Epävarmuudesta varmuuteen - vinkkejä GBP-leikkaukseen menijälle
2 posters
Epävarmuudesta varmuuteen - vinkkejä GBP-leikkaukseen menijälle
Olen kirjoittanut leikkauksestani toisella otsikolla ja yritin vaihtaa ketjun otsikkoa vastaamaan paremmin koko tarinaa, mutta se ei näköjään onnistukaan ilmeisesti jälkeenpäin . Linkkiäkään en osaa siihen laittaa (jos joku osaa niin voisiko ystävällisesti auttaa, kiitos), mutta laitan vinkin millä otsikolla se löytyy. Se on tietysti vain yksi kokemus ja mielipide, mutta koska koulutukseltani olen sairaanhoitaja eikä näköjään tuolle asiantuntija palstalle ole ollut hirveämmin tungosta, niin ajattelin että ehkä tämä auttaa joitakin. Tosin erikoisalana tämä on minulle outo ja yhtä vihreänä lähdin taipaleelle kuin muutkin, mutta ehkä tietoa on ollut ammatin takia helpompi etsiä ja omaksua kokemuksen edetessä. Mutta lyhyesti kertoen olin aluksi erittäin epävarma siitä menenkö leikkaukseen, mutta nyt 8 kk leikkauksesta olen todella tyytyväinen ratkaisuuni. Jokaisen kannattaa tietenkin miettiä tarkaan omalla kohdalla sen sopivuus juuri itselle ja harkita todella tarkkaan päätöstään. Ja todellakin, päätöksen ei tee lääkäri tai kukaan muu vaan jokainen itse ja kantaa myös vastuun päätöksestään. Ja riskien ottokin on tiedostettava. Se on paras tapa varmistaa tyytyväisyys. Nykyään on todella helppo hankkia tietoa mikäli haluaa ja tämä sivusto on varmaan monipuolisin. Joten ei kun kahlaamaan ketjuja lävitse...
Niin, se minun tarinani löytyy seuraavan otsikon alta:
epävarma esittäytyy- ja kertoo GBP leikkauksen jälkitunnelmista
Niin, se minun tarinani löytyy seuraavan otsikon alta:
epävarma esittäytyy- ja kertoo GBP leikkauksen jälkitunnelmista
epävarma- Viestien lukumäärä : 32
Ikä : 58
Registration date : 04.03.2010
Vs: Epävarmuudesta varmuuteen - vinkkejä GBP-leikkaukseen menijälle
...kiitos "epävarma"
olipa varman oloista tekstiä, mutta kun paljastit tuon ammattisi, niin se selittää toki osaltaan asiaa. SUOSITTELEN niin leikkausta harkitseville, sinne menossa oleville että sen läpikäyneille - tuo ketju kannatta vilkaista:
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t1333-epavarma-esittaytyy-ja-kirjoittelee-gbp-leikkauksen-jalkitunnelmista
Olen menossa syys-lokakuun vaihteessa leikkaukseen, joten asia on hyvin ajankohtainen. On mukava lukea selkeää raporttiasi tapahtuneesta. Ja tsemppiä jatkoonkin...
olipa varman oloista tekstiä, mutta kun paljastit tuon ammattisi, niin se selittää toki osaltaan asiaa. SUOSITTELEN niin leikkausta harkitseville, sinne menossa oleville että sen läpikäyneille - tuo ketju kannatta vilkaista:
https://laihdutusleikkaus.palstani.com/t1333-epavarma-esittaytyy-ja-kirjoittelee-gbp-leikkauksen-jalkitunnelmista
Olen menossa syys-lokakuun vaihteessa leikkaukseen, joten asia on hyvin ajankohtainen. On mukava lukea selkeää raporttiasi tapahtuneesta. Ja tsemppiä jatkoonkin...
BLOCCO- Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010
Kiitos BLOCCO! Nyt on helppo halutessaan linkin kautta vilkaista olisiko siellä mitään itseä kiinnostavaa. Niin, mielenkiintoinen huomio tuosta varmuudesta...ja se että ammatti selittää sitä OSALTAAN. Minä nimittäin olen kantapään kautta joutunut oppimaan että itsensä arvostaminen ei tule muiden hyväksynnän ja arvostuksen kautta. Jos yrittää miellyttää muita itsensä kustannuksella, kroppa onneksi pysäyttää yleensä keinolla tai toisella. Tai ainakin kovasti yrittää...Se on vaan kumma juttu että vaikka asia on todella yksinkertainen, niin omalla kohdallaan sen näkee selkeästi vasta kun ongelmista on päässyt ja saanut niihin välimatkaa. Ainakin minun kohdallani kävi niin, aikanaan en asiaa tunnustanut itselleni. Isoja muutoksia elämässä on niin vaikea tehdä ja kun se usko itseen oli aika huono sisimmässäni. Enkä silloin edes arvannut että tältä tieltä se tyytyväisyys löytyy (avioero, yrittäjyyden lopettaminen ja paluu sairaanhoitajan hommiin, omaksi tuntemiini asioihin ja lapsiin keskittyminen). Nyt olen oppinut kuuntelemaan itseäni ja löytänyt ihan OK-tyypin. En muita paremman enkä huonomman.
Mutta tavallaan tämäkin asia voi liittyä myös itse aiheeseen - laihtumiseen. Leikkaus ei itsetunto-tms. ongelmia ratkaise ja saattaa jopa pahentaa niitä jos siihen lähtee muiden takia (rehellisesti mietittynä). Koska varmasti tilalle löytyy aina muita häpeän aiheita tai itseluottamuksen puutetta. Mutta siinä suhteessa saa apua kyllä että mieliteot ovat leikkauksen jälkeen huomattavasti paremmin hallittavissa. Kummalliset "piuhat" vatsalaukun ja aivojen välillä täytyy kyllä mennä, muuten tämä ei ole selitettävissä. Ihminen on niin monimutkainen kokonaisuus ettei kaikesta päästä varmaan koskaan täysin selville. Mutta ei kai tarvitsekaan - pääasia että apua saa.
Ja sitten kun asiat ovat kunnossa, niin onhan se normaalipainoisena oleminen paljon kevyempää, helpompaa ja lisää omalta osaltaan tyytyväisyyttä potenssiin kaksi. Varsinkin jos ne itselle luontaiset "pollan nollaus-keinot" onnistuvat vain hoikempana.
Eli kannustan kyllä sinua BLOCCO ja muita eteenpäin - mutta maltin kanssa. Kyse on kuitenkin loppuelämän ratkaisusta. Useimmiten kuitenkin hyvästä...
Mutta tavallaan tämäkin asia voi liittyä myös itse aiheeseen - laihtumiseen. Leikkaus ei itsetunto-tms. ongelmia ratkaise ja saattaa jopa pahentaa niitä jos siihen lähtee muiden takia (rehellisesti mietittynä). Koska varmasti tilalle löytyy aina muita häpeän aiheita tai itseluottamuksen puutetta. Mutta siinä suhteessa saa apua kyllä että mieliteot ovat leikkauksen jälkeen huomattavasti paremmin hallittavissa. Kummalliset "piuhat" vatsalaukun ja aivojen välillä täytyy kyllä mennä, muuten tämä ei ole selitettävissä. Ihminen on niin monimutkainen kokonaisuus ettei kaikesta päästä varmaan koskaan täysin selville. Mutta ei kai tarvitsekaan - pääasia että apua saa.
Ja sitten kun asiat ovat kunnossa, niin onhan se normaalipainoisena oleminen paljon kevyempää, helpompaa ja lisää omalta osaltaan tyytyväisyyttä potenssiin kaksi. Varsinkin jos ne itselle luontaiset "pollan nollaus-keinot" onnistuvat vain hoikempana.
Eli kannustan kyllä sinua BLOCCO ja muita eteenpäin - mutta maltin kanssa. Kyse on kuitenkin loppuelämän ratkaisusta. Useimmiten kuitenkin hyvästä...
Nyt vasta katsoin sinun "jojoilu-ansiot". Siinä on minusta hyvä esimerkki siitä miten tapahtumia kannattaa koota ja miettiä - kun muut tiet on kuljettu loppuun ja tunnustettu itselle että se oleellisin eli ylipainon poissapitäminen ei yksinkertaisesti onnistu muuten niin leikkaukseen on valmiimpi. Täysin valmis siihen kuitenkaan ei välttämättä ole edes leikkausta edeltävänä päivänä...On luonnollista pelätä sellaista asiaa. Mutta erään pitkän matkan päätös on jo ovella - tsemppiä sinulle, hyvin kaikki menee!
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa