Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Epäluuloinen

3 posters

Siirry alas

Epäluuloinen Empty Epäluuloinen

Viesti kirjoittaja Sennisofia La Elo 13, 2011 8:15 pm

Nyt iski vainoharhaisuus Shocked . Olen jo viime marraskuussa saanut lähetteen TK:a laihdutusleikkausarviointia varten. Toukokuussa tapasin sisätautilääkärin joka lupasi laittaa lähetteen leikkaukseen kunhan kaikki esitutkimukset on tehty. BMI oli tällöin 47, eli leikkauskriteerit täyttyivät. Nyt elokuussa lääkärin palattua lomalta lähetteen pitäisi lähteä sitten Vaasaan. Olen tässä kesän ajan yrittänyt pudottaa painoa, onnistunutkin jotenkin, BMI nyt noin 41.

Ja nyt alkoi taas pelottamaan ajatus, että mitä sitten jos joskus puolen vuoden päästä kun vasta pääsen kirurgille Vaasaan BMI onkin alle sen 40 Suspect ? Ei kait se voi olla este, järkikin sanoo että se lähtöpaino on ratkaiseva tekiä ja sen jälkeen voi huoletta yrittää pudottaa painoa niin paljon kuin pystyy? Mutta taas alkoi epäilyttämään koko asia. Onko keneltäkään evätty leikkausta sen takia, että on laihtunut liikaa Suspect ?

Ei sillä, että tietenkin mielummin laihtuisin normaalisti ilman leikkausta, mutta nytkin tiedän, että on vain ajan kysymys kun voimat loppuu ja alan lihoa takaisin jokaista laihduttamaani kiloa. Ihan niinkuin aina ennenkin Twisted Evil .

Sennisofia

Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 19.11.2010

Takaisin alkuun Siirry alas

Epäluuloinen Empty Vs: Epäluuloinen

Viesti kirjoittaja Bulla65 La Elo 13, 2011 11:31 pm

Lähetteen teon aikainen BMI on merkitsevä eli vaikka BMI olisi lähetteen lähtetämisen jälkeen alle 40, sen ei pitäisi olla este leikkaukselle. Pidä kuitenkin huoli, ettei BMI mene alle tuon 40, jos lähetettä ei ole vielä laitettu eteenpäin. On erittäin positiivista, että olet saanut painoa pois ennen leikkausta noin paljon, hienoa!
Bulla65
Bulla65

Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010

Viesti kirjoittaja Minni67 La Elo 13, 2011 11:39 pm

Onhan niillä mustaa valkosella siinä lähetteessä. Kysyi se kirurgi multakin, että olenko vielä leikkuuseen tulossa, kun sillon oli Bmi 35 paikkeilla, mut sanoin että olen, niin se oli sillä selkee. Kysyinkin, että enkö pääse, mutta sanoi, kun on lähetteessä ollut yli 40, niin se on se lähtökohta.

Minni67

Viestien lukumäärä : 195
Ikä : 57
Registration date : 02.11.2010

Viesti kirjoittaja Sennisofia Su Elo 14, 2011 12:30 am

Kiitos vastauksista! Toivottavasti se sitten on niin Very Happy . Olisihan se aika outoa jos ei olisi. Surprised

Koko tämän prosessin aikana olen vain kerran ravitsemusterapeutilla joutunut puntariin. Se paino on sitten ollut ainakin tähän asti leikkauksen perusteena, eikä minulla ole uutta aikaa sisätautilääkärille joten kait hän sen saman BMI 47 siihen lähetteeseen laittaa kun ei lähteneistä kiloista tiedä mitään. scratch

Soittamalla tämänkin varmaan selviäisi, mutta jotenkin tuntuu aika hullulta soittaa ja kysyä (tai että tätä asiaa pitää ylipäätänsä pohtia), että pitääkö minun leikkaukseen pääsyn takia pitää itseni näin lihavana. Tai tietoisesti varottava laihtumasta vaikka laihtumista vartenhan tähän prosessiin on lähtenyt.

Sennisofia

Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 19.11.2010

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa