Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Laihdutusblogit

4 posters

Siirry alas

Laihdutusblogit Empty Laihdutusblogit

Viesti kirjoittaja Leppis To Elo 18, 2011 5:12 pm

Päätin minäkin sitten jakaa tietouttani laihduttamisesta. Olen aloittanut blogin Leenan laihdutusblogi käykääpä kurkkaamassa ja komentoikaa tänne tai blogiin itseensä. Kaikki palaute on tärkeää. Olen kiinnostunut siitä, mihin muuhun laihduttaessa on syytä kiinnittää huomiota kuin kalorimääriin? cat

Leppis

Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Laihdutusblogit Empty Vs: Laihdutusblogit

Viesti kirjoittaja birgitta To Elo 18, 2011 5:30 pm

liikunta ja toivoa antavat TOSI ystävät jotka auttavat pulman tullessa vastaan.itse käyn kuntosalilla 3-4 kertaa viikossa yhden kaverin kanssa sovimme aina milloin tulemme .yhdessä on mukavampaa.mekin menemme aamulla omilla avaimilla ei ole paljon porukkaa saa vapaasti treenata omassa vauhdissa.ja kun nälkä yllättää lähden ulos koirani kanssa.siksi koiraa on hyvä kaveri on pakko mennä ulos ja vähän liikua.vaikka koirani on 11v. niin kyllä se kaipaa ulkoilua vaikka mun meno on kuin etanalla.mut ehkä leikkauksen jälkeen se yllättyy mikä mamman on tullut ,kun matkat lisääntyy.TOIVOTTAVASTI.T.BIRGITTA

birgitta

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 67
Registration date : 27.07.2011

Viesti kirjoittaja Leppis To Elo 18, 2011 10:00 pm

Kiitos Birgitta! Kuulostaa hyvältä. Oletko jo laihtunut paljon? Liikunta on hyvä asia ja sitä harrastankin tällä hetkellä pari kertaa viikossa.

Lisäksi on huomioitava tietysti, että juo tarpeeksi ja syö kasviksia. Blogissani onkin minulta kaksi esimerkkiä ruokapäiväkirjasta.

Leppis

Viesti kirjoittaja Kimby To Elo 18, 2011 10:32 pm

Mun oman epätieteellisen tutkimuksen tulos on että liikunnan lisääminen ei näy puntarissa muuten kuin ehkä välillisesti, mutta se on hyvin vaikeata todentaa. Minä olen nyt kohta 2 vuotta pitänyt kirjaa mun kaloreista, painonpudotuksesta ja liikunnan määrästä. Kun niistä tekee käppyröitä niin liikunnalla ei tuntuisi olevan mitään vaikutusta painokäppyrään.

Yksi selitys voisi olla että liikunta kehittää yhtä paljon lisää uusia lihaksia kuin mitä läskiä menetetään. Tämän voisi joku kehoanalyysi tietenkin kertoa mutta en ole sellaiseen mennyt ikinä. Tietenkin se lihasten suhteellinen suurempi osuus polttaa välillisesti enemmän rasvaa koska 1 kg lihas kuluttaa paljon enemmän kuin 1 kg läski.

Liikunan vaikutus kokonaisuuteen onkin mun mielestä tärkeämpi kaalin kannalta. Liikunnasta saa hyvän olon tunteen ja kun tietyn kipupisteen yli jaksaa punnertaa niin se myöskin koukuttaa vahavasti. Aina alussa tauon jälkeen joutuu potklimaan itsensä liikkeelle, mutta jo muutaman kerran jälkeen sitä haluaa vain lisää ja lisää. Jos aloittaa nollasta niin sen koukkukynnys on korkeampi. Siinä voi joutua potkimaan itsensä monta viikkoa ennekuin se koukuttaa. Mutta sitten kun saavuttaa tietyn tason ja vaikka taukoa on parikin kuukautta niin se koukku tulee takaisin parista kerrasta.

Siis mielenterveyden kannalta liikunta on varmasti hyväksi. Mutta kenekään ei kannatta syyttää omaa ylipainoa liikunnan puutteesta, sillä paino kyllä putoaa ilman liikuntaa. Paljon tärkeämpää painonhallinan kannalta on edelleenkin se mitä me suuhun laitetaan.
Kimby
Kimby

Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009

Viesti kirjoittaja Leppis Pe Elo 19, 2011 4:47 am

Riippuu myös siitä, millä teholla liikkuu. Oletko katsonut jenkkien The biggest loseria? Jos liikkuu kovalla tempolla ja paljon, niin kyllä kalorien kulutus on melkoista. Heidän laihdutustuloksiaan ei voi selittää pelkällä ruokavaliolla.

Leppis

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Elo 19, 2011 6:41 am

Tempo on ollut uintia 3 km@60 min. tai 2km@40 min. Se on aika kovaa kyytiä. Tätä kyytiä sitten 3-4 kertaa viikossa. Kaikennäköiset taulukot väittää että mulla pitäisi yhden tällaisen session aikana palaa 600-800 kcal, mutta tällaiset lukemat ei sovi lainkaan yhtälöön kun kaikki lasketaan yhteen.

Minä en ole ikinä katsonut noita ihmisten nöyryytysohjelmia. Mun mielestä noissa ohjelmissa hyväksikäytetään suruttta epätoivoisia ihmisiä. En koe mielekkäänä katsoa sellaista.

Mä en tiedä miten monta viikkoa noi ohjelmien kuvaukset kestää mutta kyllä todella isot ihmiset pudottaa useita kiloja monta viikkoa peräkkäin pelkällä ENEllä. Mulla lähti 10 viikona aikana aikoinaan 35 kg pelkästään ei mitään tekemällä. 2 ekan viikon jälkeen mittarissa oli -12 kg.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Leppis Pe Elo 19, 2011 2:22 pm

Kovin tulos on eräällä nuorella miehellä 69,5 kg 17 viikossa ja hänen isänsä, jolla on nivelrikko polvessa on laihduttanut n. 60 kg. Pojan lähtöpaino oli n. 170 kg ja isän 195 kg.

Kovaan treeniin kuuluu intervalliharjoittelu ja monipuolisuus. Lisäksi päivittäiset kalorimäärät on oltava korkeampia, jotta laihtumista liikunnalla tapahtuu. Se myös kiihdyttää aineenvaihduntaa.

Suosittelen lukemaan bodareiden kisadieeteistä.

Leppis

Viesti kirjoittaja Kimby Pe Elo 19, 2011 4:53 pm

Mä olen oikeastaan ihan tyytyväinen mun treeneihin. Ne piristää sopivasti kaalia ja kyllä kropastakin näkee että jotain on tullut tehtyä. Lisäksi huomaa tietenkin että kunto on ajotain ihan muuta kuin vuosis sitten kun ei reipas kävely enää tunnu missään. Se oli tavoite ja näin ollen ei ole mitään syytä toimivaa systeemiä päivittää. Miksikään himobodariksi tai treenaajaksi en halua tulla. Painoni hallitsen nyt ja tuleivaisuudessa ruualla.

69,5/17=4,08 kg ja mulla oli keskiarvo 3,5 kg/viikko. Mun mielestä se olettettavasti älytön rehkiminen mitä ne ovat tehneet ei vastaa saavutettua hyötyä. Jotta se liikunta ei jää lyhytaikaiseksi pitää sen olla mielekästä ja sopivaa teholtaan jotta sitä viitsii tehdä loppuelämän. Jos joku haluaa 580 g/viikko tähden hulluna rääkätä itsensä niin siitä vaan. Mun mielestä siinä ei ole järkeä.

Jos syömisen hallinnalla laihtuu 3,5 kg/viikko ja älyttömällä rehkimisellä vielä lisäksi 0,58 kg/viikko niin mun mielestä se syömisen hallinta on se määräävä tekijä joka pitää mun painon hallinnassa loppuelämän.
Kimby
Kimby

Viesti kirjoittaja Leppis La Elo 20, 2011 4:09 am

Nojoo onhan kysymyksessä tietty viihdeohjelma, mutta kyllä ne pistää osallistujat loistavaan fyysiseen kuntoon. Lisäksi magneettikuvauksella oli kuvattu mm. tämän 195 kg herran sisäelimien ympärillä oleva rasva ja ainakin tulokset näyttivät, että sydämen ympäriltä rasva oli poistunut kokonaan ja muutenkin punaiset rasva-alueet olivat merkittävästi pienentyneet 17 viikossa. Mutta kyllä minäkin harrastan huomattavasti vähemmän liikuntaa, enkä ota stressiä laihduttamisesta.

Leppis

Viesti kirjoittaja Leppis Ke Elo 24, 2011 1:15 am

Tänään oli sitten ene-ryhmän lääkärintarkastus. Eneilyn jälkeen lääkäri sitten tekee päätöksiä, kutka lähetteitä saavat. Olin huolissani siitä, että bmi:ni on jo alle 40, niin lääkäri sanoi, että raja on bmi 35, koska minulla on verenpainetta. Lisäksi hän ottaa painohistorian huomioon. Ei muuta kuin etiäpäin sanoi mummo lumessa. bounce

Ene-ryhmä kestää 14 viikkoa ja siitä 10 viikkoa eneillään. Ryhmää vetää ravitsemusterapeutti. Vähän huolestuttaa se, että olen aloittamassa uudessa työpaikassa syyskuussa, joten tässä on kaksi isoa asiaa päällekäin. Kuinkahan tuo nuppi kestää? confused

Leppis

Viesti kirjoittaja Leppis La Syys 17, 2011 2:57 pm

Blokkasin tänään kokemuksistani pikaruokaloissa näin ennen leikkausta laihduttamiseen. Muuten euron juustossa on 400 kcal, mutta jos leikattu ihminen pystyy syömään vaan puolikkaan, niin sehän on 200 kcal. Tosin sitä ei sämpylän takia kannata mennä heti syömään leikkauksen jälkeen.

http://leenalaihtuu.blogspot.com

Tuosta blogin listasta jätin pois karppaajille tarkoitetun hesen pihvisalaatin, jossa on salaattia, 2 hampurilaispihviä ja pekonifile.

Leppis

Viesti kirjoittaja BLOCCO La Syys 17, 2011 6:31 pm

EI OIKOTIETÄ ONNEEN!
...niinpä. Nyt on kyllä parasta unohtaa kaikki viihedeohjelmat ja pikaruokalat ym. hömppä. Siis jos haluaa laihdutusleikkaukseen tarvittavia tuloksia painonhallinnassa. Minulla on sellainen tilanne, että näihin minun viimesyksyiseen ja tähän nyt meneillään olevaan ENE-jaksoon ei ole jalkani takia voinut sisältyä liikuntaa yhtään. Toisaalta tuossa 1990-luvun ENEilyssäni (VLCD 1993) oli liikunnalla mielestäni tärkeä osuus. Mutta kuitenkin:
Tulosteni valossa väitän, että tässä painonhallinnassa ratkaisevin tekijä on tämä syöminen!
Minun omakohtaisin kokemuksin hankittu mielipiteeni on että ei ole oikotietä onneen. ENE on sellainen juttu, että se onnistuu vain ravitsemusterapeutin ohjeita pilkuntarkasti noudattamalla. Ainakin minun kohdalla on niin, että kaikki "puolieneily" tai ENE:n toteuttaminen ruoka-aineilla on vain itsensä pettämistä. Vuosi sitten eneilin 52 päivässä 26 kiloa ja nyt on tää leikkausta edeltävä ENE menossa - ja tähän asti tuloksena on 10 päivässä - 8,1 kg. Jos jonkun mielestä ei näitä jauhepusseja voi käyttää, "kun ne on niin kamalia", niin mielestäni silloin ei ole riittävästi sitoutunut tähän leikkausprojektiin. Ja ainakin minun kohdalla tuloksia tulee vain siten, että täytän ruokapäiväkirjaa koko ajan. Nyt on viime päivinä viiden jauhepussin ja raastesalaatin (n. 20 cal/100 g) voimalla ollut n. 750 calorin vuorokausia.
Ai että eikö maistu puulta? No minusta tämä nyt ei ole sen paremmin mikään maku- kuin viihtymiskysymyskään. Ja tuollaista kysyville vastaan, että mitä väliä sillä on miltä nämä maistuu, kun suussa on kuitenkin koko ajan p**kan maku!? Eikä se sitten lopulta tunnu missään, kun ei siihen kiinnitä liikaa huomiota.
Ja sitäpaitsi kun pitää tarkkaa ruokapäiväkirjaa niin satunnaiset ravintolaan tai kokkareille joutumisetkin pysyvät hyvin hallinnassa. Kun ei tee omasta tilanteestaan numeroa!
Muuten - suurin ongelmani on nyt se, että ei meinaa millään muistaa juoda riittävästi eikä millään meinaa muistaa ottaa riittävän montaa pussillista päivässä
- mutta juuri siihen on paras apu tämä ruokapäiväkirja.

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja Leppis La Syys 17, 2011 10:44 pm

On kyllä ihan eri asia motivoitua eneilyyn, kun on menossa oikeesti leikkaukseen ja rasvamaksaa pitää saada pienemmäksi. Minä olen ene-ryhmässä ja siellä joillekin on jo lähete leikkaukseen tehty, mutta heidän pitää todistella laihtumishaluaan. Minä olen jo laihtunut vuoden aikana about 17 kg enkä saa lähetettä leikkaukseen. Mitä minun pitää ene-ryhmässä vielä todistella? Ärsyttää terkkarin toiminta.

Leppis

Viesti kirjoittaja Leppis Ke Syys 21, 2011 1:54 am

Blokkasin ene-ryhmästä, joka oli tänään.

http://leenalaihtuu.blogspot.com/

Leppis

Viesti kirjoittaja Leppis La Syys 24, 2011 3:09 am

Tänään mietin vastaiskua ihmisille, jotka eivät ymmärrä, miksei lihava vaan laihduta. http://leenalaihtuu.blogspot.com/2011/09/ei-sentaan-vegetaristi.html

Heille itselleen syömättömyys ajoittain on helppoa, mutta kokeilisivat olla ilman lihaa. Razz

Leppis

Viesti kirjoittaja Leppis To Loka 13, 2011 12:54 pm

Tässä blokkaus työhyvinvointireissusta Vierumäelle, jos jotain kiinnostaa paikka. http://leenahan.blogspot.com/ cheers Sleep

Leppis

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa