Oivalluksia laihtumisen taipaleelta
+2
Inka
Helka
6 posters
Oivalluksia laihtumisen taipaleelta
Olin reilu viikko sitten kissanäyttelyssä ystäväni kanssa ja ostin sieltä 15kg säkillisen kissanhiekkaa, mulla on siis kaksi kissaa. Kaverin mies kantoi hiekat autoni takakonttiin ja vasta tänään sain kannettua hiekat pois takakontista. Voi jessus se hiekkasäkki painoi PALJON!!! Toki siinä oli sellainen muovipussi-kahva jolla oli huono kantaa mutta olipa se silti painava! Piti oikein vaakalla punnita säkki ja se totta tosiaan oli sen 15kg! Sitten aloin ajattelemaan että, hetkinen, olen nyt laihtunut sellaiset 33kg tämän leikkausprojektin alkamisesta ja vasta nyt kirkastui miten PALJON sitä on kantanut painoa mukanaan! Ja vieläkin on sellaiset 45kg pudotettavaa! Ihme että sitä on pystynyt edes liikkumaan, kyllä on nivelet ollut kovilla! Mulla on siis leikkaus vielä edessä vajaan kahden viikon päästä ja uskoisin että siihen mennessä saan 35kg pudotuksen täyteen, nyt on siis ENE-dieetti menossa.
Mutta pointti siis on, että kannattaa joskus kokeilla ihan konkreettisesti miten paljon sitä painoa on lähtenyt ja miten paljon esim. 20kg, 30kg jne. painaa, tulette varmasti yllättymään!
Mutta pointti siis on, että kannattaa joskus kokeilla ihan konkreettisesti miten paljon sitä painoa on lähtenyt ja miten paljon esim. 20kg, 30kg jne. painaa, tulette varmasti yllättymään!
Helka- Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010
Vs: Oivalluksia laihtumisen taipaleelta
Hieno pointti Helka
Inka- Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011
Juuri äsken totesin eräälle ystävälle, että minulta on pudonnut painoa reilun viiden 10 kg:n joulukinkun verran (n. 55 kg). Kohta voi käyttää vyötä, mitä käytti viimeksi vuonna -97. Samoin rannekelloa. Huimaa.
Kelsius- Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 14.01.2011
Jos mun niskaan laitettaisiin nyt 90 kg niin en pääsisi 10m, mutta kyllä silloin aikoinaan 180 kiloisena pääsi ihan hyvinkin. Juju on siinä että laihtumisen myötä lähtee väkisinkin lihaksia valtavasti. Toiset laihtuu 20% lihaksia ja toiset 50%. Sen takia on niin äärimmäisen tärkeätä syödä sitä proteiinia kun laihdutaan rajusti jotta siitä laihtumisesta olisi mahdollisimman vähän lihaksia. Lihakset myöskin kuluttaa enemmän kuin läski joten sekin osaltaan edesauttaa sitten sen tuloksen ylläpitämisen kun on enemmän kulutusta.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Jes, proteiinia, proteiinia. Ja kohta lihasvoimaharjoituksia.
Olin tänään Peijaksen tulotarkastuksessa ja ravintoterapeutti toisti toistamistaan miten tärkeää proteniinien saaminen leikattujen ruokavaliossa on. Mun pitäisi RT:n mukaan saada vähintään 80g proteiinia joka päivä, koska olen pitkä (179cm) ja siksikin iso ihminen jatkossakin vaikka tästä vielä toki laihdunkin. Onneksi olen jo aloittanut liikunnan ja teen myös lihaskunto-treenejä kuntosalilla ja erilaisissa jumpissa, lihaskuntoon pitää jatkossakin kiinnittää erityistä huomiota.
Mutta en silti voi käsittää miten sitä on oikeasti pystynyt liikkumaan aiemmin jos on ollut sellaiset 35kg enemmän painoa kun nyt!? Toki sen huomaa ihan jokapäiväisessä elämässä jo nykyään että jaksaa enemmän jne. mutta silti se ihmetyttää jos jo 15kg kissanhiekkapussi on niin painava että tuskin jaksaa kantaa 20m matkan!?
Mutta en silti voi käsittää miten sitä on oikeasti pystynyt liikkumaan aiemmin jos on ollut sellaiset 35kg enemmän painoa kun nyt!? Toki sen huomaa ihan jokapäiväisessä elämässä jo nykyään että jaksaa enemmän jne. mutta silti se ihmetyttää jos jo 15kg kissanhiekkapussi on niin painava että tuskin jaksaa kantaa 20m matkan!?
Helka- Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010
Eiku juuri päinvastaisessa järjestyksessäJes, proteiinia, proteiinia. Ja kohta lihasvoimaharjoituksia.
Lihasten pitäisi saada satsin proteiinia (25g) tunnin sisällä treeneistä. Silloin se menee suoraan oikeaan osoitteeseen. Treenatessa lihakset hajoaa ja treenien loputtua ja öisin lihakset sitten rupeavat korjaamaan itseään entistäkin ehommaksi ja suuremmiksi, mikäli silloin on rakennusainetta (proteiinia) tarjolla. Mä vedän aina uinnin jälkeen heti saunassa jauheesta tehty proteiinipirtelö. Se muuten myöskin sammuttaa sen eläimellisen nälän mitä treenatessa tulee. Mä olen 1,5 vuotta syönnyt vähintään 100g proteiinia päivittäin. Joskus menee 150g.
Naisten ei tarvitse pelätä liian isoja lihaksia. Naisten lihakset ei kasva mitenkään kovin isoksi ilman testosteroni pistoksia... Ja ne puhtaat fitness-naisetkin ovat sitten treenanneet eläimellisesti ainakin 3 vuotta ja treenikaudella syövät yli 200g protskuja päivässä.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Jotain hyvää on tossa mun hitaassa painonpudotuksessa, elikkäs lihakset eivät ole kovasti kadonneet ja kuntosalia ainakin 3x viikossa, uintia, pyöräilyä ja tauotonta tanssia protskuja menee kiitettävästi
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
"Eiku juuri päinvastaisessa järjestyksessä"
Joo. Siis tarkoitin sanalla "kohta" jonkin ajan kuluttua. Eli ajattelin aloittaa reilumman kuntoilun muutaman kk:n päästä, kun paino on pudonnut 10-15 kg. On mulla "yöproteiini"-jauhetta. Otan sitä silloin tällöin, kun syystä tai toisesta on ruoasta saanut vähän proteiinia.
Joo. Siis tarkoitin sanalla "kohta" jonkin ajan kuluttua. Eli ajattelin aloittaa reilumman kuntoilun muutaman kk:n päästä, kun paino on pudonnut 10-15 kg. On mulla "yöproteiini"-jauhetta. Otan sitä silloin tällöin, kun syystä tai toisesta on ruoasta saanut vähän proteiinia.
Mullakin on yöproteiinia, eli syön klo kahden aikaan yöllä puolet nutrilet patukasata jos kaapissa on
Paljon on pitäny lisätä raejuuston ja rahkan käyttöä, että proteiinia on tarpeeksi.
Paljon on pitäny lisätä raejuuston ja rahkan käyttöä, että proteiinia on tarpeeksi.
Inka- Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011
Noita pohtii itsekkin miten ja kuin on sen 85kg jaksanut kantaa mukanaan.....
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa