LöllöNahkaa
+3
Bulla65
Leppis
AnnikaK
7 posters
LöllöNahkaa
Elikkäs kun sitä nahkaa jää vellomaan kun laihtuu niin mites sitten? Jotkut on sanonu että siitä kun paino on minkä verran pitää ja pysyy vuoden niin pääsee leikkauttaan nahkansa pois siis kunnallisella puolella ja vieläpä niin ettei se mene omasta pussista? Jotkut puhuu vuodesta ja jotkut kahdesta?
Mutta mulla ainaki jää roikkumaan muualtakin kun mahasta. Selkä, reidet, kädet ja tissit. Paljos ne maksaa korjauttaa? Taitaa olla pankin kanssa keskustelu tässä vaiheessa?
Onko muilla kuinka kokemusta?`Missä leikkaus ja missä järjestyksessä jos on ollut useampia?
Mutta mulla ainaki jää roikkumaan muualtakin kun mahasta. Selkä, reidet, kädet ja tissit. Paljos ne maksaa korjauttaa? Taitaa olla pankin kanssa keskustelu tässä vaiheessa?
Onko muilla kuinka kokemusta?`Missä leikkaus ja missä järjestyksessä jos on ollut useampia?
AnnikaK- Viestien lukumäärä : 67
Ikä : 36
Registration date : 13.04.2010
Vs: LöllöNahkaa
Oikeesti oot vielä niin nuori, et sun kannattaa jumpata ja uida koko ajan, jos vaikka nahka vetäytyisi. Niin raskauden jälkeenkin tapahtuu.
Leppis- Viestien lukumäärä : 352
Registration date : 17.06.2011
Niin mä uinki. Tai nyt ollu pieni tauko mut jatkuu taas ens kuussa. Mut hei 220kg kun painaa nii kyllä sitä tavaraa jää lepattaan :/
Pääsääntöisesti julkisella puolella tehdään vatsan alueen korjausleikkauksia, jos ylimääräisestä ihosta on terveydellistä haittaa eli se aiheuttaa esim. hiertymiä, tulehduksia yms.
Aiemmin sanottiin, että leikkaukset tehdään sitten kun on päässyt tavoitepainoon ja paino on myös pysynyt siinä n. kaksi vuotta. Poikkeuksia kuitenkin on, täälläkin on yksi henkilö, joka oli ollut tavoitepainossaan alle vuoden verran ja häneltä leikattiin julkisella puolelle sekä vatsa että rinnat .
Ihan helposti noihin muihin korjausleikkauksiin ei kai julkisella puolella pääse, siis reisi/kädet/selkä yms. , luulenpa, että pitänee kääntyä niiden kohdalla sitten yksityiseen tahoon. Käsittääkseni Suomessa on pulaa plastikkakirurgeista ja julkisella puolella kaikki muut toimenpiteet menevät etusijalle ennen näitä "roikkoleikkauksia", mm. palovammakorjaukset, syövät, epämuodostumat, onnettomuuksien uhrit jne. jotka tarvitsevat plastikkakirurgin apua.
Aiemmin sanottiin, että leikkaukset tehdään sitten kun on päässyt tavoitepainoon ja paino on myös pysynyt siinä n. kaksi vuotta. Poikkeuksia kuitenkin on, täälläkin on yksi henkilö, joka oli ollut tavoitepainossaan alle vuoden verran ja häneltä leikattiin julkisella puolelle sekä vatsa että rinnat .
Ihan helposti noihin muihin korjausleikkauksiin ei kai julkisella puolella pääse, siis reisi/kädet/selkä yms. , luulenpa, että pitänee kääntyä niiden kohdalla sitten yksityiseen tahoon. Käsittääkseni Suomessa on pulaa plastikkakirurgeista ja julkisella puolella kaikki muut toimenpiteet menevät etusijalle ennen näitä "roikkoleikkauksia", mm. palovammakorjaukset, syövät, epämuodostumat, onnettomuuksien uhrit jne. jotka tarvitsevat plastikkakirurgin apua.
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Se painon pysymisen aika on 3kk, ei 2 vuotta. Mä sain lähetteen leikkauksen 1 vuotistarkastuksessa. Kävin konsultaatiossa helmikuussa ja sanoin että maaliskuun lopulla olen tavoitteessani joka on alle sadan. Kävin nyt kesäkuun lopussa uudestaan konsultaatiossa ja valehtelin sujuvasti että paino on ollut maaliskun lopulta sama jolloin mut asetettiin leikkausjonoon. Mulla tippuu vielä ehkä pari kolme kiloa ennen leikkausta mutta sitten se saakin riittää se painon tippuminen. Leikkauksessakin varmaan myöskin häviää muutama kilo ongelmajätelaitokselle.
Haavojen parantuminen ei nälkäkuurilla onnistu, sen takia ne ei halua leikata kun paino tippuu. Mä olen jo kauan syönnyt 2200-2400 kcal joten se on kaukana nälkäkuurista kuitenkin vaikka paino silläkin tippuu 300g/viikossa.
Haavojen parantuminen ei nälkäkuurilla onnistu, sen takia ne ei halua leikata kun paino tippuu. Mä olen jo kauan syönnyt 2200-2400 kcal joten se on kaukana nälkäkuurista kuitenkin vaikka paino silläkin tippuu 300g/viikossa.
Kimby- Viestien lukumäärä : 644
Ikä : 53
Registration date : 28.11.2009
Ok, kiitti oikaisusta Kimby, tuo kuulemani "kaksi vuotta" on sitten jotakin vanhentunutta/väärää tietoa, mutta hyvä tosiaan noin, jos halukkaat pääsevät korjauttamaan nahkojaan aikaisemminkin. Onko sulla muuten tietoa, saako noista nahankorjausleikkauksista sairausajan palkkaa? Mietin siksi, koska mullekin tuli Kelalta viime viikolla kysely, jossa pyysivät lisäselvitystä (sairauskertomus) minkä vuoksi olen ollut sairauslomalla (GBP), jotta tietävät, onko tuo leikkaus vaikuttanut kykyyni työskennellä ja maksetaanko mulle siitä sairausloman ajalta palkkaa...
Bulla65- Viestien lukumäärä : 540
Ikä : 59
Registration date : 14.04.2010
Roimasti muuttunu toi aika mutta hyvä vaan niin ei tarvi odotella niin kauaa kun tässä vaiheessa että pääsee sinne leikkaukseen. kestää niin kauan :/
Näistä sairausajan palkoista on ollut paljon polemiikkia viime aikoina. Kelassa on ilmeisesti jotain uusia ohjeistuksia tai jotain ja vaativat jotain mun nähdäkseni aivan turhia lisäselvityksiä. Nimittäin mun ymmärryksen mukaan kuitenkin on niin että kunnalisessa sairaanhoidossa ei tehdä mitään toimenpiteitä jotka eivät olisi lääketieteellisesti välttämättömiä, ja näin ollen mun stadilaisjärjen mukaan pitää saada palkkaa kaikesta joka on seurausta toimenpiteestä joka on tehty kunnalisessa sairaanhoidossa jos lääkäri siellä on sairauslomaa määrännyt.
Kunnalisella puolella virallisena roikkorajana on BMI 32 jonka alle pitää päästä jotta voi saada lähetteen roikkoleikkaukseen. Jos lähtökohta on ollut todella iso niin alle BMI 35 ehkä riittää. Näin sanoi Meilahden sisätautiylilääkäri Sane.
Menen itse yksityiselle leikeltäväksi ja otan töistä palkatonta vapaata. Meillä ei ainakaan työpaikka/Kela maksele korvauksia.. Samapa tuo, eipä ainakaan tarvitse selitellä mitään kenellekään duunissa eikä olla hattu kourassa Kelan luukuilla.
2Shy- Viestien lukumäärä : 62
Registration date : 31.03.2010
Moikkelis kaikki!!
Täällä satakunnassa sain ne tisut ja masun korjattuu samallakertaa ihan kunnallisesti...mun bmi oli leikkaushetkellä 24! Laitoin muistaakseni ennen ja jälkeen -kuvia tonne omaan päikkyyn! Työnantajani oli reilu kun sanoi ennen sairaalaan menoa, että käske tohtorin kirjoitttaa todistukseen että syy on terveydellinen ei kosmeettinen! Hänen ei kuulemma ole pakko maksaa sairasajan palkkaa jos syy on kosmeettinen!!! Lääkäri sanoi kyl että tottakai syy on terveydellinen......näin mennään Porissa!
Olen tosi tyytyväinen leikkaukseen joka oli tosi helppo ja kivuton ennakko pelkoihini verrattuna! Niin ja ymmärsin,että täällä Porissa leikataan kyl muitakin kohtia jos niistä on haittaa!
Tsemppiä teille kaikille!!!!!
Täällä satakunnassa sain ne tisut ja masun korjattuu samallakertaa ihan kunnallisesti...mun bmi oli leikkaushetkellä 24! Laitoin muistaakseni ennen ja jälkeen -kuvia tonne omaan päikkyyn! Työnantajani oli reilu kun sanoi ennen sairaalaan menoa, että käske tohtorin kirjoitttaa todistukseen että syy on terveydellinen ei kosmeettinen! Hänen ei kuulemma ole pakko maksaa sairasajan palkkaa jos syy on kosmeettinen!!! Lääkäri sanoi kyl että tottakai syy on terveydellinen......näin mennään Porissa!
Olen tosi tyytyväinen leikkaukseen joka oli tosi helppo ja kivuton ennakko pelkoihini verrattuna! Niin ja ymmärsin,että täällä Porissa leikataan kyl muitakin kohtia jos niistä on haittaa!
Tsemppiä teille kaikille!!!!!
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Kuvia missä? Miten ne voi kattoa? *ei osaa*
Oon nyt kännyllä täällä ja huomasin, että kuvat ovat siellä suljetulla foorumilla!!
Voi olla että laitan ne tännekkin joskus kun saan itteni tietokoneelle istumaan!!
.....ei ne kuvat hävii mihinkään....toivottavasti!!
Tsemppiiiii
Voi olla että laitan ne tännekkin joskus kun saan itteni tietokoneelle istumaan!!
.....ei ne kuvat hävii mihinkään....toivottavasti!!
Tsemppiiiii
Tepa43- Viestien lukumäärä : 877
Ikä : 58
Registration date : 13.05.2009
Tyksissä roikkojen korjaus aika on kaks vuotta ja bmi on oltava alle 30. Tämä on puolen vuoden takaista tietoa täältä päästä joten Bulla olit oikeessa.
Tuo vaihtelee eri sairaanhoitopiireissä ihan hirveesti ja itsekin olen sitä ihmetellyt. Aion itse mennä yksityisesti jos en pääse kunnalliselle puolelle. Mutta syyskuussa tulee 2 vuotta nyt täyteen ja toivottavasti pääsen plastigalle
Tuo vaihtelee eri sairaanhoitopiireissä ihan hirveesti ja itsekin olen sitä ihmetellyt. Aion itse mennä yksityisesti jos en pääse kunnalliselle puolelle. Mutta syyskuussa tulee 2 vuotta nyt täyteen ja toivottavasti pääsen plastigalle
Tikrustiina75- Viestien lukumäärä : 201
Ikä : 49
Registration date : 12.01.2009
Oon ainaki tehny sen päätöksen että kaikki "korjataan" sen jälkeen kun paino ei enää putoo.Eli maha, selkä, allit, reidet ja tissit. Joten pankki here I come jossain vaiheessa kumminki. Maksaa niin maltaita että pakko ottaa laina joka tapauksessa.
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa