Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Epäilevät ja besserwisserit

5 posters

Siirry alas

Epäilevät ja besserwisserit Empty Epäilevät ja besserwisserit

Viesti kirjoittaja annmari Ma Elo 15, 2011 5:24 pm

Oletteko törmänneet useinkin leikkaustaipaleenne varrella epäilijöihin ja besserwissereihin? Siis ihmisiin (yleensä hoikkiin), joiden mielestä leikkaukseen (ainakin Viroon) meneminen on melkein sama kun itsemurha ja siitä ei voi mitään hyvää seurata. Ja joiden mielestä ainoa oikea tapa laihtua on liikunta ja ruokavalio. Useimmat tästä lähipiiristä, joille leikkauksesta olen kertonut on olleet kannustavia, mutta vastakkaisiakin tuulia on puhaltanut. Tietysti nuo etusormen heristäjät pitäisi jättää omaan arvoonsa mutta en voi sille mitään että pahoitan mieleni kommenteista "suun kauttahan sitä ruokaa menee" eli itsekurin puutetta kun ei pysty muilla keinoilla itseään pitämään mielessä. 23.8. leikkaus Tallinnassa edessä, ja jännittää melkoisesti, joten aion kyllä jatkossa pitää suuni supussa ja harkita tarkoin kenelle asiasta kannattaa kertoa.
annmari
annmari

Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 29.07.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

Epäilevät ja besserwisserit Empty Vs: Epäilevät ja besserwisserit

Viesti kirjoittaja Helka Ma Elo 15, 2011 5:36 pm

olen törmännyt pariin tuollaiseen besserwisseriin, onneksi sellaiset ovat kuitenkin todella pienenä vähemmistönä omassa tuttavapiirissäni! Erääseen hyvään ystävääni en ole pitänyt viime keväästä juurikaan yhteyttä, kun hän ilmaisi oman mielipiteensä tästä leikkausasiasta: kun kerran olen jo saanut 30kg pois vuoden aikana niin kyllä ruokavalion ja liikunnan pitäisi riittää. Ja mulla on edelleen 50kg matkaa normaalipainon ylärajaan. Tuo kaverini on itse todella hoikka, meni vaan jotekin maku koko ihmisestä enkä ole viitsinyt juuri pitää yhteyttä, vaikkei varsinaisesti missään riidoissakaan olla. Loukkaa vaan se, että ko. kaveri ei ymmärrä miten paljon ylipaino on vaikuttanut ja rajoittanut elämääni vuosien ajan ja oikeasti miten vaikeaa laihduttaminen on, kun kysessä on kuitenkin kymmenien kilojen ylipaino! Tämä leikkauspäätös ei ole ollut itsellenikään helppo vaan se on vaatinut paljon ajatustyötä ja harkintaa, jotenkin tulee sellainen olo, että eikö kaveri suo minulle sitä mahdollisuutta että pääsisin vihdoin eroon kaikista näistä kiloista?!

Helka

Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010

Viesti kirjoittaja Poutapilvi Ma Elo 15, 2011 6:31 pm

Itse en ole kertonut kuin vanhemmilleni, miehelleni ja vanhimmalle lapselleni. Muiden kommenttit eivät edes kiinnosta eikä asia heille mitenkään kuulu. Jokainen katsoo oikeudekseen sanoa mielipiteensä ja useimmiten ovatkin juuri täysin päättömiä laihojen ihmisten sanomisia. Ihan sama asia kuin menisi itse sanomaan masentuneelle ihmiselle: "Ylös, ulos ja lenkille. Masennushan on vain omasta itsestään kiinni ja sen voi ravistaa pois, kuin lian olkapäältä. Omasta tahdostahan se kaikki on kiinni."
Poutapilvi
Poutapilvi

Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ma Elo 15, 2011 7:20 pm

Annmari..me ollaan puukon alla samana päivänä Smile sinä virossa minä tyksissä Smile
Noista itsekurista nalkuttelioista sen verran että kannattaa jättää ne omaan arvoonsa..samaa mä olen kuullut jopa omalta äidiltä"jos ei itse pysty laihduttamaan niin pitää olla tyytyväinen osaansa ja pysyä sellaisena kuin jumala on sinut luonut"plaa plaa...mä en välitä koska itse parhaiten tiedän ja tunnen itseni..olkoot muut mitä mieltä haluaa,se on niitten ongelma Very Happy
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja lisbet Ti Elo 16, 2011 12:08 am

Mahtavaa Tigertyttö ja Annmari, teillähän leikkuut jo ihan kohta!!!!

Kumpi leikkaus teille tullaan tekeen? Ite sain tänään kuulla, että mulle tullaan tekeen sleeve, sit joskus kun tehhään ...

tsemppiä kumpaisellekin viime rutistukseen!

lisbet

Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Elo 16, 2011 1:43 am

Mulle ohitus Smile
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja annmari Ti Elo 16, 2011 1:31 pm

Mulle tehdään myös ohitus. Onhan se leikkaus lähellä eli viikon päästä olen pöydällä. Jännää, mutta uskon että hyvissä käsissä ollaan.
annmari
annmari

Viestien lukumäärä : 11
Registration date : 29.07.2011

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa