..............
+6
Sokerihiiri
Kimby
Fisu
tigertytto
Tupsukka
paksuleidi
10 posters
..............
............
Viimeinen muokkaaja, paksuleidi pvm Ti Heinä 26, 2011 9:04 pm, muokattu 1 kertaa
paksuleidi- Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010
Vs: ..............
Kun ohjeistavat eneilyn alun niin sen jälkeen painonlaskua seurataan, näin ainakin täällä Oulussa ja kerran sen enen aikaisen painonpudotuksen vain kysyivät kun menin sairaalaan, ja sitten kun leikkuriin oli meno niin silloin otettiin "lähtöpaino". Tsemppiä.
Tupsukka- Viestien lukumäärä : 47
Registration date : 22.01.2011
Mulla sama juttu " en saa juonesta kunnolla kiinni " mut tyksissä mulle ainakin on sanottu et jos paino on lisääntynyt niin siihen stoppaa leikkuuseen pääsy..mitään varsinaista määrää painon putoamisesta ei olla annettu..se vaan ettei saa olla noussut..eikä muistaakseni mielellään samakaan eli kun olis edes satoja grammoja laskenut niin hyvä olisi...mulla torstaina punnitus ja ei oo tää enekään kamalan hyvin mennyt itsellä sama pelko et tyssääkö se nyt sit torstaihin..
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Jos se leikkaus on oikeasti jostain muutamasta kilosta kiinni niin sitten on vain itsensä sabotointia keksiä tekosyitä - jokainen saa pudotettua pari kiloa viikossa-kahdessa jos vain haluaa. Voi olla että alitajunnan pelot leikkauksesta ja uudesta elämästä tappelee vastaan viimemetreillä. Pahoittelen että olin ikävä ihminen joka tämän sanoi..
Fisu- Viestien lukumäärä : 99
Registration date : 15.12.2010
Olen samoilla linjoilla Fisun kanssa. Jos oikeasti haluaa, niin muutaman viikon saa kuka tahansa tapeltua vaikka väkisn muutaman kilon pois. Jos se ei onnistu niin puuttuu motivaatio ihan oikeasti muuttaa elämänsä kurssia. Eikä leikkaus silloin mitään auta pitkässä juoksussa. Juuri tän takia mun mielestä painon pudiotus ennen leikkausta on perusteltu vaatimus myöskin sen lisäksi että se maksaa tietenkin kiinteytyy ja leikkausriski pienenee.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
.....................
Viimeinen muokkaaja, paksuleidi pvm Ti Heinä 26, 2011 9:07 pm, muokattu 1 kertaa
paksuleidi- Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010
Jos luulet että pään silittely ja voivottelu sinua auttaisi niin väärässä olet. Potku päähän on juuri sitä mitä joskus tarvitaan. Totuus on harvemmin sitä mitä halutaan kuulla, mutta on tarpeellinen kuulla.Kiitos kannustuksesta.....
Voit tulkita tän kannustuksena tai kettuiluna. Sinä itse päätät onko tästä säikeestä hyötyä vai ei.
Mä en ottanut tota kettuiluna ja tiedän että fisu ja kimby on oikeassa..Siltikin tää on vaan niin kamalan vaikeeta ja varsinkin kun mun lipsumiset on tyyliin 1-2 nakkia päivässä ja siltikään ei tunnu paino putoavan Tänään ajattelin jo et mahdanko mä laihtua edes vaikka leikataankin...lapset(teini ikäset) sanoi kun ihmettelin miksi mun paino ei putoa vaikka vetelen näitä purkkeja vaan..äiti ethän sä edes syö mitään miksi sun paino ei silti putoa
Moi,
eneily on rankkaa puuhaa ja toisille rankempaa kuin toisille. Niin moni asia vaikuttaa. Olemme fyysisesti jokainen erilaisia ja lisäksi elinympäristömme ja tilanteemme ovat täysin erilaisia. Siksipä en itse niin vaan sanokaan, että hampaat irvessä vaan, oma syy jos et onnistu... Ei se kyllä kannusta, ainakaan henkilöitä, jotka kokevat itsensä jo muutenkin epäonnistujiksi.
Enellä kannattaa kokeilla uusia ruokia, jos vanhojen kanssa ei laihdu. Itse löysin aikanaan Leaderin "uudet " enekeitot,joissa todella hyviä makuja, etenkin suolaisissa keitoissa. Suosittelen! Lisäksi epäilen tiodellakin, onko leikkaukseen pääsy kiinni kilosta tai parista. Jos tulosta on kuitenkin tullut,niin eiköhän se katsota plussaksi. Kannattaa myös olla yhteydessä hoitotiimiin ja kysellä apuja sieltä, jos oikein huolestuttaa.
Voimia ja Zemppiä eneilijät!
eneily on rankkaa puuhaa ja toisille rankempaa kuin toisille. Niin moni asia vaikuttaa. Olemme fyysisesti jokainen erilaisia ja lisäksi elinympäristömme ja tilanteemme ovat täysin erilaisia. Siksipä en itse niin vaan sanokaan, että hampaat irvessä vaan, oma syy jos et onnistu... Ei se kyllä kannusta, ainakaan henkilöitä, jotka kokevat itsensä jo muutenkin epäonnistujiksi.
Enellä kannattaa kokeilla uusia ruokia, jos vanhojen kanssa ei laihdu. Itse löysin aikanaan Leaderin "uudet " enekeitot,joissa todella hyviä makuja, etenkin suolaisissa keitoissa. Suosittelen! Lisäksi epäilen tiodellakin, onko leikkaukseen pääsy kiinni kilosta tai parista. Jos tulosta on kuitenkin tullut,niin eiköhän se katsota plussaksi. Kannattaa myös olla yhteydessä hoitotiimiin ja kysellä apuja sieltä, jos oikein huolestuttaa.
Voimia ja Zemppiä eneilijät!
Sokerihiiri- Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 06.03.2011
Tigertyttö:
Tietääkseni kaikki jotka laihdutusleikkausputkeen pääsee käy läpi aineenvaihduntatestit. Mut testattiin ennen 10 viikon ENE-jaksoa eikä mitään häikkää löytynyt.
Jos kalorit ovat luokkaa 600 kcal ja siihen päälle syö vain pari nakkia ja aineenvaihdunta toimii normaalisti eikä paino laske vähintään 0,8 kg viikossa, niin jäljelle jää vain yksi vaihtoehto: Itsensä huijaaminen. Todellisuudessa syö silloin paaaaaljon enemmän kuin se 600-700 kcal. 2 kpl normi nakkia on yhteensä n. 100 kcal. Minä syön vain Atrian kallkunanakkeja jotka ovat 28 kcal/kpl.
Tästä itsensä kusettamiseta tuli joku aika sitten brittiläinen dokumentti telkkarissa. Koehenkilö arvio omat syömiset vain 40 prosenttiin siitä mitä hän oikeasti söi. Siis hän söi yli tuplasti enemmän kaloreita kuin mitä hän itselleen uskotteli. Kaloreiden laskeminen on tänä päivänä helppoa, ei voi syyttää etteikö joka elintarvikkeesta olisi tietoa sen kaloreista. Melkein kaikissa pakkauksissa on tietoa ja loput tiedot löytyy täältä ihan ilmaiseksi:
http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto
Vaakoja löytyy kaupoista 10 eurolla. Omani ostin Clasu Ohlssonista.
On aivan totta että eri ihmiset kokee ENEilyn eri tavalla. Mulle se oli aika helppo EKAN kerran kun olin erittäin hyvin motivoitunut. Mutta enää se ei onnistu, edes leikkauksen jälkeen. Mutta suurin osa jotka ovat ENEilleet sanovat että eka kerta menee aika hyvin mutta sen jälkeen se vaikeutuu. Mutta siltikin olen sitä mieltä että 4 viikkoa menis mulla nytkin jos mun palkinto olisi esim. uusi kivuton polvi. Mä vetäisin sen 4 viikkoa vaikka väkisin päällä seisten ja öisin huutamalla jos saisin uuden polven sillä hinnalla. Motivaatiosta se on loppupelissä kiinni.
Tietääkseni kaikki jotka laihdutusleikkausputkeen pääsee käy läpi aineenvaihduntatestit. Mut testattiin ennen 10 viikon ENE-jaksoa eikä mitään häikkää löytynyt.
Jos kalorit ovat luokkaa 600 kcal ja siihen päälle syö vain pari nakkia ja aineenvaihdunta toimii normaalisti eikä paino laske vähintään 0,8 kg viikossa, niin jäljelle jää vain yksi vaihtoehto: Itsensä huijaaminen. Todellisuudessa syö silloin paaaaaljon enemmän kuin se 600-700 kcal. 2 kpl normi nakkia on yhteensä n. 100 kcal. Minä syön vain Atrian kallkunanakkeja jotka ovat 28 kcal/kpl.
Tästä itsensä kusettamiseta tuli joku aika sitten brittiläinen dokumentti telkkarissa. Koehenkilö arvio omat syömiset vain 40 prosenttiin siitä mitä hän oikeasti söi. Siis hän söi yli tuplasti enemmän kaloreita kuin mitä hän itselleen uskotteli. Kaloreiden laskeminen on tänä päivänä helppoa, ei voi syyttää etteikö joka elintarvikkeesta olisi tietoa sen kaloreista. Melkein kaikissa pakkauksissa on tietoa ja loput tiedot löytyy täältä ihan ilmaiseksi:
http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto
Vaakoja löytyy kaupoista 10 eurolla. Omani ostin Clasu Ohlssonista.
On aivan totta että eri ihmiset kokee ENEilyn eri tavalla. Mulle se oli aika helppo EKAN kerran kun olin erittäin hyvin motivoitunut. Mutta enää se ei onnistu, edes leikkauksen jälkeen. Mutta suurin osa jotka ovat ENEilleet sanovat että eka kerta menee aika hyvin mutta sen jälkeen se vaikeutuu. Mutta siltikin olen sitä mieltä että 4 viikkoa menis mulla nytkin jos mun palkinto olisi esim. uusi kivuton polvi. Mä vetäisin sen 4 viikkoa vaikka väkisin päällä seisten ja öisin huutamalla jos saisin uuden polven sillä hinnalla. Motivaatiosta se on loppupelissä kiinni.
Eneilijät muistakaa se VEDEN juonnin tärkeys niitten pussijuttujen lisäksi se 2 litraa vettä päivässä
Tsemppii:)
Tsemppii:)
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Juu, tuo kalorilaskuri on oikein hyvä! Käytän sitä ja suosittelen ,jos yhtään epäilyttää oma arvio.
Kimby: minkälaisia aineenvaihduntatestejä tarkoitat? kilpirauhanen?
Kimby: minkälaisia aineenvaihduntatestejä tarkoitat? kilpirauhanen?
Sokerihiiri- Viestien lukumäärä : 93
Registration date : 06.03.2011
Jaahas, paksuleidi otti herneen nenään. Noh, se on osa prosessia. Kyllä se totuus pitää katsoa silmiin jos tähän ryhtyy.
Ja lopuksi erään viisaan ihmisen mietelause: "Don't underestimate the power of denial"
Pätee kaikkiin joilla on riippuvuus. "Älä aliarvioi kieltämisen voimaa"
Se se onkin usein se voimakkain voima mitä ihmisessä on.
En minä tiedä mitä kaikkea testataan mutta kaikki mahdolliset testit (verikokeita) tehtiin kuulema ennen ENE-ryhmän aloittamista. Valvottu ENE-ryhmähän on aika lailla pakollinen julkisella sektorilla, vaikka tiedänkin että muutama on vissiin päässyt leikkaukseen ilman 10 viikon ENE ryhmää taustalla.minkälaisia aineenvaihduntatestejä tarkoitat? kilpirauhanen?
Ja lopuksi erään viisaan ihmisen mietelause: "Don't underestimate the power of denial"
Pätee kaikkiin joilla on riippuvuus. "Älä aliarvioi kieltämisen voimaa"
Se se onkin usein se voimakkain voima mitä ihmisessä on.
Kiinnostas kans toi et millaasia aineenvaihdunta testejä on meille tehty
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Juu niii minnuukiii kiinnostais ku en ainakaan muista että mulle oltais tehty mitään aineenvaihdunta testejä Enkä ole joutunut mihinkään ene ryhmäänkään..ja tuosta huijaamisesta sen verran että sitten olen tosi ovela kun en OIKEASTI edes itse huomaan sitä
Olin tänään puuhamaassa tyttöni kanssa (hu hu 5 tuntia kävelyä,30 asteen helteessä ) ja jouduin ostamaan matkalla kaupasta nutriletin valmis ateriankorvikkeen niin huomasin että siinähän vasta kaloreita olikin 220kcal ja kun minä luulin että tuossa mitä käytän vakkaristi on paljon kun siinä on 180kcal...vaikkakin liikaa sekin
Ja tuosta enen helppoudesta vielä sen verran että minä olen minä ja mulle se on vaan vaikeeta..en olisi menossa koko leikkuuseen jos mulla olis jotenkin helppoa saada ja pitäää painoni oikeissa mittasuhteissa
Teen päivittäin suurelle perheelle ruokaa ja mieheni on varsinainen herkkuP***e joten kyllä se vaan on vaikeaa katsella ja lyödä itseään näpeille...tosin sen huomaa joka päivä miten päivä päivältä helpommaksi käy tuo kieltäytyminen (sitä on tässä tullut harrastettua enemmän ja vähemmän jo pitkään)
Olin tänään puuhamaassa tyttöni kanssa (hu hu 5 tuntia kävelyä,30 asteen helteessä ) ja jouduin ostamaan matkalla kaupasta nutriletin valmis ateriankorvikkeen niin huomasin että siinähän vasta kaloreita olikin 220kcal ja kun minä luulin että tuossa mitä käytän vakkaristi on paljon kun siinä on 180kcal...vaikkakin liikaa sekin
Ja tuosta enen helppoudesta vielä sen verran että minä olen minä ja mulle se on vaan vaikeeta..en olisi menossa koko leikkuuseen jos mulla olis jotenkin helppoa saada ja pitäää painoni oikeissa mittasuhteissa
Teen päivittäin suurelle perheelle ruokaa ja mieheni on varsinainen herkkuP***e joten kyllä se vaan on vaikeaa katsella ja lyödä itseään näpeille...tosin sen huomaa joka päivä miten päivä päivältä helpommaksi käy tuo kieltäytyminen (sitä on tässä tullut harrastettua enemmän ja vähemmän jo pitkään)
Juuri niin, jos laihduttaminen/kieltäytyminen sujuisi helposti ei kukaan meistä tarvitsisi leikkausta. Mulle eneily oli yhtä tuskaa, vaikka yksityisellä se ei niin tarkkaa ollutkaan - kunhan paino laski muutaman kilon kaikki oli ihan ok.
Nyt muuten tuskailen melkein samassa pisteessä, 6kg pitäisi saada vielä pois ennen korjausleikkausta ja todella tiukassahan ne istuvat. Tsempataan toisiamme, kyllä me onnistutaan kun pidetään vaan lopputulos mielessä ja otetaan päivä kerrallaan. .
Nyt muuten tuskailen melkein samassa pisteessä, 6kg pitäisi saada vielä pois ennen korjausleikkausta ja todella tiukassahan ne istuvat. Tsempataan toisiamme, kyllä me onnistutaan kun pidetään vaan lopputulos mielessä ja otetaan päivä kerrallaan. .
2Shy- Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 31.03.2010
Kun kyse on elämästä ja kuolemasta niin ihmiset syö toisiaan jotta selviytyisi hengissä. Myös naiset. Minä koin laihdutusleikkauksen omalta osaltani kirjaimellisesti elämän ja kuoleman kysymykseksi. Silloin motivaatio on kohdallaan. Jos muutaman viikon ENEily on ylivoimainen tehtävä niin silloin puuttuu riittävä motivaatio. Näin yksinkertaista se on.
Mulla sujui hienosti 2 viikkoa ja nyt tullut muutama repsahdus kun olen tehnyt perheelle ruokaa, joten tästä lähtien mies kokkaa
Mulla testattiin, maksa, munuaiset ja kilppari joten liittyykö nuo sitten aineenvaihduntaan, kilpparista oli oli toinen arvo matala mutta ainakin paino on pudonnut.
Huomenna uudet labrat, nuo kesäkuussa otetut laittoi omalääkäri, ei ilmeisesti tiennyt että otetaan ne muutenkin.
Ja kyllä nuo pirtelöt meinaa tulla välillä korvista mutta pakko jatkaa, että tsemppiä kaikille niiden kanssa lotraaville
Mulla testattiin, maksa, munuaiset ja kilppari joten liittyykö nuo sitten aineenvaihduntaan, kilpparista oli oli toinen arvo matala mutta ainakin paino on pudonnut.
Huomenna uudet labrat, nuo kesäkuussa otetut laittoi omalääkäri, ei ilmeisesti tiennyt että otetaan ne muutenkin.
Ja kyllä nuo pirtelöt meinaa tulla välillä korvista mutta pakko jatkaa, että tsemppiä kaikille niiden kanssa lotraaville
Aurora- Viestien lukumäärä : 190
Registration date : 29.04.2011
Nyt näytti koti vaaka -2 kg Aloin eilen kirjoittamaan oikeen ruokapäiväkirjaa kun kimby mainitsi tuosta" itsensä kusettamisesta " Ajattelin että jos kirjaan ihan kaiken ylös niin en voi mitenkään olla muistamatta mitä sitä on tullut latettua suuhun
Huomenna punnitus saaas nähdä mitä sairaalan vaaka näyttää..kyl tää on trilleriä loppuun saakka.
Huomenna punnitus saaas nähdä mitä sairaalan vaaka näyttää..kyl tää on trilleriä loppuun saakka.
Tuo ruokapäiväkirjan pito on kyllä hyvä keino. Mitäs jos nyt tigertyttö koittaisit 3-4 päivää olla vain ja ainoastaan niillä n. 100 kcal pusseilla. Nimittäin voi olla että teet homman vain vaikeammaksi itsellesi jos syöt jotain muutakin. Kun syö pientä muutakin siinä ohessa niin herää helposti himot. En tiedä onko elimistösi edes kertaakaan kunnolla päässyt ketoosiin jolloin näläntunne häviää. Tämän useimmat saavuttavat kun on niillä pusseilla ja alle 600 kcal sen 3-4 päivää.
Minä ainakin koin että on parempi olla pelkillä pusseilla koska jos syö jotain muutakin niin alkaa tekee kaikkea mieli.
Minä ainakin koin että on parempi olla pelkillä pusseilla koska jos syö jotain muutakin niin alkaa tekee kaikkea mieli.
Kiitoksia kimby neuvosta..niin olen nyt tehnytkin..ei mitään muuta kuin pusseja,vettä,vissyä ja kahvia pari kuppia päivässä..ja ei mulla enäää oikeestaan olekkaan nälkä eikä mielitekojakaan.
Minä pidän myös ruokapäiväkirjaa ja suunnittelen seuraavan päivän syömisiäkin. En ole vielä heittäytynyt pusseille, vaan lasken kalorit. Minulla ei ole leikkausta vielä tiedossa, niinpä olen saanut 7 kg 1 1/2 kk n. 800-1000 kalorin annoksilla. Kyllä se nälkä helpottaa, kun elimistö tottuu vähempään. Jos on oikein kova nälkä syön tuon 1000 kaloa. Lisäksi en ole enää sortunut karppaukseen, vaan syön monipuolisesti.
Onnea tulevaan leikkaukseen tigertytölle!
Onnea tulevaan leikkaukseen tigertytölle!
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa