Leikkauksesta viikko - syöminen kangertelee
+9
Lovely
Kimby
silkkiuikku
Piuku
Bullero
katka
millaida
kissus nytkö jo
Lyllertäjä
13 posters
Leikkauksesta viikko - syöminen kangertelee
Alkaa olla aamut vähissä! Vuoden verran tässä on odoteltu ja nyt se sitten koittaa. GBP on Vaasassa keskiviikkona Ihmeenkin levollisin mielin tässä mennään, saa nähdä, koska se paniikki iskee, edellisenä yönä vissiin. Esikäynti oli viikko sitten ja kaikki oli kunnossa. Veriarvot kaikki hyvät ja painonpudotustavoitekin oli täytetty. Äitienpäivän aamuna vaaka näytti 138kg ja tänä aamuna 122.2kg. Enen aikana paino on pudonnut liki 10 kg ja pusseja en saanu alas ku puoli viikkoa Mutta väliäkö sillä, miten se lähtee kunhan vaan lähtee. Eniten kaikesta pelkäsin enen onnistumista eikä se olisi pusseilla onnistunutkaan. Ruokaenellä ollessani ei ole tuntunut edes kovin vaikealta, suosittelen ehdottomasti!
nyt tässä mietin, mitä kannattais mukaan ottaa? Saa kyllä vinkata Toinen asia, minkä unohdin kysyä Victorzonilta, että onko jatkossa aina selitettävä lääkärissä käydessään, että tämmönen leikkaus on tehty? Jos saa vaikka antibioottikuurin. Vaikuttaako pieni mahareppu lääkeannostuksiin ja onko joku lääke sellainen, mitä ei kuuna valkeana saa käyttää? Entä päänsärkylääkkeet? Joku multa kysyi, voitko luovuttaa tulevaisuudessa verta? Jaa`-a, kyllä kai jos hemppa pysyy hyvänä.
Sekin olisi kiva tietää, käyttääkö Vaasa itsestään sulavia tikkejä ja onko katetri aivan pakollinen leikkauksessa? Edessä on mielenkiintoiset ajat! Mahtaa olla ihana tunne, kun päivä päivältä tämä ihra kropasta sulaa ja alta ei edes tiedä, minkälainen ilmestys sieltä oikein kuoriutuukaan uuteen kevääseen! Pitäkää peukkuja ja tsemppiä oman leikkuun odotteluun, kyllä se päivä sieltä ennen pitkää koittaa, vaikka välillä meinaa aivan usko loppua
nyt tässä mietin, mitä kannattais mukaan ottaa? Saa kyllä vinkata Toinen asia, minkä unohdin kysyä Victorzonilta, että onko jatkossa aina selitettävä lääkärissä käydessään, että tämmönen leikkaus on tehty? Jos saa vaikka antibioottikuurin. Vaikuttaako pieni mahareppu lääkeannostuksiin ja onko joku lääke sellainen, mitä ei kuuna valkeana saa käyttää? Entä päänsärkylääkkeet? Joku multa kysyi, voitko luovuttaa tulevaisuudessa verta? Jaa`-a, kyllä kai jos hemppa pysyy hyvänä.
Sekin olisi kiva tietää, käyttääkö Vaasa itsestään sulavia tikkejä ja onko katetri aivan pakollinen leikkauksessa? Edessä on mielenkiintoiset ajat! Mahtaa olla ihana tunne, kun päivä päivältä tämä ihra kropasta sulaa ja alta ei edes tiedä, minkälainen ilmestys sieltä oikein kuoriutuukaan uuteen kevääseen! Pitäkää peukkuja ja tsemppiä oman leikkuun odotteluun, kyllä se päivä sieltä ennen pitkää koittaa, vaikka välillä meinaa aivan usko loppua
Viimeinen muokkaaja, Lyllertäjä pvm Ke Syys 14, 2011 7:48 pm, muokattu 2 kertaa
Lyllertäjä- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 01.11.2010
Vs: Leikkauksesta viikko - syöminen kangertelee
Tsemppiä sinne!
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Vaasa käyttää hakasia ja ei mulle ainakaa mitää katetria laitettu. Tsemppiä leikkaukseen ja sen jälkeiseen elämään!
millaida- Viestien lukumäärä : 45
Registration date : 12.03.2011
Onnea matkaan!!!Kerrohan sitten kuulumisia,kun kykenet :D
katka- Viestien lukumäärä : 96
Registration date : 05.10.2010
Tsemppiä, Lyllertäjä! ja onnea leikkaukseen! mulla on leikkaus torstaina Eirassa ja tässä lähinnä jännitän, että milloin se jännitys alkaa
Bullero- Viestien lukumäärä : 90
Registration date : 02.05.2011
Mut on leikattu kesäkuussa Vaasassa. Pinta haavaassa hakaset, sisällä tietysti itsestään sulavat. Etukäteen kysyin että laitetaanko katetri, mutta sanoivat ettei tarvitse, kun leikkaus estää vain n. tunnin. Kysyin Victorzonilta leikkauksen jälkeisenä päivänä myös samaa, mitä sinä "Lyllertäjä" mietit, siis sitä että onko jotain sellaisia läkkeitä mitä jatkossa ei voi käyttää. Hän sanoi että ei.
Piuku- Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010
Tsemppiä tsemppiä!!
silkkiuikku- Viestien lukumäärä : 55
Registration date : 07.10.2010
Onhan noita lääkkeitä mitä ei voi syödä kilokaupalla enää GBP leikkauksen jälkeen. Esim. Kortisoni ja tulehduskipulääkkeet ovat sellaisia. Tämä tieto henkilökohtaisesti Peijaksen johtavan kirurgin suusta.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Lyllertäjä mee hyvällä onnella
Vaasassa tehdään näitä leikkauksia todella paljon ja Vaasassa leikkaavat lääkärit leikkaavat myös muissa sairaaloissa, olet hyvissä osaavissa käsissä
Vaasassa tehdään näitä leikkauksia todella paljon ja Vaasassa leikkaavat lääkärit leikkaavat myös muissa sairaaloissa, olet hyvissä osaavissa käsissä
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Kiitokset kaikille tsempeistä! Mieli on tosiaan edelleen käsittämättömän rauhallinen, vaikka aamulla pitää olla jo klo 6.50 ilmoittautumassa luukulla. Ja kun matkaa on parin tunnin verran niin se on väännettävä kukko kesäaikaan, että ehtii ajoissa paikalle Oon aatellu, että ehkä tämä rauhallisuus johtuu siitä, että uskon 110 %:sesti, että oon tekemässä pienen elämäni suhteen oikean ratkaisun ja luotan myös salihenkilökuntaan kuin vuoreen. Kyllä ne asiat aina menee siten, kun niiden on tarkoitettu menevän eikä tässä jännittämällä sitä muuta miksikään. Pitäkää peukkuja, toivottavasti jo perjantaina täälä taas vuodatetaan tekstiä! Mutta huomenna
Asenne Sulla on just kohillaan, noin se menee, elikkäs hyvin
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Älä maha aina valita!
Leikkauksesta on tasan viikko. Kaikki meni teknisesti niinkuin pitikin mutta tämä uuden syönnin opettelu kyllä teettää... Tuntuu, että vaikka mahaansa mitä yrittää sovittaa, niin aina on tuloksena polttelu. Määrät oli ensin selvästi liian suuria, koska 2 dl on aivan liikaa! Nyt laitan vain desin kerrallaan ja hitaasti ja on nestemäistä tai tosi pehmeää - silti, enempi tai vähempi tulee huono olo. Juomisen kanssa on sama juttu.
Toivottavasti tämä vaan olis alkukankeutta ja olisin ylen onnellinen, kun saisin syödä sen pienenkin määrän ilman polttojen alkua.Onko muilla ollut vastaavaa ja mikä siihen auttais, muu kuin aika?
Toivottavasti tämä vaan olis alkukankeutta ja olisin ylen onnellinen, kun saisin syödä sen pienenkin määrän ilman polttojen alkua.Onko muilla ollut vastaavaa ja mikä siihen auttais, muu kuin aika?
Usko pois, että tuo desikin on alkuun liikaa!
Kerta-annos alkuun voi olla sosekeittoo 2-3 ruokalusikallista ja se on siinä. Tonkin määrän syömiseen kannattaa käyttää vartti. Otetaan pieniä lusikallisia jotka vielä pureskellaan hyvin tai muuten vaan rauhassa nieleksitään.
Sit odotellaan rauhassa mitä massu tykkää ja tarviiko lisää ruokaa.
Kerta-annos alkuun voi olla sosekeittoo 2-3 ruokalusikallista ja se on siinä. Tonkin määrän syömiseen kannattaa käyttää vartti. Otetaan pieniä lusikallisia jotka vielä pureskellaan hyvin tai muuten vaan rauhassa nieleksitään.
Sit odotellaan rauhassa mitä massu tykkää ja tarviiko lisää ruokaa.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Mulla 3 viikkoa leikkuusta ja mä syön noin 1-2 dl kerralla..mahtaako se olla sit liikaa?
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Kokeile syödä mahd. proteiinipitoista ruokaa, ja hiilaria vähän. Hiilarit mennessään raakana suoleen tekee helposti dumping-oireita.
Mitä syöt ja kuinka usein. Alussa tosiaan annos on paljon pienempi kuin 2 dl, ja mitä enemmän hiilaria sitä pienempi annos menee ilman oloja.
Mitä syöt ja kuinka usein. Alussa tosiaan annos on paljon pienempi kuin 2 dl, ja mitä enemmän hiilaria sitä pienempi annos menee ilman oloja.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Kahden tunnin välein jotakin suuhun laitan. Yleensä viiliä, jogurttia, pinaattikeittoa, mannapuuroa, mehukeittoa jne. Eilen tein 2 desin mikrokaurapuuron josta jäi puolet syömättä ja siitäkin tuli inhottavia polteoireita. Nyt olen kokeillut pienen ruisleipäpalan kalkkunaleikkeellä jauhaen sitä kuin purkkaa ja teetilkalla notkistaen alas - ja ihme kyllä ei mitään oireita! Eilinen ja tämä päivä on ollut selvästi jo parempi vaikka aamulla oli paljonkin polttelua, vaikka en ollut syönyt vielä mitään.
Kipulääkityksestä olen jättänyt jo buranan kokonaan pois mutta 2 panadol fortea vielä menee. Näin jälkiviisaana voin nyt jo sanoa, että 4:n ensimmäisen päivän annokset oli vaan liian suuria. Hyvä jos desi menee kerrallaan. Kuusivuotias poikanikin syö jo lähes aamiaisella enempi, kun mitä äippä syö koko päivänä Harjoittelen nyt myös juomista siinä aterioiden välillä. Ei taatusti mene vieläkään litraa päivässä vettä mutta kun siitäkin saa välillä inhottavan olon. Myös proteiinit on aivan alakantissa mutta eiköhän tästä pikkuhiljaa päästä jyvälle tästä loppuelämän mittaisesta uudesta syömisestä, joka on kyllä kovin erilainen entiseen verraten. Mutta vointi on ihan ok, ei huippu mutta silti hyvä ja painohan tässä menee alamäkeä vauhdilla: 3 kg / 8 pvää
Kipulääkityksestä olen jättänyt jo buranan kokonaan pois mutta 2 panadol fortea vielä menee. Näin jälkiviisaana voin nyt jo sanoa, että 4:n ensimmäisen päivän annokset oli vaan liian suuria. Hyvä jos desi menee kerrallaan. Kuusivuotias poikanikin syö jo lähes aamiaisella enempi, kun mitä äippä syö koko päivänä Harjoittelen nyt myös juomista siinä aterioiden välillä. Ei taatusti mene vieläkään litraa päivässä vettä mutta kun siitäkin saa välillä inhottavan olon. Myös proteiinit on aivan alakantissa mutta eiköhän tästä pikkuhiljaa päästä jyvälle tästä loppuelämän mittaisesta uudesta syömisestä, joka on kyllä kovin erilainen entiseen verraten. Mutta vointi on ihan ok, ei huippu mutta silti hyvä ja painohan tässä menee alamäkeä vauhdilla: 3 kg / 8 pvää
Hei
Minut on leikattu päivää aikaisemmin kuin sinut. On mukava kuulla toipumisestasi ja kuulumisia, kun käymme samaan aikaan toipumispolkua. Ja lähtötilanne leikkauspäätökseenkin ,BMI yli 50, näyttää tutulta
Minulla oli myös paha oksetus-vaihe viikon sisällä leikkauksesta, jolloin ei ylipäätään mikään ruoka mennyt alas. Nyt alkaa jo helpottaa, jos nyt ei kuitenkaan mitään suuria ruokahaluja vielä ole. Minua neuvottiin/varoteltiin sairaalassa syömään aluksi 0,5dl maksimissaan kerrallaan = 3 ruokalusikallista. Sitten 10-15 min tauko ja taas lisää. Lääkäri sanoi että vatsalaukkuni on nyt golfpallon kokoinen ja sinne ei 0,5dl enempää voi alussa kerrallaan laittaa. Eli 2dl annoksen syöminen kestää n. tunnin. Minulla ei ole poltetta vatsaan tullut. Juomaakin otan vain pari kulausta kerrallaan ja sitten taukoa. Yhtä syömistä ja juomistahan tämä elämä nyt tuntuu olevan. Joskus mietin , että pystynköhän enää koskaan syömään esim töissä 30min ruokatauon puitteissa.
Minä jätin tänään paratabsin ottamatta. Täytyy otta sitten yötä vasten jos kipuja tulee. Kävin aamulla ensimmäistä kertaa koiran kera pikku lenkillä. Silloin kyllä huomasin, että voimat ovat vielä aika vähissä. Mutta tuli ihana olo kun pääsi metsään pitkästä aikaa koiran kanssa.
Painoa on minulla tippunut 10pvän aikana 5kg. Lähtöpainostani olen nyt laihtunut 28kg. Hyvä suunta!
Tsemppiä ja voimia sinulle!Mukava kuulla jatkossakin toipumisestasi.
Minut on leikattu päivää aikaisemmin kuin sinut. On mukava kuulla toipumisestasi ja kuulumisia, kun käymme samaan aikaan toipumispolkua. Ja lähtötilanne leikkauspäätökseenkin ,BMI yli 50, näyttää tutulta
Minulla oli myös paha oksetus-vaihe viikon sisällä leikkauksesta, jolloin ei ylipäätään mikään ruoka mennyt alas. Nyt alkaa jo helpottaa, jos nyt ei kuitenkaan mitään suuria ruokahaluja vielä ole. Minua neuvottiin/varoteltiin sairaalassa syömään aluksi 0,5dl maksimissaan kerrallaan = 3 ruokalusikallista. Sitten 10-15 min tauko ja taas lisää. Lääkäri sanoi että vatsalaukkuni on nyt golfpallon kokoinen ja sinne ei 0,5dl enempää voi alussa kerrallaan laittaa. Eli 2dl annoksen syöminen kestää n. tunnin. Minulla ei ole poltetta vatsaan tullut. Juomaakin otan vain pari kulausta kerrallaan ja sitten taukoa. Yhtä syömistä ja juomistahan tämä elämä nyt tuntuu olevan. Joskus mietin , että pystynköhän enää koskaan syömään esim töissä 30min ruokatauon puitteissa.
Minä jätin tänään paratabsin ottamatta. Täytyy otta sitten yötä vasten jos kipuja tulee. Kävin aamulla ensimmäistä kertaa koiran kera pikku lenkillä. Silloin kyllä huomasin, että voimat ovat vielä aika vähissä. Mutta tuli ihana olo kun pääsi metsään pitkästä aikaa koiran kanssa.
Painoa on minulla tippunut 10pvän aikana 5kg. Lähtöpainostani olen nyt laihtunut 28kg. Hyvä suunta!
Tsemppiä ja voimia sinulle!Mukava kuulla jatkossakin toipumisestasi.
Loviisa- Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 19.08.2010
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa