Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Elise esittäytyy

4 posters

Siirry alas

Elise esittäytyy Empty Elise esittäytyy

Viesti kirjoittaja Elise Pe Syys 30, 2011 8:39 pm

Heippa,

jospa olisi aika esittäytyä. Smile Olen Elise, alle kolmekymppinen nainen Espoosta. Minut leikattiin kolmisen viikkoa sitten Peijaksessa. Minulle tehtiin GBP. Leikkauksen jälkeen painoa on tippunut 7,5 kg. Tällä viikolla paino on jumittanut samoissa lukemissa, mutta tiedän että vika on minussa. Syön ja juon liian vähän. (Enpä olisi uskonut että voisin koskaan noin sanoa... pig ) Ruokailuvälit tuottaa vieläkin haastetta, mulla on ollut aina vaikea syödä säännöllisesti ja ruokailut on aina jääneet iltaan, jolloin on tullut syötyä mitä tahansa ja isoja määriä. Joten kunhan saan rytmin kohdalleen, alkaa varmasti painokin taas tippumaan.

Ensimmäiset kaksi viikkoa oli kyllä henkisesti ja fyysisesti raskasta aikaa, mutta nyt olo alkaa olla jo hyvä. Vielä on totuttelemista siinä, että kylläisyydentunne tule niin yhtäkkiä. Esimerkiksi näkkärin ekalla puraisulla on fiilis, että voisi syödä vaikka kuinka monta palaa näkkäriä, mutta puolenvälin jälkeen tuleekin niin täysi olo, ettei mene palaakaan hetkeen alas. Razz

Olen suunnattoman onnellinen ja tyytyväinen päätökseeni ja olo on kuin lottovoittajalla, että pääsin leikkaukseen. Mulla on koko elämä edessä ja nyt toivottavasti vältyn leikkauksen ansiosta sukurasitteilta, eli 2-tyypin diabetekselta ja verenpainetaudilta. Jos tällä palstalla on nuoria ihmisiä jotka miettii vielä leikkaukseen menoa, niin mielelläni annan vertaistukea! Wink

- Elise

Niin ja ensimmäinen tavoitteeni on päästä kaksinumeroiseen lukuun, siitä sitten seuraavaa tavoitetta kohti.

Elise

Viestien lukumäärä : 26
Registration date : 20.09.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Elise esittäytyy Empty Vs: Elise esittäytyy

Viesti kirjoittaja Helka Pe Syys 30, 2011 9:35 pm

Tervehdys Elise! Smile

Minut leikattiin Peijaksessa noin viikko sinun jälkeesi, maanantaina tulee kaksi viikkoa leikkauksesta. Olen toipunut tosi hyvin, tämä toinen sairauslomaviikko on ollut "lomaa" milteipä kirjaimellisesti, olo on ollut ihan normaali ja energinen ja syömiset ja juomisetkin sujuu hyvin. Tosi kiitollinen olen että olen selvinnyt leikkauksesta toipumisesta näin vähällä.

Minullakin on olo kuin lottovoittajalla tämän leikkauksen suhteen, olen tosi onnellinen että tein päätöksen lähteä leikkaukseen! Painoa on leikkausaamusta pudonnut 6,8kg! Shocked Vähän hitaampikin tahti riittäisi ja varmasti tahti hidastuukin mutta kyllä se vaan tuntuu mukavalta kun hoikistuu melkein silmissä ja vaatteet vaan roikkuu päällä! Laughing

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja Elise La Loka 01, 2011 5:36 pm

Helka sä olet kyllä toipunut todella hurjaa vauhtia! Smile

Mulla ei painonlasku jostain syystä tunnu vieläkään vaatteissa, en oikein tiedä mistä ne kilot on karisseet.. Rolling Eyes Tällä viikolla paino on pysynyt ihan samoissa lukemissa ja mua huolestuttaa. Ihon palautumisen kannalta on tietenkin hyvä, että paino ei putoa hurjaa vauhtia..

Typeriä ajatuksia pää täynnä, entä jos en laihdukaan tästä enempää ja kävin ison leikkauksen läpi vajaan 8 kg pudotuksen takia? Onko mun elimistö niin sekaisin vuosien laihdutuskuureista ja lihomisista, ettei edes lihavuusleikkaus enää toimi? Tiedän, olen malttamaton ja hurja pudotus on jo tapahtunut lyhyessä ajassa, mutta tuntuu vaan niin kummalliselta, että paino on ollut jo lähes viikon samoissa lukemissa, vaikka liikun ja syön terveellisesti. Tosin edelleen ongelma on varmaan juomisessa ja ruokailurytmissä, vaikka olen siihen kiinnittänyt tosi paljon huomiota. Crying or Very sad

Tänään on vähän luuseri-olo. Valivali. No

Elise

Viesti kirjoittaja Lyltsy La Loka 01, 2011 7:11 pm

Painonpudotus ei ole tasaista, meillä naisilla varsinkin hormonit vaikuttaa miten paino putoaa. Monella saattaa olla niin että pari viikkoa kuukaudesta että paino ei putoa juurikaan ja sitten parissa viikossa putoaa kuitenkin niin että putoamistahti on normirajoissa.

Eli heti ei kannata edes itsestä vikaa etsiä, kun paino ei putoa. Muutenkin on jälkevää punnita itsensä kerran viikossa, mä punnitsin maanantai-aamuisin ja merkkasin ylös. Ettei ota turhaa stressiä tuosta asiasta ja tee vääriä johtopäätöksiä tai anna sen vaikuttaa motivaatioon.

On syytä olla tyytyväinen jos painonputotustahti on 1 - 0,5 kiloa per viikko leikkauksen jälkeen, joskin ensimmäisen 6 kk aikana se on lähempänä tuota kiloa ja sen jälkeen lähempänä 0.5 kiloa / viikko. Tässä projektissa siis aika on puolellamme ja tekee tulokset. Leikkauksen jälkeen ei myöskään kannata odottaa mitään ene-tahtia painonpudotuksessa, tässä on tarkoitus pysyä terveenä ja oppia uudet elämäntavat.

Mutta tosiaan on erityisen tärkeää että syöt parin tunnin välein, riittävästi proteiinia ja juot riittävästi. Ne sun vanhat ruokailutottumukset on syy lihavuuteen joten uusi elämä on juuri sen säännöllisen ruokailurytmin opettelua myöskin.

Tsemppiä!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Elise La Loka 01, 2011 8:03 pm

Kiitos Lyltsy rauhoittelusta! Smile Nyt jää vaaka viikonlopuksi nurkkaan ja keskityn uuteen elämääni enkä pelkästään kiloihin. Wink

Elise

Viesti kirjoittaja Elise Su Loka 02, 2011 6:01 pm

Tänään en siis käynyt vaa´alla ja on ihan orpo olo. Smile

Oikein aurinkoista sunnuntaita kaikille palstalaisille! I love you

Elise

Viesti kirjoittaja Elise Ke Joulu 14, 2011 6:30 pm

Tänään ensimmäinen tavoitteeni saavutettu: olen poistunut sairaalloinen lihavuus-BMI-luokasta! lol! Seuraava tavoite onkin sitten mennä alle satasen.

Elise

Viesti kirjoittaja Bulla65 Ke Joulu 14, 2011 7:29 pm

Hienoa Elise! Mulla oli aikanaan sama tavoite eli ekaksi "sairaalloisesta lihavuudesta" "vakavaan lihavuuteen" ja nyt uupuu enää pikkasen siitä, että pääsen "merkittävään lihavuuteen" Smile. Tuo "vaikea" ja "merkittävä" kuullostavat huomattavasti paremmilta kun tuo "sairaalloinen" - se suorastaan huutaa, että tästä ei hyvää seuraa Neutral . Tsemppiä sulle jatkossa Smile.
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Elise Pe Helmi 24, 2012 6:11 pm

Kiitos Bulla! Smile

Enää vajaa 4 kg "merkittävään lihavuuteen". Embarassed

Elämäni paras päätös oli mennä tähän leikkaukseen, en voi tarpeeksi hehkuttaa kuinka mahtava asia leikkaus mulle on ollut!

Elise

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa