Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Työnantaja ja sairasloma

+4
laila
silkkiuikku
Lyltsy
pillipulla
8 posters

Siirry alas

Työnantaja ja sairasloma Empty Työnantaja ja sairasloma

Viesti kirjoittaja pillipulla Pe Syys 09, 2011 1:04 am

Hei Joitakin olen aiheestä täällä löytänyt mutta ajattelimpa kysyä vinkkiä ja kokemusta kun tajusin nyt vasta ettei ole itsestään selvyys että saisi palkkaa sairasloma ajalta. Nyt tulikin sitten tenkka poo,mitenkäs tätä kannattaa lähteä selviittään työnanantajalta korvaako vai mikä olis ensi askel kun en ole vielä työnanatajalle ilmoittanut ihan vaan siksi kun ei ole 100% varmuus korvaako vakuutus leikkaukseni että toteutuuko suunniteltu leikkaus. Kysynkö suoraan siltä, vai palkanlaskijalta vai työterveydestä?. Korvaako kela työnantajalle jotakin?
pillipulla
pillipulla

Viestien lukumäärä : 73
Registration date : 18.03.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Työnantaja ja sairasloma Empty Vs: Työnantaja ja sairasloma

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Syys 09, 2011 1:16 am

Mulla työnantaja maksoi palkan sairausajalta, vähän oli haasteita saada myönteinen päätös korvauksesta kelalta, mutta se tuli vihdoin kaikkien selvitysten jälkeen. Ja siis yksityisellä kävin.

HR:lle en kertonut mitään sairasloman syystä, eikä sieltä kyselty lisäselvitykset meni suoraan kelalle.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja pillipulla Pe Syys 09, 2011 1:40 am

Mä juur mietin kun oon kunnantyöntekijä että tarvitseeko sanoo syy "pomolle" vai miten ootte menetellyt kun ootte kertoneet että jäätte vähän pidemmälle sairaslomalle?. Ja meneeko siis niin että työnantaja maksaa mulle palkan mutta hakee kelalta korvauksen? Saatan kuulostaa paniikin omaiselta mutta niin voi melkein ollakkin Embarassed kun mietin ettei vaan tuohon palkka asiaan tyssäisi kun oon 2 lapsen yh joka opiskelee vielä työnohessa niin budejetti ei kestä 2-4 viikon sairaslomaa oikein ilman palkatta.
pillipulla
pillipulla

Viesti kirjoittaja Lyltsy Pe Syys 09, 2011 2:25 am

Ei todellakaan tarvi kertoa syytä pomolle jos ei halua. Jep noin se menee.
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja silkkiuikku Pe Syys 09, 2011 3:14 am

Paitsi että lääkärintodistus on toimitettava ja siinä lukee sairauden numerokoodi jonka työnantaja voi halutessaan vaikka googlettaa. Eri asia sitten kuka työnantaja viitsii sellaiseen ryhtyä.
silkkiuikku
silkkiuikku

Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 07.10.2010

Viesti kirjoittaja laila Ti Syys 13, 2011 11:58 pm

Itse työskentelen myös kuntatyönantajalla ja voit laittaa s-lomatodistuksen suoraan palkanlaskentaan jolloin sitä ei tartte näyttää esimiehelle ollenkaan. Riittää, että ilmoitat vain s-lomapäivät.
Minäkin jouduin tekemään lisäslevitykset Kela:lle mutta jos heidän asettamansa kriteerit täyttyy niin ei pitäisi tulla ongelmia. Minut leikattiin myös yksityisellä ja hieman säikähdin lisäselvityspyyntöä mutta ei se ollut kuin tarkistus, että olin oikealla asialla.

laila

Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 24.06.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Syys 14, 2011 12:36 am

Lääkäri voi pyydettäessä kirjoittaa kaksi sairaslomaa. Toisen pomolle, jossa on vaan sairasloman pituus ja toiseen tulee diagnoosi ja sen toimitat itse kelaan. Sieltä työnantaja saa tiedon onko korvattavien piiriin kuuluva sairasloma vai ei. Työnantajalle ei koskaan tarvitse toimittaa diagnoosillista sairaslomatodistusta eikä myöskään kannatakkaan. Jos jotain ihmettelyä kuuluu asiasta voit sanoa, että terveytesi on sinun henk.koht. asia eikä lainkaan mukaan kuulu kenellekään. Ainoastaan kela tarvitsee tiedon sairaslomapäivärahojen päätämiseksi ja se toimittaa tiedon palkanmaksuun. Myös liitoa voit vaivata asiassa, jos tarpeen.
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja sateenkaarenpäässä Ke Syys 14, 2011 4:00 am

Olen myös kunnallisella puolella töissä. Sain sairaslomatodistuksen ja siinä oli lääkärin
kirjoittama koodi.
Annoin lapun eteenpäin, minkä pohjalta ladittiin viranhaltijapäätös. Minun ei tarvinnut
mitenkään selvitellä Kelaan asiaa.
Esimiehelleni kerroin meneväni leikkausoperaatioon ja että siitä tulee hiukka pidempi saikku.
Nyt on tullut tiedokseni jälkeenpäin myös sellainen asia, että keskussairaalakäynnit on
myös palkallista esim. 3 kk kontrolli (tämän voin nyt hyödyntää viikon päästä), sisätaudeilla
ja kirurgin luona käynnit. Näistäkin tehdään viranhaltijapäätös. Esimiehelle toimitetaan kutsu,
jossa on sitten käynnin leima tai pyydetään erikseen todistus hoitajalta keskussairaalassa
käynnistä. Wink
sateenkaarenpäässä
sateenkaarenpäässä

Viestien lukumäärä : 214
Registration date : 26.07.2010

Viesti kirjoittaja pillipulla Ke Syys 14, 2011 2:11 pm

Kiitos vastauksista, kävin kanssa työterveydessä kyselemässä ja sano että mitä todennäköisemmin työnantaja kustantaa sairasloman. Mulla työantaja antanut käyttää työajan Tayssin käynteihin viime keväällä kun on kumminkin erikoislääkärin vastaan otto ym mihin ei voi ilta aikoja saada mut matkat sinne on menny työajasta minkä tarvii sit tehdä takaisin...
pillipulla
pillipulla

Viesti kirjoittaja Maiski Ke Syys 14, 2011 10:43 pm

Minulta kyseltiin taannoin lisäselvityksiä sl:n syystä, (olen kaupanalalla) palkanlaskenta oli ollut yhteydessä omaan liittoonsa, josta oli infottu, että ei tarviis maksaa, tyhmyyttäni vein leikkauskertomuksen indikaatteineen työnantajan edustajalle, saikkupalkkani maksettiin kyllä, mutta lisäksi tuli Kelalta lisäselvitys pyyntö jonne toimitin sitten vastaavan todistuksen.
et silleen...mitäpä näistä eipä tarvi ihimetellä kuis Maiski pienennee Twisted Evil
Maiski
Maiski

Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Registration date : 15.03.2011

Viesti kirjoittaja Rintasir To Syys 15, 2011 3:25 am

Minulla oli sairaslomatodistus, josta puuttui diagnoosi (vahingossa). Työnantaja (Lahden kaupunki) ei kelpuuttanut todistusta, vaan piti pyytää sairaalasta uusi. Itse viedään ESS-järjestelmään sairasloma-aika ja esimies tallettaa lääkärintodistuksesta diagnoosin!

että se siitä yksityisyydestä!
Rintasir
Rintasir

Viestien lukumäärä : 104
Registration date : 14.09.2008

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics