Mustelmia!
5 posters
Sivu 1 / 1
Mustelmia!
Onko joku toinen leikattu ja laihtunut huomannut sellasen jutun, että tulee mustelmia ihan huomaamatta?
Itse olen laihtunut 30 kg ja jaloissa on mennen tullen useampiakin mustelmia. Johtunee varmaan kun ei tota läskiä oo enään suojaamassa
Itse olen laihtunut 30 kg ja jaloissa on mennen tullen useampiakin mustelmia. Johtunee varmaan kun ei tota läskiä oo enään suojaamassa
miranta- Viestien lukumäärä : 48
Registration date : 07.03.2010
Vs: Mustelmia!
Kyllä olen tehnyt saman huomion. Ja lisäksi tuntuu, että ne viipyvät pitempään ennen kuin haalistuvat pois. Olen ollut aina herkkä mustelmille, mutta nyt tulee tosi herkästi. Mulla on tipahtanut 53kg eli paljonhan sitä ihraa on ollut ympärillä
Tallu- Viestien lukumäärä : 21
Registration date : 25.02.2011
Kyllä vaan! Jaloissa, varsinki reisissä tuntuu olevan nykyään jatkuvasti mustelmia. Useita pieniä ja vähän suurempiakin kerrallaan. Isoimmat sellaisia mandariinin/omenan kokoluokkaa. Ihmettelen kovasti, mistä lie syntyvät. En tietääkseni noita alueita mihinkään ole osunut, ihan ihme juttu...
Tes- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 06.07.2010
Mulla ei ole ollut tuollaista ominaisuuutta, vaikka mäkin olen tosiaan aiemmin ollut mustelmaherkkä.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Itse kanssa olen huomannut mustelmien lisääntyneen. Lääkärissä kysyin asiaa ja pinnallisiksi laskimotukoksiksi määriteltiin osa. Mulla on etenkin toisessa nilkassa jo kuukausia vaivannut mustelma, joka "uusiutuu". Se eroaa tavallisesta mustelmasta hieman väritykseltään ja ennen kaikkea rakenteltaan. Kun sitä painelee voi mustelman häviämisen nähdä hetkellisesti. Tukisukkia, liikuntaa, Hirudoid Fortea (rasvaa) hoidoksi leikkausta odotellessa.
Jos muilla samoja oireita on hyvä tietää, että kohoasento on hyvästä samoin muut edellä mainitut asiat. Mikäli jalka on 2cm turvonneempi kuin toinen jalka vastaavasta kohdasta, kuuma tai kovin kipeä pitää lääkäriin hakeutua välittämästi syvällisen tukoksen vaaran takia. Tällöin ultrataan ja hoidetaan hepariinilla ettei tukoksesta aiheudu hengenvaaraa.
Jos muilla samoja oireita on hyvä tietää, että kohoasento on hyvästä samoin muut edellä mainitut asiat. Mikäli jalka on 2cm turvonneempi kuin toinen jalka vastaavasta kohdasta, kuuma tai kovin kipeä pitää lääkäriin hakeutua välittämästi syvällisen tukoksen vaaran takia. Tällöin ultrataan ja hoidetaan hepariinilla ettei tukoksesta aiheudu hengenvaaraa.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa