Ketoosi? Välttämätönkö?
+3
Leppis
Krisse
Lyllertäjä
7 posters
Ketoosi? Välttämätönkö?
Voisiko joku viisaampi valistaa, onko enen aikana elimistön oltava ketoosissa, että maksan koko pienentyy? Kerroin tuossa muutama viestiketju alaspäin ( ene alkaa ti 9.8. oisko muita mukaan ) , millaista eneä itse toteutan ja joku siihen heitti, ettei hänen kroppansa sillä määrällä olisi ketoosissa. Asia alkoi vaivata, sillä leikkuuni on 3.5 viikon päästä , enellä pitäisi tässä ennen sitä pudota 10 kiloa. Ensimmäinen viikko tulee sunnuntaina täyteen ja painoa pudonnut tänä aikana 5 kg. Ei mulle ainakaan kukaan sairaalan väestä maininnut, että pitää olla ketoosi päällä. En olisi tietoinen koko ketoosista, ellen täältä siitä olisi lukenut! Riittää, että painosta on kymppi poissa kun esikäynnille mennään.
Muistan, että ravintoterapeutti sanoi, että kyllä 1000 :llakin kalorilla päivässä päästään samaan pudotukseen mutta nälän tunne on heti paljon isompi, kuin jos syö vaan sen 600-800. Tämä enemalli sopis vaan mulle hyvin, ei tunnu edes vaikeelta!
Muistan, että ravintoterapeutti sanoi, että kyllä 1000 :llakin kalorilla päivässä päästään samaan pudotukseen mutta nälän tunne on heti paljon isompi, kuin jos syö vaan sen 600-800. Tämä enemalli sopis vaan mulle hyvin, ei tunnu edes vaikeelta!
Lyllertäjä- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 01.11.2010
Vs: Ketoosi? Välttämätönkö?
hei... samaa mietin minäkin... sama tavoite olisi eli 10 kg ja leikkaus on jo 29.8. Olen ollut lomalla kaksi viikkoa ja vähän väliä repsahtanut. Olen kuitenkin ymmärtänyt, että ketoosi on toivottava tila sen vuoksi, että ei olisi nälän tunnetta ja pystyisi siten olemaan noin vähäisillä kaloreilla....
Krisse- Viestien lukumäärä : 4
Registration date : 29.03.2011
Minulla on aina näläntunne, kun paino on tippumassa, mutta laihdutuskuurin edetessä se on helpompi kestää. Ilmeisesti olen siin ketoosissa, vaikka olen syönnyt hiilihydraatteja ja proteiineja yhdessä. Esim. viime yönä en saanut unta, kun liikunnan jälkeen niin nälätti. Söin yöllä juustoleivän ja eilisen kalorimäärä nousi näin 880 kcal.
Luulen että ihmiset ovat yksilöllisiä.
Luulen että ihmiset ovat yksilöllisiä.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Ketoosi ei vaikuta mitenkään maksan pienetymiseen/kiinteytymiseen. Minä en ENEillyt ennen leikkausta. Sovin lääkärin kanssa että tiputan 12 kg 12 viikossa ennen leikkausta ihan normi syömisillä. Dieetti oli 2000 kcal/päivä ja sillä lähti hieman reilu lähti sitten 15 kg 12 viikossa. Tämä sen takia että eka ENE laukaisi ahmimisen minussa. Kun kalorit on reilusti miinuksen puolella paino tippuu. Kun paino tippuu niin rasva lähtee sisäelinten ympäriltä ensin.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Yhtäkkiä tuntuisi, että ketoosin ainut tarkoitus on pitää nälän tunne poissa jolloin on helpompi olla tosi niukkaenergisellä dieetillä? Ja tällä taas varmistetaan se rasva pois maksan ympäriltä ku siitä se kuulemma ensin lähtee kun kunnolla aletaan painoa pudottaan. Voin olla väärässäkin..
m30/157- Viestien lukumäärä : 29
Registration date : 27.01.2010
Mitä kauemmin olen nyt laihduttanut, niin sitä vähemmän uskon ketoosiin. Kaloreilla, joita syöt on merkitystä. Olen syönnyt yhden kerran pizzaa 1400 kcal sisällä ja paino nousi kilon verran viikoksi. Usein miten syön kuitenkin keittoja, eneitä ja salaattia. Joskus niitäkin n. 1100 kcal ja paino laskee. Kalorikeskiarvo on tällä hetkellä n. 900 kcal/päivä. Nälkä ei ole ja jos on niin syön salaattia tai näkkärin vielä illalla. Jotenkin koko nälkä ei ole enää merkityksellinen asia tässä kuurissa, joskus vaan tekisi mieli syödä kunnon ruoka-annoksen, jossa on perunaa ja pihviä ja joku hyvä kastike.
Oma kokemus väittää että sillä mitä syö on merkitystä, ei pelkästään kaloreilla.
Tykkäisin syödä salaatteja ja kun menee monen päivän salaatinsyönniks mulla paino jämähtää paikalleen. Sit kun vaihtaa lihapitoseen ruokaan (uskoisin että kaloreita jopa enemmän kuin salaattipitosella) alkaa paino taas pudota.
Aina vaan liha ei mene alas ja se mikä menee on turhan kallista joka päivä syödä.
Nii ja täähän meni ihan off-topic eikä ketoosiin mitään kommenttia :roll:
Tykkäisin syödä salaatteja ja kun menee monen päivän salaatinsyönniks mulla paino jämähtää paikalleen. Sit kun vaihtaa lihapitoseen ruokaan (uskoisin että kaloreita jopa enemmän kuin salaattipitosella) alkaa paino taas pudota.
Aina vaan liha ei mene alas ja se mikä menee on turhan kallista joka päivä syödä.
Nii ja täähän meni ihan off-topic eikä ketoosiin mitään kommenttia :roll:
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Tuo johtuu hiilareiden keräämästä nesteestä eikä sillä ole mitään tekemistä läskin määrän kanssa.monen päivän salaatinsyönniks mulla paino jämähtää paikalleen
Järkeviä päätelmiä siitä mikä vaikuttaa painoon mitenkin voi tehdä 3 kk otannan perusteella, ei kolmen päivän perusteella. Keho ei ole kello joka tikittää samaa tahtia päivästä toiseen. Paino vaihtelee nestetasapainon, suolen sisällön ja hormoonitasapainon mukaan ihan miten sattuu päivästä toiseen. Vasta riittävän pitkä seuranta tekee nämä vaihtelut merkityksettömiksi.
Hiilarit ja suola tunnetusti kerää kehoon nestettä. Viikossa häviää mulla 4 kg nestettä jos jätän pois kaiken suolan ja melkein kaikki hiilarit. Se ei kuitenkaan tarkoita että olisin laihtunut 4 kg kun ne samat nesteet tulee takaisin kun normalisoin syömiset.
Hyvin kirjoitettu KIMBY
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Kimby, mun ravintotietous on nolla.
Jos syön fetasalaattia jossa jäävuorisalaattia, kurkkua ja paprikaa, miten paljon se sit hiilihydraatteja sisältää?
Lepää, pastaa, sokereita en paljoltikaan harrasta.
Tässä vaan on nyt taas ollut että kaikki pyörii suussa eikä meinaa mennä alas. Kohta 2 viikkoa elelty salaatilla, viilillä, piimällä, kinkkuleikkeillä, raejuustolla. Paino samassa tai +300g kolmatta viikkoa. Vatsa toimii päivittäin, eli se ei ole ongelmana.
Jos syön fetasalaattia jossa jäävuorisalaattia, kurkkua ja paprikaa, miten paljon se sit hiilihydraatteja sisältää?
Lepää, pastaa, sokereita en paljoltikaan harrasta.
Tässä vaan on nyt taas ollut että kaikki pyörii suussa eikä meinaa mennä alas. Kohta 2 viikkoa elelty salaatilla, viilillä, piimällä, kinkkuleikkeillä, raejuustolla. Paino samassa tai +300g kolmatta viikkoa. Vatsa toimii päivittäin, eli se ei ole ongelmana.
Pallokala- Viestien lukumäärä : 390
Registration date : 07.09.2010
Tässä on laskuri joka toimii jotenkin ilmaiseksikin:
http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto
Jos ei paino laske esim. 1 kk aikana yhtään niin silloin ois syytä laskea kalorit joka päivä. Naisilla kalorit saa kyllä jäädä 1500 kcal tasoon niin jo alkaa tapahtuu.
Nopea kalorioppi: 7000 kcal = 1 kg läskiä. Eli teoriassa kun syöt joka päivä 500 kcal vähemmän kuin kulutat, niin viikossa palaa 0,5 kg läskiä taivaan tuuliin. Proteiini PITÄÄ saada minimissään 60g/päivä mutta ei tuplamäärästä mitään haittaakaan ole. Yleinen suositus on 1g proteiinia/elopaino kg.
Naisten olisi syytä käydä puntarilla samaan aikaan kuukaudesta koska hormoonit vaikuttaa rajusti nestetasapainoon. Siinä tulee helposti useampi kilo vaihtelua.
http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto
Jos ei paino laske esim. 1 kk aikana yhtään niin silloin ois syytä laskea kalorit joka päivä. Naisilla kalorit saa kyllä jäädä 1500 kcal tasoon niin jo alkaa tapahtuu.
Nopea kalorioppi: 7000 kcal = 1 kg läskiä. Eli teoriassa kun syöt joka päivä 500 kcal vähemmän kuin kulutat, niin viikossa palaa 0,5 kg läskiä taivaan tuuliin. Proteiini PITÄÄ saada minimissään 60g/päivä mutta ei tuplamäärästä mitään haittaakaan ole. Yleinen suositus on 1g proteiinia/elopaino kg.
Naisten olisi syytä käydä puntarilla samaan aikaan kuukaudesta koska hormoonit vaikuttaa rajusti nestetasapainoon. Siinä tulee helposti useampi kilo vaihtelua.
Edelleen laihdutan ja paino putoa reilun kilon viikossa. Eneilen puoliksi ja syön n. 900-1000 kcal. Olen seurannut tarkasti painoani ja laihdun jopa enemmän 1000 kcal kuin 800 kcal päivässä. Mistään piinaavasta nälästä en kärsi ja Vierumäellä noutopöydässä söin 2 pientä lautasellista salaattia, johon olin kerännyt tzaziki-kastiketta ja katkarapuja sekä yhden 40 kcal sienikääryleen. En jaksanut yhtään enempää ja seuraavana aamuna vaakassa oli paino pudonnut. Tosin liikuin siellä myös useamman tunnin. Eli minun ei tarvi tavoitella ketoosia ja pystyn syömään leipää ja riisiäkin jonkin verran.
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa