En saa syötyä tarpeeksi!
+3
Lyltsy
tigertytto
Sinde
7 posters
Sivu 1 / 1
En saa syötyä tarpeeksi!
Eli paino junnaa paikallaan kun en saa päivän aikana syötyä tarpeeksi, syön vain noin 3 kertaa päivässä kun olen koko ajan liikenteessä niin en kerta kaikkiaan kerkiä syömään. Eli mikä olisi sellanen hyvä ja kätevä välipala joka kulkisi laukussa mukana. Ei mikään piltti tai tällänen ei meinaan mene alas sellaset.
Sinde- Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 33
Registration date : 31.08.2010
Vs: En saa syötyä tarpeeksi!
Just tota mä tarkotin kun jossain ketjussa kysyin tosta säännöllisestä elämän rytmistä...eli mulla sama juttu ku sulla sinde..olen koko ajan liikkeellä milloin missäkin ja siksi ruokailuni on ollut AINA todella epäsäännöllistä.
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Proteiinipatukat, juotava jugurtti (kevytversiossa ei liikaa makeutta), välipalapatukat, rahkavälipalat, ruisleipä reiluilla päällyksillä, lihapullat, nakit, banaani. proteiinijuomat.
Vähän suunnittelua, ei se muuta vaadi. Käsilaukussa aina jotain välipaloja vesipullon lisäksi. Huoltoasemilta, kaupoista tms. saa melkein aina myös jotain kätevää, tietty voi ehkä reissarista syödä vaan sen toisen puolen ja päällyset...
Mutta korostaisin että se säännöllinen 5-8 kertaa ruokailu on juuri se joka pitäisi oppia tässä leikkauksen sivutuotteena, jotta paino pysyy ja ruokamäärät pysyy sopivina ja pysyy myös terveenä.
Vähän suunnittelua, ei se muuta vaadi. Käsilaukussa aina jotain välipaloja vesipullon lisäksi. Huoltoasemilta, kaupoista tms. saa melkein aina myös jotain kätevää, tietty voi ehkä reissarista syödä vaan sen toisen puolen ja päällyset...
Mutta korostaisin että se säännöllinen 5-8 kertaa ruokailu on juuri se joka pitäisi oppia tässä leikkauksen sivutuotteena, jotta paino pysyy ja ruokamäärät pysyy sopivina ja pysyy myös terveenä.
Lyltsy- Viestien lukumäärä : 698
Ikä : 54
Registration date : 28.03.2010
Nuita jotain patukoita voisi ostaa, mutta ei ihan mitään leipiä, nakkeja, lihapullia tai mitään jugurtteja voi tälläsillä helteillä kulettaa nuin vaan laukussa. Ja suunnittelu on aika lailla mahdotonta kun hyvä että tietää edes tunnin eteenpäin mitä seuraavaksi tekee ja missä menee, minulla jokainen päivä on niin erillainen. Ja toki voisi käydä kaupasta ja huoltoasemilta ostaan aina jotain jos vaan rahatilanne antaisi periksi valitettavasti se ei sitä tee tässä elämäntilanteessa. Mutta täytyy kyllä käydä kaupasta katselemassa juuri nuita kaikkia patukoita ja sellasia mitä voisi kulettaa mukana
Sinde- Viestien lukumäärä : 20
Ikä : 33
Registration date : 31.08.2010
S-kauppojen maustehyllyssä on Rainbow pähkinä patukoita. On edullisia.
eräpena- Viestien lukumäärä : 622
Ikä : 65
Registration date : 15.12.2010
Sulla on niin mun elämäni sinde toi oli niin tuttu lause..en voi tietää tunnin päästä missä olen tai mitä teen
tigertytto- Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009
Viili ja kananmunat säilyy ainakin kylmälaukussa
Lovely- Viestien lukumäärä : 271
Registration date : 24.07.2010
Mulla on mukana kananmunaa(keitettyä, säilyy norm. keleillä ilman kylmässäkin oloa pari päivää), HeviShotit (kylmähyllystä, ne joissa 500gr. vihanneksia pienessä purkissa mehua), PÄHKINÄT(mulla aina autossa, käsilaukussa jne. pussi pähkinöitä). Usein ostan kaupasta raejuustopurkin ja syön sen (kannellinen säilyy lämpöisessäkin parin ruokailun ajan ja haarukan saa mukaansa "lihatiskiltä", hapankorpput erillään ja pussissa jokunen viipale kinkkua/juustoa/kalkkunaa ja sitten joko pelkkiä leikkeleitä tai happarin kera.
Vaatii hieman keksiliäisyyttä, mutta aamulla, kun muistaa ottaa mukaansa säilyy suurin osa hyvin ilman kylmäsäilytystäkin. Ja jos kylmässä tahtoo pitää niin täytä vesipullo 2/3 täyteen, laita pakkaseen ja ota aamulla mukaan ruokien sekaan. Lisäile päivän mittaan sinne vettä, niin saat kylmää juotavaa ja kylmäkallen ruuallesi.
Vaatii hieman keksiliäisyyttä, mutta aamulla, kun muistaa ottaa mukaansa säilyy suurin osa hyvin ilman kylmäsäilytystäkin. Ja jos kylmässä tahtoo pitää niin täytä vesipullo 2/3 täyteen, laita pakkaseen ja ota aamulla mukaan ruokien sekaan. Lisäile päivän mittaan sinne vettä, niin saat kylmää juotavaa ja kylmäkallen ruuallesi.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Mä oon hyvin pieni tuloinen, mtta kun ruokalaskut on tippuneet olemattomaksi niin olen kyennyt kyllä ostamaan tarvitsemani ruoat. Syöminen säännöllisesti on tosi tärkeää ja siihen oppii kun laittaa puhelimeen hälytyksen syö ja elimistö rupeaa pyytämään ruokaa säännöllisesti kun sille sitä annat...
kissus nytkö jo- Viestien lukumäärä : 592
Registration date : 09.09.2010
Nutriletin patukat on kanssa hyvä vaihtoehto. Säilyvät hyvin lämpöisessäkin ja vaikka paljoa ei kaloreita tulekkaan per patukka, niin saat ainakin tarpeellisen määrän vitamiineja, proteiineja jne. Puolikas patukka riittää ainakin alussa leikkauksen jälkeen hyvin 1 ruokailuksi eli ei tule kalliiksi. Ja banaani kannatta muistaa kanssa, halpa, helppo ja saa kaikkialta.
Poutapilvi- Viestien lukumäärä : 807
Registration date : 24.02.2010
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa