Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Jumittaa, jumittaa... Tänään kolmonen muuttui kakkoseksi!!!

+12
Poutapilvi
Kelsius
haaho
Inka
Inkku
alati roculis
miranta
hansu
Lyltsy
Pallokala
Tyrannosaurus
Sarsura
16 posters

Siirry alas

Jumittaa, jumittaa... Tänään kolmonen muuttui kakkoseksi!!! Empty Jumittaa, jumittaa... Tänään kolmonen muuttui kakkoseksi!!!

Viesti kirjoittaja Sarsura To Elo 18, 2011 5:31 am

Tiedän, että jumitusta tulee jokaiselle jossain vaiheessa... silti oli pakko vähän purkaa ajatuksia tänne!
Kesäkuun alusta, eli 2,5kk aikana tippunut yhteensä vain 5kg!!
Toki olen kiitollinen joka kilosta jonka saan pudotettua... onhan niitä kumminkin tippunut yhteensä 41kg!

11.8 oli Meilahdessa ensimmäinen leikkauksen (28.2.11) jälkeinen tarkastus; proteiniarvot hyvät, vitamiiniarvot hyvät ja hb oli 139!!
eli sillä saralla kaikki kunnossa.

Ruokavalioni koostunut nyt lähinnä raejuustosta, rahkasta ja ananaksesta. (2-3raejuustopurkkia + 1maitorahkapurkki + 1ananaspurkki/pv)
Niistä tullut "helppo ja nopea" proteinipitoinen ruoka, jonka vaan nappaan jääkaapista...

Liikuntaa olen aloitellut, mutta silläkin saralla täytyisi skarpata, että saisin tavoitepainoon tarvittavat 24kg pois.

Ratkaisu lienee ainakin vihannesten lisääminen ruokavalioon ja takapuolen nosto tästä sohvalta ylös...

Otan mielelläni vinkkejä vastaan ja muillakin taitaa olla jumituksista kokemuksia Idea

Viimeinen muokkaaja, Sarsura pvm Ti Syys 06, 2011 2:43 am, muokattu 1 kertaa
Sarsura
Sarsura

Viestien lukumäärä : 43
Ikä : 57
Registration date : 27.06.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Jumittaa, jumittaa... Tänään kolmonen muuttui kakkoseksi!!! Empty Vs: Jumittaa, jumittaa... Tänään kolmonen muuttui kakkoseksi!!!

Viesti kirjoittaja Tyrannosaurus To Elo 18, 2011 2:53 pm

Mulla tulis ensimmäisenä mieleen se, että elimistö tottuu jos sulla on aina suunnilleen sama ruokavalio. Se pitäs pelästyttää niin, että paino lähtee taas laskuun. Itsellä huomaan, että jos poikkean totutusta hetkeksi niin paino lähtee laskuun. Esim. pidin viiden päivän protskukuurin (miltei pelkkää proteiinia, voita, oliiviöljyä, pähkinöitä, hiukan vihanneksia ja marjoja). Lisää rasvaa ruokavalioosi. Ne vihannekset ei oo niin tärkeitä kun saat vitskut purkistakin.
Tyrannosaurus
Tyrannosaurus

Viestien lukumäärä : 230
Ikä : 48
Registration date : 27.05.2009

Jumittaa, jumittaa... Tänään kolmonen muuttui kakkoseksi!!! Empty Vs: Jumittaa, jumittaa... Tänään kolmonen muuttui kakkoseksi!!!

Viesti kirjoittaja Pallokala To Elo 18, 2011 8:00 pm

Mulla kans jumittelee. Huomasin että kun pidän pari "pihvipäivää" alkaa paino putoamaan. Siis syön lähes joka aterialla ainakin vähän punaista lihaa. Tää tuntuu käyvän mulle.

Jatkuvasti en varmaan edes pystyisi ja olisi turhan kallistakin joka päivä pihviä syödä.
Pallokala
Pallokala

Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010

Viesti kirjoittaja Lyltsy To Elo 18, 2011 9:55 pm

Hei, puoli kiloa viikossa on vielä ihan hyvä putoamistahti! Pitkän aikavälin pudotushan tasaantuu siihen 1-0.5 kiloon / viikko. Voit olla siis vielä ihan tyytyväinen putoamistahtiin Smile.

Syötkö sen 5-8 ateriaa päivässä ja juotko vettä 1.5 litraa? VArmimmin paino putoaa mun kokemuksen mukaan parin tunnin välein oikein syömällä.

Minusta kannattaisi yrittää monipuolistaa ruokavaliota, sitähän tässä ollaan opettelemassa, "normaalisti ja oikein" syömistä.

Tsemppiä, jumit tulee ja jumit menee!
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja Sarsura Su Elo 21, 2011 10:18 pm

Kiitos kommenteista!

Tuo on varmaan ihan totta, että elimistö tottunut yksipuoliseen ruokavalioon... eli sen monipuolistaminen edessä.

Taidan nyt ihan ensiksi aloittaa parin viikon protskukuurin!!!
Katsotaan sitten mitä siitä seuraa... jos vaikka pääsisin kaksi numeroisiin lukuihin I love you

Ihanaa, kun täältä saa aina apua!!
Sarsura
Sarsura

Viesti kirjoittaja hansu Ma Elo 22, 2011 12:12 am

Kun pidemmistä jumeista puhutaan, niin olen koko kesän nyt junnannut parin kilon sisällä. Alkukesäsätä pääsin sinne 76-77 kiloon, nyt kesän lopussa huopaan 75-76 kilon välissä. Elimistö panee nyt todella hanttiin painon putoamista. Saa nähdä, edetäänkö projektissa jatkossa vai ei.
hansu
hansu

Viestien lukumäärä : 784
Ikä : 49
Registration date : 09.08.2010

Viesti kirjoittaja miranta Ma Elo 22, 2011 4:18 pm

Mulla myös jumittaa ja todella kovassa on loppu kilot. Leikattu olen 05/10
ja maaliskuussa -11 pääsin 67,8 kiloon ja kesällä se oli 72,4 ja nyt 70,8.
Nyt ajattelin lisätä tota proteenin saantii niin että juon yhen protsku juoman päivässä josko sit lähtis putoon. Yli 5 kk siis jumittanut. Tyytyväinen olen toki jo tähänkin mut 65 oli mun tavoite ennen leikkausta, pituutta mulla 159cm.
miranta
miranta

Viestien lukumäärä : 48
Registration date : 07.03.2010

Viesti kirjoittaja alati roculis Ti Elo 23, 2011 1:32 am

Niin jumittaa, että.... kokeilin myös vaihtaa ruokavaliota ja niin mennä tupsahti tuossa yksi iivari noin vain eikä mitenkään sivu suun ja mukana siis kolmisensataa kaloria, etta sillai. Nyt kauhea morkkis päällä ja ihan kauhean kaduttava olo. Talvella takaisin saadut 3-5 kiloa oli likimain jo sulatettu ja sitten taas kurssit nousuun! Näin käy aina, kun henkinen lama iskee päälle. Toivottavasti saan tilanteen uudelleen hallintaan, mikäli se sitä koskaan on ollutkaan!!! Siis taas ruokapäiväkirjaa pitämään. Aika lakkarissa myös lekurille ja niin tasan tarkkaan tiedän etukäteen, että ei kun painoa vaan edelleen pois, muuten ei tule mistään mitään.

alati roculis

Viestien lukumäärä : 77
Registration date : 08.07.2009

Viesti kirjoittaja Inkku Ti Elo 23, 2011 2:48 am

täällä on myös ollut nyt pienoista painon jumittumista elokuun alusta lähtien.. paino on pysytellyt melkein koko kuukauden 88,1-88,7kg välissä..

tietty osa syynä on se, että söin viikon verran lihapitoista ruokaa, joka tosin sai olon tuntumaan väsyneeltä ja vaisulta.. No ja sitten, kun söin kaikkea muuta, paitsi lihaa, olo oli taas mitä virkein.. (tänään tosin sorruin syömään grillimakkaraa, mutta siitä tulikin taas sellainen olo, ettei tee makkaraa mieli hyvää toviin.. pale )

tosin, painon samoissa lukemissa pysyttelyn syy saattaa olla myös siinä, että olen rampannut sienimetsässä ja kroppa on himpun verran kiinteytynyt noilla reissuilla (kolmet sellaiset farkut, jotka ei sopineet elokuun alussa kiinni, olivat nyt täysin sopivat Very Happy ) surkuhupaisaa tosin on se, että en voi itse sietää sieni pitoisia ruokia, mutta kerään kyllä mielelläni sieniä, kun sienestyksen varjolla voi lähteä kuljeksimaan metsään ilman sen somempaa määränpäätä.. Wink

toivoisin tosin kyllä, että paino putoaisi vielä ainakin sen 15kg..

Inkku

Viestien lukumäärä : 58
Registration date : 19.02.2011

Viesti kirjoittaja Inka Ke Elo 24, 2011 1:46 am

Täällä jumittaa myös. Kymmenen kiloa putosi ensimmäisen kuukauden aikana. Nyt tämä toinen kuukausi on ollut kokonaan ilman painon pudotusta. Kaloreja syön edelleen 900 pvä. Kumma juttu. Mulle annettiin fibrokipuihin Lyrica nimistä lääkettä. Johtuneekohan siitä tai ehkä juon liian vähän?
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011

Viesti kirjoittaja Lyltsy Ke Elo 24, 2011 2:01 am

Syöt ehkä liian vähän, epäilisin. Syötkö 6-8 kertaa päivässä ja riittävästi proteiinia?
Lyltsy
Lyltsy

Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010

Viesti kirjoittaja haaho Pe Elo 26, 2011 11:17 am

Minä olen jo loppusuoralla. Kokonaispudotus on 50 kg ja se on tippunut leikkauksen ansiosta vähän niinkuin ilmaiseksi. Olihan niitäkin viikoja ja kuukausiakin, jolloin paino putosi vain vähän, mutta silloin teki ihan hyvää laskea kokonaispudotuksesta keskiarvo viikoille. Ahdistavaahan se oli, mutta ei joka viikko voi paino laskea tasaisesti, ainakaan minulla. Liikuntaa lisäämällä painon sai taas lähtemään alaspäin. Painan nyt 75kg ja tavoitteeni on 65 kg (BMI 22,5). Koko aikana en ole pitänyt mitään proteiinikuureja enkä mitään muitakaan diettejä vaan olen yrittänyt opetella syömään normaalisti, niin kuin kaikki muutkin. Syön aamupalan, lounaan, päivällisen, välipalan ja iltapalan. Syön ihan normaalia kotiruokaa ja herkuissakaan en pihistele. Pääosin yritän kuitenkin herkutella vain viikonloppuisin ja viikolla korvaan herkut hedelmillä. Nyt kun olen jo lähes normaalipainoinen (BMI 26.2), minua ei enää haittaa vaikka paino putoaa vain muutamia satoja grammoja viikossa. Sehän putoaa sillä ruokavaliolla, jota minun pitää kuitenkin oppia pitämään koko loppuikäni, eli normaalilla ruualla ja normaaleilla määrillä.

haaho

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 52
Registration date : 16.07.2009

Viesti kirjoittaja Kelsius Pe Elo 26, 2011 3:46 pm

Joo. Paino ei putoa suoraviivaisesti viikko-pohjalta tarkasteltuna. Mullakin esim. pysyi varmaan kuukauden paikallaan (kaksikin kertaa helmikuun leikkauksen jälkeen). Silloin kannattaa tarkastella painoa koko ajalta. Juuri rav. terapeutti laski, että mulla on leikkauksen jälkeen paino mennyt alaspäin keskimäärin 900 g/ vko.

Kelsius

Viestien lukumäärä : 83
Registration date : 14.01.2011

Viesti kirjoittaja Sarsura Ti Syys 06, 2011 2:46 am

Kiitos hyvien vinkkien...

Jätin kaikki hiilarit pois, proteinia ja vihanneksia ja toimi Very Happy

Seuraava tavoitetta, eli alle 90kg kohden hyvillä mielin...
Sarsura
Sarsura

Viesti kirjoittaja Inka Ke Syys 07, 2011 1:44 am

Minulla on 8 pientä ateriaa päivässä. Annoskokoja olen joutunut pienentämään, kun tuntuu että syö rautanauloja. Juominen on myös hankalaa, mutta kyllä se menee pieni hörppy kerrallaan.
Nyt paino on nytkähtänyt kilon alaspäin. Huh kyllä helpotti.
Inka
Inka

Viestien lukumäärä : 142
Registration date : 10.06.2011

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ke Syys 07, 2011 12:42 pm

Sarsuralle onnittelut yhden välietapin (eipä olisi aikanaan uskonut vain välietapiksi, jonka todella saavuttaa Wink )saavuttamisesta!!
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja miranta To Syys 22, 2011 4:38 pm

No nyt on kokeiltu proteeinin lisääminen juomana joka päivä, ei vaikutusta painon putoamiseen. Ajattelin että pitäskö sitä olla muutama päivä ihan nutreilla, josko lähtis meneen alas. Puuduttavaa kun ei hievahda kun korkeintaan 100g puoleen ja toiseen. Ja muutenkin et tähänkö tämä nyt jäi? Sad
miranta
miranta

Viesti kirjoittaja Mimmukka Pe Syys 23, 2011 12:49 am

Mulla siirrettiin kuukaudella leikkausta kun ei tippunut tarpeeksi nopeasti ja tarpeeksi paljon.
Mutta olihan se Victorzon oikeassa siinä että on turhaa ottaa riskejä.
Tosiaan melkein kolmeen viikkoon ei tapahtunut mitään nutrileteilla ja salaatilla, siksi siirryttiin ruokaeneen...Tai siis saa niitä pussejakin syödä. Sen jälkeen on tippunut 3 kg kahdessa viikossa.
Muutenkin tää eneily ja eneilyn alottaminen oli aika tuskaa Smile Koska sulla on määrätty leikkauspäivä?

Mimmukka

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 29.07.2011

Viesti kirjoittaja miranta Pe Syys 23, 2011 11:41 am

Siis muthan on leikattu jo toukokuussa 2010. Pudotettuja kiloja 30 ja nyt vaan jumii niin kovin et rupee turhauttaan.
miranta
miranta

Viesti kirjoittaja Piuku La Syys 24, 2011 3:10 am

Ruokapaiväkirja kehiin. Pitää syödä riittävästi (että on kalorien polttoainetta)muttei myöskään liikaa. Ja juoda.

Piuku

Viestien lukumäärä : 189
Registration date : 26.10.2010

Viesti kirjoittaja Mimmukka La Syys 24, 2011 6:30 am

No niin...Olin taas tyhmänä :/ Mut ei se mitään. Tämä foorumi ei ole antanut mulle muuta ku sekavaa mieltä. Eli ei ole mun juttu. Tukea ja vastauksia saan muualta, ystäviltä ja ammattilaisilta.
Eli paitpait vaan kaikille ja vointeja...

Mimmukka

Viestien lukumäärä : 30
Registration date : 29.07.2011

Viesti kirjoittaja BLOCCO Su Syys 25, 2011 5:12 am

Hyvä Sarsura - minullekin on aina ollut hienoa, kun on päässyt alle 100 kg:n - viime kerrasta on vaan liian paljon aikaa;-) Leikkauksen avulla uskon siihen pääseväni ja nyt pysyvästi! Sinulle pitää vielä sanoa, jotta älä sinä hötkyile! Ajattele mitä sinulle on tapahtunut viimeisen vuoden aikana! Muutos on helpompi itsekin omaksua, kun nuo loppukilot lähtevät rauhallisempaan tahtiin. Ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan se varmasti onnistuu!

ja, Mimmukalle sanoisin, jotta kyllä tällä palstalla kannattaa käydä ja kertoa kokemuksiaan sekä kysellä muilta asioita, jotka askarruttavat - ainakin minä olen saanut paljon apua täältä, vaikkei ravitsemusterapeutin eikä lääkärien toimissakaan ole ollut mitään valittamista.
Tuossa sinulle hyvän ohjeen antoi Piukukin
jos käyttää ruokapäiväkirjaa ja kirjaa kaikki ylös siihen, niin ENE onnistuu paljon helpommin. ENE:ssä täytyy ottaa kaikki annokset ja juoda riittävästi
Oman sairaanhoitopiirisi/sairaalasi ravitsemusterapeutti kyllä antaa hyvät neuvot, Tuloksia tulee vain, kun niitä noudattaa!

BLOCCO

Viestien lukumäärä : 201
Registration date : 19.10.2010

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Syys 25, 2011 11:15 pm

Täällä myös yksi jumittaja. Kokonaispudotus on tosi hyvä, 47kg. Ja mut on leikattu lokakuussa, eli 11kk sitten. Mutta nyt kesän on jumittanut. Ensin jumitettiin siinä 92-94kg:n paikkeilla ja nyt jumitetaan 86-89 paikkeilla. Ei vain putoa, tai jos putoaakin, nousee aina takaisin sinne 88 saakka. Tämä on niin raivostuttavaa!
Mutta juuri katottiin ravitsemusterapeutin kanssa mun syömisiä läpi. Syön ehkä hitusen liian vähän, jumi saattaa johtua siitä. Mutta oli sitä mieltä, että vaikka söisin liian vähän, jossain vaiheessa elimistön on vain pakko päästää se paino alaspäin. Joten toivoa en ole kokonaan menettänyt. Ja syömistä en halua lisätä, en vain jotenkin kykene siihen nyt. Aivot ei anna tehdä sitä Wink. Joten jumitellaan ja odotellaan, kyllä se vielä putoaa!

Mutta olen huomannut saman, että vaikka kilomäärät jumittaa, jää vaatteet silti koko ajan isoiksi. Ja koko ajan ihmiset kommentoi, että taas olet laihtunut. Joten liikunta varmaan auttaa kuitenkin kiinteytymään, tuskin näitä kommentteja ja tuntemuksia muuten tulisi.

Tavoitteeseen mulla on vielä matkaa 12-13kg. Silloin bmi olisi 25, joka on se suurin haaveeni. Ja tiedän etten voi täysin olla tyytyväinen pudotukseeni, ennen kuin olen sinne päässyt. Josko joskus ennen ensi kesää alettaisiin olla tavoitteessa...

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Laihduttava Su Syys 25, 2011 11:19 pm

Hum, nyt kun sain tuon äskeisen kirjotettua, huomasin allekirjoitukseni. Näin se mieli tekee tepposia. Mulla on ollu tunne, että kesän aikana paino ei ole liikkunut mihinkään. Mutta 6.6. on näköjään tuon allekirjoituksen mukaan mennyt -40kg rikki. Ja jos nyt mennään -48 kilossa, niin onhan se pudonnut! Hitaammin toki mitä aiemmin, mutta onhan tuo 8 kiloakin huima määrä. Vielä toiset saman verran, niin aletaan olla jo huiman lähellä tavoitetta.

Pitäisi taas vain katsoa vähän realistisemmin tilannetta, eikä miettiä mutu-tuntumalla.

Laihduttava

Viestien lukumäärä : 364
Registration date : 23.03.2010

http://kivinenpolku.blogspot.com

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa