SE TOTEUTUI -LEIKKAUS EDESSÄ
+2
Sennisofia
Loviisa
6 posters
SE TOTEUTUI -LEIKKAUS EDESSÄ
Olin eilen kirurgin vastaanotolla. Minulle on leikkauspätös tehty jo kesäkuussa, mutta pelkäsin, että kaikki kaatuu kesällä tulleiden kilojen takia. Aloitin tosin ENEilyn heti loman jaälkeen (nyt 2. viikko menossa). Kirurgi oli erittäin tyytyväinen Eneilyn aloittamiseen. Muutenkin hän kyseli minkälaisia onnistuneita painonpudotuksia minulla on "urani" aikana ollut (painonvartijat -64kg,ENE-ryhmä -22kg, monia omia pieniä pudotuksia). Käytiin läpi myös syömishäiriöni hoito ja tilanne (hoidettu ja hallinnassa, tosin pitää muistaa alttius uusimiseen). Kirurgi totesi, että usein ihmiset tulevat/pääsevät leikkaukseen liian myöhään. Heille on jo ehtinyt puhkeamaan vakavia liitännäissairauksia. Uniapneaa lukuunottamatta, minulla ei ole mitään lääkitystä vaativaa sairautta - vielä. Kirurgin mukaan sairauksien puhkeaminen on kohdallani vain ajan kysymys ja siksi leikkaus tulee ideaaliaikaan. Eli ei haitannut, vaikka paino on kesällä hiukan noussut. Tärkeintä oli se, että on näyttöä siitä, että pystyy pudottamaan painoaan. Sekä se, että on motivaatio sitoutua leikkaukseen liittyviin asioihin ( ENEily, ruokavalioasiat, uudet elämäntavat jne). Lähdin vastaanotolta leikkausaika mukanani. Minut leikataan Peijaksessa JO 6.9.2011! Vain 3,5 vkon päästä - nyt jännittää!
Loviisa- Viestien lukumäärä : 13
Registration date : 19.08.2010
Vs: SE TOTEUTUI -LEIKKAUS EDESSÄ
Paljon onnea leikkausajasta!
Sennisofia- Viestien lukumäärä : 24
Registration date : 19.11.2010
Kiitos Loviisa kirjoituksestasi! Minulla on aika kirurgille ja RT:lle ensi viikon torstaina, melko samanlaisella aikataululla siis mennään. Aloitin "projektin" melko tarkkaan vuosi sitten, jolloin sain lähetteen sisätautilääkärille Peijakseen. Ensimmäinen lääkärikäynti oli lokakuussa ja tammikuussa alkoi ENE-ryhmä. Gastro ja ultra käytiin läpi kesäkuussa (kaikki oli ok) ja nyt sitten ensi viikolla kirurgille. Vuoden aikana olen saanut painoa alas noin 30kg, viime syksyn aikana omatoimisesti n.10kg ja eneryhmässä n.20kg. Päätin projektia aloittaessa, että elämänmuutos alkaa nyt heti vaikka itse leikkausta joutuisikin mahdollisesti odottamaan yli vuodenkin. Kulunut vuosi on ollut todellakin itsetutkiskelun ja uudenlaisen elämäntavan opettelun aikaa, tunnen olevani jo todella pitkällä tässä loppuelämän muutoksessani vaikka itse leikkaus on vielä edessä. Matkaa normaalipainoon on vielä noin 50kg eli tehtävää on vielä paljon, mutta olen varma etten enää liho takaisin vaikka en ihan normaalipainoa saavuttaisikaan. Viime syksyn kävin myös oma-aloitteisesti yksityisessä terapiassakin, joka auttoi todella paljon jäsentämään ajatuksia ja tuntemuksia tähän projektiin liittyen.
Minullakin nousi paino noin 2-3kg kesän aikana mutta olen nyt eneillyt noin viikon ja uskon että saan painon eneryhmän päättyessä olleisiin lukemiin kirurgin tapaamiseen mennessä. Hienoa kuitenkin kuulla, että parin kilon painonnousu ei välttämättä tarkoita, että leikkaus peruttaisiin. Hurjalla tahdilla sait leikkausajan, vain 3,5 vko päähän! Jos itselläni etenee asiat samaan tahtiin, oma leikkauksenihan saattaisi olla jo syyskuun puolivälissä! Voin kyllä mieluusti odottaakin vähän pitempään, työtilanne olisi parempi jos menisi lokakuulle, mutta jos saan ajan syyskuulle niin toki silloin mennään!
Minullakin nousi paino noin 2-3kg kesän aikana mutta olen nyt eneillyt noin viikon ja uskon että saan painon eneryhmän päättyessä olleisiin lukemiin kirurgin tapaamiseen mennessä. Hienoa kuitenkin kuulla, että parin kilon painonnousu ei välttämättä tarkoita, että leikkaus peruttaisiin. Hurjalla tahdilla sait leikkausajan, vain 3,5 vko päähän! Jos itselläni etenee asiat samaan tahtiin, oma leikkauksenihan saattaisi olla jo syyskuun puolivälissä! Voin kyllä mieluusti odottaakin vähän pitempään, työtilanne olisi parempi jos menisi lokakuulle, mutta jos saan ajan syyskuulle niin toki silloin mennään!
Helka- Viestien lukumäärä : 166
Registration date : 31.07.2010
Onnittelut Loviisalle leikkausajasta! Ja aivan mahtavan painonpudotuksen on tehnyt myös Helka, onnittelut myös siitä!
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Hienoa siitä se alkaa uusi elämä ja uudet "kujeet"! Kyllä ne varmaan on -30kg pudotukseen enemmän kuin tyytyväisiä. Itse pudotin aikanani ennen eka lääkäriä sen 12kg, josta osa tuli jopa takaisin ennen gastroa.... Ja leikattu on siltikin.... Liitännäis sairaudet avasivat minulle pääsyn leikkauspöydälle...
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Onnittelut Loviisa ja Helka, hieno juttu!
Maiski- Viestien lukumäärä : 139
Ikä : 62
Registration date : 15.03.2011
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa