Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Kuinka paljo kaloreita/pvä leikkauksen jälkeen?

+7
tigertytto
Kotletti
Wee2be
ritu
Helka
Lyltsy
Elise
11 posters

Siirry alas

Kuinka paljo kaloreita/pvä leikkauksen jälkeen? Empty Kuinka paljo kaloreita/pvä leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Elise Ti Loka 04, 2011 1:50 am

Minkä verran saatte energiaa päivässä GBP jälkeen? Laskeskelin että mulla tulee n.700 kcal joka taitaa olla ihan liian vähän. Muistelen että suositus oli 1000-1200 välillä. Nyt onkin paino junnannut tosiaan koko viikon samoissa lukemissa. Neutral

Elise

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 20.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Kuinka paljo kaloreita/pvä leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka paljo kaloreita/pvä leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Loka 04, 2011 1:59 am

Mulle oli ohje että 1500, joka ei ihan heti leikkauksen jälkeen välttämättä toteudu. Enkä oo kaloreita koko aikana laskenut muuta kuin tarkistuksen vuoksi, enemmän proteeiinia olen laskeskellut ja sitä että vettä menee tarpeeksi.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Kuinka paljo kaloreita/pvä leikkauksen jälkeen? Empty Vs: Kuinka paljo kaloreita/pvä leikkauksen jälkeen?

Viesti kirjoittaja Elise Ti Loka 04, 2011 2:03 am

Ok, kiitos vastauksesta. Mäkään en ole laskenut kaloreita muuten, mutta tänään ajattelin tarkistaa että kuinka paljon puuttuu päivän saannista. En vaan tiedä missä välissä sitä ehtisi syödä yhtään enempää. Ja terveellisyydestä en halua tinkiä tietenkään, kyllähän niitä kaloreita toki kasaan saisi herkuilla. Wink

Elise

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Loka 04, 2011 2:08 am

Vaihdat kaikki kevyttuotteet pois. Muistat myös syödä rasvaa. 6-8 ateriaa päivässä, pienistä puroista ym.
Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja Helka Ti Loka 04, 2011 3:06 am

Samaa olen pohtinut kuin Elise, eli kiitos Lyltsylle vastauksesta! Tällä hetkellä, kun leikkuusta on kaksi viikkoa, menee noin 900-1000 kaloria päivässä. Näläntunnetta ei juurikaan ole, eikä mielihaluja. Syöminen sujuu silti hienosti, mikään ei ole tökkinyt ja ruoka maistuu hyvältä ellei jopa paremmalta kuin ennen, kun syö hitaammin ja pureskelee kunnolla. Smile Syödä ja juoda on pakko säännöllisesti, muuten tulee heikko olo. Olin tänään ekaa päivää töissä ja vaikka kuinka päätin että lähden ajoissa päivä venyi palaverirumban takia 10-tuntiseksi! Olin varannut liian vähän välipaloja mukaan töihin ja meinasi jo viimeisen tunnin aikana alkaa heikottaa... pale

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ti Loka 04, 2011 3:10 am

Banaani käsilaukussa, välipalakeksejä, pähkinöitä ym. kannattaa varata töihin, samoin jugurttia, rahkaa, lihapullia, leikkeleitä tms. työpaikan jääkaappiin pitkäksi venyvien päivien varalla tai viivästyvän lounaan odotusajalle. Parin tunnin välein jotain suuhun periaatteella kannattaa tuossa vaiheessa mennä.
Lyltsy
Lyltsy

Viesti kirjoittaja ritu Ti Loka 04, 2011 12:59 pm

Eipä ole tullut koskaan laskettua kaloreita, olen syönyt mitä olen jaksanut ja saattanut.

ritu

Viestien lukumäärä : 433
Registration date : 17.09.2008

Viesti kirjoittaja Wee2be Ti Loka 04, 2011 1:05 pm

Alkuun meni hyvin vähän, nyt jos joskus teen tarkastuslakentoja proteiinien suhteen saan samalla kalorit näkyviin ja mulla menee kyllä kaikkea 1400 ja 1900 välillä. Riippuu paljon, mitä syö. Smile Ja hyvin laihtuu - ei hätiä mitiä. Monipuolisuus, proteiinit ja rasva kunniaan Very Happy
Wee2be
Wee2be

Viestien lukumäärä : 287
Ikä : 43
Registration date : 29.05.2010

http://wee2be.vuodatus.net

Viesti kirjoittaja Kotletti Ti Loka 04, 2011 4:34 pm

Vähän yli kuukausi leikkauksesta. Ruoka ei oikein maistu ja juominenkin on aikamoista pakkopullaa. Aluksi hoidin nesteytyksen laihalla Nutrilett-pirtelöllä, mutta sekään ei enää maistu. Joinakin päivinä olen syönyt vain pari viiliä ja juonut ehkä litran vettä. Olotila tuli todella huonoksi ja laihtuminenkin pysähtyi.

Nyt olen muutamana päivänä kiinnittänyt todellakin huomiota ruokailuun ja juomiseen. Hankin paria erilaista proteiinivalmistetta täydentämään ruokavaliota. Juomaa laitan 7 dl:n urheilujuomapulloihin, jotta pystyn laskemaan, että nestettä menee tarpeeksi päivässä. Tällä hetkellä syön kuusi pientä ateriaa päivässä ja juon n. 3 litraa nestettä päivässä. Laihtumista on jälleen tapahtunut ja olotilakin on parantunut.

En olisi kyllä ikinä uskonut, että jossain kohtaa elämässäni joudun kiinnittämään huomiota siihen, että tulee syötyä tarpeeksi.

Kotletti

Viestien lukumäärä : 14
Registration date : 07.09.2011

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Loka 04, 2011 6:54 pm

Kotletti täällä ihan samoisa mennään..mullekkin tuli niin huono olo tuossa muutama päivä sitten että ihan siis pakolla on pakko syödä enemmän..mua oksetti ja kuvotti koko ajan..parempaan olen koko ajan menossa mutta silti vaatii vielä paljon trimmausta mun syömiset ja juomiset..enkä minäkään olis uskonut et joskus joutuu itsensä oikeen pakottamaan syömään Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja Elise Ti Loka 04, 2011 9:02 pm

Kiitos kaikille vastauksista. Smile Tänään paino oli sitten mennyt parisataa grammaa alaspäin kun eilen söin enemmän. Joten suunta on nyt oikea. Wink

Elise

Viesti kirjoittaja Fisu Ti Loka 04, 2011 9:48 pm

Minä en huolehtisi (eikä kirurginikaan) ekan kuukauden kaloreista, tärkein yli kaiken muun on nesteytys. Jos elimistö pääsee kuivumaan, siitä seuraa yleinen heikotus ja kuvotus ja sitten ruokaa ei ainakaan saa syötyä. Myös myöhemmin täytyy muistaa, että elimistön on mahdotonta kuluttaa rasvavarastojaan aineenvaihdunnassa jos se ei saa riittävästi vettä (olikohan se jotain että 1g rasvan kataboliaan tarvitsee 4 tai 8g vettä tms???)

Oma suosikkini on jäätee (tavallinen, ei mitään kevyttuotteita) sekoitettuna hiukan huoneenlämpöä viileämpään veteen (suhteella 7-8 osaa vettä 1 jääteetä), tätä olen koko leikkauksen jälkeisen ajan juonut n. 1,5l päivässä + muut juomat. Smile

Fisu

Viestien lukumäärä : 99
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja BLOCCO Ke Loka 05, 2011 5:00 am

1200 kaloria oli TAYSin ravitsemussuunnittelijan ohje leikkauksen jälkeiselle ajalle. Kalorit mulla on menny kotiutuksen jälkeisinä kolmena päivänä 1100 - 1600 haarukassa, mutta olenkin tässä kokeillut erilaisia ateriavaihtoehtoja ja juomavalikoimia. Proteiineja on kertynyt 70 - 80/vrk. Tärkeintä tässä nyt varmaan kuitenkin on riittävä nestesaanti. Tää on nyt yhtä "syömistä" ja juomista - ero on aika hiuksenhieno
- tuo jugurtin nauttiminen on juomista mutta viilin ottaminen jo syömistä;-)

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja kissus nytkö jo La Loka 08, 2011 8:17 pm

Mä en saanu kyl leikkuun jälkeen meneen ku 450-1000kcal eka kuukauteen et se oli vasta 6kk kontrollissa 1200kcal vrk ja nyt syön 1800vrk ja sillä paino pysyy tässä 65-62kg huitteilla ja ravintoterapeutin suosituksien mukaan mennään... Razz
kissus nytkö jo
kissus nytkö jo

Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010

Viesti kirjoittaja Kimby La Loka 08, 2011 10:13 pm

En minäkään saannut menemään kuukauteen leikkuun jälkeen kuin ehkä 600-800 kcal. Peijaksen ravintoterapeutti sanoi mulle kun erikseen kysyin että 3 kk jälkeen tavoite olisi mulle 1500 kcal. Mutta ei se edes yrittänyt tuputtaa mitään kalorimääriä heti leikkuun jälkeen. Mun mielestä ei pidä heti ruveta ahtaamaan ruokaa vain sen takia että saisi kaloreita. Kyllä niitä sitten 2v jälkeen taas tulee liikakin helposti...
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Elise La Loka 29, 2011 6:13 pm

Kaloreiden laskeminen on heitetty nurkkaan ja fiilispohjalta mennään. Wink Keskityn tällä hetkellä proteiinin saantiin ja juomiseen ja paino putoaa. Vielä aterioita ei ole tarpeeksi päivässä, mutta parempaan suuntaan niissäkin menty.

Elise

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa