Laihdutusleikkaus (lihavuusleikk.)
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

ketä turkulaisia/TYKSissä leikattavia vielä odottaa leikkausta?

+5
Fruits13
2FatToFly
paksuleidi
tigertytto
lisbet
9 posters

Siirry alas

ketä turkulaisia/TYKSissä leikattavia vielä odottaa leikkausta? Empty ketä turkulaisia/TYKSissä leikattavia vielä odottaa leikkausta?

Viesti kirjoittaja lisbet Ti Heinä 12, 2011 1:12 am

Eli otsikossahan jo mun asiani, mua kiinnostaisi tietää keitä tyksissä leikattavia vielä odottaa leikkausta ja missä vaiheessa olette? Ja miten teidän "matka" on edennyt?
Itellä matka alkanut helmikuussa, jolloin työterveydestä laitettiin lähete ja nyt elokuussa olen menossa gastroskopiaan ja toisen kerran RT:lle. Sisätautilääkäri muuten sanoi, että enää ei rutiinisti tehtäisi kaikille ylävatsan ultraa? Onko kellään muulla samanlaista tietoa, vai mahdoinko ymmärtää jtn väärin?
Kovasti olen töitä tehnyt ja aloin tosissaan laihduttamaan heti kun lähete lähti. Painoa on nyt tippunut n. 30kg ja vielä pitäis tippua vähintään toinen samanmoinen satsi, mutta toivottavammin ainakin 40kg. Olo on mitä mainioin, ihan uskomaton on 30 kilon vaikutus jaksamiseen, sekä psyykkiseen että fyysiseen! Smile

Ihanan aurinkoisia kesäpäiviä ja tsemppiä kaikille leikkausta odottaville ja jo leikatuille! sunny

Lisbet

lisbet

Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011

Takaisin alkuun Siirry alas

ketä turkulaisia/TYKSissä leikattavia vielä odottaa leikkausta? Empty Vs: ketä turkulaisia/TYKSissä leikattavia vielä odottaa leikkausta?

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Heinä 12, 2011 3:37 am

onnittelut sinnikkyydestäsi painon pudotuksessa..mulle tuottaa suuria vaikeuksia jostain syystä..eikä ole paljon mainitsemisen arvoisia mun kiloni mitkä ovat lähteneet Sad
Mä en viitti alkaa selittämään sulle mun leikkaus matkaani koska se on todella sekava..en edes muista minä vuonna tämä taival mulla alkoi Embarassed Kertoisin mielelläni jos pystyisin,saat kyllä varmasti muilta turkulaisilta tietoa I love you

Olet kyllä todella hyvin saanut painoasi pois siitä nostan hattua sinulle jocolor
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

ketä turkulaisia/TYKSissä leikattavia vielä odottaa leikkausta? Empty Vs: ketä turkulaisia/TYKSissä leikattavia vielä odottaa leikkausta?

Viesti kirjoittaja lisbet Ti Heinä 12, 2011 4:35 pm

Hei, me takuulla ihan jokainen tiedetään painon pudottamisen vaikeus, ei kai me muuten täällä näissä asioissa roikuttais! Se on todella vaikeeta, joka päiväistä syömisten kyttäämistä ja kontrolloimista, jatkuvaa taistelua itsensä kanssa ja ainakin aluksi jatkuvaa itseltään kieltämistä, rasittavaa, mutta helpottaa kun vauhtiin pääsee! Vaikeeta on, mutta kyllä me siihen pystytään! Tsemppiä! I love you

Kiitos hatun nostosta, on kyllä mahtava fiilis jo nyt. Omalla kohdallani asia on niin, että kun saan tsempin päälle, niin kilot saa kyytiä, jonkun aikaa, kunnes alan antamaan itselleni aina enemmän ja enemmän liekaa ja hiljalleen palaan taas entisiin tapoihini ja paino alkaa nousta ja nousee ja nousee ja nousee uuteen huippulukemaan ja sitten (ehkä) saan uuden tsempin päälle ja taas sama alkaa alusta...lienee tuttua muillekin... Nyt olen vielä tiukassa lieassa, ja toivottavasti pysynkin vielä pitkän tovin, että saan mahd. paljon pois jo ennen (mahdollista) leikkausta.

Lähinnä sitä ajan takaa tällä aloituksella, että ketä olis mahdollisesti samassa "vaiheessa" kanssani ja ehkä samoihin aikoihin leikkauksessa. Smile vaikka kivahan se olisi jakaa kokemuksiakin tietty! Vaikka aika vähäisiä ne kohdallani vielä ovatkin! Laughing

lisbet

Viestien lukumäärä : 127
Registration date : 24.02.2011

Viesti kirjoittaja paksuleidi Ti Heinä 12, 2011 5:55 pm

Mun taival alkoi viime syksynä työterveyslääkärin lähteellä...seuraavaksi odotan kirurgin aikaa ja gastroa...voi kuulemma mennä syksyyn, kesäloma kuukaudet vähän katkaisee...Mulla ollut vähän hidas toi alku, kun ovat halunneet kunnolla selvittää ahmimishäiriötaustaa ja hyvä niin =) Niin monta vuotta on tätä kilomäärää kantanut, ettei muutama kuukausi enää tunnu missää Smile Vaikka pakko myöntää, että välillä on malttamaton olo Smile

Hienosti olet saanut pudotettua painoa pois Smile Mä olen saanut runsaat 10 kiloa pois ja jo se on saanut olon mukavammaksi Smile

paksuleidi

Viestien lukumäärä : 107
Registration date : 14.11.2010

Viesti kirjoittaja tigertytto Ti Heinä 12, 2011 8:18 pm

Juuu tuttu juttu lisbet,mulla ihan sama tuo lieka juttu..annoin pikku sormen se vei koko käden pale
tigertytto
tigertytto

Viestien lukumäärä : 1222
Registration date : 16.02.2009

Viesti kirjoittaja 2FatToFly Ke Heinä 13, 2011 7:11 am

Tää odottelee syksyistä (TOIVOTTAVASTI) leikkausta. Pelottaa, kun paino ei ole laskenut odotetusti, samassa veneessä tigertytön kanssa Sad

2FatToFly

Viestien lukumäärä : 234
Registration date : 09.06.2010

Viesti kirjoittaja Fruits13 To Maalis 08, 2012 8:51 pm

Nostan tätä ketjua....

Täällä odotellaan kärsimättömänä leikkuria. Kirurgi pitäisi kyllä vielä ensin nähdä. Koskahan tulee kutsu No

Miten ihminen voikin olla näin kärsimätön. Yritän nyt sisäistää, että ensi syksynä aikaisintaan.......
Fruits13
Fruits13

Viestien lukumäärä : 17
Registration date : 08.10.2011

Viesti kirjoittaja marriit To Maalis 08, 2012 11:37 pm

Täällä yksi turkulainen, joka tänään kävi tapaamassa nukkumattia ja os 216 hoitajaa eli seuraava tapaaminen operaaation puitteissa on leikkaukseen marssiminen: tiistaina 27.3.12 klo 7:00 pitäisi astua sisään. Pelottaa niin, ettei välillä saa hengitettyä, mutta periksi en anna. Mun prosessi alkoi 18.4.11 terv.keskuslääkäriltä, joka laittoi lähetteen eteenpäin. Tänään painoindeksi alkoi moneen vuoteen eka kertaa 3:lla, kiloja on jäänyt kesästä alk. 14. Eneily meneillään, joskin viime yönä katkesi kaalisopan syönti kun iski mahatauti.
Juhannuksena olis tavoitteena olla jo ihan eri kuosissa! Yes!

marriit

Viestien lukumäärä : 12
Registration date : 04.03.2012

Viesti kirjoittaja Fruits13 To Maalis 08, 2012 11:39 pm

Voi...kuullostaa ihanalta. Eipä ole enään pitkä aika

Onnea matkaan!!
Fruits13
Fruits13

Viesti kirjoittaja marriit Pe Maalis 09, 2012 3:20 pm

Terve taas Fruits13!

Ei ole ei, lähenee niin että hirvittää ja toisaalta hihityttää. Pelosta huolimatta menen vaikka raudoissa. Olen jo sopinut, että kun 27.pv astun osastolle, siellä on jo ovella klo 7:02 valmius annostella ens. rauhoittava.
Huomasin tuosta sun allekirjoituksesta, että samoissa raameissa ollaan oltu ja nyt olet parilla kilolla edellä.
Minäkin ehdin jo sekunnin murto-osan miettiä, että jos en sittenkään menisi leikattavaksi, kunnes muistin, että olenhan minä lukuisia kertoja pudottanut 20-25kg, mutta jokaikisen kerran kaik o tult takasin, korkojen kera ja NYT olisi tarkoitus lopullisesti ne kilot jättää. Tässä kun kirjoittaa, uskoo itsekin asiaan vieläkin vahvemmin...

marriit

Viesti kirjoittaja Fruits13 Pe Maalis 09, 2012 4:11 pm

Marriit...

Oletko ollut ENE:llä ja miten se on mennyt?
Fruits13
Fruits13

Viesti kirjoittaja marriit Pe Maalis 09, 2012 6:16 pm

Moi Fruits13!
Kiitos kysymästä, ENE etenee! Melkoisesti jänskätti, onnistuuko koko eneily, mut ihan hyvin on mennyt. Aloitin pusseilla ja 10.pv tuli kiintiö täyteen ja vaihdoin ruualla eneilyyn ja tää tuntuu paljon miellyttävämmältä. Tänään on 14.pv ja hengissä ollaan, kohta tarttee taas keitellä vihannes-kasvissoppaa, johon sit laitan sallitun verran paahdettua rasvatonta jauhelihaa (lihakaupan, ei marketin). Tänään kattilaan menee porkkanaa, purjoa, punajuurta ja muutama ruusukaali sekä vettä ja pari liemikuutiota + tuoretta persiljaa. ENEstä selviää, jos sen halusit kuulla Wink !

marriit

Viesti kirjoittaja tupu Pe Maalis 09, 2012 10:16 pm

Hei! Täällä turkulainen, olen vasta matkan alussa. Tammikuusssa olin Tyks siäsät pkl:lla ja nyt pudotan sitä 5% ja huhtikuussa on ravitsemusterapeutilla painokontrolli. Olen joutunut turvautumaan ENE pusseihin, jotta saisin painoa alas. Olen empinyt paljon leikkausasiaa enkä vieläkään ole ihan varma. Päällimmäisinä ajatus,ettei oikein ole muita vaihtoehtoja. Olen laihduttanut elämässäni paljon, välillä ollut normaalipainossakin lähes, mutta aina lihonut,paras pudotus -42 kg.
t. tupu

tupu

Viestien lukumäärä : 7
Registration date : 30.11.2011

Viesti kirjoittaja Fruits13 Pe Maalis 09, 2012 10:56 pm

Mietin itse tuota leikkaus asiaa liian pitkään. Sitten kuin tein päätöksen (minun mielestäni kaikki pitäisi tapahtua heti), jouduin jonon hännille. Nyt ne jotka ovat aloittaneet prosessin minun jälkeeni ovat edelläni jonossa.

Jos nyt aloittaisin uudestaan saman prosessin, menisin eteenpäin, vaikka olisinkin epävarma leikataanko minua lopulta. Leikkauksesta voi aina kieltäytyä vaikka viimemetreillä. Nopeuttaminen ei onnistu sitten millään keinolla.
Fruits13
Fruits13

Viesti kirjoittaja maija411 La Maalis 10, 2012 3:50 pm

Heippa!

Mut leikattiin TYKSissä 7.2. Ei mitään ongelmia oo ollut alun ummetusta jos ei lasketa. Syömään oon pystynyt ihan hyvin. Yhtään en edes jännittänyt, en ees saanut esilääkitystä. Leikkurissa aivan ihana henkilökunta samoin osastolla. Neuvoja on saanut osastolta myös leikkauksen jälkeen. Töihinkin olen jo palannut ja töissäkin menee oikeen hyvin ja jaksan olla.

Eli "rohkeutta pappa" sanottiin muinoin paikallisen lääkäriaseman mainoksessakin tosin teijän kohdalla pitäis kai sanoo mamma Smile

Tosta alkaa uusi elämä, mä oon nauttinut joka hetkestä, kun tiedän ja huomaan miten paljon parempi olo mulla on jo nyt. Leikkauksen jälkeen on mennyt 6kg. Olen viimeks näin vähän painanut varmaan 30 v sitten.

Tsemppiä ja rohkeutta. Ja jos tukee haluutte niin yksityisviestillä mut saa kiinni Smile Käyn mä täällä päivittäin katselemassa.
maija411
maija411

Viestien lukumäärä : 180
Registration date : 21.12.2011

Viesti kirjoittaja Maria-76 Ke Maalis 14, 2012 1:10 am

Heippa kaikki Smile

Täälläkin yksi Turun seudulla asusteleva, vielä taipaleen alussa oleva odottelija. Eilen sain postia ja ekat käynnit on edessä rav.terapeutin ja sisätautilääkärin kanssa huhtikuussa. Toivottavasti sieltä tulee vihreää valoa, kieltävä suhtautuminen ois aika kauhistus ja motivoinnin lyttääjä...
Maria-76
Maria-76

Viestien lukumäärä : 119
Ikä : 47
Registration date : 07.02.2012

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

- Similar topics

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa