Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

pupuli aloitti ENE:n ..esittäytyy

4 posters

Siirry alas

pupuli aloitti ENE:n ..esittäytyy Empty pupuli aloitti ENE:n ..esittäytyy

Viesti kirjoittaja pupuli To Elo 25, 2011 11:38 pm

Haluaisin esittäytyä. Very Happy
Olen 50-vuotias nainen ja aikuistumisen kynnyksellä aloin lihota. Nuorena olin normaalipainoinen.
Lapsentekoiässä laihdutin Painonvartijoilla 35 kiloa ja se pysyikin useiden vuosien ajan. Kunnes sitten kilot alkoivat karttua uudelleen.
45-vuotiaana minulla todettiin II-luokan diabetes ja insuliinihoidon alettua olen nyt lihavimmillani kuin koskaan. Painan 132kg ja pituutta on 165cm.
Akillesjänne alkoi reistailemaan ja lenkkeily on nyt kielletty kokonaan. Vesijuoksua on kiva harrastaa.

Aloitin ENE-ryhmän Jorvin sairaalassa ja ensivuoden alussa olisi tarkoitus päästä Peijakseen vatsaleikkaukseen.
Olen nyt ollut 1. päivän ENE:llä...Jeeeee.
Vielä olen ihan sekaisin noista eri VLCD-tuotteista. Mutta yritän päästä jyvälle.

Meillä on tosi hauska laihdutusryhmä ja olen erittäin toiveikas, nyt ensimmäistä kertaa moneen vuoteen,siitä että lopultakin voin saavuttaa normaalipainoni..tai ainakin lähelle sitä Smile.
Opettelen vielä laittamaan noita aikajanoja sun muita, mitä teillä muillakin on, kestää vielä hetken opetella tämän foorumin käyttöä.
Kivaa, että tällainen palsta on olemassa!!!!!!

[code]
pupuli aloitti ENE:n ..esittäytyy Weight

Viimeinen muokkaaja, pupuli pvm Ma Elo 29, 2011 11:39 pm, muokattu 1 kertaa
pupuli
pupuli

Viestien lukumäärä : 5
Registration date : 04.07.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

pupuli aloitti ENE:n ..esittäytyy Empty Vs: pupuli aloitti ENE:n ..esittäytyy

Viesti kirjoittaja eräpena To Elo 25, 2011 11:45 pm

Tervetuloa. Very Happy
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja pupuli Ke Syys 21, 2011 12:43 am

Sain tänään kirjeen Jorvin sairaalasta. Minulle soitetaan sieltä joulukuun alussa ja sitä ennen minun pitää käydä verikokeissa.
Siis liittyykö tämä nyt leikkaukseen ??? Very Happy
Lääkäri sanoin jotain, että minulle soitetaan ja kysytään vielä ,haluanko leikkaukseen.
Oletteko muut saaneet tällaisia kirjeitä ennen leikkausta?
Kun tuossa kirjeessä ei selitetä yhtään enempää , sisätautien polilta se kummiskin on tullut.
Olen ENEillyt nyt 4 viikkoa. Ja painonhallinta ryhmä loppuu juuri joulukuun puolessa välissä.
Ja gastroskopiassa ja ylävatsan ultrassa ei löytynyt mitään ihmeellistä.
Niistäkin tuloksista piti minulle soittaa, mutta ei kukaan ole soittanut. Neutral

Olen pikkasen pöllähtänyt...vastaisiko joku .....
pupuli
pupuli

Viesti kirjoittaja eräpena Ke Syys 21, 2011 12:48 am

Kannattaa olla aktiivinen ja kysellä, Sit kun kieltävät soittamasta tiedät milloin leikataan.
eräpena
eräpena

Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010

Viesti kirjoittaja maiza Pe Syys 23, 2011 8:04 pm

Hei Pumpuli.
Itse olen käynyt tuon Jorvi-putken läpi siten, että ensin sain lähetteen erinäisiin verikokeisiin Jorviin ja muutaman päivän jälkeen sitten oli lääkärin vastaanotto. Ehkä tuossa vastaanotolla sitten käydään läpi sitä soveltuvuutta/halukkuutta leikkaukseen. Samassa yhteydessä piti täytellä erinäisiä lomakkeita, joissa tutkittiin esim. syömistapoja. Tämä oli huhtikuussa 2011. Lisäksi piti käydä vatsan ultraäänessä ja gastroskopiassa ja ne oli hoidettu heinäkuussa.

Eilen kävin sitten Peijaksessa ravitsemusterapeutilla ja lääkärillä, jossa sain leikkausajan Peijakseen 14.11.2011. Eli melko vauhdilla tuo jono ainakin täällä meillä päin näkyisi purkautuvan, en sitten tiedä miten paljon keväällä sairastamallani keuhkoembolialla ollut vaikutusta leikkauksen nopeuttamiseen, mutta en jaksa uskoa. Ainakin Jorvissa sairaanhoitaja sanoi, että välillä pitää ihan toppuutella Peijasta, kun tekisivät noita leikkauksia nopeammallakin tahdilla, liekö sitten totta.

Mutta en usko että jonoilustasi kovin pitkää muodostuu.

Tsemppiä eneilyyn, itsellänikin se on taas edessä ennen leikkausta.
maiza
maiza

Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 62
Registration date : 24.02.2011

Viesti kirjoittaja maiza Pe Syys 23, 2011 8:04 pm

Kirjoitin ihanasti sun nimimerkkisi väärin, mutta eikös tuo pumpulikin kuulosta ihan kivalta Smile
maiza
maiza

Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 62
Registration date : 24.02.2011

Viesti kirjoittaja Helka La Syys 24, 2011 3:32 pm

Pupuli, tuo puhelinaika liittyy juurikin leikkaukseen ja sen tiimoilta kysellään ENE-ryhmän jälkeen haluatko vielä leikkaukseen. Jos kaikki on ok, sinut laitetaan leikkausjonoon, tehdään vielä tarvittavat kokeet ja tutkimukset ja jos kaikki menee ok, saat jossain vaiheessa ajan kirurgille ja ravintoterapeutille.

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja pupuli La Syys 24, 2011 8:39 pm

Kiitos vastauksista...tuohan tarkoittaa, että kaikki etenee ihan suht ripeään tahtiin. Olen ihan innoissani tuosta leikkauksesta...ei pelota ollenkaan.
pupuli
pupuli

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla: