnijääpalan (14 g = 10 cal)! Sillä totilla sain aamun aina hyvin käyntiin.
Muut ENE-annokset olivat pääasiassa joko Allevon tai Nutriletin kasviskeittoja tai kanakeittoja - ja ne sekoitin kuumaan veteen ja niiden sekaan sitten tuon 100 g:n raastesaalaattisekoituksen. (20 - 23 kaloria/100 g juures- ja kasvissisällöstä riippuen). Siten sain niistä vihanneskeittoja ja ne olivat sillä tavalla ruokaisempia.
Reissupäivinä tein annokset termareihin / kylmälaukkuihin. Reissuissa söin raastesalaattiseokset suoraan rasioista, jotka kuljetin kylmälaukuissa. Ja juomana oli Saskia, tee ja kahvi.
Minun ja monen muun ENE-historiaan voit perehtyä lukemalla vanhoja juttujamme täältä keskustelupalstalta...
Sinäkin pystyt siihen
tsemppiä t. BLOCCO
VLCD/ENE-veteraani
(niukkaenergisiä ruokavalioita JOJOilun keskellä jo vuodesta 1993;-)
Toki toivon, että jo tehdyn lihavuusleikkauksen takia ei minun enää tarvitsisi loppuelon aikana varsinaisesti ENEillä, mutta onnistuneet ENE:t antavat myös itselle varmuuden siitä, että selviää leikkauksen jälkeisen elämän haasteista myös pysyvien ruokailutottumusten muutosten suhteen!
Ja tässä on myös sinulle Suski76 se motiivi ENEilyyn. Terveydenhoito-organisatio haluaa selvittää mm. ENE:n avulla, että olet henkilö, joka selviää laihdutusleikkauksen jälkeisenkin elämän haasteista. Ja yksi tärkeä ENE:n tavoite on saada maksa pienenemään ja sileäpintaiseksi, sillä se on tässä leikkauksessa hieman tiellä.
Kyllä se suski76 on ihan itsestä kiinni miten ENE onnistuu. Se on omasta motivaatiosta kiinni. Kun haluat onnistua, niin onnistut. Siihen saat selvät ohjeet - ei tarvitse kuin kuunnella ja lukea sekä ymmärtää ne. Ohjeita pilkuntarkasti noudattamalla selviää ENE:stä parhaiten. Jos ryhtyy säätämään liikaa ohjeita ja ihmettelemään tai kauhistelemaan pussiruokien makua, niin se kyllä helpottaa epäonnistumista. Kun on ymmärtänyt miksi ENEily on välttämätöntä, niin se toimii kyllä ja parin kolmen päivän jälkeen saavutettava ketoositila auttaa siihen, että ei ole nälkä eikä tarvitse enää välittää miltä mikin maistuu - kun suussa on muutenkin ketoosin aiheuttama "makutila".
miten siitä selvisin...
Vuonna 1993 aloitettiin laihdutuskuuri VLCD:llä(Very Low Caloric Diet), jota nykyisin kutsutaan ENE:ksi. Siihen aikaan se aloitettiin siten, että oltiin sairaalassa osastolla sisällä ainakin viikko. Eli silloin ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin se, että toimi pilkulleen ohjeiden mukaan. Vaikeammaksi savotta tietysti muuttui, kun sitä piti jatkaa kotioloissa, mutta selvisin siitä silloinkin hyvin tuloksin.
Ongelmana oli sitten vain se, että vaikka puolessa vuodessa lähti yli 40 kiloa, niin ne tulivat seuraavan viiden vuoden jälkeen korkojen kanssa sitten takaisin...Ja sitten vaan jatkettiin LAIHDUTTELUA erilaisissa ryhmissäkin, mutta aina kun painoa sai pois, tuli se korkojen kanssa takaisin...
Onneksi tuon JoJoilun voinee nyt jo lopettaa, kun on päässyt mahalaukun ohitusleikkaukseen. Minulla oli tähän leikkaukseen liittyvissä ENE:issä viiden pussin/vrk ENE n. 800 kaloria / vrk, sillä otin joka päivä neljän annoksen yhteydessä n. 100 g raastesalaattia, joka oli eri kasviksista ja juureksista - sen keskimääräinen kalorimäärä oli 25 kaloria/100 g. Niin lähti viime syksynä 52 päivässä 26 kg ja nyt syyskuussa ennen 28.9.2011 ollutta leikkausta 20 päivässä 10 kg.
Makean himosi toivon mukaan häviää ketoositilassa, mutta Nutriletin suklaallahan moni on itseään siinä suhteessa auttanut. Suklaa-nutriletteja käytin siten, että niistä tein päivän viimeisen ja ekan satsin. Sekoitin kaksi jauhepussia Saskian (Lidlin kivennäisvesi) ja kylmän kahvin sekaan, niin että puolentoista litran pullo oli täysi. Sitten kun olin ottanut ilta ENE:n - niin sekoitin aamu-ENE:ä varten vielä tyrnijääpalan (14 g = 10 cal)! Sillä totilla sain aamun aina hyvin käyntiin.
Muut ENE-annokset olivat pääasiassa joko Allevon tai Nutriletin kasviskeittoja tai kanakeittoja - ja ne sekoitin kuumaan veteen ja niiden sekaan sitten tuon 100 g:n raastesaalaattisekoituksen. (20 - 23 kaloria/100 g juures- ja kasvissisällöstä riippuen). Siten sain niistä vihanneskeittoja ja ne olivat sillä tavalla ruokaisempia.
Reissupäivinä tein annokset termareihin / kylmälaukkuihin. Reissuissa söin raastesalaattiseokset suoraan rasioista, jotka kuljetin kylmälaukuissa. Ja juomana oli Saskia, tee ja kahvi.
Minun ja monen muun ENE-historiaan voit perehtyä lukemalla vanhoja juttujamme täältä keskustelupalstalta...
Sinäkin pystyt siihen
tsemppiä t. BLOCCO
VLCD/ENE-veteraani
(niukkaenergisiä ruokavalioita JOJOilun keskellä jo vuodesta 1993;-)
BLOCCO- Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010
Hienosti jaksoit kertoa kokemuksistasi Blocco:) Itselläni myös useampi ENE:ily elämässä takana, eikä ne ole olleet ongelmia vaan tosiaankin se painon takaisin tulo eli JOJOilu kuten itsekin kerroit. Siksi ainakin uskon että tämä ns viimeinen eneily on tarpeen ja motivaatiokin eri kun/jos pääsee leikkaukseen!!!
Mahtavat painonpudotukset sinulla, onnea siitä!!!
Mahtavat painonpudotukset sinulla, onnea siitä!!!
Nyt Eräpena jännitetään sinun puolestasi. Jo olisi aika päästä tehtyyn leikkaukseen asti, ei vain sisään kurkkimiseen... Toivotaan, että maksa kiinteytynyt ja että leikkaus saataisiin kunnialla tehtyä
hansu- Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010
Niimpä.
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa